Autor Wątek: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..  (Przeczytany 325136 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #460 dnia: Luty 12, 2010, 12:27:56 pm »

Offline Master82

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 234
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pabianice
http://moto.onet.pl/1598508,1,volkswagen-wzywa-do-serwisu-prawie-200-tys-aut,artykul.html?node=2

najlepszy jest fragment o tym, że w trakcie jazdy może nam odpaść koło  :roll:
wszyscy mają tajne projekty, mam i ja ;)

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #461 dnia: Luty 12, 2010, 19:10:20 pm »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Fistasz"
pasek powiedzial dowidzenia. Po przebiegu 15000km od zakupu.


W wakacje jedna para wybrała się astrą do Zakopanego i przy przebiegu ok 20 000km miała miejsce awaria głowicy, auto trzeba było lawetą zabrać do serwisu.
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #462 dnia: Luty 12, 2010, 20:11:44 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Wymieniacie zauwazylem same wady zachodnich aut , ale tez trzeba zalety wymieniac. W takiej astrze I wymiana sprzegła kompletnego w niektórych wersjach silnikowych  to przykladowo godzina roboty bez wyciagania skrzyni.

Wymiana rozrzadu z zegarkiem na reku w corolli e11 z silnikiem 4e-fe  (1,3) to 37 minut łacznie z szukaniem narzedzi co chwile  :mrgreen: . To samo w silniku 4a-fe/7a-fe (1,6/1,8) w carinie e.





Cytat: "hans"
Master82, zdarza się :D mojemu sąsiadowi w polonezie 2 razy odpadło koło, ale przednie. Mamy Toyote Avensis I gen SOL 2.0 2000r historie auta znam od nowości, obecnie jeździ bezawaryjnie ale jakos kilkaset km od wyjazdu z salonu strzelił rozrząd :|


Byly wtedy serie z wadliwymi paskami , nie tylko rozrzadu. No ale tutaj producent pasków zawalil pamietam. Jedyny plus w tym wszytkim ze w tym silniku (podejrzewam ze to 3s-fe) po zerwaniu paska zaklada sie drugi i i auto jezdzi dalej   :mrgreen: .

Ja jestem za tym aby auta sie jak najwiecej psuły , czy to nowe czy stare  :mrgreen:  , wtedy mam przynajmniej prace  :mrgreen: . Wkońcu te wszystkie czesci zamienne musza jakos trafić do polskich salonow  :mrgreen: .
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #463 dnia: Luty 12, 2010, 20:52:06 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Cytat: "Sterciu"
Ja jestem za tym aby auta sie jak najwiecej psuły , czy to nowe czy stare


Jakby sie nie psuły to tylko sprzedawcy samochodów mieliby prace a takto cała masa innych osób zaczynając na tych co robia w wulkanizacji aż po tych co regeneruja turbiny...

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #464 dnia: Luty 14, 2010, 19:15:06 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Brysiek, tyle, że ta ekologia w Polonezie jest załatwiona 1 kompletem świec za 8zł sztuka  :mrgreen:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #465 dnia: Luty 14, 2010, 19:21:53 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
matucha#1931, lepiej głośno o tym nie mówić bo ceny podskoczą  :lol:  :mrgreen:
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #466 dnia: Luty 14, 2010, 23:24:31 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "Brysiek"
Dokładnie.
ekologia...

W Alfie nie to było priorytetem.
Cytat: "matucha#1931"
na marginesie - są też 2 komplety cewek

Grubo mi sie wydaje zą są tylko 4 cewki z których każda obsługuje dwie świece na różnych cylindrach.

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #467 dnia: Luty 15, 2010, 15:55:05 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6622
  • Płeć: Mężczyzna
Panowie, potwierdźcie mi taką rzeczy: Poza szeregiem znanych mankamentów to w OHV nie zdarza się pęknięcie głowicy lub bloku silnika?

Bo w Niemieckich autach bywają takie awarie, bloki w BMW, głowice w VW- dobrze myślę?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #468 dnia: Luty 15, 2010, 16:14:06 pm »

Fistasz

  • Gość
To jest stara konstrukcja, raczej nei bylo slychac o takich przypadkach a nawet jesli to nie byly powszechne.

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #469 dnia: Luty 15, 2010, 17:45:42 pm »

200sx

  • Gość
Cytat: "BXMaster"
Bo w Niemieckich autach bywają takie awarie, bloki w BMW, głowice w VW- dobrze myślę?
skąd Ty bierzesz takie informacje? chyba z forum przyjaciółki... są to tak samo sporadyczne przypadki jak pęknięcia w ohv,tylko zwrócmy uwage na to jakie przebiegi robią zagraniczne silniki,a jakie ohv...

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #470 dnia: Luty 15, 2010, 18:46:00 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4130
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nie całkiem masz rację. Czytałem w będącym na poziomie miesięczniku Off-Road, że pękające głowice w Land i Range Roverach są normą w świeżo wyprodukowanych egzemplarzach. Jak się kupuje do auta inny silnik to taki dłuższy czas używany bo wiadomo, że już nie pęknie... Tak, że nie zależy to od przebiegu auta tylko wynika z niedoróbek produkcyjnych.

Abstra"ch*"ąc polskie samochody mają złą markę na naszym rynku z tej przyczyny, że w PRL była to jedyna tematyka z dozwoloną krytyką. Za krytykowanie wszystkiego innego można było wylądować w kiciu, albo co najmniej stracić pracę. Z drugiej strony zachodnia prasa motoryzacyjna, z której Polacy czerpali wiedzę na temat samochodów już od lat nie jest obiektywna, ponieważ jest uzależniona od reklam. (Jak będą krytykowali nowe auta to ich producent nie umieści u nich reklam i gazeta wpadnie w kłopoty finansowe). Jedyne wiarygodne źródła informacji o samochodach, to czasopisma różnych automobilklubów i organizacji konsumenckich, które na ogól mają niezależne od producentów źródła finansowania.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #471 dnia: Luty 16, 2010, 01:16:14 am »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "200sx"
Cytat: "BXMaster"
Bo w Niemieckich autach bywają takie awarie, bloki w BMW, głowice w VW- dobrze myślę?
skąd Ty bierzesz takie informacje? chyba z forum przyjaciółki... są to tak samo sporadyczne przypadki jak pęknięcia w ohv,tylko zwrócmy uwage na to jakie przebiegi robią zagraniczne silniki,a jakie ohv...


Z tym VW mogę potwierdzić, bo kolega z osiedla pracuje w autoryzowanym serwisie Skody, naprawiają tam VW, Audi, Skody i uszkodzone głowice w silnikach VW naprawiane na gwarancji to nie były odosobnione przypadki :) A skoro są naprawiane na gwarancji, to nie przy przebiegach 300 000km tylko często do 50 000 :) Co do zagranicznych silników i przebiegów... Zagraniczne samochody był ciutkę droższe niż polonez. Skoro auto większe od Golfa było dostępne w cenie Seicento, to ma to pewne wytłumaczenie w jakości. A i tak wcale nie jest tak słodko, że wszystko co niemieckie jest lepsze niż polskie :) Skoro Astra 1.4 u pierwszego właściciela od nowości, po wymianie uszczelki pod głowicą i uszczelniaczy zaworowych bierze nie mniej oleju niż 1.6 OHV z cieknącą uszczelką pod miską, spod głowicy też trochę się sączy, uszczelniacze zaworowe do wymiany(oba auta taki sam przebieg - ok 170 000 km) to mam poważne wątpliwości co jest lepsze :)
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #472 dnia: Luty 16, 2010, 09:23:10 am »

Buszek

  • Gość
Tylko ,że opel podaje zużycie oleju w instrukcjach dołączanych do samochodu więc potencjalni klienci są o tym powiadamiani .

Nie jestem fanem zachodnich samochodów a głownie vw , ale o pękających głowicach to nie słyszałem , no może w dieslach sławetne mostki .

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #473 dnia: Luty 16, 2010, 10:26:35 am »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Buszek"
Tylko ,że opel podaje zużycie oleju w instrukcjach dołączanych do samochodu więc potencjalni klienci są o tym powiadamiani .
Owszem, dla wspomnianej astry 0,7L/1000km  :mrgreen:
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #474 dnia: Luty 16, 2010, 11:31:49 am »

e_gregor

  • Gość
W BMW 2,5 TDS często pękają, bo ten silnik łatwo przegrzać. W ogóle ten silnik to nieporozumienie. Pali jak smok, warczy jak traktor, kopci jak lokomotywa i jedynie nie wibruje i wkręcany sensownie brzmi bo to 6 garów.

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #475 dnia: Luty 17, 2010, 23:22:47 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4130
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Sporo tu osób broniło współczesnej motoryzacji uważając, iż auta się psują wyłącznie z powodu ich wielkiej komplikacji i zaawansowanej technologii, więc współcześni producenci są bez winy. :)
 - A tu proszę - Toyota jawnie się przyznała, że kontrolę jakości ograniczyli koncentrując się na wyprodukowaniu jak największej ilości samochodów. No i mają "sukces" - 8,5 miliona aut z wadami wyprodukowali... :mrgreen:

Proszę oto artykuł:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #476 dnia: Luty 18, 2010, 00:22:11 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "200sx"
BXMaster napisał/a:   
Bo w Niemieckich autach bywają takie awarie, bloki w BMW, głowice w VW- dobrze myślę?   
skąd Ty bierzesz takie informacje? chyba z forum przyjaciółki... są to tak samo sporadyczne przypadki jak pęknięcia w ohv,tylko zwrócmy uwage na to jakie przebiegi robią zagraniczne silniki,a jakie ohv...

W M10 pekaja  bloki- pomiedzy kanalami wodnymi a gwintowanymi otworami ktore mocuja glowice do bloku - sam widzialem 3 szt(ale motor i tak twardy jak cholera jest  :mrgreen: ), w M20 i M30 strzelaja glowice pomiedzy 5 a 6 garkiem. Tyle ze te motory to juz weterany i mozna im to wybaczyc
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #477 dnia: Luty 18, 2010, 14:39:25 pm »

200sx

  • Gość
pękają jak katujesz na zimnym,jesli silnik jest rozgrzany do normalnej temp. pracy nie stanie sie nic, w m20 na 99% a w m30 to juz na 100% bo to stary,ciężki kawał kloca nie do zdarcia :)

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #478 dnia: Luty 22, 2010, 16:58:26 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
W Kangoo padł przedwczoraj alternator. Pomijając fakt, że trzeba dźwigać silnik do wyciągnięcia dzisiaj dowiadywałem się o cenę - 3100 zł  :shock: . Kupiłem jakiś zamiennik za 460zł z 2-letnią gwarancją. Oryginał ma rok gwarancji. I już się dowiedziałem, żeby daleko trzymać się od alternatorów BOSCH ( który właśnie padł ). Oczywiście w salonie mówią, że inny nie pasuje  :wink:  Ale jakoś następne roczniki już oryginalnie mają Valeo i działają  :mrgreen:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #479 dnia: Luty 22, 2010, 17:37:40 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Cytat: "matucha#1931"
W Kangoo padł przedwczoraj alternator. Pomijając fakt, że trzeba dźwigać silnik do wyciągnięcia dzisiaj dowiadywałem się o cenę - 3100 zł  :shock: . Kupiłem jakiś zamiennik za 460zł z 2-letnią gwarancją. Oryginał ma rok gwarancji. I już się dowiedziałem, żeby daleko trzymać się od alternatorów BOSCH ( który właśnie padł ). Oczywiście w salonie mówią, że inny nie pasuje  :wink:  Ale jakoś następne roczniki już oryginalnie mają Valeo i działają  :mrgreen:


Bo po BOSCHu tylko marka została i nic więcej , jest to jeden z gorszych producentów osprzetu silnikowego od dłuzszego czasu , popsuli sie strasznie w swoich wyrobach. Valeo jest troche lepsze. Jak narazie najlepszy osprzet robi DENSO , ale tez trzeba zapłacic za te zamienniki sporo jezeli wystepują do danej marki...
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.