Autor Wątek: Obniżanie poloneza  (Przeczytany 308814 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #820 dnia: Kwiecień 13, 2018, 23:40:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Obracanie mocowania odpada, niespecjalnie mam zaufanie do takiego rozwiązania.

I słusznie. Kolumna z wieszakiem jest zamontowana fabrycznie tak, a nie inaczej żeby resor mógł się swobodnie prostować. Obrócenie mocowania powoduje że robić tego nie może, w efekcie pojawia się gwałtowna progresja twardości przy ugcięciu, a nadwozie narażone jest na rozciąganie, począwszy od tego że siła chce wyrwać mocowania resorów.
Druciarski patent wymyślony przez kogoś kto nie wiedział jak działa wieszak resoru.
nie wiem co sobie wyobraziles (bo ja jakos nie widze kolumienki do gory nogami), ale jak na moj gust to chodzilo o odwrocenie mocowania do resoru i wtedy resor pracuje zupelnie normalnie - do momentu az nie zerwie tych czterech srub M8 (dwa ucha)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #821 dnia: Kwiecień 13, 2018, 23:48:44 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Opcje dzieją się dwie, albo przód się robi bardzo twardy bo auto siedzi na odbojach, a nie na sprężynach, albo jak się wywali odboje to zdarza się wystrzelenie amortyzatora z kielicha.
Chodzi mi o to jakie drgania własne ma wtedy zawieszenie. Dla przeciętnego zawiasu powinno to być 1-1,5 Hz, czyli tak jak ciało ludzkie. Jak się wstawi pseudosprężyny ciachnięte przez pół to ta częstotliwość zmieni się i to raczej dość mocno, dlatego można dostać czegoś a'la choroba morska, czyli dokładnie rzecz ujmując choroby lokomocyjnej.

Jak dwa są standardowe, a trzecie króciutkie to to może się dobrze sprawdzać w warunkach DMC, bo trzecie pióro zaczyna się wyraźnie prostować dopiero po załadunku albo b. dużym dobiciu, a na pusto utwardzenie powinno być mało odczuwalne.
Tyle, że wtedy mówimy już o resorze progresywnym. A standardowe polonezowe 3 pióra pracują tak samo względem siebie, więc ugięcie od początku wymaga przyłożenia większej siły, czytaj jadąc z dwoma workami cementu w bagażniku, po 50 kg każdy, powinno się jechać całkiem przyjemnie, natomiast na pusto można dostać pierdolca.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #822 dnia: Kwiecień 14, 2018, 08:37:31 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
nie wiem co sobie wyobraziles (bo ja jakos nie widze kolumienki do gory nogami), ale jak na moj gust to chodzilo o odwrocenie mocowania do resoru i wtedy resor pracuje zupelnie normalnie - do momentu az nie zerwie tych czterech srub M8 (dwa ucha)

Wyobraziłem sobie to co trzeba. Założyłem że po odwróceniu mocowania do resoru wieszak będzie zbyt krótki żeby umożliwić swobodne prostowanie pióra.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #823 dnia: Kwiecień 14, 2018, 11:58:15 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przeciez punkty mocowania resoru do nadwozia w ogole sie nie zmieniaja, resor dalej pracuje jak fabryczny,
wspornik resoru NA MOSCIE ma grubosc do osi sruby ~3cm, resor dwupiorowy ma grubosc 1.5cm,
po odwroceniu zmienia sie punkt mocowania resoru do mostu o 4.5cm - o tyle obniza sie karoseria wzgledem mostu,
resor pracuje normalnie do momentu az zerwie cztery sruby M8 i wbije sie w asfalt lub inne podloze wyboistej drogi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #824 dnia: Kwiecień 14, 2018, 12:00:42 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Ja miałem na myśli obrócenie kolumienki.

Jeżeli chodzi o mocowanie resoru do mostu, to oczywiście masz rację. Tutaj po pierwsze obciążenie idzie po 4 śrubkach po których iść nie powinno, po drugie mocowanie będzie nisko i w razie jakiejś sytuacji awaryjnej typu zjazd na pobocze można wtedy urwać nisko znajdujące się mocowanie
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #825 dnia: Kwiecień 14, 2018, 12:11:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to zeby zamknac temat wypada dodac, ze nie jest to prawidlowy sposob na obnizania zawieszenia w PN,
a wlasciwie trzeba sie z "ch*"em na  łby zamienic, zeby takie rzeczy uskuteczniac,
przed chwila wrocilem z miasta i mijalem sie z transporterem t4 na goscinnych wystepach w moim miescie, bo na blachach BI, stojacego, czy raczej lezacego na gladkim asfalcie przed zakretem, bo mu sie przednie prawe kolo polozylo wewnetrzna strona jak pastuchu b5 z peknieta zwrotnica,
tak sie koncza glupie eksprerymenty z zawieszeniem - w tym przypadku zadzialalo przekonanie, ze samochod jest niezniszczalny,
nawet amory z T4 nie pomogly ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #826 dnia: Kwiecień 14, 2018, 21:57:02 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Może były za twarde do tego nadwozia. <rotfl2>
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #827 dnia: Kwiecień 14, 2018, 22:54:44 pm »

Offline karp

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
    • MR'87 1.5SLE
Sam mam Poloneza akwarium i powiem tak: komfort resorowania w serii jest rewelacyjny, bije nawet współczesne rodzinne auta (przynajmniej niektóre). Wyścigówki i tak z tego nie zrobisz, raz że zawieszenie za wąskie, dwa że 1,5 OHV to dużo za słaby silnik do jakiejś sportowej jazdy. To auto idealne do spokojnej jazdy w trasie i wyjazdu do lasu (wysoki prześwit i osłona pod silnikiem), które od biedy jest w stanie na wysokich obrotach się zebrać na tyle by włączyć się do ruchu autostradowego i nic poza tym.
To MA być auto do spokojnej jazdy, właściwie to takie która ma bardziej wyglądać niż jeździć. Wiem, że za robienie posadzonych aut do cruisingu to coś za co na tym forum można zostać ukrzyżowanym no ale - jeżdżę głównie po ładnych drogach, nie wybieram się w tym w trasy, ani do lasu, ani na torowiska, ani na wertepy zachodniej Polski - od tego akurat mam Volvo.
W każdym razie - dzięki za odpowiedź, bo też nie chcę mieć totalnego betonu, więc t4 odpadają.

Litości, ja wiem, że sprężyny firmy DiaxSports są bardzo tanim produktem, ale w zawiasie liczy się też charakterystyka sprężyny.
Nie tnę sprężyny - zamawiam sprężynę robioną na wymiar, po prostu długością będzie +/- taka jak po ucięciu 4 z trucka, dlatego zapytałem. Nie bez powodu użyłem tam zwrotu "na przykład" ;) Na tym nie oszczędzam ani trochę - praktycznie całe zawieszenie wymieniam - wahacze do piaskowania, wymieniam zwrotnice, wszystkie elementy gumowe itd.

A temat sklepania resora muszę jeszcze obadać, dzięki za informacje w każdym razie.


« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2018, 23:16:55 pm wysłana przez karp »

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #828 dnia: Kwiecień 14, 2018, 23:28:08 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Kup sobie to i zostaw seryjne 2 pióra https://m.olx.pl/oferta/wieszaki-obnizajace-fiat125p-polonez-CID5-IDsXfih.html
Sprężyny zamów progresywne, a nie na wymiar -4 zwojów, dlatego że duża siła potrzebna do ugięcia potrzebna jest tylko przy mocnym dobiciu zawiasu, do tłumienia niewielkich nierówności nie potrzeba dużych sił. Jak zrobisz tak jak chcesz to będziesz miał taczkę zamiast zawiasu, ze sprężyną progresywną zachowasz komfort jazdy.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #829 dnia: Kwiecień 16, 2018, 21:47:31 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Nie tnę sprężyny - zamawiam sprężynę robioną na wymiar, po prostu długością będzie +/- taka jak po ucięciu 4 z trucka, dlatego zapytałem. Nie bez powodu użyłem tam zwrotu "na przykład" ;) Na tym nie oszczędzam ani trochę - praktycznie całe zawieszenie wymieniam - wahacze do piaskowania, wymieniam zwrotnice, wszystkie elementy gumowe itd.

To już wiem że to będzie tragedia tym jeździć, a straci przy tym z 60% wartości w jeden dzień.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #830 dnia: Maj 04, 2018, 00:42:03 am »

Offline karp

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
    • MR'87 1.5SLE
Dzięki, zobaczymy, spróbuje z tymi wieszakami i ogarnę te sprężyny progresywne. Jak się nie sprawdzi to zawsze można wrócić do serii, wszystko będzie świeżo poskładane to nie będę rzucał bluzgami na zapieczone śruby i pójdzie raz dwa.

To już wiem że to będzie tragedia tym jeździć, a straci przy tym z 60% wartości w jeden dzień.
Faktycznie zamiast 3 tysięcy będzie wart 1800 zł, tragedia  <marzyciel> Poza tym - jakbym chciał kupić auto pod właściwości jezdne, to bym kupił jakiegoś transaxle (np. Porsche 924), a nie Poloneza. To ma tylko wyglądać.
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2018, 00:43:47 am wysłana przez karp »

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #831 dnia: Maj 04, 2018, 01:12:00 am »

Offline dzikson

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 192
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V | Żuk A11B 87' | VW Passat B3 1.6td 93' | Seat Ibiza Cupra 1.8t 03'
jakbym chciał kupić auto pod właściwości jezdne, to bym kupił jakiegoś transaxle (np. Porsche 924), a nie Poloneza. To ma tylko wyglądać.
Jak faktycznie chcesz pod wygląd to na twoim miejscu bym brał to porsche raczej, nie dość że wygląda to jeszcze ma jakiekolwiek właściwości jezdne <lol>
A tak w temacie to niskie wieszaki obniżają o jakieś realnie 6cm, mam u siebie zamontowany dodatkowo resor 3 pióra sklepany na 13cm i jest już dość fajnie. Opona 195/50 15 i jest jakieś półtora centa luzu między nią a nadkolem.
Dokąd mamy iść, my którzy przemierzamy pustkowia w poszukiwaniu lepszych siebie

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #832 dnia: Maj 04, 2018, 01:51:29 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
To ma tylko wyglądać.

Jak ma wyglądać? Jak auto fana DTM który zrobił prześwit, ale zapomniał wymienić resztę auta?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #833 dnia: Maj 04, 2018, 06:35:19 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Gdzieś ktoś kiedyś pisał (chyba jakiś golfiarz), że po zglebieniu auto mniej pali, zwłaszcza w trasie. Sprawdza się w przypadku poloneza?

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #834 dnia: Maj 04, 2018, 07:34:47 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Pewnie że się sprawdza... zamias 50 po mieście pogina 20. Musi miej palić.

Też lubię nisko, szeroko i twardo ale gdzieś musi być umiar...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #835 dnia: Maj 04, 2018, 22:52:21 pm »

Offline karp

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
    • MR'87 1.5SLE
A tak w temacie to niskie wieszaki obniżają o jakieś realnie 6cm, mam u siebie zamontowany dodatkowo resor 3 pióra sklepany na 13cm i jest już dość fajnie. Opona 195/50 15 i jest jakieś półtora centa luzu między nią a nadkolem.
Dobrze się składa, bo mam takie same opony :D Półtora centymetra między nadkolem i oponą to tak całkiem optymalnie. Nie jest zbyt taczkowato na trzech piórach? To znaczy - i tak nie oczekuję kanapowego komfortu, ale nie chcę total betonu jak np. znajomy który jak w W124 w dziurę wjedzie to wali głową o podsufitkę.

Jak ma wyglądać? Jak auto fana DTM który zrobił prześwit, ale zapomniał wymienić resztę auta?
Nono, lepiej robić pomarańczowe kierunku, grill orciari, riale - tak samo jak pół forum zresztą.

Gdzieś ktoś kiedyś pisał (chyba jakiś golfiarz), że po zglebieniu auto mniej pali, zwłaszcza w trasie. Sprawdza się w przypadku poloneza?
Obstawiam, że to sarkazm, ale tak czy siak brzmi jak bzdura. W sumie to działa nawet w drugą stronę - jak się sadza auto to zwykle się daje szersze felgi (bo na seryjnych będzie wyglądał jak żaba), więc i szersze opony, to potem spalanie rośnie, a nie maleje.
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2018, 22:59:40 pm wysłana przez karp »

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #836 dnia: Maj 04, 2018, 23:06:54 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Nono, lepiej robić pomarańczowe kierunku, grill orciari, riale - tak samo jak pół forum zresztą.

Ktoś się naogladał filmów.
Albo się stroi zawieszenie do sportu, albo zostawia serię. Inaczej wychodzi produkt domorosłego tjunera.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #837 dnia: Maj 05, 2018, 00:40:26 am »

Offline dzikson

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 192
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V | Żuk A11B 87' | VW Passat B3 1.6td 93' | Seat Ibiza Cupra 1.8t 03'
Dobrze się składa, bo mam takie same opony :D Półtora centymetra między nadkolem i oponą to tak całkiem optymalnie. Nie jest zbyt taczkowato na trzech piórach? To znaczy - i tak nie oczekuję kanapowego komfortu, ale nie chcę total betonu jak np. znajomy który jak w W124 w dziurę wjedzie to wali głową o podsufitkę.
Jest beton, krawężniki trzeba sobie odpuścić bo można zęby na kierownicy zostawić. Nie wiem czy to ma znaczenie ale główne pióra i krótkie są z resoru 2 piórowego a długie robione z głównych 2 piórowego (po prostu obcięte kawałek) bo akurat to miałem pod ręką. W sumie to już dawno nie jeździłem bo rozebrany stoi a po wyciągnięciu wszystkiego z auta to wstało tylko pół centa. A w dziury nie mam co wjeżdżać bo z przodu opony 185/45 więc nie powiem jak to jest <lol>
Dokąd mamy iść, my którzy przemierzamy pustkowia w poszukiwaniu lepszych siebie

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #838 dnia: Maj 06, 2018, 15:16:51 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Obstawiam, że to sarkazm, ale tak czy siak brzmi jak bzdura. W sumie to działa nawet w drugą stronę - jak się sadza auto to zwykle się daje szersze felgi (bo na seryjnych będzie wyglądał jak żaba), więc i szersze opony, to potem spalanie rośnie, a nie maleje.
Twierdził, że po zglebieniu pali mniej. Nie wiem, ale na pewno jakoś ten zabieg wpływa na aerodynamikę nadwozia, a jak jeszcze dołożysz pług, to opór powietrza masz właściwie tylko górą.
No tak, tylko że poldek ma napęd na tył...

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #839 dnia: Maj 06, 2018, 20:00:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przeciez bocian wytlumaczyl dlaczego pali mniej, po co dalej drazyc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.