1. Nic nie mieszam. Nie mieszkam w kraju autostrad, idealnie gładkich nawierzchni, całkowitego braku kałuż, tanich serwisów, które dojeżdżają do klienta w ciągu pół godziny, idealnego paliwa itd... A do takich warunków przeznaczone są współczesne auta. Toyota sąsiadów się zawieszała na progach zwalniających... :D
2. Aut 4x4 "bez bajerów" nie można kupić w Europie W ogóle nie są przewidziane do sprzedaźy. :D
3. ABS i inne "trzy literki" nie wpływają na prowadzenie pojazdu? :?: :shock:
4. Mylisz ze sobą koszt produkcji i koszt sprzedaży. Poczytaj sobie ceny akcesoriów. Przykladowo do Golfa: dywaniki (410,00 PLN), podłokietnik z przodu (350,00 PLN), światła przeciwmgielne (650,00 PLN), :D
Ad.1. Ale czy to, że toyota sąsiada zawieszała się na progach zwalniających oznacza twoim zdaniem, że ten problem dotyczy 90% produkowanych obecnie samochodów? Czy to, że w fordzie Mondeo z 2.2 TDCi padają wtryski oznacza, że 90% aut produkowanych nie zniesie paliwa z polskiej stacji? Czy to, że nie masz pod oknem autostrady, którą codziennie jeździłbyś swoim współczesnym autem do pracy i z powrotem oznacza, że 90% współczesnych aut niszczy sobie zawieszenie po przejechaniu w Polsce 10 tysięcy km?
Uważam, że moje pytania nic nie wnoszą do sprawy. Ale ja przynajmniej pytam się o jakiś tam większościowy udział ( 90% ) żeby postarać się o wyprowadzenie uogólnienia czy reguły. Ty tymczasem operujesz "toyotą sąsiada". Wiesz, ja mogę zacząć operować Audi Q7 i tym samym zaprzeczyć regule ustalonej przez toyotę sąsiada.
Ad.2. Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem aut 4x4 i czy utożsamiasz je z offroadem. A więc nie wiem jak teraz, ale wpadnij na Śląsk to pokażę Ci kilkuletnie auto OFFROAD, którego jedynym wyposażeniem jest wspoma. Kupione jako wersja uboga w salonie. I jeżeli jeździłes w terenie, będziesz wiedział, że wspomaganie kur.ewsko się przydaje.
Ad.3. ABS wpływa na hamowanie i związane z tym prowadzenie pojazdu w czasie tegoż. Ale po pierwsze pisałem o nim w kontekście prowadzenia pojazdu jako bierny kierowca, poruszonym przez przedmówcę.Po drugie nie bądź bardziej papieski od papieża, bo w ten sposób możemy się dziwić, że nikt nie chce produkować auta z reflektorami w postaci lamp olejnych - w końcu na pewno taki zwolennik prostoty i cięcia kosztów doceniłby ich prostotę i funkcjonalność. Po trzecie ABS jest obowiązkowym wyposażeniem samochodów,więc nic się z tym nie zrobi. Po czwarte może faktycznie niefortunnie go umieściłem wśród pozostałych ( poduszek, elektryki, klimy ), ale i tak odnosiło się to do wyposażenia pojazdu. Po prostu nie popadajmy w skrajności.
Ad.4.Nie mylę kosztu produkcji od kosztu sprzedaży,gdyż właśnie o koszt produkcji mi chodzi - producent zamawia 400 tys. zestawów szyb elektrycznych - kooperant dostarcza mu je pewnie 5 razy taniej niż na allegro - producent montuje je seryjnie, licząc na wzrost sprzedaży - ty zamiast płacić na alledrogo 150zł za uniwersalne, albo polować na wystawienie aukcji oryginałów, albo zamiast szukania na szrocie - masz je w standardzie. kur.ewsko proste i przyjemne. Jeżeli natomiast nie podoba Ci się, że nie możesz sobie jadąc 130km/h puścic jednej reki z kierownicy i zacząć machać korbką od otwierania szyb to cóż, zawsze możesz zostać przy polonezie.