Autor Wątek: Obniżanie poloneza  (Przeczytany 308872 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #200 dnia: Styczeń 02, 2011, 18:45:45 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "BARTEK#1925"
Wiem że ktoś kiedyś wkładał z przodu sprężyny od Peugeota 205 GTI, ponoć robiło to robotę.

No to polecę danymi sprężyn od 205 GTI:
Sprężyna zawieszenia
Miejsce zabudowy: oś przednia
Średnica pręta: 12,50
Średnica: 159
Długość: 333

I nadal czekam na analogiczne dane dotyczące sprężyn z Poloneza :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #201 dnia: Styczeń 02, 2011, 19:08:06 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "Rafał#1951"
I nadal czekam na analogiczne dane dotyczące sprężyn z Poloneza
wujek morawski nie gryzie:

Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #202 dnia: Styczeń 02, 2011, 19:20:24 pm »

Offline Skoti

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
    • Elektro-Net Rally Team
Te dane z morawskiego też są nie kompletne bo ja w polonezie mam drut o średnicy ponad 14 mm i z moich pomiarów średnicę zewnętrzną około 140 mm, tyle, że wszystko mierzone na sprężynie zamontowanej w samochodzie więc mogą być pewne nieścisłości. Tak więc dane dotyczą zapewne sprężyn z wczesnych polonezów

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #203 dnia: Luty 18, 2011, 20:25:32 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Podsumowując:

Caro OHV - 13,3mm
Caro Diesel - 14,3mm
Truck OHV - 14,5mm
Truck Diesel - 14,7mm

Przynajmniej takie dane znalazłem po przeczytaniu całego tego tematu jakiś czas temu i tak je zapamiętałem. ;)
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #204 dnia: Luty 19, 2011, 08:32:15 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
W moim plusie pamiętam miałem w serii 14,3
Teraz od Trucka diesla 14,7
Po prostu trzeba zmierzyć :)

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #205 dnia: Luty 21, 2011, 18:33:40 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
http://rogocz.com.pl/kontakt.html Tu klepią, drogawo wychodzi jak chcesz trzecie pióro mieć dorobione, póki co mistrz w tym zakładzie (właśnie P.Rogocz) robił mi springi i jest profi robota :one:
LOW & SLOW

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #206 dnia: Luty 24, 2011, 21:20:19 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
w wawie 200
sklepanie + trzecie pióro
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #207 dnia: Marzec 02, 2011, 22:02:22 pm »

Offline xprot

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 328
    • borocaro+ gsi
przewertowalem caly temat, moze zbyt pobieznie, ale wystosuje pytanie:

sprezyny od trucka diesla, resory 3 piora.

ile uciac sprezyny, i o ile sklepac resory, zeby uzyskac obnizenie ok 40-50 mm w stosunku do fabryki ?

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #208 dnia: Marzec 03, 2011, 07:44:44 am »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Sprężyne ciachni o 2 zwoje to tyle mniej więcej bydzie 50mm, a co do resorów to nie pomoge bo sam jestem przed klepaniem

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #209 dnia: Marzec 06, 2011, 19:56:21 pm »

Buszek

  • Gość
jak 3 pióra to na płasko trzeba klepać (13cm) .

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #210 dnia: Marzec 11, 2011, 18:49:18 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
OK, a teraz pytanko...

"Klepiemy na [...] cm"

Te centymetry, na które klepiemy, to mierzymy tak jak ta czerwona kreska zaznaczona na rysunku?

Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #211 dnia: Marzec 11, 2011, 19:34:58 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Zawsze mnie zastanawiało w jaki sposób wyprostowany resor daje się zamontować... przecież powinien zrobić się dłuższy.
Po to masz ruchomy wieszak, które to niektórzy skracają, aby było jeszcze niżej...

Są jakieś efekty uboczne skracania wieszaków ?
« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2011, 19:35:14 pm wysłana przez Rafał#1951 »
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #212 dnia: Marzec 11, 2011, 22:58:14 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Przyspieszone zużycie krzyżaków podobno.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #213 dnia: Marzec 12, 2011, 00:37:21 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Po to masz ruchomy wieszak, które to niektórzy skracają, aby było jeszcze niżej... Są jakieś efekty uboczne skracania wieszaków ?
nie skraca się wieszaków, tylko kolumienkę, oznaczoną jako nr 1.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #214 dnia: Marzec 25, 2011, 16:55:34 pm »

Offline Skoti

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
    • Elektro-Net Rally Team
ja wczoraj odebrałem poloneza od kowala, resor 3 piórowy z kombi, klepany był na 14 cm i teraz tył siedzi mniej więcej na seryjnej wysokości, z tym, że u mnie w poldku z tyłu nic nie ma, wagi trochę dodaje drugie koło zapasowe więc prawdopodobnie w poldku z "pełnym wyposażeniem" nie będzie specjalnej różnicy w stosunku do mojego.






Temat posprzątany, skasowano 50 stron offtopu.
Jeśli padną pytania na które jest już odpowiedź w tym temacie, użytkownik będzie ukarany.   
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2011, 08:16:00 am wysłana przez ajk#1212 »

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #215 dnia: Kwiecień 26, 2011, 12:24:32 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Zespół tylnej kanapy z pasami, półką i wykładziną to jakieś 60kg- więcej niż jedno koło.

Jak wyglądają te resory od kombii. Środkowe pióro takie jak drugie w dwupiórowych i trzecie krótsze czy środkowe jest dłuższe?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #216 dnia: Kwiecień 27, 2011, 11:55:07 am »

Offline Skoti

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
    • Elektro-Net Rally Team
Jak wyglądają te resory od kombii. Środkowe pióro takie jak drugie w dwupiórowych i trzecie krótsze czy środkowe jest dłuższe?

krótkie pióro w Kombi jest zdecydowanie dłuższe niż drugie w dwupiórowym resorze, środkowe jest długie, z 10 cm krótsze od pierwszego.

Foto, nie chciało mi się focić moich to publikuje zdjęcie z aukcji, na której kupiłem resor.


« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2011, 16:12:47 pm wysłana przez Skoti »

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #217 dnia: Kwiecień 27, 2011, 20:07:12 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Z przodu masz sprężyny 14.3? i auto stoi równo na obu osiach? Jakie amortyzatory i jak prowadzi się auto na takich resorach? Jaka jest konkretnie różnica na wejściu i wyjściu z zakrętu? Czy podbija tył na nierównościach?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #218 dnia: Kwiecień 28, 2011, 11:40:30 am »

Offline Skoti

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
    • Elektro-Net Rally Team
w sumie ciężko mi określić czy prowadzenie się bardzo zmieniło, jak odebrałem auto od kowala specjalnej różnicy w twardości nie czułem ale mam wrażenie, że przechyły w zakrętach się zmniejszyły, pomimo seryjnych sprężyn (chyba 14,3) i amortyzatorów, nie czuć tak bujania na zakrętach. Tyłu na nierównościach nie podbija, nie jest jakiś niesamowicie twardy.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #219 dnia: Kwiecień 28, 2011, 22:43:18 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
A testowałeś to na ostro?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E