Autor Wątek: fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008  (Przeczytany 47303 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 22, 2008, 11:51:06 am »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
NO może przesadziłem że już był czas na niego przecież to wina głowicy z silnikiem pewnie dalej by nic sie nie stało gdyby nie ta głowica a ona była z 82 roku, no cóż teraz stary silnik wróci spowrotem do łask.
MTadek - m10 to naprawde nienajgorsza jednostka  napewno zdecydownanie lepsza niż OHV, i jak dla mnie lepsza niż m40 mimo że starsza. :D ja z chęcią bym coś takiego włożył do swojego FSO ale myśle nad czymś mocniejszym. :D  :D
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 22, 2008, 12:03:49 pm »

badyl

  • Gość
No mocniejsze! jakieś 5.4 litra V12 z bmw!!!!

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 22, 2008, 13:46:44 pm »

Arnold

  • Gość
Davit, to było Twoje BMW?

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 22, 2008, 13:54:34 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Elwood, głowa którą nabyłem jest od 2.0 :wink:

Zawory będą standard+dokładna obróbka kanałów i portowanie kanałów dol/wyd.

Może wałek od Kenta.......ale to na razie marzenia. Czekam na zastrzyk gotówki, to może wtedy od razu tulejowanie bloku do nominału.......pożyjemy, zobaczymy :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 22, 2008, 21:33:51 pm »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
Arnold#1910 nie było ale dalej jest moje, ale bez obaw kanta dalej mam i mieć będe :D
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 22, 2008, 21:56:13 pm »

Arnold

  • Gość
Cytat: "davit"
Arnold#1910 nie było ale dalej jest moje, ale bez obaw kanta dalej mam i mieć będe :D

Chwała Bogu :mrgreen:

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 23, 2008, 12:49:45 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
A ja i Mlody zakupilismy dzisiaj za 35zl pompe oleju pinto i glowice od 1600  :D
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 23, 2008, 14:32:00 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Elwood, ja jednak wolę tą od 2.0. Ma z tego co pamiętam większe zaworki, komorę spalania. Można śmiało ją obniżyć maks do 1,5 mm - żeby było bezpiecznie pod względem sprężania - niestety po splanowaniu silnik nie będzie już bezkolizyjny :? .

wiadomości z frontu:
głowica zmierzona, ma 95 mm, więc nigdy nie była ciachana :D , na razie zakupiono nowe dźwigienki i uszczelniacze. Po 10 lutego jak dobrze pójdzie, zamawiam wałek :twisted:


Aha plan głowicy planuję max 1mm.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 23, 2008, 22:55:50 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jeszcze nie obejrzalem jej dokladnie. Zobaczymy moze da rade cos podpasowac wiekszego. Do bardzo waznych zalet tej głowicy nalezy to ze mozesz  odpowiednio powiekszyc komore spalania aby poprawic przeplyw- chodzi o fragment od zaworu do scianki cylindra- poprawia to przeplyw a rownoczesnie nawet po obrobieniu i powiekszeniu komory masz tyle samo lub mniej niz przy czapce od 2,0 wiec sprezanie idzie w góre  :) Po co planowac bez sensu  :wink:  Zawory ssace sa takie same (srednica grzybka) jak w 2,0 jedynie wydech jest mniejszy 34mm kontra 36mm w 2,0 ale mysle za da rade cos wiekszego niz 36 wlozyc- jutro powiem cos wiecej jak znajde chwile czasu na pomiary  :) Mniejszy wydech jest dlatego ze 1600 ma mniejsza srednice cylindra niz 2,0 (1.6- 81,3, 2.0 -90,8) i wieksze po prostu by sie nie zmiescily, oczywiscie przy 2,0 ten problem odpada
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 24, 2008, 11:42:36 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
ja myślę, żeby swoją po prostu papierkiem 800 podrównać, bo jest trochę chropowata i ma na sobie resztki uszczelki.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 24, 2008, 12:37:53 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo



U góry glowica 1600(z zaworami) ponizej glowica 2000(bez zaworow) Widac wyraznie ze 1600 ma mniejsza komore spalania(okolo 38-40cm3) niz 2000(okolo 45-50cm3 w zaleznosci od wersji) Wysokosc obu głowic jest identyczna i wynosi 95mm.  W celu zmiejszenia pojemnosci komory przy zachowaniu reszty parametrow obnizono "dno" komory spalania. Z tego wzgledu zawory od glowicy 1600 sa dłuzsze niz zawory od wersji 2000 o okolo 2 mm. Ze wstepnych ogledzin wynika ze w głowice 1600 mozna wstawic zawory wydechowe 36mm czyli uzyskac to samo co seria od dwulitrówki plus wieksze sprezanie. Niestety jest to kres mozliwosci tej glowicy ale do malo wysilonych silników wystarczy w zupelnosci. Jezeli zaczynamy bawic sie mocno nalezy uzyc glowicy 2000 z zaworami wydechowymi 36mm i wstawic 38mm z forda dohc lub tez pozostawic 36mm i dac duzo wiekszy zawór ssacy który ma podstawowe znaczenie jezeli chodzi o sprawnosc napelniania cylindra. Taka glowice dopreza sie wowczas planując ja lub rozwierca blok uzywajac tloków o srednicy 93mm z silnika 2,8 V6- wowczas nalezy jeszcze splanowac blok poniewaz tloki od v6 sa nizsze
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 24, 2008, 12:49:43 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Na drugim zdjęciu widać te obrzydliwe prowadnice zaworów, które dochodzą do grzybka, wyrok na nie : WYCIąć :lol:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 24, 2008, 12:57:20 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak wytniesz to prowadnica wyrobi sie szybciej -lepiej podczas remontu po prostu wbic je glębiej, ale to trzeba sprawdzic  czy zapinka nie uderzy w prowadnice
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 24, 2008, 13:06:56 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Chłopaki na www.sierrafan.pl wycinają do powierzchni kanału i jakoś nikomu się jeszcze nie wysrało :idea:  Patrząc na ten kanał logicznie, to tak wystająca prowadnica daje zaczepisty opór-zmniejszony jest przekrój i zakłócony przepływ mieszanki i w wydechowym spalin :!:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 25, 2008, 00:02:27 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Nie wysra sie odrazu z tym ze na wycietych prowadnicach przejedziesz np 30 tys i beda latac na wszystkie strony a na wbitych 100 tys i beda ok. Wyciac tez mozna tyle ze ich trwalosc sporo spada i szybciej sie wyrabiaja ale wyciecie daje efekt tzn poprawia przeplyw w kanale  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 25, 2008, 11:49:01 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Dobrze, że prowadnica jest elementem wymiennym :)

[ Dodano: 2008-01-26, 15:40 ]
aha, wstawiam obiecaną fotkę tłoka, który zaprzyjaźnił się z zaworem  :mrgreen:



jakość nienajlepsza, ale widać o co chodzi :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 26, 2008, 15:43:45 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Dzien poszukiwan silnika ciag dalszy  :) Odwiedziłem pare miejsc  i przy okazji dowiedzialem sie pary ciekawych rzeczy  :) Silnik ohc w transit jest połaczony ze skrzynia za pomoca flanszy, ma inny rozrusznik i kolo zamachowe oraz lapy. Inne pinto tym razem 1,6 w ciezarówce ma bardzo ciekawie wykonany wal- mianowicie wyjscie zeskrzyni N9 jest zakonczone odrazu miejscem na krzyzak- nie ma sprzegła gumowego jak w poldofordzie czy sierrce. W transit pinto skrzynie N9 nie wystepowaly seryjnie- ale byly czesto podmieniane. Znalazlem silnik 2.0 za 400zł z transita. problem w tym ze do konca nie wiadomo co to jest. Blok jest coprawda 2.0 ale numery silnika  i numer na łapie sa przebite wiec bez zdjecia glowicy sie tego nie stwierdzi .Wtransicie byl juz zaplon elektroniczny na module Motocrafta  :) wiec taki najprawdopodobniej zamontuje  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 26, 2008, 18:02:52 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
A ja zapomniałem Was poinformować o radosnej nowinie, że w przyszłym tygodniu przyjdzie do mnie kolektor rurowy z Calibry :P  oj będzie się działo  :twisted:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 26, 2008, 18:05:07 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Oczywiscie rozumiem ze z operacji dopasowywania tego do ohc pojawi sie jakies dokladne fotostory  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 26, 2008, 18:10:52 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Powiem Ci szczerze, że naoglądałem się zdjęć tych kolektorów i mam nadzieję, że to wlezie do komory  :?  W kwestii przeróbek, to cały mój wydech to BIG PRZERÓBKA  :P  więc nie boję się ciąć go i kresać iskry oraz spawać  :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja