Autor Wątek: Roverek gaśnie  (Przeczytany 9772 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Roverek gaśnie
« dnia: Styczeń 05, 2009, 11:33:21 am »

Arnold

  • Gość
Witam :)

Mam problema. Piszę w Elektryce, bo ostatnie objawy wskazują na elektrykę.

Wszystko zaczęło się po zlocie w Czerniewicach. Samochód zaczął gasnąć co i raz w trasie. W 90% w momencie hamowania, 10% przy zmianie biegu (a więc jak puszczałem pedał gazu). Nigdy to się nie zdarzyło dopóki trzymałem gaz lub był na ssaniu. Silnik gasł (gasnął?), potem bez problemu odpalałem i jechałem. Zwykle to się zdarzało raz w ciągu podróży. Potem nie chciał odpalać po zgaśnięciu. Wychodziłem, poruszałem kabelkami pod maską i zapalał. Stwierdziłem wtedy, że coś się rozłącza we wtyczce od kompa. Potem zaczął gasnąć częściej, 2-3 razy w ciągu podróży i nie chciał odpalać. Raz miałem rezerwę, zgasł i nie chciał zapalić, poszedłem na stację po wachę (40 min na piechotę) i jak przyszedłem to zanim wlałem wachę zapalił. Nie ruszałem wtedy nic pod maską, więc teraz wtyczki wykluczam. Więc to są takie kaprysy.

Następny objaw był taki, że zaczął szarpać przy gwałtownym przyspieszaniu poniżej 3000 RPM.

No i ostatecznie sprawa wygląda tak, że mniej-więcej po 20 minutach od odpalenia silnika przestaje ciągnąć, ale nie gaśnie. Obrotek spada do zera, potem skacze, silnik pracuje ale nie jedzie, jakby bez paliwa. Czasem pomaga redukcja biegu, ale najczęściej silnik gaśnie i stoję na trasie 20 minut... Jest to wkurzające, bo większość tras, które pokonuję ma do 15 km i wtedy jadę 40 minut zamiast 15 :/ Dzieje się to nawet kiedy trzymam pedał! Po prostu gaśnie kiedy chce i odpala kiedy chce. Ale nie ma żadnych problemów z odpalaniem po postoju, pali z półobrotu jak zawsze, oprócz tego szarpania poniżej 3000 RPM też przyspiesza jak zawsze... Nie widać przebić na przewodach WN, po zdjęciu pokrywy i odpaleniu w egipskich ciemnościach nic nie błyska. Palec i kopułka wymieniane profilaktycznie 3 lata temu.

Szalejący obrotek wskazuje na cewkę lub czujnik PWK... Niektóre inne objawy może na problemy z pompą paliwa? Jaki to może mieć związek, że na ssaniu jest ok?

Co o tym sądzicie?

Co jeszcze mogę zrobić? Sprawdzić iskrę kiedy zgaśnie? To coś da?



P.S. Przypominam, że gazu niet.

Pozdrowionka

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 05, 2009, 11:44:08 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Coś się nagrzewa i powoduje pad elektroniki silnika (obrotek siada) i w efekcie auto Ci gaśnie.

Podmień cewkę zobacz czy to coś da, na drugi rzut CPWK.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 05, 2009, 15:39:17 pm »

Barnii

  • Gość
Miałem dokładnie to samo jakieś 2-3 tyg temu. Wymieniłem czujnik PWK i wszystko wróciło do normy :)

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 06, 2009, 00:59:46 am »

Arnold

  • Gość
Dzięki Barnii, a powiedz czy kupiłeś nówkę czy używkę? I za ile? :)

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 09, 2009, 15:47:06 pm »

strażak

  • Gość
kolego na allegro jest cewka chyba za 30 zł z okolic wołomina

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 09, 2009, 16:07:22 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Arnold juz posiada cewke na próbę ale to i tak nie jej wina,PWK do wymiany :P

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 09, 2009, 16:18:32 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Przed wymianą CPWK warto jeszcze dokładnie jego kostkę wyczyścić, bo mogły styki zaśniedzieć :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 09, 2009, 18:55:21 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Tak tylko informacyjnie, jest roverek na strażackiej - zapewne CPWK jeszcze jest.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 10, 2009, 14:30:02 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Arnold#1910"
Wszystko zaczęło się po zlocie w Czerniewicach.


az musialem luknac na date tego postu :-)
dopiero teraz sie za to zabrales ??

rowniez stawiam na czujnik PWK
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 11, 2009, 22:10:12 pm »

Arnold

  • Gość
Cytat: "AndrewS#100"
dopiero teraz sie za to zabrales ??
No niestety nie należę do ludzi pracy, nigdy nic mi się nie chce :)

Cewka podmieniona, daje jakby lepszą iskrę i kilka minut dłużej na niej jadę, a potem szybciej odpala (po 2-3 minutach a nie po 10), ale zasadniczo objawy dalej te same.
Teraz już nie ruszam niczym, jak zgaśnie to po prostu co kilka minut próbuję odpalać aż odpala. Czujnik zlokalizowałem, może jutro go wyczyszczę, jak nie to znalazłem na allegro za 40 zł więc biorę go w ciemno i zobaczymy co on na to.

Nie omieszkam potem poinformować o wynikach.

Dziękuję za chęci pomocy.

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 12, 2009, 10:47:03 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
A ten czujnik to nie lepiej nowy  :?:  :roll:

Cytat: "Arnold#1910"
No niestety nie należę do ludzi pracy, nigdy nic mi się nie chce :)

no comment, z takim podejściem to lepiej sobie auto na rower lub MKS zmień (bez urazy)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 12, 2009, 19:59:39 pm »

Arnold

  • Gość
Cytat: "BARTEK#1925"
A ten czujnik to nie lepiej nowy :?: :roll:
Pewnie lepiej, ale 200 zł na allegro i to jest OKAZJA... O cenach sklepowych lepiej nie mówić.

Cytat: "BARTEK#1925"
z takim podejściem to lepiej sobie auto na rower lub MKS zmień (bez urazy)
No niestety, człowiek z wiekiem robi się coraz bardziej wygodny (to jest udowodnione ;)) i nie chce się już poświęcać każdej godziny autu, życie mija bezpowrotnie...

Czujnik już do mnie jedzie.

BTW autko prawdopodobnie będzie do sprzedania, zainteresowani mogą pisać na PW.

Spasiba.

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 12, 2009, 20:01:31 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Daj znać czy coś dała podmiana.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 12, 2009, 20:35:17 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Arnold#1910"
Pewnie lepiej, ale 200 zł na allegro i to jest OKAZJA... O cenach sklepowych lepiej nie mówić.


taaaaaaak ??
no patrz
http://www.tomateam.pl/sklep/index.php?m_model=&m_silnik=&m_dzial=&c=1084
 :mrgreen:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 12, 2009, 20:52:23 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2970
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
podlacze sie pod temat zeby nie zasmiecac. mam taki problem: jest dziura w obrotach tak pomiedzy 2 - 4 tysiace rpm. paliwo jest a efekt jest taki jakby nie bylo benzyny. trzeba pompowac pedalem gazu i w dodatku obrotomierz potrafi raz po raz skakac. podskoczy na jakies 6 7 tysi rpm a obroty silnika sa na poziomie ok 3 4 tysi. teraz w ogole nie chce odpalic. jak chwile postoi to odpali ale za chwile znow to samo. na wolnych obrotach chodzi ładnie cicho rowno palce lizac :wink:  tylko czemu ma takie odchyłki?? coz to moze byc?? CPWK czy jakis inny czujnik?? prosze o porady
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 12, 2009, 21:17:20 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "mlodyolek"
CPWK czy jakis inny czujnik??


na 100% według mnie i opinii innych userów w tym temacie :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 13, 2009, 11:40:25 am »

Arnold

  • Gość
AndrewS#100, dzięki, a to na 100% pasuje? Sprawdzał ktoś w praktyce? Ja pytałem po ludziach to za 70-90 zł używki sprzedają świeżo wykręcone z silnika.
mlodyolek, a to się dzieje tylko na ciepłym? Ja bym stawiał też na CPWK, a ile masz przebiegu?

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 13, 2009, 14:43:00 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2970
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
to sie dzieje i na zimnym i na cieplym. ale na cieplym to nie da rady jechac. na zimnym idzie ale dopiero jak przekroczy 4 tysiace rpm. czasem ciagnie nawet od wolnych obrotow. a po dluzszej pracy jakies 40 50 minut potrafi zgasnac i bardzo ciezko ma zapalic. kreci i raz po raz zalapie.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 13, 2009, 16:58:06 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Na dokładke do CPWK dodam ze chopki z obrotomierzem powoduje również slabe napięcie akumulatora.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Roverek gaśnie
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 13, 2009, 19:13:36 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2970
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
napiecie jest ok bo wynosi w granicach 13.8 do 14.4V. dzis udalo mi sie zwalczyc moj problem. powodem bylo zbyt male napelnienie zbiornika paliwa  :mrgreen:  5.5 litra to za malo u mnie. dzis dolalem 8 literkow i jest prawie git. juz tak nie przerywa jak wtedy i obrotek juz nie szaleje ale jeszcze jest takie male szarpanie przy miedzy 3000-3500rpm i miedzy 4500-5000rpm.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)