Autor Wątek: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT  (Przeczytany 28140 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #80 dnia: Kwiecień 18, 2007, 10:02:48 am »

tomallus1

  • Gość
Cytat: "Van#1860"
a przypominam ze ja mam długi most od 1,6 :P

Więc jak ty to robisz? Masz 100km/h na 2-ce? Mierzyłeś G-techem?

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #81 dnia: Kwiecień 18, 2007, 10:17:25 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Van#1860, ma niestandardowego poldka bo cos tam kombinowane z kolektorem i kanalami. Dla mnie idealnym wyznacznikiem jest Pn 1.4 Atu Maćka. Niezagazowany roverek ze 100kkm przebiegiem. Wynik 11.10. Podobnie Arnold, niezagazowany rover 11.79.

11.93 to mial moj ciezki, zagazowany plus Panie KGB. Tak wiec tak sie sprawy maja :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #82 dnia: Kwiecień 18, 2007, 11:15:00 am »

e_gregor

  • Gość
Ja mam poldoforda i myślę ze poldoford zrobiłby poldoroverka jak głupi... pod warunkiem założenia mostu z poldoroverka.

Silnik K16 1.4 ma mniejszy moment niż 2.0 pinto ale podobna moc. Jednak 1.4 jest sporo lżejszy i ma inne przełożenie więc moment na kołach moze byc nawet lepszy niż w przypadku poldoforda. Z tąd się bierze lepsze przyśpieszenie od 0 do 100. Myślę że od 100 do 160 poldoford byłby już sporo lepszy.

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #83 dnia: Kwiecień 18, 2007, 13:23:28 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Zalezy na ktorym biegu :) Silnik K16 bardzo szybko sie wkreca na obroty ze wzgledu na lekki uklad korbowo tlokowy. Wiadomo ze poldoford jest silniejszy ale nie kreci sie tak jak rover. Zaloz most od roverka to zajezdzisz poldoforda. Poza tym gdy Tobie juz sie koncza obroty roverowi zostaje jesze 2000.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #84 dnia: Kwiecień 18, 2007, 14:16:11 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Prawie każdy roverek wykręcił czas poniżej 12s. Świadczy to o dobrej kondycji silnika.
Nawet ja klekotem urwałem 1.58 sekundy od czasu fabrycznego.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #85 dnia: Kwiecień 18, 2007, 15:22:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pomiary czasu z dokladnoscia do drugiej liczby po przecinku sa naprawde imponujace - nie wiem czym to mierzycie
rover 1.4 zeby zblizyc sie do 11.5s musialby jechac z jednym kierowca i to niezbyt ciezkim (70kg) ,a parametry silnika lepiej jakby mial lepsze niz fabryczne

a dane fabryczne mowia o przyspieszeniu z dwiema osobami na pokladzie+20kg bagazu ,czyli razem obciazenie 160kg
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #86 dnia: Kwiecień 18, 2007, 15:29:00 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Nie jest to chyba tajemnicą, że pomiary były robione za pomocą G-tech.
Moje rezultaty masz w moim podpisie. Duże rozbieżności miały OHV-ki.
Pomiar robiony z kierowcą(ok 95kg) pasażer (ok 80) i bagaż (ok 40kg)
Co daje w sumie z autem ok 1350kg.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #87 dnia: Kwiecień 18, 2007, 18:48:01 pm »

Cycu_E30

  • Gość
Poldek#1838, sugerujesz ze klekot mialby tyle co Boczek na 400?

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #88 dnia: Kwiecień 18, 2007, 22:03:59 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Senn#1869"
Wiadomo ze poldoford jest silniejszy ale nie kreci sie tak jak rover. Zaloz most od roverka to zajezdzisz poldoforda. Poza tym gdy Tobie juz sie koncza obroty roverowi zostaje jesze 2000.


Bez przesady nowsze pinto(seria) z fabrycznie odchudzonymi korbami wytrzymuja obroty ciagłe ponad 6700 a na lekko dłubnietych gratach (wywazenie przedewszystkim) bez problemu   ponad 7500- dane z ksiazki how to power tune ford sohc. To ze wiekszosc pinto sie kiepsko kreci jest wynikiem zatkanego dolotu przez gaznik jak z malucha. Pinto Młodego na moscie 4,1 kreci sie jak głupie i jest w stanie naprawde mocno katapultowac auto przy pełnym uruchomieniu obydwu przepustnic :twisted:  na kazdym biegu

[ Dodano: 2007-04-18, 22:05 ]
Cytat: "Poldek#1838"
Co daje w sumie z autem ok 1350kg.

No to ja musze w takim układzie jechac sam  :)  Mój PN pusty wazy 1280 a ja waze około 70Kg co daje 1350 a bede jeszcze zakładał wspome i dodatkowe wyciszenie wiec ze 30 lekko dojdzie  :?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #89 dnia: Kwiecień 18, 2007, 23:58:59 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
CyCu chyba nie rozumiesz.
Twierdzę, że mimo obciążenia da się uciąć trochę z czasu fabrycznego.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #90 dnia: Kwiecień 19, 2007, 00:45:25 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Elwood#1887,
dlaczego twoj pold wazy az 1280kg ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #91 dnia: Kwiecień 19, 2007, 07:19:00 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
KGB, dlaczego nie chcesz pojac ze rover pomimo ze jest maly wykreca takie czasy. Zrozum wkoncu ze to porzadna jednostka hehe. Nie wiem jaka dokladnosc ma ten G-Tech, ale czasy sa powtarzalne.

Elwood#1887, nie wiem jakie pinto siedzi w poldofordach (nowsze czy starsze) ale na pewno nie kreci sie tak jak rover. Doskonale o tym wiesz, chyba ze nie jezdziles roverem.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #92 dnia: Kwiecień 19, 2007, 09:30:02 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "KGB"
Elwood#1887,
dlaczego twoj pold wazy az 1280kg ?


Dolicz do masy samochodu wage butli gazowej(chyba 65L ), kompletny zespól napedowy 1,8 plus skrzynia tez jest sporo cięzszy od standardu. Chociaz dalej nie wiem gdzie podziało sie dodatkowe 160KG :?  Opcja jest taka ze byc moze waga na złomie oszukuje i zamiast 1180 pokazało mi 1280 -jak przywoza złom cięzarówkami to nikt nie sprawdzi czy jest 100Kg w ta czy w ta


Cytat: "Senn#1869"
Elwood#1887, nie wiem jakie pinto siedzi w poldofordach (nowsze czy starsze) ale na pewno nie kreci sie tak jak rover. Doskonale o tym wiesz, chyba ze nie jezdziles roverem.

Nigdzie nie napisałem ze pinto kreci sie tak samo jak rover :)  Napisałem jedynie ze bez problemu znosi wysokie obroty podobnie jak K-16. Zauwaz iz jest to silnik wysokoobrotowy sredskok to 91 x 77mm. Dodatkowo ma mniejsza mase rozrządu -tylko jeden wałek, krótszy pasek niz w dohc oraz bardzo wazna włąsciwosc wynikajaca z pojedynczego wałka -wiekszy kat opasania koła rozrządu paskiem i tym samym mniejsze ryzyko przeskoczenia. Jest tez silnikiem w pełni bezkolizyjnym  :) Dohc fiata(mówie o swoim 1800) nie wkreca sie tak szybko jak pinto ale rozwija moc bardziej płynnie w całym zakresie obrotów  :mrgreen:
Jest tez niestety kolizyjne ale sa sposoby aby to zmienic  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #93 dnia: Kwiecień 19, 2007, 12:16:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Senn#1869,
ale wkrecanie sie silnika na obroty ,nie ma znaczenia po zapieciu II ,bo wtedy doczepiasz mu spora mase w postaci Poloneza :D
a jezeli chodzi wykrecanie wyzszych obrotow ,to coz - kazdy silnik ma swoja charakterystyke mocy i to ze osiaga 8000obr/min nie ma znaczenia jezeli przy tych 8k nie ma juz momentu ,ktory jest w stanie cos uciagnac

chcialbym sprawdzic swoj czas tym G-techem ,bo stoperem wyszlo mi na benzynie 15.5s gdy jechalem sam
sadze ,ze to realnych wynik ,wiec jezeli G-techem wyszlo by mniej ,to raczej nie swiadczylo by to na plus dla mojego silnika ,ale na minus dla G-techa  :P

Elwood#1887,
butla pusta 45l wazy 28kg
co do wagi na zlomach ,to zawsze oszukuja i zazwyczaj w okolicy 100kg przy 1000kg zlomu - taki kraj niestety ,nie wiem tylko czy to oszustwo o 100kg ,czy o 10% ,ale pewnie roznica jest procentowa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #94 dnia: Kwiecień 19, 2007, 14:26:15 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "KGB"
Senn#1869,
ale wkrecanie sie silnika na obroty ,nie ma znaczenia po zapieciu II ,bo wtedy doczepiasz mu spora mase w postaci Poloneza :D
a jezeli chodzi wykrecanie wyzszych obrotow ,to coz - kazdy silnik ma swoja charakterystyke mocy i to ze osiaga 8000obr/min nie ma znaczenia jezeli przy tych 8k nie ma juz momentu ,ktory jest w stanie cos uciagnac


Oczywiscie ze tak, ale gdy sprzeglo Ci sie nie slizga a o takim przypadku mowimy to szybkie wkrecanie sie na obroty powoduje szybkie przyspieszanie. Chyba nie masz mnie za debila, ktory mowi o szybkim wkrecaniu na luzie ;) Mowie ze rover szybko sie wkreca i nie masz czego kwestionowac. Przejedz sie porzadnym poldoroverem to bedziesz wiedzial o co chodzi i na czym polega roznica w stosunku do innych silnikow montowanych w poldzie. Wiadomo tez ze krzywa momentu zalamuje sie przy 6k, ale do tych 7k dochodzimy bardzo szybko. Nastepny bieg i znow mamy maks moment i sytuacja sie powtarza.

Cytuj (zaznaczone)

chcialbym sprawdzic swoj czas tym G-techem ,bo stoperem wyszlo mi na benzynie 15.5s gdy jechalem sam
sadze ,ze to realnych wynik ,wiec jezeli G-techem wyszlo by mniej ,to raczej nie swiadczylo by to na plus dla mojego silnika ,ale na minus dla G-techa  :P


 Podejrzewam ze wyszlo by wiecej ;) A tak powaznie to pomiar stoperem mozesz sobie darowac. Skad masz pewnosc ze 100km na Twoim zegarku to jest 100. Moze 110, a moze 90.... Skad wiesz ile trwa reakcja Twoich konczyn :)
A idac za Twoja teoria to wlasnie swiadczylo by to na plus dla G-Techa a na minus dla Twojej metody pomiaru jak rowniez na plus dla Twojego silnika. Podobno jestes gdzies w Wawie wiec przyjedz na pomiary. Do Czerniewic tez masz zaproszenie.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #95 dnia: Kwiecień 19, 2007, 14:35:11 pm »

Cycu_E30

  • Gość
KGB teraz tos doj......al :mrgreen:  
Cytat: "KGB"
ale wkrecanie sie silnika na obroty ,nie ma znaczenia

 :mrgreen:  :mrgreen: to po kiego grzyba "odtyka" się silnik w postaci wydechu,dolotu, ITD ?

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #96 dnia: Kwiecień 19, 2007, 15:06:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
CyCu,
zeby uzyskac wieksza moc ,przesunac moment

chodzi mi o to,ze silnik pod wiekszym obciazeniem wkreca sie wolniej niz pod wiekszym
obrazowo rzecz ujmujac ,to mulasta OHVka tracie przez slabe wkrecanie sie na I ,ale juz na II i III nie ma to znaczenia (jest za slaba by to robilo roznice)
tak samo jak rover na V bedzie sie slabiej wkrecal niz OHVka na III
bo 1.4 K16 wcale nie ma lekko z buda poldka
co innego w 1.8 K16 ,ktory napewno ma przewage nad mulastym silnikiem o tej samej mocy

Senn#1869,
kretliwoscia rovera mi nie zaimponujesz ,nawet swojego 1.8 :mrgreen:
wiem jak sie wkreca zwawy silnik ,daihatsu wkreca sie jak glupie ,tylko ze tu mam 60km/h na II przy 6k ,wiec jest co sie krecic  :twisted:

co do pomiarow ,to jestem w wawie do nastepnej soboty i akurat jestem samochodem
przy okazji moglibyscie zaproponowac jakis gladki ,prostszy odcinek na uboczu w wawie gdzie mozna sprawdzic przyspieszenia ?
bo mam z kumplem do rozegrania mecz Polonez Plus 1.6 GLI vs. Punto 1.2 SX (hehe ,dobrze ,ze jego punto jest niziemsko zmulone przez gaz ,jak mierzyl stoperem to mial powyzej 15s na Pb)

co do pomiarow stoperem ,to wiem ze moj licznik zaniza przez opony ,wiec ciagnalem do 103km/h :mrgreen:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #97 dnia: Kwiecień 19, 2007, 16:29:55 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Kumpel miał Punto 1,2 75 KM tylko w Pb i zbierał sie super
na nocnych wyścigach objechał Golfa III 1,8 Vectre 1,6 SC 1,1 i jeszcze pare różnych a ja Poldkiem GSI to zostawałem daleko w tyle
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #98 dnia: Kwiecień 19, 2007, 16:43:58 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "Meme"
Vectre 1,6


silnik 16V czy 8V

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #99 dnia: Kwiecień 19, 2007, 16:47:08 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
16V Vectra B
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...