Autor Wątek: fotorelacja z monster garage rok 2009/2010  (Przeczytany 44318 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« dnia: Styczeń 04, 2009, 13:22:09 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Zdjęc nie bedzie bo http://www.imageshack.ws/ nie dziala  :roll:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 04, 2009, 15:23:46 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 04, 2009, 16:27:32 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
no to dawać, zdjęcia i pisać, bo coś w ostatnim roku toście zmiękli  :(
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 04, 2009, 16:36:20 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "BARTEK#1925"
no to dawać, zdjęcia i pisać, bo coś w ostatnim roku toście zmiękli  :(


Zeszli do podziemia ;)

Za to Monteeer Garaasz jakie plony i owoce miał w 2008 ;)
(i to wcale nie jest autoreklama ;P)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 05, 2009, 10:32:20 am »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
Bo u nas to już się nic nie dzieje :wink:  nikt nie ma czasu na nic, teraz tylko jakąś OHVke reanimujemy a poza tym to zimno :D
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 07, 2009, 20:24:18 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
a ja będę dalej męczył i w związku z dzisiejszą rozmową z Michałem, pozwolę sobie wkleić Jego post z zeszłego roku:
"Dzisiaj postanowilem policzyc o ile wzrosnie stopien sprezania w odprezonym 2,0 ohc po zastosowaniu glowicy od 1,6 zamiast od 2,0 :)
Troche danych :
pojemnosc silnika : 1993cm
srednica tloka nominalnego 90.82mm
Pojemnosc jednego cylindra 1993/4= 498,3cm
pojemnosc komory spalania 2,0 - 50cm
pojemnosc komory spalania 1.6 -38cm
objetosc walca V= (PI)x r2 x h
oprócz pojemnosci komory spalania dochodzi nam pojemnosc zwiazana z uszczelka pod glowica:
V uszczelki= 3,14x(90,82)2 x0,9(grubosc uszczelki)=3,14x8248,2x0,9=2,33cm
dodatkowo tloki w odprezonej wersji sa 1 mm ponizej krawedzi bloku czyli :
V nad tlokiem= 3,14x(90,82)2 x1=3,14x8248,2x1=2,59cm
razem daje to 4,92cm które nalezy dodac do pojemnosci komory spalania
Wzor na stopien sprezania
Vc+Vk/Vk
Vc pojemnosc cylindra
Vk pojemnosc komory
Sprezanie dla glowicy 1.6 :
498,3 +(38+4,92)/38+4,92=498,3+42,92/42,92=541,22/42,92= 12,6
Sprezanie dla głowicy 2,0
498,3+(50+4,92)/50+4,92=498,3+54.92/54,92=553,22/54,92=10,0
Sprezanie dla "normalnego" 2.0
498,3 +(50+2,33)/50+2,33=498,3+52,33/52,33=550,63/52,33=10,5
Oczywiscie rzeczywisty stopien sprezania ze wzgledu na straty zwiazane z napełnianiem cylindrow(które nigdy praktycznie nie wynosi 100%) i ucieczka ladunku(oraz cisnienia) poprzez nieszczelnosci pierscieni tlokowych i zaworow bedzie sporo nizszy od wyliczonego.
Fabryka podaje stopien sprezania 9,2 dla zwyklych wersji i 8,5 dla wersji odprezonych, po zastosowaniu glowicy od 1.6 stopien sprezania osiagnie prawdopodobnie wartosci okolo 11,2. Dodatkowo podczas obróbki glowicy komore nieco sie powieksza- zlikwidowanie nierownosci i wybranie materiału przy zaworach zwieksza troche pojemnosc, ale z drugiej strony glowice te nie sa juz nowe i sa juz(zazwyczaj) dosc mocno splanowane -nawet o wartosci rzedu 1 mm wiec nie ma sie co szczypac i mozna bez stresu powiekszyc komore spalania nadajac jej korzystnijszy ksztalt co poprawia spalanie i dodatkowo chroni przed przeprezeniem silnika"

Jako że będę zakładał ostrzejszy wałek, to zastanawiam się, czy zwalać czapę i zakładać obrobioną czapkę od 1.6 z tym wałkiem, czy po prostu wsadzić wałek w obrobioną głowicę, która sziedzi na silniku  :roll:
Czapkę od 1.6 kompletną kupiłem za 50 zł i czekam obecnie na przesyłkę, więc i tak będę ją miał. Czekam na pomysły. Poza tym czekam na odpowiednią aurę, by wreszcie zrobić wydech jak należy (kolekor 4-2-1 i elementy wydechu ze sierry).

[ Dodano: 2009-01-08, 11:19 ]
No to pozwoliłem sobie policzyć sprężanie dla:

1. silnik standardowy (nieodprężony) i głowica od 1.6:

     [498,3 + 2,33 + 38]/[2,33 + 38] ~=13,36 i robi się trochę dizlowo :mrgreen:

2. silnik standardowy (nieodprężony) i głowica od 1.8:

     [ 498,3 + 42 + 2,33 ]/[ 42 + 2,33 ] ~= 12,24


Podsumowanie:
W pierwszym przypadku potrzeba bardzo dobrej uszczelki pod głowicą + bogatej mieszanki, aby uniknąć spalania stukowego, jednak straty o których wspominał Elwood#1887, powodują, że dla pierwszego przypadku będzie to realne 12-12,5, a dla drugiego około 11.
Istnieje jeszcze możliwość powiększenia (w granicach rozsądku) komory spalania w głowicy od 1.6, w celu powiększenia pojemności, wtedy sprężanie spadnie.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 13, 2009, 13:51:21 pm »

Michael

  • Gość
A ja mam pytanie czy spoty woj lodzkiego albo lodzi sa w ogole organizowane czy raczej nie koniecznie ?? pozdro a i jeszcze do znawcow tematu dohc czy ktos bawil sie z kolektorem wydechowym z bmw is czy to daje jakas zauwazalna roznice w porownaniu do zeliwniaka ?? pozdro

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 13, 2009, 20:54:45 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Michael"
jeszcze do znawcow tematu dohc czy ktos bawil sie z kolektorem wydechowym z bmw is czy to daje jakas zauwazalna roznice w porownaniu do zeliwniaka ??

Każdy kolektor rurowy, a takim jest ten od BMW który podałeś, odpowiednio dostosowany i zamontowany do DOHC (jak i innego silnika) będzie lepszy od oryginalnego żeliwniaka :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 13, 2009, 22:50:59 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Michael"
czy ktos bawil sie z kolektorem wydechowym z bmw is czy to daje jakąs zauwazalna roznice w porownaniu do zeliwniaka
Bawil sie Swięty  :)  Wszystko co jest zrobione z głowa daje rezultaty na plus. Zwłaszcza rurowiec zamiast zeliwnej pomylki

Cytat: "Michael"
A ja mam pytanie czy spoty woj lodzkiego albo lodzi sa w ogole organizowane czy raczej nie koniecznie ?
Czasami sa, problem w tym ze nie zawsze wszyscy moga-np sam od początku roku jadę codziennie po 12h w robocie... Zreszta teraz za zimno troche :?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 13, 2009, 22:52:57 pm »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
Ja tylko wiem jedno DOHC to złooooooooooo :D
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 13, 2009, 22:54:07 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "davit"
Ja tylko wiem jedno DOHC to złoooooooooooto :D

Zgadzam sie  :wink:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 13, 2009, 22:56:04 pm »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
Elwood#1887,  Tylko zależy jakie DOHC :wink:
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 13, 2009, 23:02:54 pm »

Michael

  • Gość
E tam dohc nie takie zlo nie no ja wiem ze teraz troche aura nie sprzyja ale myslalem o jakims spocie jak sie troszke ociepli np i w koncu moja maszyna zacznie dzialac jeszcze jedno pytanie dohc i turbo co o  tym myslicie dalby rade czy bym go zajezdzil mysle ze na poczatek pompowanie jakies 0.5 bara ?? pozdrawiam

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 13, 2009, 23:09:26 pm »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
Jak zdrowe DOHC to 0.5 bara nie powinno zaszkodzić, choć myśle że to jest max przy seryjnym silniku.
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 13, 2009, 23:12:51 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Michael, czyżbyś myślał o turbince z która wisi na ale drogo za 8 paczek razem z kolektorem?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 13, 2009, 23:28:16 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 14, 2009, 01:45:11 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
Hehe jeśli nie zbieżnośc nicków to michael go zna :) Ale widząc w aukcji słowo lancia można być raczej pewnym że to Michał/Andryś garage :) A sądząc po tym że ma korek chromowany do fiesty który miał mi dać pewność jest 100 % :)

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 14, 2009, 13:58:00 pm »

Michael

  • Gość
No tak ja ten garaz rowniez znam pytanko jedno myslicie ze to turbo to dobra opcja czy raczej nie koniecznie jak to z wytrzmaloscia dohca bedzie nie zarzne go po pierwszej mocniejszej jezdzie ??

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 14, 2009, 21:41:55 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Widzę wreszcie jakiś ruch w tym temacie :)
fajnie jakby ktoś się odniósł do mojego postu z poprzedniej strony  :roll:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 14, 2009, 22:00:16 pm »

Michael

  • Gość
No dobra moze 1.0 bara to przesada ale jaka jest granica sprezania ktorej nie powinienem przekraczac tak jak napisal davit max 0.5 bara czy przy troszke wiekszym sprezaniu np 0.7 tez da rade i nie bede caly czas wymienial swiec ani uszczelek ??