Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 194097 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #420 dnia: Październik 01, 2012, 20:12:35 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3825
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Można przyjąć, że wynik seria. Coś było kombinowane z ciśnieniem paliwa ?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #421 dnia: Październik 01, 2012, 21:31:16 pm »

Offline Slawo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000/ BMW E36 Compact 2.8
Ciśnienie standardowe, wtryskiwacze z MGF 1.8.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #422 dnia: Październik 02, 2012, 10:03:07 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
A ten wykres to jest jak Twoje Atu jeździło jeszcze na kompie z 1.4 czy juz na tym programowalnym ?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #423 dnia: Październik 02, 2012, 14:16:28 pm »

Offline konrad1981

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 112
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1983 2.0 DOHC
Panowie to jeszcze pytanie o skrzynię. Ktoś spiął to ze skrzynią fordowską, ja mam w bardzo dobrym stanie skrzynię od 132. Pytanie, czy to jest wykonalne (???) i czy ewentualnie ktoś z Was może polecić, dać namiar na kogoś kto wykona taki dzwon?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #424 dnia: Październik 02, 2012, 20:52:42 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No jak nie ma jak jest :D a nawet dwie
Gdzie i jakie. nie wiem jak w strzale ale w mińsku jest inercyjna ZTCP więc to samo co na zlocie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #425 dnia: Październik 02, 2012, 21:17:26 pm »

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 808
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
A ja mam pytanie z innej beczki.
http://otomoto.pl/rover-216-ladny-5-drzwi-skora-C26207333.html
Czy taki nadaje się na dawcę czy trzeba z tych starszych szukać?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #426 dnia: Październik 02, 2012, 21:23:15 pm »

piciek

  • Gość
nadaje się, jak bierzesz całego to przekłądaj razem z kompem od 1.6 uprzednio zdejmując immo.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #427 dnia: Październik 02, 2012, 21:26:28 pm »

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 808
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
Idąc dalej.
http://otomoto.pl/rover-218-200-vi-bog-wyp-zamiana-C26228605.html
Taki 218 też podejdzie? Oczywiście tak jak mówisz kupię w całości.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #428 dnia: Październik 02, 2012, 21:49:25 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ta sama sytuacja co powyżej. Kupujesz całość i swapujesz razem z elektroniką.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #429 dnia: Październik 02, 2012, 22:00:19 pm »

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 808
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
Dzięki za odpowiedź:)

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #430 dnia: Październik 02, 2012, 22:28:57 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ten VVC z linku jest 145Km wiec  nie wiem czy jest sens go brac.
Generalnie po co wam całe auto za 4 tys ? Potrzebujecie tylko sam motor z rurowcem i wtryskiwaczami w kolorze bezowym plus ewentualnie kolo zamachowe 200mm, oraz reszte gratów z 1.4 i ewentualnie rozkodowany komp  z 1.6/1.8 kupiony osobno na allegro, wiazke i tak lepiej zostawic od poloneza i przełozyc czy dolozyc pare kabli nic ciac i łatac ta od rovera która w ogole nie pasi.
W przypadku VVC sprawa wyglada tak samo jak powyzej tyle ze potrzebujecie kompletny motor z osprzetem i instalacje z przekaznikami VVC(moze byc pocieta) w celu odzyskania wtyczek oraz pare elementow z 1.4 typu lapy i rury wodne
Majac rozkodowanego kompa i czesci to stopien trudnosci jest porównywalny z przełozeniem w miejsce 1.5 na gazniku 1.6 MPI a i tak zaraz zacznie sie 23 strona debaty kto/co/po ile/ gdzie/ i jak
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2012, 22:31:44 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #431 dnia: Październik 03, 2012, 10:57:28 am »

Offline konrad1981

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 112
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1983 2.0 DOHC
Panowie to jeszcze pytanie o skrzynię. Ktoś spiął to ze skrzynią fordowską, ja mam w bardzo dobrym stanie skrzynię od 132. Pytanie, czy to jest wykonalne (???) i czy ewentualnie ktoś z Was może polecić, dać namiar na kogoś kto wykona taki dzwon?

A można prosić o odpowiedź w powyższym temacie? Nie sądzę, że nikt nie wie...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #432 dnia: Październik 03, 2012, 12:28:14 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Mozna wykonac taki dzwon tyle ze pracy jest wiecej niz przy fordowskiej N9 ale odpada za to kombinacja z linka sprzegla, przerabianiem tunelu i napedem predkosciomierza, w w zaleznosci od budowy dzwonu bedzie moze pasował wał seria od poloneza -skrzynia pojdzie do przodu w strone silnika, ale to akurat najmniejszy problem(tzn wał)
Problem z wykonaniem takiego dzwonu polega na tym ze skrzynia N9 ma plaska powierznie w miejscu gdzie przykrecasz obudowe sprzegla i jest mocowana na 4 sruby natomiast  skrzynia fiatowska jest z problemem tego typu ze nie jest równa tzn w odlewie dzwonu jest podfrezowanie (a wlasciwie wolne miejsce w odlewie)  na dwa wystajace łozyska i odplyw oleju do otworu na dole skrzyni. Nie da sie tez za bardzo zrobic przekladki w sensie ze zostawiasz odcieta obudowe dzwonu fiata i na to dajesz np przerobiony dzwon od poldrovera(tzn skrócony i z dospawana nowa dupa) poniewaz z drugiej strony jest znowu bardzo nierówny i powierznia na której bedzie sie opierał dorobiony dzwon jest bardzo małą a znowu zeby frezowac na równo to nie ma za bardzo miesa na takie zabawy. Dzwon jest mocowany jezeli dobrze pamietam na 7 albo 8 srub do skrzyni. Wałek sprzegłowy taki sam jak w polonezie 1.6 ohv. Z tym ze sens jest przerabiac tylko gładka skrzynie z argenty.
Jedyne wyjscie jakie ja osobiscie widze to odpowiednie skrócenie dzwonu fiata, wspawanietam plyty aluminiowej po obwodzie o grubosci okolo 10-15mm  i nastepnie dopiero pasowanie tego na silnik rovera a potem zabawy z rozrusznikiem ale tutaj mozna juz wspawac orginalne mocowanie wyciete z dzwonu poldrovera albo zwyklego roverka. Mozna tez spróbowac do odcietej dupki skrzyni fiata dospawac obciety dzwon od poldrovera(oba z tego samego stopu alu sa) ale to znowu sprzeglo max 200mm bo 215mm nie wejdzie, ale to wyjscie daje najwiecej za najmniejsza cene i czas roboty tyle ze nie wiadomo czy spawy nie posciagaja
Dla chetnych w takie zabawy napisze jeszcze ze skrzynia z dzwonem(albo sam dzwon chociaz) musi byc od benzyny, poniewaz ta od diesla ma obudowe od 30mm dłuzsza i wiem czy po skróceniu wałek siegnie oraz czy nie trzeba bedzie przerabiac otworu na lape sprzegla, dodatkowo taki dzwon jest sporo wiekszy. Tak wiec mozna zrobic ale koszta beda duze poniewaz bedzie duzo spawania aluminium
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2012, 13:01:23 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #433 dnia: Czerwiec 13, 2013, 20:54:38 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
 Jest sens kupić silnik 1.8, do tego głowicę VVC i razem, ze sobą spiąć? ("wyrzucić VVC"). Czy od razu szukać silnika VVC? Z tego co czytałem tłoki są większe itp. Więcej KM da się wyciągnąć z VVC tak?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #434 dnia: Czerwiec 13, 2013, 22:06:03 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3825
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Z wersji 160 owszem, są mocniejsze. VVC 145 ma taki sam dół, jak zwykłe 1.8. Opłaca to się wrzucić całe VVC. :) Kolejna sprawa, że wyrzucenie VVC to nie takie hop siup, bo czopy wałka ssącego mają sporo większe krańcowe czopy... :) Do tego zaślepki, itp, itd i wychodzi nam więcej jak koszt wsadzenia całego VVC, które jedzie i brzmi bardzo fajnie. :D
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #435 dnia: Lipiec 15, 2013, 21:17:41 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Można zostać przy oryginalnym immo, po przekładce silnika i kompa z Rovera? Mam założony i chciałbym aby pozostał.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #436 dnia: Lipiec 24, 2013, 13:18:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13950
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Można zostać przy oryginalnym immo, po przekładce silnika i kompa z Rovera? Mam założony i chciałbym aby pozostał.
oryginalne immo ,czyli jakie ? to z GSI ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #437 dnia: Lipiec 27, 2013, 23:10:41 pm »

Offline bishop

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
    • FSO Polonez
Witam Serdecznie,
Jestem tu nowy. Nie chciałbym zawracać gitary, aczkolwiek mam pewien dylemat. Jestem posiadaczem Pn rover 1,4 w którym obecnie robię blacharkę. Razem z nią do zmartwienia dołączył silnik, w którym przy 124 kkm padła uszczelka pod głowicą  :(. Tą sytuacje uznałem jako pretekst aby wsadzić silnik 18k4f 1,8 16v. Mam parę opcji;
1) Kupić słupek 1,8 na kopułce do tego wtryskiwacze białe od tegoż silnika, bądź z calibry 2.0 8v i zamontować to na osprzęcie z 1,4
2) Kupić słupek 1,8 na kopułce plus wtryskiwacze j.w. i zamontować to na osprzęcie z silnika 1,8.
3) Kupić blok, dół silnika 1,8 + wałki z 1,8, natomiast głowica z obecnego silnika, wymienić wszystkie uszczelniacze zrobić.
Ostatnią opcje doradził mi kolega, aczkolwiek jak kupuję silnik z głowicą na szrocie jest możliwość pomiaru ciśnienia w cylindrach(ponoć powinno być 14), a blok raczej jest niepewny i z zarżniętego trupa(taka sugestia).
Która opcja jest najlepsza <mysli>?
Silnika obecnego trochę mi szkoda 3 tys km temu wymieniłem w nim rozrząd, sprzęgło, simmeringi na wałkach rozrządu i na wale od strony sprzęgła. Mam wobec niego natomiast pewne wątpliwości. Połowę swojego przebiegu jeździł na oleju mineralnym, co mogło na niego niekorzystnie wpłynąć. Czy mogę przełożyć sprzęgło oraz rozrząd do silnika 1,8 z motoru 1,4?
Kolega ma u siebie silnik 1,8 i mówi że jeśli chcę na osprzęcie 1,8 to należy dodatkowo wymienić silnik krokowy na ten pochodzący z tego silnika, komputer z 1,8, zdjąć z niego immo, bodajże wymienić zamach. Co jeszcze? Słyszałem że do 1,8 należy dotaczać tuleje wału korbowego, aby włożyć łożysko igiełkowe. Czy warto wymieniać kolektor wylotowy bodajże na ten 4-2-1 z rovera? Ponoć daję to poprawę w osiągach. Co do kolektora dolotowego to chciałbym zostawić ameliniowy z 1,4.
Czy jest duża różnica pomiędzy pracą silnika na osprzęcie z 1,8 a tym macieżystym z 1,4. Słyszałem tylko tyle że nie idzie do końca, tzn problemy w osiąganiu obrotów wyższych niż 5000, ja czasem chciałbym tak no... do końca depnąć po igliwiu...
Proszę o odpowiedź  :]. Czytałem forum, ale chiciałbym jeszcze rozpytać doświadczonych posiadaczy tegoż pojazdu, co czynić, prócz oddania do zomisu i na strażacką ;>? Planuje utopić w tego dziada moje ciężko zarobione w wyniku wakacyjnej pracy pieniądze :d. Mam jeszczę pewnie parę pytań, ale muszę sobie je przypomieć. Jeszcze jedno; chciałbym mu założyć gaz, ponoć te silniki nie lubią lpg, czy te obawy są uzasadnione w przypadku instalacji 4 generacji tzw. "sekwencji"?
Proszę o pomoc, tylko bez gadania; "kup se golfa 3 1.6 z reichu", bo już mi tak niektórzy gadają a ja chce ogarnąć trapeza!

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #438 dnia: Lipiec 27, 2013, 23:22:35 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
1) Kupić słupek 1,8 na kopułce do tego wtryskiwacze białe od tegoż silnika, bądź z calibry 2.0 8v i zamontować to na osprzęcie z 1,4
Wypadałoby do tego dołożyć manualny regulator ciśnienia paliwa, żeby to jakoś wysterować.
2) Kupić słupek 1,8 na kopułce plus wtryskiwacze j.w. i zamontować to na osprzęcie z silnika 1,8.
Jeśli będziesz montował na osprzęcie z 1.8, to i wtryski zostaw od 1.8 jeśli to ma chodzić jak trzeba.
3) Kupić blok, dół silnika 1,8 + wałki z 1,8, natomiast głowica z obecnego silnika, wymienić wszystkie uszczelniacze zrobić.
To już lepiej kupić cały słupek 1.8 i jeździć dopóki uszczelka nie padnie, ewentualnie mając silnik na wierzchu zrobić mu uszczelke i cieszyć się długi czas.
blok raczej jest niepewny i z zarżniętego trupa(taka sugestia).
Dokładnie, a jak ktoś obrócił wałem po zdjęciu głowicy to potem będą problemy.
Silnika obecnego trochę mi szkoda 3 tys km temu wymieniłem w nim rozrząd, sprzęgło, simmeringi na wałkach rozrządu i na wale od strony sprzęgła. Mam wobec niego natomiast pewne wątpliwości. Połowę swojego przebiegu jeździł na oleju mineralnym, co mogło na niego niekorzystnie wpłynąć. Czy mogę przełożyć sprzęgło oraz rozrząd do silnika 1,8 z motoru 1,4?
Sprzęgło 190mm będące w 1.4 nie będzie dobrze kleić przy 1.8, do którego wypadałoby zapodać sprzęgło 200mm. Simmeringi z wałków rozrządu bez problemu można użyć ponownie. Rozrząd też, pod warunkiem, że kupisz 1.8 z rozrządem na manualnym napinaczu. Musisz też pamiętać o tym, aby pasek założyć tak, żeby nadal się kręcił w tę samą strone, a nie przeciwną.
Kolega ma u siebie silnik 1,8 i mówi że jeśli chcę na osprzęcie 1,8 to należy dodatkowo wymienić silnik krokowy na ten pochodzący z tego silnika, komputer z 1,8, zdjąć z niego immo, bodajże wymienić zamach.
Do tego pewnie trzebaby zmienić kolektor dolotowy, żeby pasował ten krokowiec, którym steruje komp z 1.8. Zamach też wtedy trzeba od 1.8.
Czy warto wymieniać kolektor wylotowy bodajże na ten 4-2-1 z rovera? Ponoć daję to poprawę w osiągach.
Fabryczne żeliwo to gówno pochodzące z 1.4 8V, więc warto zastosować rurowca 4-1 lub 4-2-1.
Czy jest duża różnica pomiędzy pracą silnika na osprzęcie z 1,8 a tym macieżystym z 1,4. Słyszałem tylko tyle że nie idzie do końca, tzn problemy w osiąganiu obrotów wyższych niż 5000, ja czasem chciałbym tak no... do końca depnąć po igliwiu...
To pomyśl o 1.6 ma bardziej wysokoobrotową charakterystykę niż 1.8, które ma więcej momentu na dole i nie ma sensu go kręcić po odcinkę.
Planuje utopić w tego dziada moje ciężko zarobione w wyniku wakacyjnej pracy pieniądze
Sporo zarobiłeś skoro masz tyle planów :d
Jeszcze jedno; chciałbym mu założyć gaz, ponoć te silniki nie lubią lpg
To mówią tylko dzieci, które mają pieniążki na benzynę od rodziców.
czy te obawy są uzasadnione w przypadku instalacji 4 generacji tzw. "sekwencji"?
Zakładaj sekwencję i ciesz sie tanią jazdą.
tylko bez gadania; "kup se golfa 3 1.6 z reichu", bo już mi tak niektórzy gadają a ja chce ogarnąć trapeza!
I prawidłowo, będzie jeździł lepiej niż golf z reichu :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #439 dnia: Lipiec 28, 2013, 23:22:22 pm »

Offline bishop

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
    • FSO Polonez
Dziękuję serdecznie za szybką odpowiedź! :d
Dzwoniłem dzisiaj do człowieka który sprzedaje części z aut pochodzących z UK. Najpewniej kupie u niego silnik 1,8 16v na kopułce, ponoć ma 150 tys km... , powiedział że jak chce to zmierzy mi przed wyjęciem go ze szrota ciśnienie jakie wynosi na cylindrach. Co powinienem dodatkowo kupić aby uruchomić na osprzęcie z 1,8?
1) komputer(kolega ma kogoś kto mu za 100pln ściągnął immo),
2) wtryskiwacze białe(kremowe),
3) koło zamachowe?( czy wchodzi bez problemu w dzwon skrzyni pn rovera),
4) tarczę 200mm(docisk i łożysko może zostać z 1,4? Zestaw ma parę tys km więc chcę go wykorzystać).
5) kolektor dolotowy może zostać z 1,4? Wydaje się solidniejszy ten z 1,4 aluminiowy, jego pozostawienie może mieć negatywne skutki na osiągi? Myślałem nad tym aby go spolerować.. Ten z 1,8 jest zwrócony w stronę ściany grodziowej więc nie idzie zainstalować przepustnicy, bo nie ma na to miejsca.
6) przepustnice muszę przełożyć z 1,8? Ma bodajże inne mocowania do kolektora, jest plastikowa. Komputer z 1,8 nie ogarnie polonezowej aluminiowej przpustnicy? Ma ona ponoć większy przelot od tej do silnika 1,8.
7) kolektor wylotowy z rovera 4-2-1, bądź 4-1( może być ten z freelandera?)
Proszę o wyrozumiałość chciałbym to wszystko skompletować, jeśli oczywiście jest warto, bo może bezsensu na osprzęcie z 1,8 a lepiej na tym co aktualnie siedzi po prostu dodać wtryski białe roverowe, bądź te z calibry 2,0 8v i regulator cisnienia paliwa? Czy jest znaczna różnica w osiągach? Na tym z 1,4 nie idzie powyżej 5500 tys obrotów, a na osprzęcie dedykowanym do odciny? Są jeszcze jakieś niewymienione pierdoły którę muszę dokupić w przypadku opcji osprzętu z 1,8 jakieś czujniki ma dodatkowe czy coś? Proszę o wyrozumiałość, chcę po prostu wybrać dobrą opcję, skompletować wszystko zanim się zacznę rzeźbić, no i zrobić tak aby to dobrze jeździło, bo mam chęć tym wozić swoje 4litery parę lat:]
Od pomysłu z blokiem ze szrotu zostałem odwiedziony <spoko>