Autor Wątek: Obniżanie poloneza  (Przeczytany 328280 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #160 dnia: Kwiecień 27, 2010, 20:28:48 pm »

Offline Pudzian#1942

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 215
  • Tył napęd rządzi :D
    • C+, Omega BFL, Borat TDI XD
Ja mam ucięte o 1,55 zwoja i przekręcone tak że ucięty koniec jest w miejscu oryginalnego i prawie cala powierzchnią dotyka do wachacza więc sie nie boje... Poprawilem górne mocowanie sprężyny bo guma się podwineła i nie wlazło na swoje miejsce, ale i tak mało trzeba posadzić niżej..  :twisted:
Jest C+ 1.6 GLI "97 :D
Full opcja bez skóry, klimy, grzanych foteli.
Opel Omega
B FL 2.5td Caravan
Borat 1.9 TDI

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #161 dnia: Maj 02, 2010, 11:12:05 am »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
jak w ogole wyglada ten talerzowy sciagacz?

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #162 dnia: Maj 04, 2010, 11:51:55 am »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages


Uploaded with ImageShack.us

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #163 dnia: Czerwiec 07, 2010, 09:04:54 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Ja w swoim polonezie wyciągałem sprężynę za pomocą dwóch łyżek do opon i we dwóch da rade wyjąć :D sprężyna zrobi bumm i po sprawie :D a wkładałem za pomocą ściskacza własnej roboty  http://img80.imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img80/3555/dscf1766.jpg&via=mupload
Dwie blachy wyprofilowane i dospawane kawałek rurki żeby nie wysunęły się i najlepiej śrubę 12mm wtedy jest stabilnie i mocno ale ja miałem 10mm i też dało rade :)

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #164 dnia: Sierpień 20, 2010, 02:42:04 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Chciałem zauważyć, że rajdowe samochody z FSO miały owszem obcinane wsporniki resorów, ale do tego dawano im resory z pick-upa, więc w rezultacie nie miały dużo niższego zawieszenia.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #165 dnia: Sierpień 20, 2010, 17:44:17 pm »

Buszek

  • Gość

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #166 dnia: Sierpień 25, 2010, 11:58:13 am »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995
ja bym na twoim miejscu wrzucal olejowo gazowe albo jak masz kase to rozejrzal sie za uzywanymi bilami b6 na przod i b4 z astry f ( chyba) na tyl :)
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #167 dnia: Sierpień 26, 2010, 08:09:46 am »

Offline karpiu19_88

  • http://tom-blach.cba.pl/
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • BYŁ - Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V jest Polonez Przejściówka 1.5 SLE 91.r polonez kombi 1.6 99 r
    • Kompleksowe remonty dachów
Cytat: "Grakoz"
Cytat: "karpiu19_88"
będzie stał niżej i będzie sztywny wiem bo mam tak u siebie

możesz napisać konkretnie co i jak bo jeśli jest to wykonalne we własnym zakresie to chętnie się dowiem co trzeba zrobić


co i jak wiec mając długa lage w moim przypadku atu i do tego dokładamy 2 pióra z trucka a mianowicie można te 2 ostatnie czyli te 2 płaskie lub 2 kolejne

posłużę się foto http://allegro.pl/polonez-truck-resor-tanio-i1171856172.html patrząc od dołu 2 pierwsze są płaskie i je wkładamy albo pióro nr 2 i 3 patrząc od dołu tylko pasuje wsadzić na końce piór gumy najlepiej przykleić je do pióra jak zrobie fotke jak to u mnie wygląda to wrzucę

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #168 dnia: Sierpień 26, 2010, 09:56:42 am »

Offline szelest

  • DRUCIARZ
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 275
  • Płeć: Mężczyzna
    • Pn C- 95'
Ja w roverku mam staba wykonanego przez karpia. Jak wcześniej przy lekko mokrym asfalcie i strzale ze sprzęgła tył latał na boki jak chciałem, to teraz (po założeniu staba) tak go przybiło do ziemi, że nawet podczas ostrego deszczu nie chce dupa się odczepić od ziemi - tylko teraz mam taki problem, że nie mogę latać bokiem i trzeba będzie temu zaradzić, czyli zmienić silnik na mocniejszy :twisted:

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #169 dnia: Sierpień 26, 2010, 11:18:15 am »

Offline karpiu19_88

  • http://tom-blach.cba.pl/
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • BYŁ - Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V jest Polonez Przejściówka 1.5 SLE 91.r polonez kombi 1.6 99 r
    • Kompleksowe remonty dachów
Cytat: "FaZi"
jak pospawa sie go to nie pęknie? przeciez to pracuje, wygina sie
owszem pracuje wygina się tylko że  trzeba coś jeszcze zrobić żeby nie pękło ale to tajemnica ;)

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #170 dnia: Sierpień 26, 2010, 11:51:26 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Zawsze w miejscu złączenia można dać rurę i pospawać (stab wewnątrz rury), rura musi być grubościenna.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #171 dnia: Sierpień 26, 2010, 12:53:04 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
To może ktoś zrobi jakiś dobry, konkretny opis jak przerobić stabilizator rovera do stabilizacji tyłu. Ja wiem że jest podobny temat, ale z niego nic  konkretnego nie wynika;/

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #172 dnia: Sierpień 26, 2010, 13:35:55 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
GrzesiekBP zrobił stab tylny ze staba OHV, a ktoś tutaj pisał, że się nie da :o

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #173 dnia: Sierpień 26, 2010, 15:18:06 pm »

Offline karpiu19_88

  • http://tom-blach.cba.pl/
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • BYŁ - Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V jest Polonez Przejściówka 1.5 SLE 91.r polonez kombi 1.6 99 r
    • Kompleksowe remonty dachów
Cytat: "Grakoz"
Cytat: "karpiu19_88"
co i jak wiec mając długa lage w moim przypadku atu i do tego dokładamy 2 pióra z trucka a mianowicie można te 2 ostatnie czyli te 2 płaskie lub 2 kolejne

posłużę się foto http://allegro.pl/polonez...1171856172.html patrząc od dołu 2 pierwsze są płaskie i je wkładamy albo pióro nr 2 i 3 patrząc od dołu tylko pasuje wsadzić na końce piór gumy najlepiej przykleić je do pióra jak zrobie fotke jak to u mnie wygląda to wrzucę


wielkie dzięki. czekam na fotkę i pędzę na szrot po resory :D


obiecane fotki

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #174 dnia: Sierpień 26, 2010, 16:47:55 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
dzięki, wiem już o co chodzi.  masz u siebie 1 i 2 czy 2 i 3 od dołu pióro z trucka ??
możesz też zrobić fotkę boku auta jaką masz wysokość zawieszenia na tym setupie?
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #175 dnia: Sierpień 26, 2010, 17:01:30 pm »

Offline karpiu19_88

  • http://tom-blach.cba.pl/
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • BYŁ - Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V jest Polonez Przejściówka 1.5 SLE 91.r polonez kombi 1.6 99 r
    • Kompleksowe remonty dachów
ja mma teraz 2i3 ale jest troszke za wysoko tak mi sie wydaje przynajmniej ;) co do fotek mam ale na nich za duzo nie widać na zywo jest widoczna zmiana


zawias mierzony od rantu felgi do rantu błotnika to 19 cm przy oponie 185/70/r13  

za nie długo bedzie zamiana na opcje 1 i 2  :twisted:

a tak wygladało wszystko przed

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #176 dnia: Sierpień 27, 2010, 11:33:16 am »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
http://picasaweb.google.com/cobra.rally/3EliminacjaPucharuWRTRallyOesWCzasAwiu?authkey=Gv1sRgCPGBmJzs3ZnPDg&feat=directlink#5508678822303371458

http://picasaweb.google.com/cobra.rally/3EliminacjaPucharuWRTRallyOesWCzasAwiu?authkey=Gv1sRgCPGBmJzs3ZnPDg&feat=directlink#5508678880389927490

http://picasaweb.google.com/cobra.rally/3EliminacjaPucharuWRTRallyOesWCzasAwiu?authkey=Gv1sRgCPGBmJzs3ZnPDg&feat=directlink#5508678928479818306


Zawieszenie:
Przód sprezyny truck obiete o 2 zwoje, amortyzator olejowo-gazowy monroe.
Tył resory od karetki sklepane, amortyzator chyba olejowo-gazowy delphi.

Wytrzymuje spokojnie nawet takie skoki :)

[ Dodano: 27 Sie 2010 11:33 ]
no i jest w miare sztywny i stabilny, jeszcze tylk stab na tył musze założyć.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #177 dnia: Sierpień 29, 2010, 18:05:53 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Wczoraj założyłem sprężyny z Trucka Diesla (14,7mm) obcięte -1 zwój i powiem, że efekt jest niesamowity. Obciąłem tylko 1 zwój, bo zwykle jeżdżę po kiepskich, dziurawych drogach i niepotrzebna mi gleba (a trochę szkoda...).

Auto stoi 2 cm wyżej niż na seryjnych sprężynach, w zakrętach prowadzi się o niebo lepiej, pewniej i sztywniej. Trochę OT, bo nie obniżyłem mojego Poldzia, ale naprawdę polecam szukać i bez zastanowienia zakładać te sprężyny, chociażby dla poprawy bezpieczeństwa jazdy, a nie tylko gleby i jazdy bokami.
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #178 dnia: Sierpień 29, 2010, 23:17:06 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Despero"
Wczoraj założyłem sprężyny z Trucka Diesla (14,7mm) obcięte -1 zwój i powiem, że efekt jest niesamowity. Obciąłem tylko 1 zwój, bo zwykle jeżdżę po kiepskich, dziurawych drogach i niepotrzebna mi gleba (a trochę szkoda...).

Auto stoi 2 cm wyżej niż na seryjnych sprężynach, w zakrętach prowadzi się o niebo lepiej, pewniej i sztywniej. Trochę OT, bo nie obniżyłem mojego Poldzia, ale naprawdę polecam szukać i bez zastanowienia zakładać te sprężyny, chociażby dla poprawy bezpieczeństwa jazdy, a nie tylko gleby i jazdy bokami.


Sprawdź jak to się prowadzi gdy jedzie się na granicy przyczepności opon ,a potem wyrokuj, nie wiadomo jaki wpływ taka modyfikacja ma na ogólną charakterystykę prowadzenia. Podejrzewam że ten samochód jest teraz z natury mocno podsterowny.

A cytując R.Burnsa "harder car feels more responsive but on bumpy roads generaly gives you less grip"
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #179 dnia: Sierpień 30, 2010, 00:13:50 am »

Offline Aron

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • `91 Caro 1.5 GLE L80, `96 Caro 1.6 GLI L122
A ja zacytuje instrukcję na temat glebowania, jaką otrzymałem od jednego użytkownika forum naglebie.pl, którego Poldek wręcz ociera się brzuszkiem o asfalt ;)

Cytuj (zaznaczone)
siemka.
Caly proces jest banalnie prosty. Sporo osob twierdzi ze sprezyny z trucka sa duzo twardsze niz ze zwyklego ale jest to calkowita nieprawda dlatego tez ja mam sciete zwykle fedry i nie narzekam i teraz tak kazdy zwoj to okolo 2-3cm w dol <ja scialem 4> ale 4 to taki max bo pozniej sprezyna zaczyna wyskakiwac z mocowania do wachacza na zakretach :P. Warto skrocic i utwardzic amorki. ja mam tylko utwardzone a robi sie to poprzez nawiercenie otworu w dolnej czesci amortyzatora wykanie starego oleju naspawanie nakretki np 10 <wazne zeby spaw byl szczelny> wlanie oleju przekladniowego np 80w90 i zakrecenie wszystkiego szczelnie jakas krutka sruba. Na tyl dobrze by bylo jakbys dorwal jakies amorki gazowe bo takie hipolowe z tylu sie wylewaja ze wzgledu na bardzo maly skok amorka. Jezeli chodzi o tyl to  najlepiej dorwrwac auto z 3 piorami w resorze jezeli dorwiesz 2 to radze wymienic na 3 sa duzo sztywniejsze. resor ma okolo 24cm w najwyzszym punkcie luku i teraz zalezy ile chcesz sie obnizyc tyle klepiesz ja mam sklepane na 12cm i resor w tej chwili jest prosty wiec wszystko zalezy od tego jak polozysz przod. Nalezy pamietac aby sciac takze uszy laczace wieszak z resorem. dodatkowo jezeli bedziesz mial jeszcze za wysoko dupe to mozna ja opuscic poprzes przespawanie tulejki w wieszaku. To by bylo na tyle jezeli bedziesz mial jeszcze jakies pytania to wal .
Pozdro.


Myśle, że spróbuje mniej więcej tego sposobu, tyle że ja obniże delikatnie mniej ;)