Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 193820 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #380 dnia: Wrzesień 29, 2011, 12:07:06 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
efekt będzie taki, że będzie ci go zalewało. Jeśli to wtryski z calibry 2.0 8V to chętnie je przygarnę ;)

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #381 dnia: Październik 01, 2011, 00:14:17 am »

Offline mrkita

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 203
    • FSO Polonez Caro 95
Nie znam szczegółow , ale w weekend bede z typem gadal wiec posle Ci pw;]

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #382 dnia: Styczeń 22, 2012, 13:37:42 pm »

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 808
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
Sorki za wykopaliska :) Mam pytanie. Jak jest z rejestracją po swapie? 1.6 16V to domyślam się, że podejdzie w WK pod standardowego Poloneza 1.6 GLI/GSI, ale jak w przypadku swapa na 1.8?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #383 dnia: Styczeń 22, 2012, 13:45:07 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak jest z rejestracją po swapie?
Normalnie, idziesz do wydziału komunikacji z dokumentami i wbijaja nowa pojemnosc w dowodzie jezeli odrazu wymieniasz albo wpisuja w adnotacjach urzedowych. Urzad zarejestruje ci nawet na 5,7L jezeli bedziesz miał badanie techniczne ze taki motor jest zainstalowany i pojazd został dopuszczony do ruchu .jakie konkretnie trzeba miec dokumenty nie wiem, na pewno umowe K-S silnika oraz rozszerzone badanie techniczne zwiazane z wymiana silnika na inny typ
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2012, 13:47:49 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #384 dnia: Styczeń 22, 2012, 13:47:28 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
wbijaja nowa pojemnosc w dowodzie
To nie trzeba wyrabiac nowego dowodu ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #385 dnia: Styczeń 22, 2012, 13:48:59 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
To nie trzeba wyrabiac nowego dowodu ?
Zalezy od urzedu, w czesci trzeba, w czesci wystarczy adnotacja ze uległa zmianie pojemnosc silnika, a dowod zostaje stary
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #386 dnia: Styczeń 22, 2012, 14:18:44 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Albo jeździ się na starym dowodzie hehe;)

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #387 dnia: Styczeń 22, 2012, 17:44:38 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5305
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Jak ktoś ma fabrycznie np. rovera i zmienia na rovera,chociaż innej pojemności,ale jeśli silnik jest identyczny,to po co się bawić w zmiany w dowodzie?Inna sprawa,gdy mamy ohv i chcemy włożyć inny,to wtedy już jest problem,bo o ile rovera nikt nie rozpozna,to ohv,a rover to już widoczna różnica.Ja trafiłem raz na gościa,który nie wiedział,że takie "cacko" było w poldkach i zarzucił mi,że mam silnik wymieniany  <lol2> <lol2> Teraz by się penie nie doczepił,bo jest ohv  :P :P

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #388 dnia: Sierpień 02, 2012, 13:44:15 pm »

Chicane#1966

  • Gość
przepraszam za odkop, ale z tego co wyczytałem w tym temacie w Roverze nie wystepuje coś takiego jak łozysko w wale korbowym do podparcia wałka sprzegłowego... i tu pytanie do tych co już swapa na 1,6 zrobili jakie łożysko zastosować? tzn jakie powinno mieć wymiary

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #389 dnia: Sierpień 02, 2012, 13:52:03 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3825
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zależy jakie 1.6 kupiłeś. Starsze silniki mają normalny otwór w wale pod łożysko HK1012, takie jak w Poldoroverze. Ja u siebie mam duży otwór w wale (+tulejka), aluminiowa miskę i automatyczny napinacz.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #390 dnia: Sierpień 02, 2012, 14:01:49 pm »

piciek

  • Gość
ja u siebie mam manualny napinacz, duży otwór w wale + tulejka, i raczej miska nie z amelinium bo pomalowałem ją na czarny mat.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #391 dnia: Sierpień 02, 2012, 14:03:21 pm »

Chicane#1966

  • Gość
http://imageshack.us/photo/my-images/685/dsc00303x.jpg/ może to zdjęcie pomoże, silnik prawdopodobnie jest z 96 roku (taka data widnieje na alternatorze) napinacz rozrządu jak w poldoroverze, miska stalowa

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #392 dnia: Sierpień 02, 2012, 14:10:38 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3825
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Mały otwór pod poldoroverowe łożysko.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #393 dnia: Sierpień 02, 2012, 14:16:20 pm »

Chicane#1966

  • Gość
czyli to co wymieniłeś wyżej? dziękuje uprzejmie, masz u mnie piwo :)

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #394 dnia: Wrzesień 17, 2012, 17:37:06 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
odgrzebie kotleta

przeszczep na odprężone 1.8, na razie nie uturbione. silnik siedzi na osprzęcie z 1.4. pompa roverowa wtryski z gsi docelowo opel.

Jest problem z mocą powyżej 4,5tys. obr. z tego co mówi Maximu nawet z jej ewidentnym brakiem w porównaniu do 1.4 lub 1.6. będzie to wina odprężonego motoru czy macie jakieś wskazówki.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #395 dnia: Wrzesień 17, 2012, 17:47:08 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3825
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Najpierw to zmieńcie wtryskiwacze na jakieś sensowne, np. 0 280 150 749 z Rovera 1.8/1.6 dostępne na allegro w cenie 5zł/szt. W każdym razie rewelacji to z takiego setupu bez tujbo bym się nie spodziewał.  :-)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2012, 17:52:10 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #396 dnia: Wrzesień 17, 2012, 22:36:33 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Po przeszczepie wtrysków na lejące z 1.4 do 3 tys. dziury w obrotach i szarpanie za to powyżej 3 tys. dosyć ładnie ciągnie aż do 5.5 tys. Na gazie mocny dół, od 4 tys. słabnie i kończy się przeważnie na 5.5 tys. Prędkość maksymalna jaka udało mi się osiągnąć to 4.5 tys obr. na V biegu czyli przy założeniu, że to most 3.9 daje ok. 160 km/h, dla porównania moje 1.6 na 3.9 leci na tej drodze około 175 km/h. Istnieją podejrzenia, że most jest z diesla, jutro wezmę nawigacje i sprawdzę dokładnie tą prędkość.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #397 dnia: Wrzesień 18, 2012, 09:29:33 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Komp z 1,4 nie jest za odpowiedni do 1,8. Reglując dawką paliwa albo będzie dobrze dół albo góra. Było to niejednokrotnie udowodnione... Wtryski dać duże i regulowany regulator ciśnienia paliwa i kręcić aż do skutku.

wtryski z gsi
A gdzieś obiło mi się o uszy że robi się odwrotnie. Do GSI wkłada się wtryski z 1,4... I ponoć wtedy lepiej lata...

4.5 tys obr. na V biegu czyli przy założeniu, że to most 3.9 daje ok. 160 km/h, dla porównania moje 1.6 na 3.9 leci na tej drodze około 175 km/h.
Mój na "niemieckiej autostradzie" osiąga bez wysiłku 5,5kRPM na V biegu przy moście 4,1. Nie ma znaczenia ilość osób na pokładzie. No i nie można zapomnieć że moje auto ma aerodynamikę kredensu kuchennego...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #398 dnia: Wrzesień 18, 2012, 10:37:00 am »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Komp z 1,4 nie jest za odpowiedni do 1,8. Reglując dawką paliwa albo będzie dobrze dół albo góra. Było to niejednokrotnie udowodnione... Wtryski dać duże i regulowany regulator ciśnienia paliwa i kręcić aż do skutku.
Czyli wszystko na ten temat, trzeba poszukać kompa, a wtryski to już swoją drogą.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #399 dnia: Wrzesień 18, 2012, 12:01:55 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ten od 1.4 tez moze byc  iwykreca sie 125Km bez problemu :D Na poczatek zainwestuj w wieksze wtryski i zrób wydech na srednice 50mm a kompa zdazysz zmienic w razie czego, mi akurat 1.8 na kompie 1.4 z dobrym dolem bardzo odpowiada, umiera dopiero okolo 5,5 tys ale wyzej nie ma po co krecic. Wiec najpierw zobacz co oferuje orginalny komp bo moze stwierdzisz ze jest ok i nie ma sensu zmieniac
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG