CyCu,
zeby uzyskac wieksza moc ,przesunac moment
chodzi mi o to,ze silnik pod wiekszym obciazeniem wkreca sie wolniej niz pod wiekszym
obrazowo rzecz ujmujac ,to mulasta OHVka tracie przez slabe wkrecanie sie na I ,ale juz na II i III nie ma to znaczenia (jest za slaba by to robilo roznice)
tak samo jak rover na V bedzie sie slabiej wkrecal niz OHVka na III
bo 1.4 K16 wcale nie ma lekko z buda poldka
co innego w 1.8 K16 ,ktory napewno ma przewage nad mulastym silnikiem o tej samej mocy
Senn#1869,
kretliwoscia rovera mi nie zaimponujesz ,nawet swojego 1.8 :mrgreen:
wiem jak sie wkreca zwawy silnik ,daihatsu wkreca sie jak glupie ,tylko ze tu mam 60km/h na II przy 6k ,wiec jest co sie krecic :twisted:
co do pomiarow ,to jestem w wawie do nastepnej soboty i akurat jestem samochodem
przy okazji moglibyscie zaproponowac jakis gladki ,prostszy odcinek na uboczu w wawie gdzie mozna sprawdzic przyspieszenia ?
bo mam z kumplem do rozegrania mecz Polonez Plus 1.6 GLI vs. Punto 1.2 SX (hehe ,dobrze ,ze jego punto jest niziemsko zmulone przez gaz ,jak mierzyl stoperem to mial powyzej 15s na Pb)
co do pomiarow stoperem ,to wiem ze moj licznik zaniza przez opony ,wiec ciagnalem do 103km/h :mrgreen: