Autor Wątek: Obniżanie poloneza  (Przeczytany 308866 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Obniżanie poloneza
« dnia: Styczeń 25, 2007, 13:35:14 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Jak większość zapewne wie od dłuższego czasu przymierzałem się do obniżenia auta. Na dzień dzisiejszy auto jest usztywnione i obniżony jedynie przód. Tył zostanie zrobiony w najbliższym czasie.
Auto ma założone sprężyny od Trucka diesla. Tak wyglądało świeżo po ich założeniu,
Wysokość od opony do rantu błotnika wynosiła 13cm. Pomimo tak znacznej wysokości auto prowadziło się pewniej niż na seryjnych dużo niższych sprężynach. Nurkowanie przodu zmniejszyło sie i droga hamowania mocno skróciła !!!



Nadszedł wreszcie dzień kiedy po 4 dniach jazdy tak wysokim autem (zaznaczam ze tył na 3 piórach stoi równie wysoko) jego wysokości drastycznie spadła. Czas ok 3godzin. Sprężyny były kilkakrotnie wyciągane i montowane.
Wnioski z tych przymiarek
ścięcie sprężyny o 1zwój i położenie kolejnego(czytaj wygięcie tak jak ma seryjna) daje wysokosć ok seryjnego samochodu (19cm licząc od krawędzi błotnika do górnej krawędzi 13 calowej felgi)
Sciecie spręzyny o 2 i połozenie kolejnego daje ok 15cm mierzac do felgi. I takie własnie obniżenie zostało zastosowane u mnie w aucie. Jak wiadomo nowa spręzyna jeszcze usiądzie więc nie ma co przesadzać ze scinaniem jej.



Dla tych co boją się zawadzania o garby


Auto z założenia miało być obniżone o ok 30-40mm w stosunku do seryjnego




Auto na zdjęciach brudne :( prosto z warsztatu zawitałem na spot gdzie zostały zrobione za co bardzo dziękuję

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 25, 2007, 13:42:51 pm »

alex1916

  • Gość
Koszt calej operacji to ... ? ;)

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 25, 2007, 14:27:04 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Sprężyny truck klekot nowe- 2x45zł
Gumy pod sprężyny 2x4zł
Resory 3 pióra stan idealny z giełdy-2x30zł(założone wcześniej)
Sworznie 4x37zł
śruby przedniego zakotwiczenia górnego wahacza 2x6zł
Zabezpieczenie antykorozyjne 3x12,50zł
Obniżenie przedniej osi -150zł
Obniżenie tyły -150zł (jeszcze nie wykonane, jeszcze :P )
Ustawienie przedniego zawieszenia kompleksowe - 75zł (po 500km od obniżenia by sprężyna się ułożyła, oraz po obniżeniu tyłu)
Auto prowadzi się o niebo lepiej :D
Nie jest twardo, nic nie dobija. śmiem twierdzić ze lepiej wyłapuje dziury niż poprzednio.
Droga hamowania skróciła się o 50%!!!!!!(bez wymiany amortyzatorów)
Sceptyków mogę przewieźć po wyboistej drodze ;) A zresztą już sa tacy co jeździli ;)
Auto nie nurkuje na gwałtownym hamowaniu dzięki czemu nie traci przyczepności. nie przechyla sięna zakrętach. Az miło pojeździć.
Po obniżeniu zaczęło się myszkowanie na koleinach, jednak jest to wina całkowitego rozregulowania ustawień. Po ustawieniu problemy znikają.

Do zrobienia
Utwardzenia amortyzatorów bo auto ciągle gania na tych samych(albo olejowe albo olejowo - gazowe, zalezy od cen utwardzenia)
Zmniejszenie skoku zawieszenia poprzez wymianę górnego odbojnika na dłuższy odpowiednik

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 25, 2007, 14:35:36 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Hmm.. Jesli efekty sa tak dobre jak mowisz, to koszt 500-600 zl (nie chcialo mi sie dokladnie liczyc) nie wydaje sie byc przesadzonym.

Czy calosc zrobili CI w tym warsztacie o ktorym mowiles?

Jak sie tym jezdzi w takim sniegu jak obecnie?
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 25, 2007, 14:36:24 pm »

maras

  • Gość
fajnie, fajnie., ale w roverku uważaj na wydech...coś wiem otym, ale mam nową rurę środkową;)
szybko Ci to poszło, jak jest wysokść mierząc od ziemi do rantu błotnika??

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 25, 2007, 14:57:28 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
W śniegu jeździ się hmmm tak :D http://rapidshare.com/files/13318774/Spad__322__snieg.3gp
oglądać w powiększeniu i w większej odległości bo to tylko telefonem
Auto jest bardzo przewidywalne. Kompletnie zero bujania i nos po zgubieniu przyczepności sam naprowadza się na tor jazdy. naprawdę dużo lepiej.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 29, 2007, 01:46:43 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak przechyly na zakretach ? chodzi mi glownie czy tyl nie zgina calego poldka ,bo tez mam trzy piora i tyl nadal za miekki jest

P.S.
planujesz zmiane stabilizatora przedniego ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 29, 2007, 09:15:37 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Przechyły w zakrętach zmniejszyły się. Tył nie wyciąga auta. Mimo ze mam trzecie krótkie pióro tył jest bardzo sztywny.
Stab bedzie wymieniony tylko teraz rozważam gdzie sztywniejszego dorobić :)
Wpierw zobacze ile da utwardzenie amorków :) Zmiany wprowadzam stopniowo by wiedzieć co ile daje :)

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 29, 2007, 09:18:55 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A moze dołożyć drugiego staba do zawiasu. Dawno temu na AK był artek o stabie z fiata palio czy jakoś tak... MOże drugi od roverka uda się zamocować. Podobno były patenty na podwójny stabilizator...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 29, 2007, 13:20:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
CyCu#1904
ale ty masz tez fabrycznie stabilizator z tylu
Bocian_s#313
jak to bedzie wygladalo i jak nisko zwisalo
duzo prosciej jest dac inny stabilizator
ten seryjny to porazka - 20mm ,w trucku taki sam
w daihatsu mam 24mm i cos takiego chcialbym rowniez do poldka wstawic

twardszy przod wlasciwie nie jest mi potrzebny ,za to wnerwiaja mnie przechyly na zakretach
oczywiscie jezeli uda mi sie kupic sprezyny z trucka diesla 14.7mm to je kupie ,bo cena zachecajaca
Van#1860,
jakie miales seryjnie sprezyny? 13.3 czy 14 ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 29, 2007, 18:25:06 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
hmm nie mam pojęcia co tam było. ale raczej nie 13,3

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 30, 2007, 01:11:47 am »

maras

  • Gość
A co z progami, koleinami itd? Haczysz wydechem?? Jak ściołeś odbojniki, to wysokość od ziemi do nadkola pewnie w granicach 57cm??

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 30, 2007, 11:02:56 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Raz dopiero przywaliłem o próg wydechem. Bo zapomniałem ze tam próg jest i za szybko przeleciałem. Robiłem test na zasniezonym placu. Ani jednego uderzenia :D Koleiny nadal spokojnie pokonuje.
Borkostworek to już całkowity hardcore :D za nim na koleinie to i snop iskier można ujrzeć :D

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 09, 2007, 17:26:11 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Auto było na ustawieniu zawieszenia.
Uwaga dla chętnych na obniżanie. Auto obniżając się traci geometrię a co najważniejsze traci zbieżnośc. Jest po obniżeniu mocno zbieżne. Az mnie zdziwiły wyniki. Powoduje to niestabilne prowadzenie na koleinach i nerwowe reakcje na ruchy kierownica. Po ustawieniu auto prowadzi się lux :D 140 bez bujania po koleinach podczas gdy przed ustawieniem przy 90 machało we wszystkie strony.
Kąty pochylenia kół i wyprzedzenia zwrotnic uległy nieznacznej zmianie.
Odradzam więc po obniżeniu próby jak się prowadzi przy wyższych prędkościach bo można lekko wylecieć z jezdni !!!
Co do obniżenia. Można go obniżać o wiele więcej niz to zrobiłem ja i da się go ustawić :D

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 09, 2007, 18:35:13 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
wkładając trucka sprężyny bedzie stał wysoko :P jest na początku wątku zdjęcie :P
potrzebujesz ustawić całe zawieszenie później
Przegląd?? a myślisz ze ktoś to zauważy?? watpię

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 09, 2007, 18:43:19 pm »

Tomasz_atu_plus

  • Gość
a amortyzatory?
chodzi o to żeby mi sie nie rozsypał za szybko a wszelkie takie ingerencje nie pomagają :)
mówisz że lepiej jest niż w oryginale nawet jak jest tak wysoko?

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 09, 2007, 18:49:12 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
amortyzatory mają troche zapasu jeszcze choć niewiele. Odczułem duża róznice w stosunku do wymęczonych zwykłych sprężyn. Choć auto na ostrych hamowaniach nurkowało to nie robiło to tak nerwowo. Utwardzone amorki powinny poskromić te sprężyny :)

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 10, 2007, 08:29:27 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1174
Jeśli amorek sie kończy (skok) to można by go zdystansować na podłużnicy. Pod poduszkę dać płytkę ok 1cm - zawsze coś. Byle śrub starczyło. Moze kołnierz od wydechu?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 12, 2007, 02:22:02 am »

maras

  • Gość
Van#1860, zrobił Ci się zbieżny?? To dziwne,bo mój był strasznie robieżny po obniżeniu, na wszelkich zakrętach, czy przy delikatnym hamowaniu koła piszczały

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 12, 2007, 10:16:44 am »

banan_125p

  • Gość
u mnie też był delkatnie rozbieżny ale szybko na stację i ustawili mi zbieżność i po bólu tylko był problem z wjechaniem na kanał bo naśrodku jakiś tunel był i musieliśmy go wpychać :mrgreen: