Autor Wątek: Rover - wspomaganie kierownicy  (Przeczytany 101910 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #380 dnia: Styczeń 16, 2014, 12:57:54 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Kupujemy pompe elektryczną z wężem

Rozumiem ze ona pracuje caly czas. Można by pokusic sie o zrobienie ukladu ktory by ją odłączał powyżej konkretnej predkosci, tylko przekladnia dostosowana do wspomagania cieżej sie kreci, a to moze przeszkadzac nawet przy wyższych predkosciach, ale moze jakis falownik z regulacja od obrotów :-), dobra chyba sie zgalopowalem
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #381 dnia: Luty 06, 2021, 21:34:28 pm »

Offline Michel18

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro 1.4 94/95
Sorki za odkop.
Pany takie pytanie do osób które dołożyły wspomę do minusa z roverkiem. Po zamontowaniu koła 2 bieżniowego ile wam zostało miejsca między kołem a pasem przednim? Byłbym wdzięczny ewentualnie za podrzucenie fotek.

U mnie jest to kilka mm, w momencie wykonania maks skrętu w prawo lub lewo silnik zaczyna ocierać kołem o pas przedni, przy mniejszych skrętach problemu nie ma. Zastanawiałem się nad dwoma rzeczami, jak idzie maksymalnie przesunąć silnik do tyłu oraz czy ewentualnie nie będzie to też kwestia starych poduszek silnika które po 26latach mogły już trochę usiąść.

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #382 dnia: Luty 06, 2021, 22:24:45 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Mozesz zalozyc asymetryczne poduszki pod silnik lub zrobić fasolki w belce aby cofnac silnik do tylu. Rownie dobrze mozna spróbować z nowymi poduszkami biorąc pod uwagę zuzycie obecnych. Natomiast skrecajac kola na max w prawo lub lewo i kolo pasowe ociera o pas przedni jest to ewidentny efekt wypierania drazka kierowniczego srodkowego, tzn. ze drazek ten wypiera się o obudowe sprzęgła przesuwając jednoczesnie skrzynie i silnik w przod. Mozna podniesc silnik podkladajac podkladki pod poduszki lub jak wcześniej pisałem spróbować wymienic poduszki pod silnikiem.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #383 dnia: Luty 18, 2021, 23:43:00 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
 Szczelina jest taka ze przeciśniesz pasek na sztorc - ok 5mm i jest ok.  Jak obciera to poduszki  silnika i skrzyni do wymiany
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #384 dnia: Luty 19, 2021, 11:16:39 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Ja stoczyłem czoło koła pasowego - zawsze kilka mm miejsca. Zrobiłem fasolki w belce - ok 5mm. Jakoś się zmieściło. Daj maila to Ci wyślę fotki jak wygladalo to u mnie.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #385 dnia: Październik 31, 2021, 21:39:21 pm »

Offline bodzio333

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 56
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
A ja mam pytanie jaki użyliście olej, ja zalałem Dextron II /Orlen/ i strasznie pompa piszczy na zimnym po odpaleniu. Wyczytałem że pompa z Rovera powinna być zalana olejem Dextron III

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #386 dnia: Listopad 01, 2021, 09:06:40 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
To masz coś z pompa. Jeszcze się nie spotkałem aby przy ATF2 piszczala pompa wspomagania. Czy to aby napewno piszczy pompa czy pasek?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #387 dnia: Listopad 01, 2021, 19:22:47 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
A ja mam pytanie jaki użyliście olej, ja zalałem Dextron II /Orlen/ i strasznie pompa piszczy na zimnym po odpaleniu. Wyczytałem że pompa z Rovera powinna być zalana olejem Dextron III
Do wspomagania lałem zawsze co najtańsze mieli w najbliższym sklepie motoryzacyjnym, najczęściej był Hipol ATF II D.

Jak pompa wydaje jakieś dziwne dźwięki to być może jest źle złożona (jeśli ją rozbierałeś) albo za mocno ściśnięta przez wspornik (2 długie śruby).
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM