Autor Wątek: Obniżanie poloneza  (Przeczytany 311626 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #120 dnia: Maj 22, 2008, 16:54:56 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
jimo#1921, ale masz waskie caro a tam to troche inaczej wyglada

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #121 dnia: Maj 22, 2008, 17:06:56 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "G.T."
jimo#1921, ale masz waskie caro a tam to troche inaczej wyglada

Ok, tzn. jak inaczej (bo szczerze pisząc to nie myślałem, że powinny być jakieś mega różnice, na pewno nie będzie koło tarło o błotnik przy max skręcie:P uwnetualnie może o wew. część nadkola)?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #122 dnia: Maj 22, 2008, 22:15:44 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Wahacze są te same :P
Różnica miedzy waskim a szerokim jest taka że po poszerzeniu auto na tych samych sprężynach siedziało niżej niż jako wąskie. wiec na waskim trzeba ciachnąć więcej

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #123 dnia: Maj 22, 2008, 22:53:03 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
powiem tak. mam swoje zdanie na ten temat.
po pierwsze zeby wchodzic w zakrety z gazem na maxa trzeba miec:
a)mocny silnik
b)szpere
c)dobra zawieche

a i b sa oczywiste a co do c to:
-przod: sprezyny z drutu 15 lub 16mm 300mmwys 7,5zwoja lub 6,5. belka musi byc przerobiona i calkowicie obspawana,
mocowania dolnych wachaczy powinny przemiescic sie o 0.5cm na zewnatrz(rozwiercic i naspawac podkladki-sprawdzone
i bezpieczne) wtedy mamy normalny negatyw. negatyw z 3stopnie jest jak najbardziej w porzadku, hamulce sa i tak dobre,
kto kiedys jechal moim poldkie ten wie o czym mowie. amory to naturalnie bilstein ustawiony na asfalt. zawiecha nie jest za
twarda i super trzyma sie drogi, naturalnie myszkuje po drodze ale do tego przyzwyczjamy sie po 30km i nie myslisz o tym.
naturalnie nie ma mowwy o jakiejs przesadnie malej kierownicy i jakims dresowatym uchwycie kierownicy na dwunastej jedna
reka . zbieznosc seryjna. polecam montaz uniboli. koszt lozyska to 35zl. lozysko PEG-16, pasuje idealnie, sruby dajemy 16mm
twardosc powyzej 10 , trzeba dorobic tulejki z rurki fi16 wewn i z silentblocka aby przytrzymac lozysko w wachaczu.
tyl:
ja mialem trzy piora wyklepane prawie na plasko, obciete mocowanie na maxa i bilsteiny. jednak proponuje nowe resory
dwupiorowe albo dolne pioro dluzsze. po pierwsze jest to lzejsze a po drugie auto lepiej sie prowadzi bo nie podskakuje.
mozna zalozyc stabilizator i drazek panharda ale tego nie mialem w mojej rajdowce.
Kiera jest swietna z MJM dwuramienna stary "kwadratowy" typ.
Kto widzial poldka w akcji ten wie ze jak na poldolota prowadzil sie calkiem dobrze.

cytat z Walezego, źródło: http://tinyurl.com/4q2b85
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2011, 10:59:04 am wysłana przez ajk#1212 »
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #124 dnia: Maj 22, 2008, 22:57:30 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Bajo"
No wiec ile zwoi uciac na sprezynach od trucka ? I czy wogole mi takowe od trucka podejda to miojego "waskiego" poldka 92r ?

P.S: Poz tematem zapytam czemu mowice waski poldek czy jest roznica miedzy rozstawem kol czy tez miedz karoseria ?

Tnij 2,5. Przymierz, ew. jeszcze chlaśnij.

Co do P.S to różnica jest w szerokości zawieszenia, nie ciągnij tego wątku w tym temacie, poszukaj na forum, poza tym opisane jest wszystko w Morawskim.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #125 dnia: Maj 22, 2008, 23:08:57 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
negatyw w aucie ze sztywną tylną osią nie daje zbyt wiele prócz myszkowania bo w negatywie masz aby jedną os. więc ta opcja odpada. co do zbieżności idealnie się sprawdza ustawienie na ZERO

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #126 dnia: Maj 25, 2008, 23:16:05 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Utnij na dzien dobry 2 i daj dobre NOWE amory -od tego mozna zaczac jako punkt wyjscia. Za malo dotniesz wiecej jak bedzie potrzeba
PS Przy 2.0 pinto dwa zwoje to za duzo, teraz zaloze zwykle od trucka i zobacze jak to wyglada.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #127 dnia: Marzec 08, 2009, 01:41:41 am »

Offline Pudzian#1942

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 215
  • Tył napęd rządzi :D
    • C+, Omega BFL, Borat TDI XD
A ja takiepytanie bo nie zauwazylem czytajac temat jesli bylo toprzepraszam.. Mam takie pytanie czy przy 2 litrowym motorze fiata po przycieciu sprezyn o 2 zwoje bedzie tak samo jak przy 1.6 polonezowskim?? Przymierzam sie do ciecia tylko ze czeka mnie przekladka i nie wiem czy ciac jeden czy dwa?? Kiedys cos znajomy zaproponowalo sciskaniu sprezyn na gorąco czy ktoś cos o tym slyszał??
Jest C+ 1.6 GLI "97 :D
Full opcja bez skóry, klimy, grzanych foteli.
Opel Omega
B FL 2.5td Caravan
Borat 1.9 TDI

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #128 dnia: Marzec 08, 2009, 10:33:07 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
1. Przy cięższych silnikach (2.0 DOHC fiata i 2.0 OHC forda) lepiej ciąć od jeden/półtora zwoja.
2. Warto dogiąć zwój po ucięciu, aby sprężyna opierała się o wahacz całą powierzchnią, a nie tylko połową obwodu podstawy.

[ Dodano: 2009-03-08, 10:33 ]
No i najistotniejsze, po takim zabiegu koniecznie trzeba skorygować ustawienie geometrii zawieszenia :!:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #129 dnia: Marzec 12, 2009, 19:30:02 pm »

Offline ajk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
    • 90' SLE
14,7mm, oznaczenie - żółty pasek

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #130 dnia: Marzec 12, 2009, 20:38:59 pm »

Offline mateusz19

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 55
:D Studiowalem od samego poczatku. Ale wole sie upewnic. Rozumiem ze te drozsze sa 14.7mm + zolty pasek

------------------------------------------------------

Znalazlem w necie sprezyny 14.5mm do trucka - Czy ona tez sie nadaje na  utwardzenie , jest twardsza?.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #131 dnia: Kwiecień 13, 2009, 16:48:35 pm »

lopcio

  • Gość
I następne pytanie z cyklu dziwnych - jak liczymy zwoje do obcięcia ? czy ten zagięty liczymy jako pierwszy, potem jeden zwykły i zaginamy? czy może pomijamy ten zagięty, obcinamy dwa niezagięte i kolejny zaginamy ?

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #132 dnia: Kwiecień 13, 2009, 18:06:37 pm »

Piotrekk

  • Gość
lopcio, normalnie. Tam gdzie sie sprężyna kończy robisz pełny obrót po niej palcem i masz jeden zwój...

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #133 dnia: Kwiecień 14, 2009, 14:04:15 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
sprężyny kupione, mój plan zakłada zcięcie springów trucka o 2 lub niecałe dwa zwoje

pytanie jak dogiąć, lub jak ułozyć obciętą i nie dogiętą  spręzynę żeby było OK

jakie moze byc zachownaie na seryjnych (nowych ) amortyzatorach? czy z góry założyć ze trzeba twardsze?

czy ktoś jeszcze poleca patent z węzami gumowymi  na spręzynach?
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #134 dnia: Kwiecień 14, 2009, 20:23:11 pm »

Piotrekk

  • Gość
ja ścinałem z wojtasem o 2 zwoje i jest idealnie. sprężyna ci się ułoży nie musisz jej doginać. zetnij wsadź i się przejedź...

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #135 dnia: Kwiecień 23, 2009, 10:57:33 am »

lopcio

  • Gość
Cytat: "Piotrekk"
ja ścinałem z wojtasem o 2 zwoje i jest idealnie. sprężyna ci się ułoży nie musisz jej doginać. zetnij wsadź i się przejedź...



rozumiem, że układałeś niedogiętą sprężynę na wahaczu
czy lepiej dać to od strony nadwozia?

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #136 dnia: Kwiecień 23, 2009, 14:52:19 pm »

Piotrekk

  • Gość
koniec sprężyny był w tym samym miejscu co przed cięciem. sprężyny nie doginaliśmy.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #137 dnia: Kwiecień 26, 2009, 21:14:53 pm »

lopcio

  • Gość



sorki za jakość

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #138 dnia: Kwiecień 26, 2009, 22:25:10 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
idealnie się zgrywa koło z błotnikiem, a masz fotki całości?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #139 dnia: Maj 02, 2009, 22:08:13 pm »

lopcio

  • Gość
Przed i po, przepraszam za jakość.