Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 202447 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 16, 2009, 23:46:28 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Van#1860"
zreszta co za archeolog bez sensu odkopał temat


lepiej odkopac niz zakladac nowy :P
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 17, 2009, 20:12:34 pm »

Slawo2000

  • Gość
Przymierzam się do wstawienia silnika Rovera 1.6 lub 1.8 do Atu MPi. Dawcą podzespołów będzie mój stary poldek 1.4. Prześledziłem wszystkie wątki odnośnie tego swapu i nasuwa się wniosek, że silnik 1.6 16V pracuje bezproblemowo na osprzęcie z 1.4 natomiast 1.8 16V już nie bardzo. Czy ktoś może próbował usunąć immo z komputera silnika 1.8? Czy problemem jest znalezienie kogoś kto potrafi to zrobić czy po prostu wysoki koszt takiej operacji? Osobiście wolałbym przejść od razu na 1.8, ale jeżeli wiąże się to z jakimiś niekończącymi się problemami to może 1.6 jest lepszą opcją?

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 17, 2009, 20:22:37 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
1.8 pracuje dobrze na kompie od 1.4, ale nie jest to co powinno być, bo na niskich obrotach mieszanka jest ok, ale powyżej 4500 jest za bogata i go zalewa. Przy codziennej jeździe auto pali bardzo mało i jest bardzo dynamiczne. I nie ma potrzeby kręcić silnika powyżej 4000. Aby było wszystko ok należy pomyśleć o ecumasterze ( ok 1300-1500zł z montażem, strojeniem i hamownią)
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 17, 2009, 20:22:44 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2961
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
przeciez sa 1.8 na osprzecie z 1.4 i chodza dobrze. ja sam mam 1.6 ale jeszcze nie jezdzace ale mam nadzieje ze bedzie roznica w porownaniu z 1.4
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 17, 2009, 20:25:50 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Slawo2000, z 1.8 tez nie ma problemu. Krolikiem doswiadczalnym bylem ja i nie mialem problemow. Marasa, a wlasciwie teraz Bolima poldek jest kolejnym przykladem.

Co do immo to jest pewna opcja ale musimy to z AndrewSem przetestowac :) Po drugie mozna to zrobic odplatnie za okolo 400zl. Po trzecie mozesz byc pionierem w zastosowaniu swini.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 17, 2009, 20:29:41 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2961
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Senn#1869"
mozesz byc pionierem w zastosowaniu swini.
ze tak wtrace na chwilke. co to ta "swinia" :?:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 17, 2009, 20:30:52 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 17, 2009, 22:08:41 pm »

Slawo2000

  • Gość
Senn#1869 czy masz może jakiś kontakt do kogoś kto jest w stanie zdjąć immo? Gdyby udało się zastosować komputer od 1.8 ze zdjętym immo czy wówczas można by zastosować pozostały osprzęt od 1.4 (np. czujnik pręd. obr.)?

Jeszcze jedno pytanie: czy przy swapie do Atu+ MPi można spodziewać się jakiś "niespodzianek", które nie wyszły by przy przekładce do "nie plusa"?

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 17, 2009, 22:30:17 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Plus, nie plus to temat jest tak obczajony ze niespodzianek zbytnich nie bedzie. Bez zdjetego immo tez mozesz zastosowac wszystkie czujniki. Roznica polega tylko na troche innym polaczeniu ECU z wtryskiwaczami no i immo. Wszystko to jest opisane. Wprawdzie na innym forum, ale niebawem przeniose stamtad swoje posty.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 17, 2009, 22:35:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13962
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Slawo2000"
Jeszcze jedno pytanie: czy przy swapie do Atu+ MPi można spodziewać się jakiś "niespodzianek", które nie wyszły by przy przekładce do "nie plusa"?

jak masz GSI to po co sie babrac z przekladkami wiazki ,lepiej zostawic wtrysk i dokupic jakiegos ecumastera ,ale na poczatek zobaczyc jak bedzie chodzil na tym wtrysku,
generalnie to trzeba zamowic u tokarza wieniec zebaty do czujnika polozenia walu i jakies piesci w postaci przegwintowania czujnika temp. jesli zajdzie taka potrzeba
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 18, 2009, 00:07:09 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Pod warunkiem dobrego wysterowania na swini pewnie jakos by to chodzilo, chociaz ja jestem zwolennikiem osprzetu fabrycznego.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #51 dnia: Marzec 18, 2009, 00:59:10 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13962
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Senn#1869"
Pod warunkiem dobrego wysterowania na swini pewnie jakos by to chodzilo, chociaz ja jestem zwolennikiem osprzetu fabrycznego.

a JA nawet programow fabrycznych na poczatek - ale jeszcze nikt przy swapie tego nie zrobil ,wiec moze czas isc droga niezbednych ingerencji
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #52 dnia: Marzec 18, 2009, 08:10:26 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zawsze można pokusić się o wsadzenie do 1,8 kompa od 2,0 rovera. Adaptuje się go niemal tak prosto jak z 1,4 (raptem trzeba dodać dwa czujniki). Ja swadziłem taki zestawik ale nie mierzyłem auta jeszcze. Coprawda mam pewne problemy ale podejrzewam że mam jeszcze jakąś usterkę mechaniczno-elektryczną i wszystko powinno być OK po usunięciu tego. Ogólnei auto jest dość zrywne i kręci się do końca aż miło. Licze że do czerneiwic poprawię wszystko i wynik będzie lepszy niż rok temu. Za mało nim jeźdzę żeby porównać co było i co jest ale wszystko wskazuje że jest lepiej i to dużo...

Tak czy inaczej nawet na osprzecie 1,4 da się z powodzeniem wyciągnąć fabryczne wartości 1,8 co pokazał mój i bolima przykład.

A i pewnie pompka paliwa będzie za mało wydajna do 1,8 ale to wyjdzie w praniu...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #53 dnia: Marzec 18, 2009, 09:38:11 am »

Slawo2000

  • Gość
Bocian_s#313 Czemu w takim razie założyłeś komputer od 2.0 skoro na 1.4 chodził poprawnie? Bolim pisał, że przy wyższych obrotach mieszanka była za bogata przy komputerze z 1.4. Czyli jednak coś jest nie tak...

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #54 dnia: Marzec 18, 2009, 13:12:28 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
jak to po co :) by miec więcej i wiecej :) ja tam nie narzekam na skład mieszanki :P

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #55 dnia: Marzec 18, 2009, 13:51:29 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
1.8 na kompie od 1.4 ma fabryczne 117KM i ponad fabryczne 178Nm (seria ma 117KM i 160Nm). Tylko że dawka paliwa jest za duża powyżej 4500 i czuć że auto ciągnie do ok 5500 a powinno dalej, bo do odcinki jeszcze daleko, która jest przy 7300.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #56 dnia: Marzec 18, 2009, 15:26:03 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Slawo2000"
Bocian_s#313 Czemu w takim razie założyłeś komputer od 2.0
Po pierwsze żeby udowodnić sobie i innym że się da  :mrgreen: .
Po drugie ma mapy bardziej zbliżone do 1,8 niż 1,4.
Po trzecie ma szerszą regulację kąta wprzedzenia zapłonu bo ma dodatkowy czujnik spalania stukowego.

NO i jest jeszcze coś ale to tajemnica  :twisted: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #57 dnia: Marzec 18, 2009, 21:39:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13962
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mi tez sie wydaje ,ze pompa paliwa powinna wystarczyc seryjna ,bo wkoncyu ile tego paliwa wiecej idzie ? 20%
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #58 dnia: Marzec 18, 2009, 21:49:00 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
NIe wiem ile idzie ale ja zmieniłem z seryjnych 150ccm na 230ccm i dopiero zmiana pompy na wydajniejszą dała poprawę na górze.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #59 dnia: Marzec 19, 2009, 21:23:30 pm »

Slawo2000

  • Gość
Trochę z innej beczki: czy przy przekładce Rovera do Poloneza Plusa fabryczny immo nie będzie problemem? Czy trzeba przełożyć stacyjkę wraz z wiązką?