Autor Wątek: Swapa na 2.0 OHC Ford  (Przeczytany 55358 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #140 dnia: Listopad 19, 2007, 22:50:47 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wiem dlatego czasem jest łatwiej po prostu znalesc gotowca i przespawac. Najlepiej cos od opla czy volkswagena przywieziono tego i rozebran ood cholery i mozna cos tanio wyrwac  :)  Rownoodległosciowy jest ciezej wyspawac ale efekt tez jest lepszy Tzn kazdy rurowiec jest lepszy od tej seryjnej pomylki która zwie sie kolektorem wydechowym
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #141 dnia: Listopad 20, 2007, 11:08:32 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Elwood#1887"
Wiem dlatego czasem jest łatwiej po prostu znalesc gotowca i przespawac. Najlepiej cos od opla czy volkswagena przywieziono tego i rozebran ood cholery i mozna cos tanio wyrwac  :)  Rownoodległosciowy jest ciezej wyspawac ale efekt tez jest lepszy Tzn kazdy rurowiec jest lepszy od tej seryjnej pomylki która zwie sie kolektorem wydechowym


zwłaszcza w przypadku czwartego cylindra :evil: , tam jest mega krótka rurka, na tomiast od pierwszego idzie trzy razy dłuższa :?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #142 dnia: Listopad 20, 2007, 12:27:42 pm »

Fistasz

  • Gość
do tego jeszcze samo wykonanie tych zeliwniaków. Poprostu tragedia  :evil:

[ Dodano: 2007-11-23, 11:07 ]
Jaki alternator mial Poldford? Od sierry czy zwykły od poldka?

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #143 dnia: Listopad 24, 2007, 09:34:22 am »

Gilmor

  • Gość
właśnie wykonanie ja swój jak zdjąłem to poprostu zatkało mnie wygladał jak po wojnie popękany z dziurami dodatkowymi:d po wypalał się  :cry:

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #144 dnia: Listopad 24, 2007, 10:07:38 am »

e_gregor

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Jaki alternator mial Poldford? Od sierry czy zwykły od poldka?


No jacha że od forda ;)

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #145 dnia: Listopad 24, 2007, 11:55:27 am »

Fistasz

  • Gość
to mam na sprzedaz alternator od poldka :D

[ Dodano: 2007-11-28, 16:13 ]
Dzis dzwonilem do firmy zajmującej sie walami napędowymi. Pan powiedział ze za skrócenie i wywazenie walu wezmie 250zl. Ale ze względu ze to Polonez to bedzie jakis rabat :D

Mozesz mi Elwood, pomierzyc dokladnei wal? moze jakies fotki ? Co bym wiedzial jak to ma wszystko wyglądac.
A i czy wal Poldfordowy ma kompensacje?

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #146 dnia: Grudzień 26, 2007, 18:55:35 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Fistasz"
Mozesz mi Elwood, pomierzyc dokladnei wal? moze jakies fotki ? Co bym wiedzial jak to ma wszystko wyglądac.
A i czy wal Poldfordowy ma kompensacje?


Jak tylko bede na dzialce to cykne fotki i zmierze wszystko. Koncówka wysówna jest w fordzie w skrzyni, w FSO na wale .
W wale poldoforda jest  po prostu przyspawana koncówka forda, pierwsza czesc jest znacznie krótsza ze wzgledu na skrzynie, druga identyczna jak w kazdym poldku

Dzisiaj troche mi sie nudzilo  i postanowiłem  rozwiazac pewien nurtujący mnie problem  :) Mianowicie wszedzie sie pisze ze w polonezie montowano silniki od sierry/granady. Jednak silniki te zarowno w sierze jak i w granadzie sie róznily wiec chialbym miec 100 % skad pochodził motor dostarczany do FSO  :mrgreen:
Przypomniało mi sie ze ford wszystkie czesci oznaczal swom numerem a literatury z opisami jest sporo mozna z duzym prawdopodobienstwem na podstawie katalogów okreslic skad pochodzi dana czesc i w jakich samodach i rocznikach ja montowano  :)
Pierwsza rzecz w numerach forda pierwsze 2 cyfry to najprawdopodobniej rok produkcji
1)Glowica ma numer 82-HM-6090-GB i pochodzi od sierry 2,0 ohc
2)Walek rozrządu -zólty pasek ,dwie kropki wiec od wersji 1.8/2,0 numer 78HM-6250-BA montowany w Capri 5/75-4/86, Cortina 1970-1982, Granada 1,8(???) 8/81-4/85 Granada 2,0 5/85 .Co dziwne wałek ma wybite równiez 89 a glowica odlane 89 -czyzby rok produkcji ? Egzamplarz tego silnika ma dosc niski numer nabity w FSO - okolo 190 wiec pochodzi z przejsciówki
3)Wiazka elektryczna numer 85-14603-KA-Granada
4) Modul zaplonowy numer 85-GB-12A297-CC- montowany w silnikach NET Sierra i Granada  i granada 1986-1990 2,0 manual. Rózne zrodłą podaja rózne roczniki
Narazie tylko tyle czesci sprawdzilem bo te mam "pod reka "
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #147 dnia: Grudzień 26, 2007, 20:02:23 pm »

santi86

  • Gość
Czym się różni silnik 2,0 OHC sierry/granady od silnika 2,0 OHC ze scorpio? Mam na oku całe scorpio w cenie silnika 2,0 dlatego pytam :)

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #148 dnia: Grudzień 26, 2007, 20:03:17 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Elwood, mój poldoford ma numer silnika 000086, więc jak na razie to mój jest najstarszy na forum :mrgreen:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #149 dnia: Grudzień 26, 2007, 20:23:13 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "BARTEK"
Elwood, mój poldoford ma numer silnika 000086, więc jak na razie to mój jest najstarszy na forum :mrgreen:

:?  Cholercia a juz myslałem ze bede miał choc najnizszy numer  :twisted: (chyba 187 ) W sieci znalazłem jeszcze ludzi którzy posiadaja egzemplarze 588 i 298

[ Dodano: 2007-12-26, 20:25 ]
Cytat: "santi86"
Czym się różni silnik 2,0 OHC sierry/granady od silnika 2,0 OHC ze scorpio?
Oprócz osprzetu w postaci gaznika lub  wtrysku, alternatora i paru innych pierdól i ewentualnie zaleznie od wersji zwiazanego z tym stopniem sprezania i przełozen skrzyni biegów to niczym. To te same silniki praktycznie jezeli to pinto. Ford stosowal kilka róznych silnikow 2,0 pochodzących z róznych rodzin silnikowych całkowicie odmiennych konstrukcyjnie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #150 dnia: Grudzień 26, 2007, 20:36:22 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
no, np.: pinto z transia miało jeszcze mniejsze sprężanie i większe komory spalania - już prawie zupełnie jak diesel to musiało śmigać.

P.S. Elwood warto pomyśleć o lepszym altku jak już tak modzisz z tym pinto, bo fabryczne altki to straszna maniana jest - co nawet przynają koledzy z sierrafan :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #151 dnia: Grudzień 26, 2007, 20:38:17 pm »

santi86

  • Gość
Elwood#1887, dzięki, czyli będę dalej szukał  :x

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #152 dnia: Grudzień 26, 2007, 20:46:22 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "santi86"
czyli będę dalej szukał


Czemu ? to nie pinto ? Czesto spotyka sie tam dohc 2,0  :) Ale to cienizna straszna jest pekaja glowice i siadaja uszczelki  :roll:

Alternator mozna dac od V6 jakis, ale bylo kilka rodzajów lap pod altki
Aha pomyliło mi sie - mój silnik ma numer 137  :D  wiec byl wlozony 51 egzemplarzy pozniej po Twoim  :mrgreen:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #153 dnia: Grudzień 26, 2007, 22:00:54 pm »

santi86

  • Gość

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #154 dnia: Grudzień 26, 2007, 23:09:34 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
No to jest własnie pinto  :)  Ale pamietaj ze oprócz kupna dawcy ten silnik(wlasciwie osprzet) trzeba dosc mocno zmodyfikowac aby posadzic  go w polonezie. Niedlugo mam zamiar zrobic opis wszystkich przerobionych czesci które sa potrzebne razem z ich wymiarami itd narazie mecze sie nad zwymiarowaniem orginalnych lap  :|
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #155 dnia: Grudzień 26, 2007, 23:42:22 pm »

Fistasz

  • Gość
ciezko je zwymiarowac. Zeby były proste to ok. Ale one sa jakos delikatnie łamane pod katem.
Jutro co wrescie złoze ten silnik do konca i moze posadze go w Poldku. Musze jeszcze poduszki kupic i uszczelke miski olejowej.

Elwood, Łacznik elastyczny walu mozesz odkrecic od tej czesci wsadzanej w skrzynie? Bo u mnie to jest jeden element, nierozbieralny.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #156 dnia: Grudzień 26, 2007, 23:58:11 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Fistasz"
ciezko je zwymiarowac. Zeby były proste to ok. Ale one sa jakos delikatnie łamane pod katem.

Sa 3 załamania 90, okolo 45 stopni i 3 bardzo male, ledwo widoczne
Cytat: "Fistasz"
Elwood, Łacznik elastyczny walu mozesz odkrecic od tej czesci wsadzanej w skrzynie? Bo u mnie to jest jeden element, nierozbieralny.


Jaka skrzynie zakupiles ? Czy to na pewno jest TYP 9 ? W mojej  i Mlodego skrzyni ta koncówke wyjmuje sie bez problemu. Byc moze nabyles inna skrzynie np MT 75 ktora tez byla montowana w sierrach. Wiem ze byly jakies dziwne wersje tych skrzyn własnie z jakas nierozbieralna guma przy wale  :|
http://www.capri.pl/garage/gearboxes
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #157 dnia: Grudzień 27, 2007, 10:09:15 am »

Fistasz

  • Gość
Nie nie napewno nie MT 75 one były montowane w DOHCach. To jest na 100% dziewiatka. Zakupilem ja z całym samochodem wiec musi pasowac. Ogladajac na złomowisku sierre 1.6 OHC przygladalem sie tej koncówce i tam byla juz rozbieralna. Bede tam musiał podskoczyc i to zdemeontowac.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #158 dnia: Grudzień 27, 2007, 12:18:34 pm »

santi86

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
No to jest własnie pinto  :)  Ale pamietaj ze oprócz kupna dawcy ten silnik(wlasciwie osprzet) trzeba dosc mocno zmodyfikowac aby posadzic  go w polonezie. Niedlugo mam zamiar zrobic opis wszystkich przerobionych czesci które sa potrzebne razem z ich wymiarami itd narazie mecze sie nad zwymiarowaniem orginalnych lap  :|


ok, wiem, że trzeba duzo rzeczy przerobić (czytałem cały wątek). W takim razie poczekam, aż zrobisz opis, dużo mi to ułatwi :)

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #159 dnia: Grudzień 27, 2007, 13:09:17 pm »

Fistasz

  • Gość
mimo opisu ja starałbym sie szykac gotowego zestawu. albo chociaz czes i które pomoga ci dostosowac ten silnik do poldka. Ostatnio troche tego było w internecie i na allegro