Autor Wątek: Obniżanie poloneza  (Przeczytany 328278 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #140 dnia: Maj 03, 2009, 08:16:16 am »

lopcio

  • Gość
Tył jet seryjny - po prostu te resory są już bardzo zmęczone życiem. Przy okazji wymiany wyjącego mostu zmienię je na sklepane trójpiórowe. Z przodu sprężyny są ścięte o 2,5 zwoju.  Drugie (gorsze zdjęcia) to stan przed cięciem. Mam trochę za małe koła. Gdy przymierzyłem 185/65/14 z przodu to było bardzo niewiele miejsca między krawędzią koła a końcem błotnika.

Obecny stan jest przejściowy - gdy będę bawił się z mostem i silnikiem zarobię sprężyny i wymienię resory. Jeszce raz dziękuję za pomoc.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #141 dnia: Czerwiec 15, 2009, 19:37:52 pm »

Fistasz

  • Gość
Ostatni natknalem sie na cos takiego:
 

Co sadzicie, dobry sposob na obnizenia Poldona?

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #142 dnia: Czerwiec 15, 2009, 19:45:57 pm »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
W stanach w ten sposob obnizaja Pickupy zeby byly na mega glebie i iskry krzesaly  :)  
Ostatnio nawet u znajomego probowalismy to zrobic i przelozyc to mocowanie jednak nie mielismy pewnych czesci i nie udalo sie tego zrobic
328i

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #143 dnia: Czerwiec 29, 2009, 23:36:42 pm »

banan_125p

  • Gość
ja obniżyłem już przynajmniej z 10 sztuk FSO i nigdy nie podginałem sprężyn, i wszystko działa

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #144 dnia: Czerwiec 30, 2009, 15:25:08 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
ja mam u siebie sprężyny z trucka (14.2mm) ściete o 3 zwoje (silnik 1.5 ohv), końcówek nie doginałem i jest git majonez chociaż nie powiem bo czasem wydechem o coś zawadze
Moc V-ki

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #145 dnia: Czerwiec 30, 2009, 19:36:38 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A ja montowałem sprężyny z żuka ponad 17mm i też nie wyskakują po obcięciu i nie zagięciu.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #146 dnia: Lipiec 04, 2009, 09:36:35 am »

Fistasz

  • Gość
no powinno. Tylko w polonezie jest raczej ciezko taowy wsadzic. Na zdjecu resory sa mocowane bezosrednio do mostu a w lonezie do lacznika i dopiero sruba do mostu. NA pierwszy rzut ka nie ma gdzie taiego klocka wsadzic.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #147 dnia: Lipiec 25, 2009, 17:43:21 pm »

200sx

  • Gość
1 zwój.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #148 dnia: Sierpień 03, 2009, 19:45:42 pm »

Wojtas

  • Gość
Witam, przeczytałem ten temat od deski do deski i chciałem się pochwalić swoimi poczynaniami.
Polda kupiłem od I właściciela, a raczej pośrednika , bo I w chwili zakupu już przepłynął styks. Nie znam powodów dla których dodał on po trzecim piórze do resorów, ale rajdówki toon raczej nie budował. Jednak musiałem zacząć od przodu, gdzie zamiast normalnej sprężyny weszła skrócona o 2 zwoje z trucka klekota - foto1
Widok niezbyt ciekawy - trochę jak TITANIC 15 min przed zatonięciem, ale jak już wyjechał po kosmetyce tylnych resorów to byłem pod wrażeniem - foto2 .
Pozdrawiam

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #149 dnia: Wrzesień 09, 2009, 19:51:50 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Z tego co ja wyczytałem na tym forum doginanie sprężyn nie jest konieczne - podobno same się ładnie układają o ile zostaną docięte w tym samym miejscu co oryginalnie. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę...

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #150 dnia: Wrzesień 14, 2009, 10:49:40 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Może lepiej przytnij wspornik resoru?

U kumpla przycieliśmy i podspawaliśmy wspornik resoru o jakieś 5cm...
Auto wogóle nie usiadło, tylko resor wygiął się bardziej w kształt U.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #151 dnia: Październik 11, 2009, 00:53:25 am »

beza

  • Gość
o 5cm czyli w polowie, ja mam w dfie na plasko i auto siadlo jakies 8cm z tylu, ale nie odrazu- trzeba troszke pojezdzic :wink:

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #152 dnia: Październik 14, 2009, 21:16:33 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
na odbojach jeszcze nie leży, co do ułożenia się sprężyny na swoim miejscu to też o tym pomyślałem. jeden mechanikowaty kolega wspomniał coś że może sworznie po tym obniżeniu dają o sobie już znać.

PS. po zmianie sprężyn i pierwszym postawieniu samochodu na kołach nacisnęłam mocno na przód a tu brzdęk i sprężyna, która nie siedziała dokładnie ustawiła się na swoim miejscu  :D
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #153 dnia: Styczeń 14, 2010, 23:52:20 pm »

szerszen77

  • Gość
mam juz gotowe do wrzucenia truckowskie spreżyny skrócone o dwa zwoje, po ich zamontowaniu jak wyczytalem zmianie ulegają katy i teraz pytanie czy zmianie ulega tylko zbieżność czy tak że kąt pochylenia kół i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, bo jeżeli tylko zbieżność to ustawił bym sobie ją sam patykiem.....

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #154 dnia: Styczeń 15, 2010, 11:40:08 am »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Ja usiebie tylko zrobiłem zbierzność i jeżdzi dobrze , opon nie zbiera ani nic podobnego

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #155 dnia: Styczeń 15, 2010, 18:00:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Panowie, a co w temacie amortyzatorów z Peugeota 205 GTI? Pamiętam że był jeden Polonez z nimi z przodu. Zdaje się że "borkostworek". One są plug&play czy trzeba je przerabiać?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #156 dnia: Luty 20, 2010, 20:32:00 pm »

e1mo

  • Gość
Cytat: "mateusz19"


Kiedys na forum widzialem zdjecie sciagacza talerzowego ktory byl zlozony z preta nagwintowanego a na koncach mial zalozone metalwe kolka (talerze) . Tez ciekawy pomysl.


Pod warunkiem, że ten metalowy pręt nie jest zrobiony z gównolitu. Bo miałem taki ściągacz, i po ściągnięciu 1 sprężyny zjechał się gwint na tymże pręcie. Drugą sprężynę trzeba było ściągać używając 3 pasów :) I nawet dało rade lepiej niż tym całym ściągaczem

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #157 dnia: Luty 21, 2010, 08:51:56 am »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
najszybciej sprezyne zdejmuje sie łyzka do ściagania opon ;) tylko trzeba uwazac zeby nie dostać sprezyna miedzy oczy  :mrgreen:

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #158 dnia: Marzec 17, 2010, 13:11:49 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
sprężyny rover -3zwoje

FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #159 dnia: Kwiecień 27, 2010, 18:02:33 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
moim zdaniem można obcinać o całe zwoje. w wahaczu jest wytłoczone miejsce w które musi wejść koniec sprężyny. powinno się dogiąć koniec zwoja żeby współpracował z wahaczem całą swoją powierzchnią a nie punktowo. pytałem się o to Elwooda- tak mi odpowiedział.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.