Autor Wątek: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..  (Przeczytany 446077 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1680 dnia: Lipiec 12, 2024, 12:13:53 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6749
  • Płeć: Mężczyzna
Więc w Plusie bywały czasem wadliwe wałki które się wycierały po 100 parudziesięciu tysiącach...

Co my wiemy o wadliwych wałkach. Przypadek z pracy: Toyota Yaris 1,0 z zeszłego roku, wałek zmielony po 43 tys.  Tak, po czterdziestu trzech tysiącach kilometrów przebiegu.  <rotfl2>
Gwarancja nie uznana bo auto ma fabryczną instalację LPG Landi Renzo. Landi Renzo wymaga sprawdzenia luzów zaworowych po 30 tys. chociaż Toyota mówi że dopiero po 90 tys.
Pomiaru luzów przy 30 tys. nie wykonano, wymiana zmielonego wałka na koszt właściciela pojazdu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1681 dnia: Lipiec 12, 2024, 15:22:47 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4914
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Każdy powód jest dobry, żeby nie uznać reklamacji. To jak z butami i "niewłaściwym sposobem chodzenia" :D
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1682 dnia: Lipiec 12, 2024, 18:15:40 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2226
Pierwsze pismo od prawnika i gwarancja będzie uznana. To sa takie radzieckie metody rozpoznania bojem.

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1683 dnia: Lipiec 12, 2024, 21:52:36 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6749
  • Płeć: Mężczyzna
Pierwsze pismo od prawnika i gwarancja będzie uznana. To sa takie radzieckie metody rozpoznania bojem.

No wiesz, na teksty typu "nie uznamy gwarancji na hamulce bo był nieoryginalny płyn chłodniczy" my odpowiadamy: :Pan wie, że przy takim rozgraniu spotkamy się w sądzie?"

Zobaczymy co będzie z kosztami transportu i auta zastępczego. Do tej pory serwis który ***** powiedział że naprawią bezpłatnie w ramach gwarancji. Ciekawe co będzie jak pęknie wał korbowy przy 99 tys.  ;>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1684 dnia: Listopad 19, 2024, 18:19:38 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6749
  • Płeć: Mężczyzna
Nawiązując do tego artykułu to moge potwiedzić, że diesel 1.5 HDI z adblu z 2021 jest całkiem spoko. Na razie 105 kkm bez uwag. Mało pali nieźle jeździ.

To by się zgadzało. ASO nie daje sobie rady z naprawieniem gdzieś dopiero przy 160 tys. km
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1685 dnia: Listopad 20, 2024, 09:49:35 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3168
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Nie wiem skąd wziąłeś te 160kkm i jakiego auta to dotyczy - mojego czy każdego "nowego"?

Jakoś sobie z rozrządem poradzili i auto jeździ dalej, teraz ma 127kkm.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1686 dnia: Listopad 21, 2024, 10:17:54 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6749
  • Płeć: Mężczyzna
Jak mi dasz VIN to będę mógł to potwierdzić, ale jeśli to ten silnik co myślę, przy 160 b. często zaczynają się awarie AdBlue gdzie do wymiany zwykle jest cały układ, a do tego strzelają łańcuchy rozrządu bo jest wada w projekcie napinacza.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1687 dnia: Maj 05, 2025, 19:13:58 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6749
  • Płeć: Mężczyzna
Z tego co się orientuję, to jest wymóg prawny wynikający którejś iteracji normy Euro 6, a nie wymóg techniczny.
No, nie wiem, czy nie tak do końca techniczny... Oleje do tych silników są opracowywane na dłuższe interwały, a DPF niby sam się oczyszcza, bo ten AdBlue też trzeba co jakiś czas uzupełniać (my na razie musieliśmy to robić tylko raz 😄). Z samą wymianą oleju w takim silniku też, jak podejrzewam, może być więcej roboty, niż w bardziej tradycyjnym, bo ta elektroniczna miarka oleju... Swoją drogą, skoro w coraz prostszych czynnościach polegamy już na chińskiej (no bo jakiej innej) elektronice, to do czego my właściwie zmierzamy?!

Właściwie przy mrozie powinno się opróżnić zbiornik i zrezygnować z eksploatacji do wiosny, bo zamrożenie i krystalizacja rozwala ten system.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1688 dnia: Maj 24, 2025, 05:01:35 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3062
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Z tego co się orientuję, to jest wymóg prawny wynikający którejś iteracji normy Euro 6, a nie wymóg techniczny.
No, nie wiem, czy nie tak do końca techniczny... Oleje do tych silników są opracowywane na dłuższe interwały, a DPF niby sam się oczyszcza, bo ten AdBlue też trzeba co jakiś czas uzupełniać (my na razie musieliśmy to robić tylko raz 😄). Z samą wymianą oleju w takim silniku też, jak podejrzewam, może być więcej roboty, niż w bardziej tradycyjnym, bo ta elektroniczna miarka oleju... Swoją drogą, skoro w coraz prostszych czynnościach polegamy już na chińskiej (no bo jakiej innej) elektronice, to do czego my właściwie zmierzamy?!

Właściwie przy mrozie powinno się opróżnić zbiornik i zrezygnować z eksploatacji do wiosny, bo zamrożenie i krystalizacja rozwala ten system.
Coś właśnie podobnego usłyszałem w czwartek od pracownika ASO. W dodatku polecał lać nie taki z dystrybutora, lecz konfekcjonowany, bo mniej krystalizuje. A wskaźnik - że pokazuje najmniej 1/2 zbiornika, i przy tym stanie już krzyczy, że trzeba dolać - "Ten typ tak ma."... 🤪
Wspomniane dłuższe interwały wymiany oleju natomiast , jak stwierdził, są wymogiem unijnym, i chodzi o to, żeby szybciej zajechać silnik i przesiąść się na elektryka.
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2025, 05:10:23 am wysłana przez mp79 »

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1689 dnia: Maj 24, 2025, 10:37:57 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3211
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Wspomniane dłuższe interwały wymiany oleju natomiast , jak stwierdził, są wymogiem unijnym, i chodzi o to, żeby szybciej zajechać silnik i przesiąść się na elektryka.
Pół legenda, pół prawda, pół nieprawda...
Normy euro narzucają nie tylko maksymalne wartości substancji emitowanych do atmosfery w wyniku spalania się paliwa w silniku, ale też tych "do koła", czyli oleje, metale ciężkie używane do produkcji łożysk etc. Stąd wzięły się te przedłużone interwały olejowe. Bo jakiś ktoś w bliżej nieokreślonym ośrodku tworzącym dyrektywy unijny sobie wymyślił, że samochód nie może na X kliometrów/miesięcy emitować więcej niż Y l/ml/mg/kg? takich substancji.
I potem są takie chocki klocki jak wymiana oleju co 30k km w samochodzie z silnikiem, który mieści 2,5 l oleju, a filtr jest wielkości małej puszki coli.
Natomiast, gdyby taki mądrusiński z serwisu choć raz przeczytał instrukcję obsługi sprzedawanych samochodów, to dowiedziałby się, że 30k km, to maksymalny interwał przy założeniu jazdy autostradowej, ze stałą prędkością 100 km/h i obciążeniem tylko kierowcą, a inne warunki eksploatacyjny samochodu powodują skrócenie tego interwału. Ewentualnie jakiś inny wybieg sugerujący użytkownikowi niestosowanie się do tychże interwałów.

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1690 dnia: Maj 24, 2025, 10:47:39 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2226
Wystarczy dla tych samych aut sprawdzać interwały dla Rosji, USA i Kanady.

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1691 dnia: Maj 24, 2025, 18:45:04 pm »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 347
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
Wystarczy dla tych samych aut sprawdzać interwały dla Rosji, USA i Kanady.

To może być ciekawa i zarazem zabawna lektura. U ruskich ktoś w ogóle przestrzega jakichś norm?, szczególnie teraz w czasie wojny? co ja piszę (szczególnie teraz)- raczej powinno być kiedykolwiek. ciekawe normy muszą być w najdalszych zakątkach tego kraju, gdzie jeszcze cywilizacja oscyluje w XIX wieku......
Trochę inaczej jest w Stanach i Kanadzie, ale to już inna bajka.....

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1692 dnia: Maj 24, 2025, 21:06:35 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6749
  • Płeć: Mężczyzna
Coś właśnie podobnego usłyszałem w czwartek od pracownika ASO. W dodatku polecał lać nie taki z dystrybutora, lecz konfekcjonowany, bo mniej krystalizuje. A wskaźnik - że pokazuje najmniej 1/2 zbiornika, i przy tym stanie już krzyczy, że trzeba dolać - "Ten typ tak ma."... 🤪

Zdaje się, że łatwiej krystalizuje jak w zbiorniku jest więcej powietrza.
W grupie PSA, a przynajmniej w Citroenach zamiast klasycznego AdBlue, jest płyn Eloys z jakimś dodatkiem żeby był bardziej odporny na krystalizację. Bodaj dwa typy tego są jak dobrze kojarzę.

Wystarczy dla tych samych aut sprawdzać interwały dla Rosji, USA i Kanady.

Zgadza się. Żeby było zabawniej, katalog na USA czy Rosję, potrafi też przewidywać wymianę paska, nawet kiedy katalog na EU go nie przewiduje.

Ewentualnie jakiś inny wybieg sugerujący użytkownikowi niestosowanie się do tychże interwałów.

Dlatego w Grupie VAG przy interwale LL komputer skraca interwał w zależności od kilku czynników, a istnieje też możliwość ustawienia sztywnego interwału, który zawsze wynosi 15 tys. W Fiatach też się to jakoś przelicza bo często wywala komunikat dużo wcześniej. Inna sprawa, że te samochody wcinają 0W20 jak szpak wiśnie, więc po drodze i tak jest jakby międzyolej.

Co ciekawe w Toyotach, Kiach i Hyundaiach, jakoś nie było to konieczne. Wszystkie przewidują wymianę oleju co 15 tys. nawet te bez napędu hybrydowego. Za to przekroczenie interwału o 1km lub jeden dzień jest równoznaczne z utratą gwarancji  <rotfl2>
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2025, 21:19:41 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1693 dnia: Maj 24, 2025, 21:23:32 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2226
U ruskich ktoś w ogóle przestrzega jakichś norm?
Chyba masz za dużo TV w domu. Większość ludzi tam znacznie lepiej ogarnia technologię niż zachód. Na YT jest dużo więcej dobrych mechaników z krajów dawnego ZSSR niż z zachodu. U nich znalazłem tysiące ulepszeń fabrycznych, wadliwych rozwiązań. Zachód to bezmyślni wymieniacze i 1% ludzi z wiedzą, którzy się niczym nie dzielą za darmo.

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1694 dnia: Maj 24, 2025, 22:19:19 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5326
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Dyskusja widzę ożyła. Jak to dobrze, że nie mam żadnego nowoczesnego samochodu, tylko polski złom, taczkę, wóz drabiniasty, czy jak to tam jeszcze ludzie wyzywają i nie mam takich problemów. No i jeszcze Fiata Pandę, którego kupiłem zamiast Yariski (która poszła na złom po wypadku), ale to prawie to samo, co polonez.
W każdym razie, zostawię to tutaj.
https://motoryzacja.interia.pl/porady/eksploatacja/news-wymiana-oleju-co-30-tys-km-mechanik-szczerze-o-zaleceniu-pro,nId,21821550
I jeszcze to.
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-handlarz-o-nowych-autach-cofnely-sie-z-trwaloscia-do-czasow,nId,21401043

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1695 dnia: Maj 24, 2025, 23:41:29 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4914
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Większość ludzi tam znacznie lepiej ogarnia technologię niż zachód.

Zgadzam się z tym. Wystarczy spojrzeć na ich wiedzę nawet o olejach, a naszą. Przepaść (i to nie na naszą korzyść) ;) Byłem bardzo zaskoczony, kiedy też zacząłem podglądać ich konstrukcje na forach i youtube. I szybkie radzenie sobie z problemami, które naszych "mechaników" przerastają i rosną do rangi niemożliwych. Nie mówię o tych, co nie chcą tracić czasu, tylko się podejmują a po miesiącu dzwonią "zabierz mi to gówno bo syczy piszczy i sobie rady nie daję i mam to w dupie!". A ruscy po prostu to robią, i działa.

Cytuj (zaznaczone)
1% ludzi z wiedzą, którzy się niczym nie dzielą za darmo.

Z tym też się zgodzę. Miałem raczej kiepskie doświadczenia przy audio video. Nigdy nie zrozumiem mentalności np. kiszenia niedostępnych instrukcji serwisowych tylko dla siebie, "bo tak" i "po co inni mają mieć skany, to ja mam białego kruka, a nie oni".
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2025, 23:51:49 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1696 dnia: Maj 25, 2025, 01:28:23 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6749
  • Płeć: Mężczyzna
Może to wynika z przeświadczenia, że taka wiedza jest cenna.

W ogóle mechanicy (których znam) to często specyficzni ludzie. Nie zdarzyło mi się jeszcze osobiście być w warsztacie, w którym nie odnosiłoby się wrażenia, że klient jest osobą niepożądaną, a każde słowo wypowiedziane przez mechanika albo szefa serwisu, kosztuje go z 5 lat życia. A wycena, omówienie przebiegu naprawy? Zapomnij.

Ledwie dwa tygodnie temu oddałem auto do zakładu blacharskiego, z prośbą żeby mi wycenili naprawę podłużnic. Oczywiście, zamiast wycenić, zadzwonili po tygodniu że "już zrobione". Jak się okazało, zrobione w taki sposób, że na dziurę w podłużnicy z której sypała się rdza, naspawano płaszcz z blachy, a ze starych otworów technologicznych kawałki rdzy wielkości 2x5zł wysypują się dalej.  ;-|
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1697 dnia: Maj 25, 2025, 10:40:27 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Z tego co się orientuję, to jest wymóg prawny wynikający którejś iteracji normy Euro 6, a nie wymóg techniczny.
No, nie wiem, czy nie tak do końca techniczny... Oleje do tych silników są opracowywane na dłuższe interwały, a DPF niby sam się oczyszcza, bo ten AdBlue też trzeba co jakiś czas uzupełniać (my na razie musieliśmy to robić tylko raz 😄). Z samą wymianą oleju w takim silniku też, jak podejrzewam, może być więcej roboty, niż w bardziej tradycyjnym, bo ta elektroniczna miarka oleju... Swoją drogą, skoro w coraz prostszych czynnościach polegamy już na chińskiej (no bo jakiej innej) elektronice, to do czego my właściwie zmierzamy?!

Właściwie przy mrozie powinno się opróżnić zbiornik i zrezygnować z eksploatacji do wiosny, bo zamrożenie i krystalizacja rozwala ten system.
Nawet niskie temperatury 2-4st powodują problemy. Znajomy w C5 wsadził lekką ręką ponad 8k w naprawę całego systemu. Dodatkowo co ciekawe nie warto korzystać z trybu ECO. Coś tam z AdBlue jest powiązane z DPF i zima+ECO=lekki portfel

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1698 dnia: Maj 25, 2025, 14:03:45 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4914
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Wczoraj jechałem nowym autem i byłem oczarowany. Pierwszy raz w życiu. Linia była elegancka, kanciasta, tak jak lubię. Silnik brzmiał, a nie jęczał, i brało nasze dziurawe drogi miękko, jak należy. Jedyne co mi się nie podobała, to nieco za obła deska rozdzielcza i zegary nie pasujące do bryły samochodu. No ale - perfekcyjnie czyste, świeże fotele, podsufitka, każdy element w środku - no i to co wspomniałem wcześniej, czyli ładna ogólna bryła samochodu, to coś naprawdę pozytywnego. Mimo klasycznej bryły, ma np. atermiczne szyby, dzięki czemu faktycznie w środku mimo mocnego słońca wczoraj nie parzyło w kolano. No tylko cena - jak zwykle - nie pozwoli mi na zakup czegoś takiego, no oprócz tego, że mam już samochodów i więcej nie zmieszczę...

















Kumpel kupił nową nivę w salonie w 2021 roku, jeszcze pachnie nowością i pierwszy raz w niej jechałem  ]:->
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2025, 14:05:42 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: nowe auta - czyli "boże co ty robisz z tą motoryzacją..
« Odpowiedź #1699 dnia: Maj 25, 2025, 21:46:53 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5326
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
A tu też fajne rzeczy. Nowe auto po 4000 km i korbowód zrobił hop.
https://www.youtube.com/watch?v=kOzm2FlmpOk