Autor Wątek: Rover - wspomaganie kierownicy  (Przeczytany 96814 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #340 dnia: Kwiecień 27, 2011, 12:17:13 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Ja wykorzystałęm wspornik z OHV ki i śmiga już 3 lata i nic sie nie dzieje

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #341 dnia: Kwiecień 27, 2011, 12:31:46 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Co kraj to obyczaj - dlatego najlepiej jest wziąć wszystko do ręki i podumac samemu - tu chyba nie ma dwóch tak samo założonych wspom do roverka - czy się mylę ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #342 dnia: Kwiecień 27, 2011, 13:02:24 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Najlepiej to przede wszystkim sumiennie przeczytać ten temat od deski do deski ;) wszystko jest podane na tacy.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #343 dnia: Maj 03, 2011, 09:30:32 am »

Offline kuba9449

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
Wie ktos czy byly 2 rodzaje walkow laczacych kolumne z przekladnia ze wspoma? Mam jakis walek ale jest on za krotki z 1-2 cm. Przekladnia jkc.

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #344 dnia: Maj 03, 2011, 11:33:39 am »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
zapewne masz od ZFa wałek
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #345 dnia: Maj 09, 2011, 11:27:21 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Obiecane fotki mojej wspomy:


Uploaded with ImageShack.us
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2011, 11:29:34 am wysłana przez Bocian_s#313 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #346 dnia: Maj 09, 2011, 11:35:59 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Obiecane fotki mojej wspomy:
Bocian ale z tym dolotem to żeś wymodził hehe
Czyli ze wspomaganiem stanęło na seryjnej pompie rovera;)
Gdzie ty masz parownik zamontowany?

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #347 dnia: Maj 09, 2011, 15:12:16 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
ale z tym dolotem to żeś wymodził
Docelowo szukam rury od diesla aby połączyć przepustnicę z puszką filtra powietrza.

Czyli ze wspomaganiem stanęło na seryjnej pompie rovera;)
Tak. Dorobiłem przewód pompa-przekładnia o długości 120cm. Tak się skubany układał że ostatecznie wylądował za silnikiem na ścianie grodziowej.

Gdzie ty masz parownik zamontowany?
Pod kolektorem ssącym. Dostęp prze..piiiiii... szczególnie do regulacji wolnych obrotów jak wszystko jest gorące ale nie dało się go inaczej wcisnąć po tej stronie silnika.
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2011, 15:14:25 pm wysłana przez Bocian_s#313 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #348 dnia: Maj 09, 2011, 16:53:25 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Nie przejmuj się - u mnie wcale nie jest lepiej:



Tyle że mam dolot fabryczny (i tak nie przykrecony) i aku po tej stronie co trzeba :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #349 dnia: Maj 10, 2011, 07:18:59 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
No ja też właśnie stingerek myślę gdzieś tu go wcisnąć tyle że zbiorniczek od wspomagania mam po drugiej stronie 9normalnie jak w plusie), zbiorniczek płynu chłodniczego też od plusa(moim zdaniem tak jest lepiej) no i dolot robię na stożku i wciskam gdzieś blosa:D
Do czerniewic mam nadzieje że złożę autko i pojadę na hamownie:D

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #350 dnia: Maj 11, 2011, 11:14:46 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
i wciskam gdzieś blosa
A ja swojego właśnie wywaliłem ;)... Będę też kombinował z założeniem wspomy więc z powrotem mi się zabagni a tak dużo miejsca teraz mam pod maską ...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #351 dnia: Listopad 02, 2011, 00:49:08 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
Bocian_s#313, jak pamiętam pisał to chyba Stingerek - chyba miał na celu wywołanie tylko burzy w szklance wody.
Śmiało montuj pompę z rovera. W przypadku moim i Zoltana praca wspomagania przy biegu jałowym silnika była bardzo dobra
Teraz pragnę zdementować . owszem palnałem głupotę nieodpowiednio się przyglądając...
Pompa nie była z Rovera.... była pompa z poldka z kołem pasowym od rvera napędzana tym samym paskiem co alternator....

Tak to wyglądało:



Pompa wspomy była mocno porzeźbiona wspornikiem... pompa od wspomy była zamontowana NAD alternatorem.

Jakby kto pytał jest zestaw do opchnięcia :)

I dlatego przełożenie było nieodpowiednie i chodziło to pożal się boże.

teraz jest orginalnie i chodzi miodzio.
Jak dotoczymy redukcję to będzie "prosty i gotowy patent"
Zrobię zdjęcia i zwymiaruję wszystko.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #352 dnia: Lipiec 17, 2012, 13:38:30 pm »

i66895@rppkn.com

  • Gość
Chciałbym podsumować wątek, bo już się trochę pogubiłem. Aby instalacja była jak najbardziej plug&play potrzebujemy:
-Pompę wspomagania z rovera 25/45 wraz z wspornikiem,
-Pasek z rovera 25/45,
-Zbiorniczek - z czego łatwiej zamontować z rovera czy z poloneza?
-Chłodnica  - z czego łatwiej zamontować z rovera czy z poloneza?
-Przekładnia - którą wybrać ZF czy JKC?
-Przewody.


Dodam że polonez caro nie +

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #353 dnia: Lipiec 17, 2012, 13:54:08 pm »

piciek

  • Gość

wspoma JKC, dorobiony przewód - pompa - przekładnia, zbiorniczek w miejscu oryginalnym, chłodnica tam gdzie była, na fotce dokladnie widać.
w przypadku modeli sprzed plusa, konieczne może być przesunięcie silnika na belce o pare mm ze względu na dwubieżniowe koło pasowe.

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #354 dnia: Lipiec 17, 2012, 16:52:40 pm »

i66895@rppkn.com

  • Gość
Szczerze mówiąc nie widzę tutaj chłodnicy wspomagania, ale rozumiem że jest ona zamontowana tak jak tu:
.
A jak wygląda sprawa przesunięcia silnika, bo szczerze mówiąc nigdy tego nie robiłem.

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #355 dnia: Lipiec 17, 2012, 17:21:32 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Szczerze mówiąc nie widzę tutaj chłodnicy wspomagania, ale rozumiem że jest ona zamontowana tak jak tu:
.
A jak wygląda sprawa przesunięcia silnika, bo szczerze mówiąc nigdy tego nie robiłem.

Tak, wygląda to tak samo.

Najpierw sprawdź czy czasem Ci dwubieżniowe koło pasowe nie podejdzie bez przesuwania silnika. Powinno wejść i powinno być kilka milimetrów między kołem pasowym a pasem przednim.

-Przewody.
Musisz dorobić we własnym zakresie.
-Pompę wspomagania z rovera 25/45 wraz z wspornikiem,
Nie zapominaj o napinaczu, polecam kupić z automatycznym.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2012, 17:23:53 pm wysłana przez Rafał#1951 »
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #356 dnia: Lipiec 17, 2012, 23:33:08 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: i66895@rppkn.com w Dzisiaj o 13:38:30

    -Przewody.

Musisz dorobić we własnym zakresie.
A dokładnie jeden: pompa->przekładnia. bierzesz oryginalny taki przewód z OHVki idziesz do zakładu dorabiajacego przewody i prosisz żeby gumową część wymienili na taką o długości 120cm i zakuli na nowo. Potem po założeniu przewodu na auto ten metalowy kawałek rurki przy pompie trzeba delikatnie wygiąć aby się wkręcił we właściwe miejsce w pompie i nie wadził o karoserię.
Przewód zbiorniczek->pompa kupuje się na metry. dokładnie nie pamiętam ale jest to chyba coś koło metra "12-tki"

A i na koniec jeśli pompa wspomagania to tylko z nowszych K16. Mi się raz trafiła z innym gwintem do przewodu do przekładni i trzeba było dorabiać przewód z inną końcówką...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #357 dnia: Lipiec 19, 2012, 00:21:49 am »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #358 dnia: Wrzesień 02, 2012, 23:20:41 pm »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Cześć. A ja chciałem zapytać. Mam pompe od Freelandera 1.8, i czy to cholerstwo musi tak miauczeć?  W GSI miałem cichą pompe, a to na wolnych obrotach zagłusza mi silnik, gdyby nie to miałbym total cisze... Czy da się trafić cichutką?

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #359 dnia: Wrzesień 03, 2012, 17:13:38 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Tak. U kolegi było bardzo podobnie, wymieniliśmy na inny egzemplarz.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...