prosze cie Elwood#1887, :roll:
po co ci w korku kompresor ? JA bym raczej pomyslal o silniku elektrycznym :D
kompresor jest dobry do duzych i mocnych silnikow ,ale daje zdecydowanie mniejsze mozliwosci niz turbosprezarka ,
no i kompresor nie laduje duzo przy malych obrotach ,a juz napewno nie uzyska sie stalego sprezu - jak dla mnie to najwiekszymi plusami jest latwiejszy montaż i mniejsza awaryjnosc ,
sam planuje zalozyc do 2.0 20v kompresor ,bo miejsce jest ,silnik mocny (duzo mocy ,a nie konstrukcja :evil: ) i mimo ,ze istnieje fabryczny komplet kolektorow z turbina ,IC itd to nie uwazam ,ze ten silnik jest wart wkladania takich pieniedzy i grzebania ,
a kompresor wejdzie latwo ,kosztuje umiarkowanie i pochyli inaczej charakterystyke ,licze na pare KM wiecej i troche Nm ,
niskie obroty mnie nie interesuja ,liczy sie wzmocnienie gory ,by ciagnal bez przesadnego przeciagania po obrotach ,bo silnik je zle znosi,
nie interesuje mnie tez odprezanie silnika ,ani wcinanie oleju (ladowanie go w rure)
dlatego zdecydowalem sie na kompresor
a do OHVki idzie sprezara ,bo kompresor za drogi i silnik do niego za slaby ,
w dodatku rzezbienie przy ohvce to przyjemnosc ,a nie trauma niemocy i przytlaczajacych kosztow :D