Autor Wątek: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !  (Przeczytany 28156 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #80 dnia: Grudzień 09, 2018, 12:47:12 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4666
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Uwierz, robiłem wiele prób i gwizdu nie ma nawet na pełnym gazie przy 5000 obr. Na drugim fillmiku silnik wszedł na wyższe obroty i gwizdu jak nie było, tak nie ma. Teoria, że to tylko kwestia braku wytłumienia w puszce upadła, teraz będziemy wypróbowywać kolejne. Tłumik Bonifacego zaczyna gwizdać już w okolicach 3,5 tysiąca obrotów, i to niekoniecznie na pełnym gazie.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #81 dnia: Grudzień 09, 2018, 12:59:40 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
A może będzie tak że:
1. Gwizd pojawia się kiedy tłumik się przepala?
2. Niechlujnie wykonany tłumik, najpodlejsze rzemiosło i może są zawirowania i jakieś zadziory które działają jak gwizdek?
3. Z innej beczki- Plus GSI tłumik fabryczny, po obcięciu fabrycznej końcówki i dospawaniu prostej z Ultera ( 3,5 tyś książkowo jest gwizd).
Może działa to jak gwizdek albo w ten sposób.

U mnie w wiejskim sklepie, pytałem sprzedawcę , ostał mu się jakiś do 125p, Poloneza, twierdzi że to te z tych co gwiżdzą.
Chyba zainwestuje te całe 30zł i spróbuje,oczywiście producent no name.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #82 dnia: Grudzień 09, 2018, 13:04:47 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Ja na tych filmach w ogóle nie słyszę gwizdu.


Gwizd był tutaj



https://youtu.be/5TREApSR92U?t=1h23m28s

Też to chciałem napisać.  Daniel: to nie wolnoobrotowe V8, silnik Poloneza czy 125p trzeba porządnie rozkręcić żeby gwizdało:) Patrz start Fiatem 125p w przywołanym filmie.


post pod postem ale

piękny klasyczny gwizd- ale może tu w Prywatnym Śledztwie jest jakoś podłożony, bo zauważcie że granatowa Łada też tak gwizdała.

Niestety ja też z tym walczę i Brodnica z 2007 r ( współczesna) nie chce nawet zawyć:(.




FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #83 dnia: Grudzień 09, 2018, 14:21:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Też to chciałem napisać.  Daniel: to nie wolnoobrotowe V8, silnik Poloneza czy 125p trzeba porządnie rozkręcić żeby gwizdało:) Patrz start Fiatem 125p w przywołanym filmie.

Niemniej na niskich obrotach, tak powiedzmy 2-3 tys. powinien być taki niski gwizd, jak w tym Polonezie. Dobrze pamiętam ten dźwięk, w latach 90tych masa Fiatów i Polonezów tak gwizdała, a po roku 2000 wykrywało się na słuch Fiata i borewicza z 500 metrów po tym dźwięku.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #84 dnia: Grudzień 12, 2018, 13:18:47 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Mój EVO IV gwizdał po włożeniu tłumika ze 125p:
https://www.youtube.com/watch?v=mspAYNzMOiQ
Jak tylko otworzył się II przelot.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #85 dnia: Grudzień 12, 2018, 13:27:39 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4666
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Miałeś w nim dwa przelotowe i końcowy DF, czy inny układ?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #86 dnia: Grudzień 13, 2018, 12:45:57 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Tak jest. 1 i 2 przelot z Caro, kołnierz, ucięte kolano ze 125p i jako 3 przelot ze 125p - stary piwniczny zapas z lat 80tych.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #87 dnia: Grudzień 13, 2018, 14:07:13 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4666
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
To by potwierdzało, że gwiżdże tylko końcowy, i nad wykonaniem "repliki" będę musiał się skupić  :] Nie pamiętasz, czy to była Brodnica, czy coś innego?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #88 dnia: Grudzień 14, 2018, 14:05:43 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Mój EVO IV gwizdał po włożeniu tłumika ze 125p:
https://www.youtube.com/watch?v=mspAYNzMOiQ
Jak tylko otworzył się II przelot.
Jaki kolektor wydechowy to to miało? Klasyczna dwururka z Caro, czy GSi?

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #89 dnia: Grudzień 14, 2018, 16:03:38 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Oczywiscie że GSI. Ale to nie miało wpływu na dźwięk.

To by potwierdzało, że gwiżdże tylko końcowy, i nad wykonaniem "repliki" będę musiał się skupić  :] Nie pamiętasz, czy to była Brodnica, czy coś innego?
Oczywiście że TYLKO! Tłumik był fabryczny z przełomu lat 70/80. Dziadek miał go jako zapas i jak pamiętam zawsze leżał w jego garażu.
drugi gwiżdzący mam w Wisience - podejrzewam że też daawna fabryka, trzeci gwiżdżący mam w EVO 9 (przejściówka). Ale to rzemiosło z nierdzewy.

Podejrzewam że jak tłumik jest pusty to dopiero zaczyna gwizdać. Warto zbadać ten trop.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #90 dnia: Grudzień 14, 2018, 17:25:48 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4666
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Czyli jednak kolektor GSi nie ma wpływu na gwizd. Na brzmienie wydechu borkowego, jak słychać po moim i filmiku OLO, też nie  <lol> Sprawę braku brzmienia "borka" załatwiał u mnie pierwszy tłumik z caro. Gdybym nie wypruł ostatniego tłumika z wnętrzności, pewnie byłby całkiem borkowy dźwięk.

Zajrzyj na poprzednią stronę, to zobaczysz, że niestety to jest zły trop. Powoli zbliżamy się w takim razie do tego, że jednak wymiary tłumika, ew. odległość ostatniej rurki lub "dziurkowanie" ma znaczenie, skoro kolejna nierdzewka (pewnie wykonana na wzór brodnicy) gwiżdże. Myślę, że w nowym roku wielka tajemnica "gwizdu" zostanie rozwiązana  :] Do tego zamierzam zrobić fuzję kolektora GSi z borkową dwururką celem zapewnienia komory rozprężnej za kolektorem, bez konieczności wsadzania 1 tłumika. Zobaczymy co z tego wyjdzie, i czy auto odzyska swoją elastyczność. Kolektora żeliwnego montował nie będę - za dużo babrania z jego obróbką.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2018, 17:42:38 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #91 dnia: Grudzień 14, 2018, 17:37:09 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Oczywiście że nie! Gdyby to było tak jak piszesz, to inne auta nie miałyby szans gwizdać, a takie np. Subaru też lubi zagwizdać wydechem, przykład: https://www.youtube.com/watch?v=RA7eaQZyxeA .

Czyli jednak kolektor GSi nie ma wpływu na gwizd. Na brzmienie wydechu borkowego,
Ale na osiągi już ma, z taką długością odcinka 2-1 działa właściwie jak kolektor 4-1
Do tego zamierzam zrobić fuzję kolektora GSi z borkową dwururką celem zapewnienia komory rozprężnej za kolektorem, bez konieczności wsadzania 1 tłumika.
Tylko pamiętaj o tym, że odcinek 2-1 powinien mieć taką samą pojemność jak suma dwóch łączonych rur w odcinku 4-2.
owoli zbliżamy się w takim razie do tego, że jednak wymiary tłumika, ew. odległość ostatniej rurki lub "dziurkowanie" ma znaczenie, skoro kolejna nierdzewka (pewnie wykonana na wzór brodnicy) gwiżdże.
Przecież gwizd to jest fala dźwiękowa, a fala dźwiękowa to drgania gazu. Czyli coś musi w te drgania wprowadzić ten gaz. Może to być spowodowane wpadaniem w rezonans puszki i jakaś śmieszna interferencja fali, ale równie dobrze może to być jakiś zadzior powstały w wyniku niedbałego montażu tłumika etc. To jest szukanie igły w stogu siana, ale powodzenia.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2018, 18:00:07 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #92 dnia: Grudzień 14, 2018, 21:46:17 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4666
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Gomulsky, w latach 80 z tego, co słyszałem z opowieści gwizdały prawie wszystkie fiaty (wystarczy nawet w ramach relaksu wsłuchiwać się oglądając "prywatne śledztwo" - gwizdają prawie wszystkie fiaty i polonezy, nawet w scenie, jak milicjanci jadą w nocy słychać przejeżdżające w tle "gwiżdżące" fiaty  :]

W motorze i auto technice motoryzacyjnej też się uskarżali na gwiżdżące tłumiki z FSO (fakt faktem po pewnym przebiegu od kupna, kilka tysięcy kilometrów), a tłumiki wykonane na wzór fabrycznych również gwiżdżą, przy czym opróżniona pucha fiatowska za nic w świecie nie chce gwizdać. Pewnie to jest wypadkowa kilku rzeczy, ale być może długość puszki i jakaś z pozoru drobna pierdoła pozwolą uzyskać ten efekt z opróżnionego tłumika fiata.

W 125p mam zamontowany rzemieślniczy tłumik z lat `80, nówka kupiona z graciarni polmozbytu - otwory w wewnętrznej puszce są nawiercone niedbale, pełno jest zadziorów sterczących do wewnątrz rury (wierconych chyba wiertarką), puszka jest pomalowana zwykłą farbą na szaro. Wytłumienia w środku podejrzewam, że nie ma, a jeśli ma, to jakieś kiepskie, które już dawno by się przepaliło. Fajnie ryczy, ale nie chce gwizdać nic a nic :).
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #93 dnia: Grudzień 14, 2018, 21:50:45 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Gomulsky, w latach 80 z tego, co słyszałem z opowieści gwizdały prawie wszystkie fiaty (wystarczy nawet w ramach relaksu wsłuchiwać się oglądając "prywatne śledztwo" - gwizdają prawie wszystkie fiaty i polonezy, nawet w scenie, jak milicjanci jadą w nocy słychać przejeżdżające w tle "gwiżdżące" fiaty  :]

Z tym, że jak ktoś już tutaj wspomniał w tym filmie jak i w wielu innych z tamtego okresu mogli podłożyć dźwięk. Nie twierdzę, że nie gwizdał, ale jak widziałem pare scen z tego filmu to wszystkie nic tylko gwiżdżą a głosu ryczącego Ochłapa prawie nie słychać, więc skłaniałbym się (przynajmniej w przypadku tego filmu) do tego, że mogli podłożyć te dźwięki.
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #94 dnia: Grudzień 17, 2018, 22:38:54 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Z tym, że jak ktoś już tutaj wspomniał w tym filmie jak i w wielu innych z tamtego okresu mogli podłożyć dźwięk. Nie twierdzę, że nie gwizdał, ale jak widziałem pare scen z tego filmu to wszystkie nic tylko gwiżdżą a głosu ryczącego Ochłapa prawie nie słychać, więc skłaniałbym się (przynajmniej w przypadku tego filmu) do tego, że mogli podłożyć te dźwięki.

To normalne że dźwięk jest podkładany na etapie postprodukcji, ale skądś te dźwięki wzięli. Naprawdę wątpię żeby w polskim filmie umyślnie podkładali sample z gwiżdżącym wydechem.
Osobiście mam wyraźne wspomnienia z notorycznie gwiżdżącymi Fiatami i Polonezami, pamiętam to jak pierwsze wspomnienia wyglądu tych aut które kazały w mi po dojściu do dorosłości je kupować. Jak widok Poloneza w zimie wjeżdżającego pod górę bokiem na parking szpitala pośród ostrzegawczych okrzyków "Polonez podjeżdża, i widoku twarzy jego kierowcy za przednią szybą, który ewidentnie przeklinał pod nosem. ;)
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #95 dnia: Grudzień 17, 2018, 22:55:33 pm »

Offline PatrykBe

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1997r.
Znalazłem na YT taki film - https://youtu.be/_Oss7sVlTNs
Tu na pewno dźwięk nie jest podłożony ;)

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #96 dnia: Grudzień 18, 2018, 10:17:44 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 323
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
Pamiętam ze swojej młodości takie kombi w kolumnie transportu sanitarnego. Zajebiście gwizdał, i chodził super. 100km/h wyciągał na III biegu w 13 sek.

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #97 dnia: Styczeń 21, 2019, 18:19:41 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Pojawił się ciekawy film https://www.youtube.com/watch?v=5XBJtGwfk88
komentarze autora

Ja w swojm Fso 125p ME wymieniłem cały układ wydechowy czyli tak od kolektora dwururka polmostrów srodkowa rura freoz a tumnik środkowy polmo brodnica z lat 80 tych a końcowy jakies rzemiosło tagże z lat 80 tych ale tumniki są fabrycznie nowe i może magia gwizdu polega na wypaleniu się tumnika końcowego lub trafialy się bez wyguszenia. Ale ostatnio czytalem bardzo ciekawy wpis na jednym z forum fso i miałem w garażu używany tumnik końcowy z polmostrowa i wywalilem z niego wyguszenie i pojawił się ten rasowy gwizd znany z polskich mustangów i polonezów borków : )

A i naciołem końcowke tak jak to było w tłumikach końcowych z Polmo Brodnica z lat 80 tych ^^

Wstawił też zdjęcia wnętrzności.
https://photos.app.goo.gl/2k5PFeptFtVWswy67
https://photos.app.goo.gl/pjaCZYMTwLzabZQL9
https://photos.app.goo.gl/Ne7CB6jT3EAxvsnG7
https://photos.app.goo.gl/6pYmZFh3xW2XxFAf6
https://photos.app.goo.gl/jp2snz9o2FU7BEhL6
https://photos.app.goo.gl/t8PwzG2ipiy3b8uC6

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #98 dnia: Styczeń 21, 2019, 19:40:53 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4666
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Super :) W takim wypadku popełniłem chyba tylko jeden błąd - nie ściąłem końcówki pod kątem, jak w brodnicy. W najbliższym czasie tak zrobię, ciekawe, czy efekt będzie identyczny, zdam relację :).
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #99 dnia: Styczeń 21, 2019, 19:42:09 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
No jest gwizd.
Czyli potwierdza się to o czym pisałem wcześniej, wypalanie się wkładu, ale może to działa tylko na rzemiosło z lat 80 jak i Brodnicę ale i ścięcie końcowy pod katem też coś daje... ???
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2019, 19:48:35 pm wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........