Autor Wątek: Obniżanie poloneza  (Przeczytany 310925 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #220 dnia: Kwiecień 28, 2011, 23:21:19 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Ja testowałem na ostro i powiem tak że przód mam sprężyny od tucka diesla o 1,5 zwoja (nie długo idzie kolejne 1,5 ma być gleba :D) a tył to trzy pióra lecz to trzecie dorabiane z innej pary resorów od plusa lecz uciętych na oryginalną długość od resorów 3piórowych, do tego sklepane na 16cm (za mało jak chce się mieć dobrą glebe ;/)
Prowadzenie na + choć tył jest bardzo sztywny, na nie równościach poprzecznych po prostu amortyzacja istnieje chyba tylko na grubości opony :)

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #221 dnia: Kwiecień 28, 2011, 23:34:58 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
No to ty masz już zupełnie inne ustawienie, zwłaszcza że liczy się też stosunek twardości przodu do tyłu.

Planuję przeróbkę zawieszenia na wysokości niewiele mniejszej od seryjnej i chcę samochód który będzie zdolny do szybkiego wejścia w zakręt przy możliwości nadsterowności gdzieś od szczytu skrętu samej z siebie, z gazu bez strzału, bez jakiś nerwowych zachowań czy utraty przyczepności w dziurze. Prezencja na parkingu nie ma dla mnie znaczenia.

Zachowanie serii na mokrym mniej więcej mi odpowiada, chciałbym ten efekt mieć na suchym, natomiast zaskoczyło mnie jak łatwo przód się poddał na dohamowaniu do ciasnego skrętu. Jeśli nie zdiagnozuję problemów technicznych to zastanawiam się czy to wina nurkowania czy sam negatyw pomoże, zbieżności poza serię ruszać nie chcę.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2011, 23:39:24 pm wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #222 dnia: Kwiecień 29, 2011, 07:17:32 am »

Offline Skoti

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
    • Elektro-Net Rally Team
A testowałeś to na ostro?

Owszem, na torze w Tychach. Prowadzenie na + ale nie wiem ile z tego to zasługa opon nisko profilowych a ile resoru. Tak wyglądał przechył w jednym z najciaśniejszych miejsc. Jak dojdzie do tego sprężyna z trucka myślę, że auto będzie się prowadzić zdecydowanie lepiej, mimo iż teraz nie jest już źle.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #223 dnia: Kwiecień 29, 2011, 07:58:46 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Planuję przeróbkę zawieszenia na wysokości niewiele mniejszej od seryjnej
Czyli jak dla Ciebie to przód, sprężyny truck diesla o 1 zwój w dół, tył trzecie pióro klepane na 16cm będzie stał minimalnie wyżej od serii a lepiej będzie się prowadził.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #224 dnia: Kwiecień 30, 2011, 13:49:13 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Wyżej być nie może. Chcę równą wysokość na obu osiach ,a jak przód będzie wyżej to już ujemnego kąta pochyleni kół nie będzie. Jest ustawiony obecnie -0.5 i więcej się nie da bez obniżenia albo przerobienia belki.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #225 dnia: Kwiecień 30, 2011, 14:21:19 pm »

Offline Skoti

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
    • Elektro-Net Rally Team
No to uklepanie na 14-15 cm powinno dać seryjną wysokość, ja początkowo resor uklepałem na 18 ale auto wtedy wyglądało tak jakby mu ktoś zasadził solidnego kopa z zderzak. Auto na pewno jest sztywniejsze, tyle, że ja po prostu tego nie odczuwam, fotel kubełkowy, niski profil opony sprawia, że i tak czuje większość dziur.  A resor pracuje, można go ugiąć jak się ręką pchnie nadwozie.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 30, 2011, 14:24:07 pm wysłana przez Skoti »

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #226 dnia: Maj 29, 2011, 20:42:36 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
czyli na przód sprężyny od trucka disla nadają się w sam raz?Nurkowanie powinno się zmniejszyć .
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #227 dnia: Maj 29, 2011, 23:13:33 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
czyli na przód sprężyny od trucka disla nadają się w sam raz?Nurkowanie powinno się zmniejszyć .
Przeczytaj cały temat nie raz padała na twoje pytanie odpowiedz.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #228 dnia: Maj 31, 2011, 23:19:17 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Przeczytaj cały temat nie raz padała na twoje pytanie odpowiedz.
ok
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #229 dnia: Czerwiec 09, 2011, 08:40:47 am »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
czu jak ciachnolem 3 zwoje to nie bedzie za malo?? bo najpierw pod wplywem presji ucielem a teraz rozmyslam. Springi truck diesel
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #230 dnia: Czerwiec 09, 2011, 08:54:06 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Panowie od czego można podmienić odboje z tyłu na wyższe?
Ponieważ chcę tył by był dużo niżej i pomyślałem nad wróceniem do resorów dwu piórowych ale za to wyższe odboje aby przy załadunku mniej auto siadało.
Bo przecież jeżeli będą twarde amortyzatory z tyłu to nie musi być już 3 piór.
(patent z kolumienkami już nie długo będzie zastosowany)

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #231 dnia: Czerwiec 09, 2011, 09:26:04 am »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Panowie od czego można podmienić odboje z tyłu na wyższe?

z aut dostawczych ..chyba ktoś miał ze starego sprintera założone "bałwanki" czy jakieś z tych większych minibusów - twarde. dobre. wytrzymałe. wyższe. grubsze

są przeróżne wysokości na pewno coś dopasujesz
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #232 dnia: Czerwiec 09, 2011, 12:05:32 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Bo przecież jeżeli będą twarde amortyzatory z tyłu to nie musi być już 3 piór.

Jak będzie obniżony i dasz dłuższe odboje to jest większa szansa że po najeździe na jakąś dziurę tył podbije i auto zachowa się nerwowo.

Mocniejszych amortyzatorów nie zakłada się po to żeby utwardzić auto... Amortyzator ma szybko reagować i mocno tłumić. Twardy amortyzator niekoniecznie jest szybki w reakcji jeżeli "ulepszono" go amatorsko ,a amortyzator wysokotłumiący o odpowiedniej szybkości reakcji montuje się właśnie po to żeby dał sobie radę z tłumieniem zawieszenia na twardszej sprężynie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #233 dnia: Czerwiec 09, 2011, 15:31:41 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Macie problem? Można przekombinować cały tył i wywalić resory  :-)

kiedyś chciałem polecieć na fali i wyciąć wszystko w środku od początku bagażnika do tylnego zderzaka  i przeszczepić taki wózek



bez resorów piórowych i wciąż na sztywnym moście...  program padł jak zobaczyłem ile będę miał miejsca w bagażniku przez ten wózek z amortyzacją

inne koncepcje to po prostu zwalić resory i dorobić uchwyty/mocowania na moście na wahacz

albo konstrukcja samych kolumn ze stabilizatorami


ja się wzoruje na konstrukcjach drag'owych
z takim wózkiem obniżasz/podnosisz ile chcesz w zależności wysokości skoku amortyzatora

Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #234 dnia: Czerwiec 10, 2011, 19:55:36 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Drodzy Panie i Panowie.

Mam takie szybkie pytanko. Jutro chcialem ciachnąć kilka zwoji z przodu :) ale jest jeden problem... dolne mocowanie amortyzatora. Sruba puscila i wyszla, amor wyciagnalem w dół i z ta tulejka jest poza wahaczem, ale nie chce wyjsc ta tulejka z amortyzatora :/ Zapieczona w .|. Czy da rade wyjac sprezyne bez wyciagania tej tulejki? Po prostu odkrecilbym amortyzator od gory, schował ile sie da i moze jakos sprezyna wyjdzie.

Jakie sa na to sposoby? POMOCY :(

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #235 dnia: Czerwiec 10, 2011, 22:11:30 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Tulejki nie wyciągasz, tylko przekręcasz o 90* i amorek wychodzi do góry.
W górnym wahaczu masz podłużną dziurę przeznaczoną do wyjęcia amorka.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #236 dnia: Czerwiec 10, 2011, 23:11:02 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
gateway, dzięki wielkie! :)

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #237 dnia: Czerwiec 11, 2011, 13:51:34 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #238 dnia: Czerwiec 11, 2011, 15:55:39 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Witam ponownie.

Udało mi sie wyjac amortyzatory :) oby dwa puscily. Ale problem tkwi w czym innym.... za pierona nie moge wyjac sprezyn :/ pokrzywilem 2 sciagacze (a te sprezyny maja tylko 13,3mm srednicy zwoja :/ ). Po prostu złapałem wszystkie zwoje oprocz tych pierwszych (od gory i od dolu). Scisnalem na maxa a i tak sprezyna nie chciala wyjsc. Podwazalem lyzka do kol itp i ni .|.  :| Musze chyba zrobic jakis sciagacz talerzowy i dopiero bo bez tego ani rusz :/

Ale jeszcze jedno pytanie mam. Jak ciachne te 3 zwoje to MUSZE zaklepac na plasko dol? Tak zeby bylo jak seria. Czy wystarczy delikatnie szlifnąć na plasko? Co sie moze stac gdy utne i wloze niezaklepana sprezyne?

Dodam, ze samochod nie jest do jazdy na codzien :) raczej na krotkie wyprawy aby troche powariować ;)

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #239 dnia: Czerwiec 11, 2011, 17:54:41 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
tez tak miałem bo te ściskacze łapki jak odwrócisz gwintem do góry to się blokuje potem na wahaczu a jak odwrotnie to potem gwint włazi w fartuch i tez się blokuje

ja się wku*** raz to ściągnąłem do max'a te łapki i potem brechą/łyżka monterską z boku sprężynę wybiłem waląc młotem w długi mesel albo kufusem tez da rade

to wersja hardcorowa na ściąganie sprężyn trzeba się schować z boku bo możesz dostać w szczękę i pół ryja może rozwalić taka wyskakująca sprężyna - po za tym trochę wygięło się gniazdo u góry gdzie siedzi poduszka ale to nic bo młoteczkiem lekko się nagnie i jest git

Jest też inny sposób z tym talerzem to chyba najlepszy sposób. Robiłem nim za drugim razem i poszło elegancko bez żadnej pomocy. Taki ściągacz talerzowy można samemu zrobić z grubego pręta nagwintowanego. Potem z góry talerz przykręcić z grubej blachy nakrętką i z dołu na przedostatnim zwoju i kręcić ściskając sprężynę.

nie ma co zaklepywać końcówki.. podszlifuj trochę ostatni rogal sprężyny na płasko i będzie siedzieć jak w serii  :-)
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER