Autor Wątek: Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+  (Przeczytany 110893 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #320 dnia: Sierpień 14, 2010, 18:53:59 pm »

beattraxseba

  • Gość
Pablo 92, widzę że masz ambicje i plany na coś mocniejszego na bazie 2-litróweczki :D
ja się jeszcze nie zastanawiałem ale przeszedł mi przez myśl MV6 ale za szeroki :(

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #321 dnia: Sierpień 14, 2010, 20:57:59 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
ja ne wsadziłem tylko po to zeby polatac sobie jak prawko zrobie i żeby móc skonczyc zawieszenie bo bez silnika i jazdy go nie dopasuje do swoich potrzeb. potem jakieś modyfikacje kąta skrętu i mocniejszy silniczek. Samo wsadzenie silnika nie czyni tego samochodu driftowozem...
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #322 dnia: Sierpień 17, 2010, 13:55:06 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
a tu ciekawa sprawa, 2,0 dohc oplowski, chyba pierwszy
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_Caro/107965
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #323 dnia: Sierpień 17, 2010, 13:56:47 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
sova, Kolega który buduje to auto udziela się w tym temacie :wink:

P.S. wpis nad Twoim :)  :arrow:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #324 dnia: Sierpień 17, 2010, 14:02:41 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
szit ale obciach se zrobiłem :)
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #325 dnia: Sierpień 17, 2010, 15:52:48 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
beattraxseba z tymi 140 koniami to przesadziłeś :P
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #326 dnia: Sierpień 18, 2010, 10:35:37 am »

beattraxseba

  • Gość
nie przesadziłem :D
standard ma 136 a ja EGRa wyrzuciłem i wogóle :D

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #327 dnia: Sierpień 18, 2010, 15:41:34 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
nie licz ze taki silnik serie trzyma
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #328 dnia: Sierpień 18, 2010, 17:06:40 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Najlepszym przykładem była Omega EDDka na ostatnim zlocie ...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #329 dnia: Sierpień 18, 2010, 18:43:48 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
w mojej nubirze ( a w niej motor jest prawie identyczny )
po przelocie 230tyś i od nowości na gazie trzymała serie
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #330 dnia: Sierpień 18, 2010, 19:42:07 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Spoko.
Jeżdżę od roku Nexią 1.5 SOHC z 1998 roku z gazem, cały czas pierwszy właściciel (mam ją od ojca, nexia ma czarne blachy), silnik ma przejechane 224 kkm, w tym na gazie od jakichś 90 kkm przebiegu. Silnik nie dość, że ma książkowe sprężanie (1.2 MPa), to nawet nie bierze ni grama oleju, a zmieniam go co jakieś 15 kkm (a nie co 10, jak radzi instrukcja). Olej lany wcześniej to Mobil1 5W50, ja zalałem Lotosem 5W40. Zero ubytku oleju. W silniku nic nie było ruszane od nowości, bo nie ma takiej potrzeby, ja zmieniłem tylko profilaktycznie przewody WN, kopułkę i palec (z oryginalnych). Silnik nawet nie jest spocony od przecieków i nie stuka. Na spokojnie zrobię nim 400 kkm bez dotykania w silniku czegokolwiek.
W poldoroverze, który ma śmieszny przebieg 166 kkm też silnik do końca trzymał po 1.4 MPa ciśnienia sprężania, zarówno na gorącym silniku, jak i na zimnym. Gorzej było z zaworkami, LPG je trochę zjadło i musiałem zdjąć głowicę i je dotrzeć (ręcznie, skaranie boskie).
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #331 dnia: Sierpień 19, 2010, 23:11:23 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
beattraxseba, jeżeli można sie do czegoś przyczepić w twoim projekcie to jest to strumienica w wydechu ( wyczytałem na PJ), wywal to gówno i wstaw normalny tłumik, efekt bedzie ten sam, ja nie lepszy  :wink:
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #332 dnia: Sierpień 19, 2010, 23:12:27 pm »

beattraxseba

  • Gość
wystarczyło zmienić zawory lub je delikatnie przetoczyć i wyfrezować gniazda troszkę...
dużo szybciej by było :D a co do docierania... w mnie w warsztacie robi się to pastą i wkrentarką akumulatorową :) ma niskie obroty i zmianę ich kierunku :D

[ Dodano: 19 Sie 2010 23:17 ]
w sumie to jeszcze się nad tym zastanawiałem tłumik czy strumiennica :)
a do tego strumiennica którą kupiłem sobie wylądowała u kumpla w sharanie :D
to najmniejszy problem... główkuję nad tym co wrzucić na koniec wydechu :D

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #333 dnia: Sierpień 20, 2010, 07:24:46 am »

Buszek

  • Gość
Cytat: "Leonek1321"
beattraxseba, jeżeli można sie do czegoś przyczepić w twoim projekcie to jest to strumienica w wydechu ( wyczytałem na PJ), wywal to gówno i wstaw normalny tłumik, efekt bedzie ten sam, ja nie lepszy  :wink:


Gdzieś tak wyczytał ,że strumienica to zło  :?:  :lol:  :lol:  :lol: Dlaczego niby to gówno ? Podaj jakieś argumenty przeciwko , a nie wyczyta jeden z drugim gdzieś na necie ,że strumienica szkodzi a potem powtarza nie mając nawet zielonego pojęcia dlaczego  :lol:

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #334 dnia: Sierpień 20, 2010, 14:42:24 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
http://www.chojnacki.com.pl/testy
polecam obejrzeć wykresy z testów samochodów z strumienicą i bez niej  :wink:
jakoś cholera bez niej jest lepiej, ciekawe czemu skoro to takie super ustojstwo ? :lol:
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #335 dnia: Sierpień 21, 2010, 00:02:38 am »

Zak

  • Gość
argumenty "Not Found"  :lol:

ja miałem porównanie "z" i "bez" i zdecydowanie wolę "Z" jeśli mowa o dynamice  :twisted:

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #336 dnia: Sierpień 21, 2010, 00:06:12 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #337 dnia: Sierpień 21, 2010, 00:18:48 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Strumienica owszem daje na plus ale tylko jak jest policzona pod konkretny motor i uklad wydechowy, bo ta fajna chromowana z allegro za 100zl to tylko obcina osiagi. Zreszta skoro sa takie fajne i uniwersalne to czemu nie producenci nowych aut ich nie montuja ? Przeciez skladajac zamowienie na kilkaset tysiecy sztuk koszt jest praktycznie zaden a dodaje 5 KM :lol:  Druga sprawa skoro strumienice sa  fajne to czemu zaden seryjny uklad wydechowy ich nie zawiera ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #338 dnia: Sierpień 21, 2010, 00:40:59 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
maciejowski, dzięki za poprawienie linku ;)
Elwood#1887, tak jak piszesz, strumienica uniwersalna to bardziej tunning auto sugestywny niż rzeczywisty ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #339 dnia: Sierpień 21, 2010, 10:44:24 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Strumiennica łuskowa musi być obliczona pod konkretny motor.
Chodzi o kąty łusek i o tym już pisano w gazetach nawet.
Prawdziwa strumiennica to koszt kilkuset złotych ale mamy pewność że będzie to działać co najmniej dobrze.