Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 203284 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #180 dnia: Styczeń 31, 2010, 20:17:55 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
no to zalej nafta. olej jest za gesty na tego typu sprawdzenia. tak samo sprawdza sie na szybko szczelnosc zaworow. wlewa sie nafte, benzyne eks. albo rope albo mleko :P
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #181 dnia: Styczeń 31, 2010, 20:38:32 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "mlodyolek#1934"
Cytat: "atu_rover"
Zastanawiałem sie nad tym cały dzień, bo szkoda mi tego 1.6. Ale nie grzebałem nigdy w "dole" silnika i nie mam w tym doswiadczenia. Po przeliczeniu kosztów rzeczywiscie to szkoda fajnego, cichego 1.4 , szkoda utopic pieniądze w niepewny efekt 1.6 i rzeczywiscie po podliczeniu tego wychodzi drozej niz 1.8, z jakiegos angola ktorym sobie wpierw pojezdze i sprawdze czy mi pasuje taki silnik. Miejsce złomu jest na złomie. Musze go wywalic zeby mnie nie korciło ! Senn napisałes o siadnietych tulejach, one sie mają ruszac? Podniosłem 1 tuleje z 1.6 ręką na wysokosc 3 cm (jest luźno włożona w blok) a w 1.4 co mi leży obok nie da sie wcale.
Kolego grejfrut, nie jestem omnibusem mechaniki pojazdowej, jak czegos nie wiem to się pytam
o cholera :D bracie :D to te 1.6 nadaje sie w pizdu na zlom :D mi jeszcze w zadnym "dole" nie wyskoczyly tuleje pomimo krecenia walem :D i nie to ze kluczem :D tylko wrzucilem bieg i pchnalem samochod :D nic nie wyskoczylo. kiedys bylem w szoku czemu po zdjeciu glowicy nie moge ruszyc walem. te tuleje nie maja prawa wyjsc goła reka :!: szczerze mowiac chcac zmienic pierscienie w K-serii nie trzeba zmieniac panewek korbowych. ich stan zuzycia do przebiegu 200kkm jest znikomy. zmierzone, sprawdzone. jedyna rzecza ktora jest wazna do zmiany pierscienii to ustawic tloki 1 i 4 w gorze aby miec dojscie do odkrecenia srub stopek korbowodu


mi raz wyskoczyla tuleja jak zakrecilem niechcacy walem w skodzie 1.3 mpi bez czapki. wepchnalem ja spowrotem i jezdzi od tego czasu dwa lata i nie ma problemow.  :mrgreen:
osobiscie ja bym nie krecil walem tak czy siak w roverze, bo oringi pod tuleje sa zdaje sie po 80zl sztuka (albo wiecej, nie pamietam juz dokladnie), a jak juz wypadnie tuleja to na starej lepiej nie wkladac wg mnie.
to ja, byly Marcin#839

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #182 dnia: Marzec 17, 2010, 08:56:43 am »

myszaradom

  • Gość
WItam zaczynam już nie długo swapa do poloneza caro plus 1,6ohv na 1,8 rover. Cały osprzęt od 1,4 już mam, tylko pytanie na jakie wtryski muszę wymienić w układzie dolotowym (konkretnie model nowego wtrysku) oraz jaką pompę szukać. Podobno musi być jakaś wydajniejsza.
Ps. Podejrzewam że nie raz to już było pisane ale nie mogę znaleźć.
Dzięki

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #183 dnia: Marzec 17, 2010, 11:29:35 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
myszaradom, polecam ARTYKUŁY o swapach na 1.6 i 1.8 Rovera oraz przestudiowanie tego tematu.
Wszystko jest na forum, wystarczy poczytać.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #184 dnia: Marzec 23, 2010, 12:13:02 pm »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
Mam pytanie czy do Polda by podszedł silnik 1.8 16V DOHC  VVC 145 KM bez większych przeróbek ?

Jeszcze raz przeczytałem i wszystko wiem, pytam bo nie wiem co jest z moim 1.4 w listopadzie padła mi uszczelka, zmieniona na metalową a płyn dalej ucieka i pewnie jest spalany bo czuć go w kabinie i do tego nie kiedy w zbiorniku z płynem chłodniczym pojawiają się brązowe kulki i śmierdzi z niego paliwem :/ Wydałem kupe kasy na uszczelkę i dalej płyn ucieka. W kwietniu zabieram się za sprawdzenie głowicy.

W sumie widzę że rozsądnym posunięciem za nie duże pieniądze jest zakup silnika 1.6 :)
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #185 dnia: Marzec 23, 2010, 12:26:37 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
TranceEternity, przeczytaj poprzedni post z tego tematu.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #186 dnia: Marzec 24, 2010, 15:22:26 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
zaczynam się już rozglądać za serduchem, w związku z tym mam pytanie. lepiej szukać roverka z kopułką czy roverka bez kopułki i przerzucić wałek?czytałem ten temat od początku, kiedyś tam czytałem temat od Senna o swapie i wnioskuje że do swapa z 1.4 na 1.8 potrzebne są tylko inne wtryski?oczywiście jeszcze inne świece z tego co wyczytałem. a i jeszcze jedno, czy będzie jakaś różnica między kolektorem ssącym z 1.4 a 1.8 (oprócz tego że z 1.8 ma wlot z drugiej strony)?

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #187 dnia: Marzec 24, 2010, 16:10:14 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Bierz bezkopułkowca, bo są młodsze i mają niższe przebiegi. Od razu pokrywa wałków do wymiany. Kolektor różni się tym, że jest plastikowy, przepustnica jest inna - mniejsza i o ile się nie mylę to krokowiec z tej przepustnicy nie działa z kompami 103/101 610.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #188 dnia: Marzec 24, 2010, 16:21:48 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Multec"
Kolektor różni się tym, że jest plastikowy


to akurat pikuś,  z rovera bedzie skierowany w druga strone, czyli w strone sciany grodziowej  :|
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #189 dnia: Marzec 24, 2010, 16:30:30 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Tego nie pisałem, bo Seba dobrze o tym wie.  :) Plastikowy jest o tyle lepszy, że jest gładki wewnątrz, ale aluminiowy można poprawić.  :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #190 dnia: Marzec 24, 2010, 18:05:57 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
wymienić trzeba tylko wałek czy jescze coś? acha, tylko te wtryski trzeba zmienić czy jescze coś jest potrzebne do swapa z 1.4 do 1.8?

wiem że gdzieś to już tu pisało, ale wtryski to chyba z rovera 218?

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #191 dnia: Marzec 24, 2010, 18:22:05 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wytryski z Calibry 2,0 8V - ale w tym wypadku warto dołożyć customowy regulator ciśnienia i trochę zmniejszyć ciśnienie. Ex Marasowo Bolimowy na takich wtryskach śmiga chyba (192 ccm/min przy 3 bar).
Wałek i pokrywę wałków. Wałek musisz wsadzić z 1,8 na kopułce, albo nabić trzpień do oryginalnego wałka. Inne wzniosy w stosunku do wałka z jeden cteri.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #192 dnia: Marzec 24, 2010, 21:49:34 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Pokrywa musi byc z 1.4 bo po pierwsze ladnie wyglada, a po drugie zawsze mozesz mowic ze to 1.4 :D

No jeszcze pozostaje tulejka w wale korbowym. O ile 1.6 trafiaja sie ze srednica taka sama jak ma 1.4 to w 1.8 trzeba dopasowac otwor w wale korbowym do walka sprzeglowego.

Kolektor jak najbardziej wsadzac z 1.4. Pasuje idealnie a dodatkowo mozna go obrabiac i nie celuje w sciane grodziowa tak jak pisal AndrewS.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #193 dnia: Marzec 24, 2010, 22:39:33 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
z tulejką to nie bedzie problemu myśle. w takim razie założe kolektor ten co mam, tylko postaram sie troche obrobić w nim otwory. pokrywe chce z 1.4 bo w dowodzie zostanie 1.4 :P, poza tym zawsze można ją spolerować :D dodatkowo chce wsadzić kolektor 4-1, tylko potrzebowałbym jakieś foty poglądowe gdzie go uciąć, gdzie przespawać itp.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #194 dnia: Marzec 27, 2010, 20:01:32 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Lopez"
Stand alone jest trudno dostępny i drogi. I co by mi on dał??
proponuję Ci wpisać w google to hasło i poczytać, bo w sieci jest dużo. BTW komputery typu stand alone są łatwo dostępne jak masz za  co je kupić :!:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #195 dnia: Marzec 27, 2010, 20:25:26 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
bedzie rzeźba żeby to przypasować do poldk , a błędy mogą być choćby od zapłonu  albo od bzdur  ( nie wiem czym jeszcze steruje komp w roverze vvc , ale wydaje mi sie że moze być duzo błędów )
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #196 dnia: Marzec 27, 2010, 22:59:41 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Leonek1321, Google twój przyjaciel. Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktoś uwierzy w to co piszesz.

Jak podstawi całą wiązkę silnika z vvc to nic nie będzie się pitolić. Jedyny problem to immobiliser który trzeba też wszczepić ale to tylko kilka kabelków extra. Z resztą ktoś już rozpoczął taki projekt ale słuch o nim zaginął.

Co do 1,8 to jak było napisane bezkopółkowce są młodsze. Da się je z powodzeniem przerobić na kopółkowce tylko trzeba uważać na właściwe nabicie palca. Zawsze można zapodać elektronikę z oryginału 1,8 na kole zamachowym z 1,4 (bezkopółkowy oczywiście). Bonus taki że sprzęgło 200mm w standardzie.

Wtryski bynajmniej u mnie najlepiej spisywały się z rovera 1,8 o wydajności 218ccm. U senna zresztą też takie były. na omedze 2.0 8v to lata vanowy 1,6.

Kolektor z 1,4 ma więcej zalet niż mogłoby się zdawać. łatwo go dopasować do głowicy. A dobrze spolerowany, rozwiercony powinien tylko poprawić sytuację.

Przepustnicę najlepiej dać z poldorovera (niezaleznie od zastosowanej elektroniki). jest o dobre 8mm większa od standardowo stosowanych przy silnikach serii k16.

Skrzynia na początek poldroverowa powinna dać radę. W sumie jest coraz więcej mocnych Kseries a tylko ja mam skrzynię niefabryczną...

Kolektor wydechowy 4w1 wkłada się banalnie. Można go tak wpasować że zastąpi żeliwo 1:1. Wystarczy podciąć od dołu przy flanszy silnika i przytulić nieco całość do silnika. katalizator tnie się zaraz za łączeniem wszystkich rur i wstawia redukcję z hydrauliki bodajrze "holendra"

I jeszcze jedno. Jak bym miał extra czas i kasę to już dawno bym wsadził vvc. Wg mnie to niewiele większy problem niż wsadzenie zwykłego 1,8.

Qrcze coraz więcej tych 1,8 się szykuje. Ciekawe kto pobije moje osiągi i jakim kosztem...  :mrgreen:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #197 dnia: Marzec 27, 2010, 23:04:39 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
ok Bocian, już nie bede  :P  
a co do VVC to chętnie przekonam sie kto pierwszy posadzi tego brytyjskiego potwora do poloneza  :mrgreen:
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #198 dnia: Marzec 27, 2010, 23:39:11 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "Bocian_s#313"
Ciekawe kto pobije moje osiągi i jakim kosztem...


Czekaj do zlotu :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #199 dnia: Marzec 28, 2010, 14:30:45 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Najlepiej byłoby wypruć z wiązki rovera vvc to co potrzebne do silnika, po co Ci reszta ? Wiązkę wnętrza chcesz wsadzić ? Immo też wyciągniesz i zostanie Ci spięcie tego z Poldkowa wiązką, czyli kontrolki, pompa paliwa, +12V po stacyjce.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...