Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 193822 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #500 dnia: Październik 27, 2013, 13:18:51 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Podłączę się pod temat.

Zakupiłem silnik Rovera 1.6 (na kopułce, z metalową miską, nie wiem który rok)- będę go wrzucał do 125p w miejsce 1.4.
Przeczytałem artykuł na głównej stronie i cały ten temat (głowę przez to mam większą niż arbuz :D )
Mam w związku z tym parę pytań:

1. wtryski w 1.6 są beżowe- czy muszę je zmieniać ? (silnik będzie pracował na osprzęcie 1.4)
2. Pompa wspomagania jest roverowa- koło dwubieżniowe roverowe (z silnika 1.6) alternator będę zakładał od 1.4 (jeden rowek mniej)- czy da się przełożyć koło z alternatora 1.6 na alternator z 1.4 ? (chcę przełożyć kółka ponieważ alternator w 1.4 mam po regeneracji)
3. Sprzęgło i koło zamachowe- rozumiem że koło zamachowe muszę założyć od 1.4? Otwór w wale- wałęk sprzęgłowy będzie pasował P&P w silnik ten który kupiłem czy muszę zastosować łożysko (jeśli tak to jaki symbol- 61900 00625 JP czy HK1012? ) Przeczytałem też o roztaczaniu 13.8mm na 14 mm otworu w wale- będzie to mnie dotyczyło też czy nie?
4. Sprzęgło mam 200 mm ? (to sobie mogę zmierzyć, bardziej z ciekawości pytam :) )
5. Kolektor rurowy- jest to kolektor 4w1- zmieści się w komorę, czy muszę go przerabiać?

Chyba tyle :) Jak mi coś się nasunie jeszcze, to będę pytał :)
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #501 dnia: Październik 27, 2013, 13:25:00 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
1. wtryski w 1.6 są beżowe- czy muszę je zmieniać ? (silnik będzie pracował na osprzęcie 1.4)
Jaki mają numer ? Prawdopodobnie będziesz musiał zapodać manualny regulator ciśnienia paliwa, żeby nie było za bogato. Na fabrycznych od 1.4 będzie za ubogo.
2. Pompa wspomagania jest roverowa- koło dwubieżniowe roverowe (z silnika 1.6) alternator będę zakładał od 1.4 (jeden rowek mniej)- czy da się przełożyć koło z alternatora 1.6 na alternator z 1.4 ? (chcę przełożyć kółka ponieważ alternator w 1.4 mam po regeneracji)
Nie musisz nic przekładać. Zakładasz pasek 5PK zostawiając wolny rowek od strony silnika.
3. Sprzęgło i koło zamachowe- rozumiem że koło zamachowe muszę założyć od 1.4? Otwór w wale- wałęk sprzęgłowy będzie pasował P&P w silnik ten który kupiłem czy muszę zastosować łożysko (jeśli tak to jaki symbol- 61900 00625 JP czy HK1012? ) Przeczytałem też o roztaczaniu 13.8mm na 14 mm otworu w wale- będzie to mnie dotyczyło też czy nie?
Zostawiając osprzęt z 1.4 musisz zostawić zamach od 1.4. Jaki masz otwór w wale to musisz sam sprawdzić, forum to nie wróżka :P u mnie w 1.6 wystarczyło poprostu zapodać nowe HK1012, ale nie we wszystkich tak jest.
4. Sprzęgło mam 200 mm ? (to sobie mogę zmierzyć, bardziej z ciekawości pytam  )
Pewnie przy 1.6 masz takie sprzęgło, ale aby je założyć musisz przetoczyć koło zamachowe od 1.4.
5. Kolektor rurowy- jest to kolektor 4w1- zmieści się w komorę, czy muszę go przerabiać?
Musisz go przerobić, żeby siadł na rure PoldoRovera.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #502 dnia: Październik 27, 2013, 14:57:56 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Cytat: Tybek w Dzisiaj o 13:18:51

    2. Pompa wspomagania jest roverowa- koło dwubieżniowe roverowe (z silnika 1.6) alternator będę zakładał od 1.4 (jeden rowek mniej)- czy da się przełożyć koło z alternatora 1.6 na alternator z 1.4 ? (chcę przełożyć kółka ponieważ alternator w 1.4 mam po regeneracji)

Nie musisz nic przekładać. Zakładasz pasek 5PK zostawiając wolny rowek od strony silnika.

Rafał za szybko przeczytałeś.
O ile dobrze pamiętam to w serii jest tak, że zakładając pasek 4PK na kole pasowym na silniku zostawiamy wolny rowek od strony chłodnicy, więc idąc drogą dedukcji, zakładając kółka altka z rovera do poldka zyskamy jeden rowek więcej i można 5PK zakładać, ale jest warunek: kółka musza być tak samo odsadzone od płaszczyzny przylegającej do altka, czyli i tak dwa kółka na stół i mierzymy, czy wysokość położenia I rowka jest tak sama w obu kółkach.

3. Jak masz silnika na "stole" to ściągnij zamach i sprawdź czy ma wymienny wieniec, łatwo zauważyć, jeżeli tak to przełóż wieniec z 1.4 i odpada wizyta u tokarza i masz sprzęgło 200mm.
« Ostatnia zmiana: Październik 27, 2013, 15:00:41 pm wysłana przez Maxiu »
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #503 dnia: Październik 27, 2013, 15:00:34 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Wszystko dobrze ogarnąłem, ale fakt, źle napisałem. Zakładamy pasek 4PK zostawiając wolny rowek od strony silnika.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #504 dnia: Październik 27, 2013, 15:03:14 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Zakładamy pasek 4PK zostawiając wolny rowek od strony silnika
Czyli teoretycznie nawet nie masz co myśleć o zmianie kółka w celu posiadania paska 5P.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #505 dnia: Październik 27, 2013, 15:07:19 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Zakładamy pasek 4PK zostawiając wolny rowek od strony silnika
Czyli teoretycznie nawet nie masz co myśleć o zmianie kółka w celu posiadania paska 5P.

No właśnie o to mi chodziło od początku, tylko się walnąłem w cyferce. Podsumowując jeszcze raz. Alternator zostaje nietknięty, a pasek 4PK735 zakładamy normalnie na dwubieżniowe koło pasowe , zostawiając wolny rowek od strony silnika :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #506 dnia: Październik 27, 2013, 20:48:33 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Oki, to jedno z głowy, w końcu będę mieć wspomę w rajdówie :) przerzeźbić tylko muszę pas przedni i zarobić wąż.

idźmy dalej:
"wymienny wieniec" -jak wygląda wymiana takiego wieńca?

Numer wtrychów będzie gdzieś nabity, żebym mógł je zidentyfikować?
Pytanie bliźniacze: jakie wtryski kupić żeby było dobrze i żeby nie kombinować z regulatorem ciśnienia?

Kolektor rurowy- przeróbka dotyczy tylko łączenia z rurą, czy trzeba go "zbliżyć" do silnika żeby się w komorze zmieścił?

126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #507 dnia: Październik 27, 2013, 20:52:32 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
przerzeźbić tylko muszę pas przedni i zarobić wąż.
Przymierz najpierw, możliwe że wejdzie bez rzeźby i będzie miejsce w sam raz na przeciśnięcie paska PK.
Numer wtrychów będzie gdzieś nabity, żebym mógł je zidentyfikować?
Jest na każdym wtrysku przy wtyczce.
Pytanie bliźniacze: jakie wtryski kupić żeby było dobrze i żeby nie kombinować z regulatorem ciśnienia?
Ciężka sprawa. Mam regulator i jestem zadowolony, bo doszedłem do optimum między osiągami, a spalaniem.
Kolektor rurowy- przeróbka dotyczy tylko łączenia z rurą, czy trzeba go "zbliżyć" do silnika żeby się w komorze zmieścił?
W moim przypadku tylko przeróbka łączenia z rurą, ale trzeba to zrobić dobrze, gdyż u mnie pewien człowiek to kiepsko wykonał i w wyniku tego cała reszta wydechu nie wisi tak jak powinna, wali mi o podłużnice itp.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #508 dnia: Październik 27, 2013, 23:14:39 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Będziem działać w takim razie :) do 10 listopada chciałbym odpalić sprzęta, bo rallysprinta chcę pojechać- miło by było na nowej motorowni pocisnąć :) a regulator to pierwszy lepszy z allegro brać? Mi głównie chodzi o osiągi niż ekonomiczne spalanie. Podstawa to żeby jechało porządnie :)
o co chodzi z tym przekładanym wieńcem? Czy prościej i szybciej będzie przetoczyć koło ?
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #509 dnia: Październik 28, 2013, 06:27:06 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Co do sprzęgła to nie warto poszukać??
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=24554.0

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #510 dnia: Październik 28, 2013, 11:44:35 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: Tybek w Wczoraj o 20:48:33

    Kolektor rurowy- przeróbka dotyczy tylko łączenia z rurą, czy trzeba go "zbliżyć" do silnika żeby się w komorze zmieścił?

W moim przypadku tylko przeróbka łączenia z rurą, ale trzeba to zrobić dobrze, gdyż u mnie pewien człowiek to kiepsko wykonał i w wyniku tego cała reszta wydechu nie wisi tak jak powinna, wali mi o podłużnice itp.
Mówisz o mnie?? Jeśli tak to przepraszam ale robiłem to na aucie więc mogła być nieznaczna różnica. teraz zrobiłem sobie formę więc sądzę że z dokładnością do 1mm jestem w stanie to wykonać.
Przeróbka 4w1 zazwyczaj to nie tylko samo łączenie z rurą. Może być konieczność "przytulenia" dołu kolektora do bloku. No i określ się jaki masz ten kolektor bo były dwa rodzaje z katalizatorem okrągłym (te się nadają bez większych przeróbek) oraz takim prostokątnym do którego wchodzą 4 oddzielne rury a wychodzi jedna.

Wtryski szukaj z opla 2,0 8v 115KM. Mają coś koło 190ccm wydajności i powinny w miarę fungać bez regulowanego regulatora. Samych regulatorów raczej bym nie kupował tych najtańszych z allegro. Kupiłem i jestem średnio zadowolony...

Otwór w wale miałem 13,8mm więc delikatnie gwintownikiem m14 do zerwania gwintu i było z głowy. Potem nowe HK1210...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #511 dnia: Październik 29, 2013, 18:27:00 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Otwór w wale też mam niecałe 14mm- tak się zastanawiam- mógłbym dotoczyć tuleję np z brązu: 12x13,8x10 i ją wcisnąć zamiast łożyska 12x14x10? 126p zamiast łożyska miało to tak rozwiązane...  Wieńca niestety nie mogę przełożyć, więc raczej pozostanę przy 190mm sprzęgle (a tak z ciekawości- jak wydłubać kołki ustalające docisk?). Kolektor rurowy- posiadam taki kończący się dwoma oddzielnymi rurami- nie przechodzi w jedną tylko chyba w dwie, dorobię do tego coś na bazie dwururki z FSO, a później przejście w rurę poldoroverową i będzie git. Może zostać sonda ta która jest w kolektorze rurowym? Ogólnie to wszystkie czujniki (położenia wału, oleju wraz z podstawą filtra, temperatury)- przerzucić z 1.4, prawda?
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #512 dnia: Październik 29, 2013, 18:58:03 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3825
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wbijasz łożysko HK1012 i gra gitara.
Wieniec masz frezowany, że nie możesz przełożyć ?
Kołek łapiesz w imadło i tłuczesz młotkiem np. przez drewno w zamach. Najlepiej w dwie osoby, jedna tłucze, druga kręci kołem.
Czujniki typu TPS (Nowego typu), sonda, czujnik temperatury powietrza są takie same więc mogą zostać. Podstawki filtra oleju nie ma sensu przekładać, wygodniejsze jest rozwiązanie z czujnikiem od frontu. Resztę przekładasz z Poloneza.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #513 dnia: Październik 30, 2013, 08:39:51 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Może zostać sonda ta która jest w kolektorze rurowym
Nie wiem czy nie koliduje ona z łapą silnika i czy nie będzie konieczności przytulenia całego kolektora do silnika. Z tego co opisałeś to masz zwykły kolektor 4w2. W roverze połączenie w jedną rurę wypada gdzieś przy prawym wahaczu dolnym. Jako że w miejscu gdzie w FSO jest belka silnika to w roverze idzie wydech...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #514 dnia: Listopad 02, 2013, 17:06:31 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Przyjrzałem się dokładniej kolektorowi: wygląda na to że nie będę musiał go giąć bliżej bloku, bo auto dostało strzała w przód i jest on już przytulony. Jedyny minus to taki, że będę musiał przerobić łapę, żeby dało się ją wsunąć pod kolektor. Temat do ogarnięcia :) łożysko kupiłem i tutaj mała poprawka- hk1012 ma wymiary 16x12, a my potrzebujemy 14x10, co odpowiada łożysku hk1010. Tak dla potomnych, bo ja musiałem dymać do sklepu żeby wymienić :D
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #515 dnia: Listopad 02, 2013, 17:23:49 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3825
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
No nie wydaje mi się. Jakoś ja montowałem HK1012 czyli 10x14x12 i było git. A HK1010 to 10x14x10... :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #516 dnia: Listopad 02, 2013, 17:39:38 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Hmmm.... To nie wiem w takim razie jak to jest z oznaczeniami, ale hk1012 które miałem w łapkach na zewnątrz miało 16, a dopiero hk1010 ma na zewnątrz 14  ;-|
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #517 dnia: Listopad 02, 2013, 22:46:33 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No nie wydaje mi się. Jakoś ja montowałem HK1012 czyli 10x14x12 i było git. A HK1010 to 10x14x10... :)
Przecież wyraźnie napisałem HK1210...  może być też HK1510 ale to już lekka przesada bo fabryczne jest 10 albo 12 mm głębokie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #518 dnia: Listopad 03, 2013, 02:43:35 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3825
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
HK1012 ≠ HK1210....
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #519 dnia: Listopad 03, 2013, 17:57:27 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
HK1012 ≠ HK1210....
Qrcze starzeję się i faktycznie coś mi się poprzestawiało <zalamka>... Skleroza mnie dopada <glupek> .
Czas sprzedać poloneza i kupić golfa TDi jak na pana w średnim wieku przystało  ]:->...
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2013, 08:22:14 am wysłana przez Bocian_s#313 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.