Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 179836 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #540 dnia: Luty 11, 2015, 12:18:50 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Elektronika z 1.8. Kanały w głowicy, kolektorach i między połówkami kolektora ssącego powiększone. Jak by ustawić przepustnicę z poldorovera na całkowicie zamkniętą i podłączyć krokowca z 1.8?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #541 dnia: Luty 11, 2015, 12:35:49 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Wiem ze na 100% sie da, bo ludzie robią taki mod. Sam będę na dniach próbował do swojego 200vi wstawic przepustnicę z poldorovera, zobaczymy cos z tego bedzie.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #542 dnia: Luty 11, 2015, 15:04:07 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ja też to robiłem, ale dobrze nie jest, bo przepustnica ma być szczelna, a ta nie jest z racji innej konstrukcji. Działać będzie, ale mogę się założyć, że nie będzie róznicy na plus w mocy przy pełnym bucie, a tylko niestabilne wolne obroty, o ile w ogóle będą.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #543 dnia: Luty 11, 2015, 20:52:08 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Jak odróżnić zwykły silnik 1.8 o mocy 118 KM od tego co ma 143 KM na pierwszy rzut oka?
Bo ja nie wiem i sprzedający też nie wie co ma.

A tak poza tym to czy skrzynia i most z poldorovera długo wytrzymają przy takim silniku 1.8?
Obecnie skrzynia i most są mega ciche i jeżdżą z 1.4.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #544 dnia: Luty 11, 2015, 20:57:32 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V

A tak poza tym to czy skrzynia i most z poldorovera długo wytrzymają przy takim silniku 1.8?


Na pierwsze nie odpowiem, ale wytrzymałość elementów przeniesienia napędu zależy od sposobu jego eksploatacji. Należy pamiętać, że skrzynia FSO nie za bardzo lubi zmiany biegów powyżej 6000obr/min, zwłaszcza 1->2. Most teoretycznie służa w mocniejszych pojazdach FSO, ale nigdy nic nie wiadomo. Podzespoły stricte z rovera wydają się napiętnowane gorszą trwałością, ale jak wspomniałem główne zarzuty należy kierować do sposobu eksploatacji.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #545 dnia: Luty 11, 2015, 21:08:21 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Raczej mi chodzi o normalną eksploatację anie w stylu WWL ;)

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #546 dnia: Luty 11, 2015, 23:30:28 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Jak odróżnić zwykły silnik 1.8 o mocy 118 KM od tego co ma 143 KM na pierwszy rzut oka?
tu masz wersję 145/160KM - http://allegro.pl/silnik-rover-25-45-mg-zr-zs-18k4k-1-8-16v-vvc-swap-i5043214907.html

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #547 dnia: Luty 12, 2015, 17:42:50 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Najważniejsze to nie dawać w palnik na 1 biegu, bo to rozwala przedewszystkim satelity, właściwie na dowolnym silniku. Obciążenia łatwo policzyć, Nm silnika x przełożenie biegu x przełożenie mostu. Największe obciążenia trafiają na satelity i półosie i satelity są najsłabszym ogniwem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #548 dnia: Luty 12, 2015, 21:07:14 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Najważniejsze to nie dawać w palnik na 1 biegu, bo to rozwala przedewszystkim satelity, właściwie na dowolnym silniku. Obciążenia łatwo policzyć, Nm silnika x przełożenie biegu x przełożenie mostu. Największe obciążenia trafiają na satelity i półosie i satelity są najsłabszym ogniwem.

Tutaj policzenie momentu mało Ci da, bo przy strzałach ze sprzęgła obciążenia są zupełnie inne, a od jazdy bez strzelania ze sprzegła i szybkich zmian biegów jeszcze nikt nic nie ukręcił. A to właśnie obciążenia udarowe są najbardziej destrukcyjne.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #549 dnia: Luty 12, 2015, 23:03:55 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Dzięki za odpowiedzi.
Co do silnika to chyba najlepiej bezpośrednio z Anglii przywieźć takiego VVC albo 1.6 bo zwykły 1.8 chyba nie ma sensu w porównaniu do 1.6.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #550 dnia: Luty 13, 2015, 09:08:33 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ja śmigam VVC od 4500km w zasadzie na codzień i nie raz dostaje w palnik i nic mu nie jest. Most jak nie wył tak nie wyje, ale strzałów ze sprzęgła nie uskuteczniam. Jedynie czasami skrzynia dostanie przy przepięciu 1-2 przy 7200, ale staram się to robić z opóźnieniem by obroty spadły i płynnie puszczać sprzęgło. :)

Zwykły 1.8 owszem ma sens, bo bardzo prosto go zeswapować, w dodatku można wykorzystać seryjną instalację silnika (do zlutowania dwa przewody) i większość elementów z 1.4... i też jedzie bardzo przyjemnie. No i pali raczej mniej niż VVC, które w mieście to luuubi paliwo.... Przy VVC już tak dobrze nie ma, trzeba dorobić trójnik wody tylny, przerobić wiązkę (w 145tce troszkę rzeźby, w 160tce pół do dorobienia od zera, a pozostała część do przeróbki) i pare innych niuansów... :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #551 dnia: Luty 13, 2015, 19:14:23 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Jedynie czasami skrzynia dostanie przy przepięciu 1-2 przy 7200, ale staram się to robić z opóźnieniem by obroty spadły i płynnie puszczać sprzęgło. :)
Zawsze można się nauczyć podwójnego wysprzęglania :-)
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #552 dnia: Luty 13, 2015, 19:26:31 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Skrzynia FSO z trudem znosi trudy 1.4, przy 1.8 trzeba starać się jeździć delikatnie, albo zmienić skrzynie na jakąś sensowniejsza.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #553 dnia: Luty 13, 2015, 19:54:31 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ja generalnie staram się nie pałować na jedynce i zaczynać pełnego buta raczej od dwójki.... :) Zwłaszcza że na 195/50 T1R świeżych z dużą ilością mięsa rzadko kiedy mam przyczepność na pierwszym biegu, a i przy wyprzedzaniu na dwójce trzeba uważać...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #554 dnia: Luty 14, 2015, 19:51:17 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Do 1.8 (ECU 1.8) najlepsza pewnie będzie przepustnica z VVC?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #555 dnia: Marzec 16, 2015, 09:18:03 am »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
Do 1.6 osprzęt może być przepustnica plastikowa PA66M40 i komputer MKC 104032  ?
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #556 dnia: Lipiec 15, 2015, 11:09:28 am »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
Witam możecie mi powiedzieć z jakich konkretnie modelów samochodów będą odpowiednie wtryski do 1.8 na elektronice z 1.4 ? Roverowskich brązowych raczej nie dostane a te od calibry za słabe tak?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #557 dnia: Lipiec 29, 2015, 08:30:50 am »

Offline nomes

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 13
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 18K4F
Panowie czy w 1,8 cylindry od rozrządu liczy się 1-3-4-2 ? poodpinałem sobie przewody i nie chciał bym namieszać teraz

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #558 dnia: Lipiec 29, 2015, 09:11:01 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Świetne pytanie   ;>  W sumie to nie wiem,o co w nim chodzi.Jeśli o to,czy cylindry liczy się od strony rozrządu,to tak,a jeśli o to, czy lecą w podanej przez ciebie kolejności,to nie  :P Lecą normalnie 1-2-3-4 a przewody trzeba odpowiednio powpinać.Kopułka ma oznaczenia.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #559 dnia: Lipiec 29, 2015, 11:54:51 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pewnie pytanie jest o zaplon,ale jest zle zadane
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.