Autor Wątek: Swapa na 2.0 OHC Ford  (Przeczytany 55323 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #160 dnia: Grudzień 27, 2007, 13:20:08 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Najtrudniej dorobic wał, lapy od silnika i miske. Reszte majac garaz i jakie takie pojecie  mozna dorobic we wlasnym zakresie korzystajac z elementow pochodzących od forda i FSO. Czesc rzeczy mozna ominac stosujac odpowiednie czesci. Nie jest to jednak latwe ale sie da
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #161 dnia: Grudzień 27, 2007, 14:23:01 pm »

Fistasz

  • Gość
najgorszy jest wał bo sam tego nie wykonasz. Miska i łapy mozna juz jakos sklecici jesli ma sie odpowiednie wymiary

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #162 dnia: Grudzień 27, 2007, 15:01:49 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo


Obiecane foto poduszek od argenty do poldoforda. Skladaja sie z 2 blach oblanych twarda guma. Nie maja sprezyn w srodku jak poldkowe. Wysokosc gumy 51mm, gwint taki sam jak w poduszkach polonezowskich  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #163 dnia: Grudzień 27, 2007, 20:21:11 pm »

Fistasz

  • Gość
masz dobry sklep gdzi emozesz rtakie rzeczy dostac.
U mnei kolejna rzecz wyskoczyła. Musze dorobic jakis uchwyt do tej przekładni linki szybkosciomierza :?

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #164 dnia: Grudzień 27, 2007, 20:35:27 pm »

Smar

  • Gość
hmm czyli niższe niż poduszki poloneza nawet pod cieżarem pinto tak sie nie uginają - jak silnik siądzie niżej to będzie waliło rozruszniiem w belke zawieszenia, nawet podcinaną. Ja myślałem żeby zamiast polonezowskiej dać... dwie polonezowskie na stronę, miedzy jakimiś płaskownikami, bo rozwiązanie fabryczne nie bardzo mi sie  widzi. Kiedyś na stronce widziałem zdjęcia przerobionej poduszki pod skrzynie i takie coś też się zda bo fordowska, nawet nowa to dno. Do tego w polonezie zespół napędowy forda jest upchany naprawdę ciasno i zdarza się że uderza tu i tam w nadwozie, wiec wszelkie patenty na usztywnienie są słuszne.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #165 dnia: Grudzień 27, 2007, 20:51:03 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Smar"
Do tego w polonezie zespół napędowy forda jest upchany naprawdę ciasno i zdarza się że uderza tu i tam w nadwozie,


według mnie nic nie jest ciaśniej, niż w normalnym ohv. Dostęp do wszystkich podzespołów - poza rozrusznikiem - jest naprawdę dobry. Jedynie wyjęcie rozrusznika to utrapienie. bo trzeba albo odkręcać belkę albo dwururkę od kolektora wydechowego.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #166 dnia: Grudzień 27, 2007, 23:08:23 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "Smar "
Ja myślałem żeby zamiast polonezowskiej dać... dwie polonezowskie na stronę, miedzy jakimiś płaskownikami, bo rozwiązanie fabryczne nie bardzo mi sie widzi

Nie dasz rady tak zrobic. łapy idą pod kątem i jesli dołozysz jeszcze po jednej poduszcze to wszystko sie sklinuje i bardzo szybko rozpadnie. Lepiej przespawaj sobie belke pod poduszki Fordowskie(poionowe o wysokosci około 10-11cm) Do  tego odpowiednio skonfigurowane łapy i silnik ci nigdy nie usiądzie i nie uderzy o nadwozie.

Polonezowska poduszka wytrzymyje przy tym silniku długo. Te które ja odkreciłem z moich łap były dosłownie sprawowane i nie zapewniały zadnej amortyzacji dragan jednak nie były zerwane. Co do poduszki skrzyni to ona nie przenosi juz takich sił jak te na silniku wiec spokojnie moze hulac.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #167 dnia: Grudzień 27, 2007, 23:21:17 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Smar"
silnik siądzie niżej to będzie waliło rozruszniiem w belke zawieszenia, nawet podcinaną
Wlasnie tutaj jest pies pogrzebany. Jako ze poldofordy miały tylko waskie zawieszenie a mam szerokie caro dam u siebie krótszy rozrusznik planetarny. Drugi powód to ze nawet jak by pasowało to nie chce mi sie przekładac belki  :)
Poduszki poldkowe sa liche -pekaja sprezyny w srodku nawet przy duzo lzejszym 2,0 dohc fiata. Jako ze bede instalował podwójne bocznossace gazniki to strzal poduszki moze spowodowac ze opra sie nadkole i sie uszkodza wiec nie moge sobie na to pozwolic  :|
Przypomniała mi sie jeszcze jedna rzecz. Nie wiem jak bylo w seryjnym poldofordzie ale u kumpla który kupowal zestaw ohc dostał od goscia taka metalowa gruba na 5mm podkładke pod poduszke która sie podkładalo od strony rozrusznika i skosowało to troche silnik i oddalało rozrusznik od belki. Niestety nie wiem czy byla to wydumka tego goscia czy fabryka tak wykombinowała ale patent jest skuteczny i to bardzo  :D

Na koniec temat do przemyslenia  :wink: -  porównanie misek olejowych poldoforda i sierry. Po prawo sierra po lewo poldoford


Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #168 dnia: Grudzień 27, 2007, 23:30:50 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
nawet jak by pasowało to nie chce mi sie przekładac belki


i tez sie nei chce wiec wole ją podciąc i dobrze pospawac :mrgreen: Ta podkładka to chyba napewno wydumka własciciela.

tez masz taką powyginana miske jak moja :D  Przepraszam a co tu jest do przemyslenia?  :oops:

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #169 dnia: Grudzień 27, 2007, 23:36:09 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak widzisz sam jest pogieta o sanki ktore sa pod miska. Pytanie brzmi: Jak majac miske od sierry domowym sposobem dorobic sobie zapas- orginału nie kupisz ,a miske mozesz uszkodzic zawsze  :evil: Mam juz pewna koncepcje ale jestem ciekaw co inni powiedza i wymysla  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #170 dnia: Grudzień 28, 2007, 00:49:45 am »

Smar

  • Gość
Cytat: "BARTEK"
według mnie nic nie jest ciaśniej, niż w normalnym ohv. Dostęp do wszystkich podzespołów - poza rozrusznikiem - jest naprawdę dobry. Jedynie wyjęcie rozrusznika to utrapienie. bo trzeba albo odkręcać belkę albo dwururkę od kolektora wydechowego.


Jest ciasno, od góry po stronie dolotu - gaźnik ISC jest dosyć rozbudowany a jak do tego masz LPG to miejsca jest naprawdę niewiele. Od spodu to przede wszystkim nieszczęsny rozrusznik.

Cytat: "Elwood#1887"
ak widzisz sam jest pogieta o sanki ktore sa pod miska. Pytanie brzmi: Jak majac miske od sierry domowym sposobem dorobic sobie zapas


Dużym młotkiem i palnikiem?? Prawie takie same a jednak całkiem inne są te miski :/

U mnie podkładki nie ma.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #171 dnia: Grudzień 28, 2007, 00:57:52 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Masz poldoforda :D  Jaki jest numer silnika ?  :)
Cytat: "Smar"
gaźnik ISC jest dosyć rozbudowany a jak do tego masz LPG

Dlatego do gazu wywala sie to gówno  i zaklada gaznik od poloneza - duzy kop gwarantowany  :wink:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #172 dnia: Grudzień 28, 2007, 08:45:46 am »

Fistasz

  • Gość
Gwarantowany kop bo ma wieksze srednice gardzieli niz ten od Sierry.
Co do miski to mozna dorobic zamiast sanek taka osłone z grubej blachy. Jednal wrazie zniszczenia miski łatwiej jest ta zniszczona naprawic niz dorabiac całą od nowa. Ostatecznie mozna kupic suchą miske i miec swiety spokój :D  Tylko nie jestem pewien czy sie zmiesci do Poldzia  :?

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #173 dnia: Grudzień 28, 2007, 08:58:22 am »

santi86

  • Gość
Cytat: "Fistasz"

Co do miski to mozna dorobic zamiast sanek taka osłone z grubej blachy. Jednal wrazie zniszczenia miski łatwiej jest ta zniszczona naprawic niz dorabiac całą od nowa. Ostatecznie mozna kupic suchą miske i miec swiety spokój :D  Tylko nie jestem pewien czy sie zmiesci do Poldzia  :?



Tu na zdjęciu jest taka osłona z grubej blachy klik
zdjęcie z http://bandzior-polaj.webpark.pl/, wiem że ten link był na początku :)

edit: jakby ktoś chciał to mam na dysku zdjęcia płyty pod silnik do poldka, moge wysłać na maila :)

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #174 dnia: Grudzień 28, 2007, 09:39:38 am »

Smar

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Masz poldoforda :D Jaki jest numer silnika ?


Numer 570 chyba nie pamiętam teraz, musiał bym sprawdzić. 91r, wąskie caro, platyna :)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/add00875fc948a84.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d2a6bd10145a1853.html
Cytuj (zaznaczone)
Dlatego do gazu wywala sie to gówno i zaklada gaznik od poloneza - duzy kop gwarantowany


A pasuje to na kolektor? No i czy na PB tez jeździ, czy tylko na LPG sie wtedy toczy??

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #175 dnia: Grudzień 28, 2007, 09:43:51 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Na tych zdjeciach to nie jest chlodnica od sierry ?
Na kolektor który masz pasuje z przeróbkami, na inny który mozna kupic(weber forda) bez problemu.  Z gaznika wyciaga sie zwezki wiec tylko LPG  :wink:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #176 dnia: Grudzień 28, 2007, 11:06:00 am »

Smar

  • Gość
Tak, chłodnica jest aluminiowa, duża, od sierry ohc oryginalna (dorabiane mocowania). Wiatraki od sierry dohc, bo wiskoza z ohc sie nie mieści.

Z tym gaźnikiem z poloneza to sam nie wiem... trochę szkoda sprawnego gaźnika :/ Chyba że kupie kolektor i zrobię drugi zestaw.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #177 dnia: Grudzień 28, 2007, 13:01:19 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "Samar"
Tak, chłodnica jest aluminiowa, duża, od sierry ohc oryginalna (dorabiane mocowania)


Jak ty ją wsadziles? mam tez taka ale za cholere nie chce sie zmiescici do poldka. Brakuje dosłownie 2cm :?

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #178 dnia: Grudzień 28, 2007, 13:04:21 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Skoro chlodnica jest za wysoka a maska sie zamyka to najprawdopodobniej wyciety jest dol pod chlodnica aby sie zmiescila  :) Dzisiaj jade chyba nadzialke to pomierze wał  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #179 dnia: Grudzień 28, 2007, 13:09:36 pm »

Fistasz

  • Gość
nie chodzi o wysokosc tylko o szerokosc chłodnicy