Autor Wątek: 2.0 DOHC jak dobrać turbo  (Przeczytany 28695 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 03, 2009, 21:39:34 pm »

bodzik

  • Gość
No przecież (chyba) nikt o zdrowych zmysłach nie posadzi pompy oleju na pasku klinowym czy wielorowkowym ale na zębatym.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 03, 2009, 22:41:15 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Turbo przy silniku dohc wiąże się ze sporą walutą i kombinacją czy nie lepiej zamiast tego zainwestować symbolicznie w 16V  i cieszyć się wystarczającą mocą jeżeli chodzi o nadwozie poloneza, przy 200 koniach to budę trzeba naprawdę profi przygotować by się tym nie zabić

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 03, 2009, 23:23:12 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "turbonez"
co Ty w ogóle opowiadasz :) , według tych teorii to nie było by sensu pakować turbo do diesla bo się przecież nisko kręcą
Kręcą się nisko ze względu na zwlokę czasowa przy samozaplonie paliwa od gorącego powietrza .Jak zmniejszysz czas samozapłonu to możesz kręcić i do 7 tys  :) W przypadku 2.0 dohc nie ma to sensu ze wzgledu na wykonanie tego silnika- sam wal wazy 27Kg ,kolo zamachowe około 10Kg wiec kręcenie tego wysoko mija się z celem ze wgledu na jego twalosc
Wiem ze fabrycznie montowali turbo do 2.0 ale to było w nowszym typie bloku z zupełnie inna pompa oleju i w dużo lepszym wykonaniu niż starsze wersje(wyważenie) Ze względu na zapasy materialu 2.0 wytrzyma duży moment na niskich obrotach -to nie Nm zabijają ten silnik tylko wysokie obroty  :P

[ Dodano: 2009-10-02, 12:38 ]
Cytat: "turbonez"
W układzie korbowym występują duże obciążenia gdy na niskich obrotach odbiera on duże obciążenie dlatego nie przyspiesza się na V biegu z 900 obrotów z gazem w podłodze
Akurat dla niego nie stanowi to problemu mimo ze najzdrowsze to dla niego nie jest ze wzgledu na kiepskie smarowanie całości ktore przy 3 tys wcale nie jest dużo lepsze przez słaba pompę. Nowsze wersje maja już pompę napędzana bezpośrednio od walu korbowego i na takim dole bym bazował jeżeli chodzi o turbodoładowanie, bo i turbina będzie miała  lepsze smarowanie


nie musisz mi mówić dlaczego diesel się kręci nisko  po pierwsze to wiem po drugie to OT

co do mas wirujących  , można je zmniejszyć , niewyważenie poprawić pozatym nikt tu nie mówi o kręceniu tego do 8000 . Zostając w granicach seryjnej odcinki mamy do zagospodarowania powiedzmy 5000 obrotów od 1000 obr do odcinki , (nie wiem ile on sie tam kreci ) i możemy to zrobić żeby jechał w miarę fajnie w całym zakresie albo zrobić jeb...  z dołu a potem sie wkurzać podczas wyścigu że to dopiero 4500 a tu już boost spada :) . Musisz pamiętać o tym jak wygląda wzór na moc i od czego ona zależy (między innymi od obrotów ) robiąc to co mówisz cyferek fajnych nie uzyskasz bo potrzeba do tego mase momentu  który jak już mówiłem masakruje sprzęgło skrzynie itd . W sumie zależy co kto lubi ale dla mnie taka charakterystyka silnika jest odpowiednia dla emeryta . Ja tam lubie pociągnąć do odcinki .

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 04, 2009, 00:44:37 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "turbonez"
Zostając w granicach seryjnej odcinki mamy do zagospodarowania powiedzmy 5000 obrotów od 1000 obr do odcinki , (nie wiem ile on sie tam kreci ) i możemy to zrobić żeby jechał w miarę fajnie w całym zakresie albo zrobić jeb... z dołu a potem sie wkurzać podczas wyścigu że to dopiero 4500 a tu już boost spada :) . Musisz pamiętać o tym jak wygląda wzór na moc i od czego ona zależy (między innymi od obrotów )

Mam wrażenie ze nie do końca wiesz na jakiej zasadzie działa kompresor... To nie jest czarna skrzynka która dmucha do 2,5 tys wyginając korby a potem się kreci i nic nie daje.
Doładowanie kompresora tez można regulować za pomocą średnicy kół(chodzi o ich stosunek obwodu albo średnicy kola kompresora i napędowego) Kompresor ma stalą wydajność tzn na jeden obrót walka tłoczy tyle samo powietrza niezależnie od obrotów ale jego ograniczeniem są obroty maksymalne np eaton zaleca 14 tys czyli zakładając ze silnik kreci się do 7 tys bezpieczne przełożenie to 2:1 czyli przy 3,5 tys nadmucha polowe tego co przy 7 tys a przy okolo 1.8 tys jedna czwarta tego co przy wspomnianych wyzej 7 ,a nizej jeszcze mniej, wiec dalej nie widzę gdzie tutaj jest ten moment zabijający korby przy wolnych obrotach  :) Dodatkowo jeżeli boisz się o motor możesz zwiększyć przełożenie i wtedy nadmucha jeszcze mniej na wolnych. Bardzo duza zaleta kompresora jest brak opóźnienia przy depnięciu- zanim turbo się rozkręci do tych 3 czy 4 tys to kompresor już dawno ciągnie :mrgreen:

PS wiem ze nowoczesne turbo sterowane elektronicznie maja bardzo mała turbodziure ale chyba nie rozpatrujemy takich nowych i zapewne drogich systemów w polonezie przy instalacji home made wiec pozostaje albo małe turbo które szybko się rozkręci ale malo nadmucha albo duże które rozkręci się dopiero za jakiś czas ale nadmucha wiecej  :) Kompresor ma maksymalne doładowanie mniejsze niż turbina ale bardziej równomiernie rozłożone w zakresie całych obrotów


Cytat: "turbonez"
Musisz pamiętać o tym jak wygląda wzór na moc i od czego ona zależy

Zalezy od :
-pojemności skokowej
- obrotów
-średniego ciśnienia wytwarzanego w cylindrze
Zakładając ze pojemność jest stalą to zęby zwiększyć moc musisz albo zwiększyć obroty maksymalne albo zwiększyć ciśnienie za pomocą doładowania turbina czy kompresorem tzn w jednym cyklu pracy spalić więcej mieszanki aby uzyskać większy MOMENT OBROTOWY  a pośrednio przez to większa moc  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 04, 2009, 10:20:40 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "turbonez"
Zostając w granicach seryjnej odcinki mamy do zagospodarowania powiedzmy 5000 obrotów od 1000 obr do odcinki , (nie wiem ile on sie tam kreci ) i możemy to zrobić żeby jechał w miarę fajnie w całym zakresie albo zrobić cenzura... z dołu a potem sie wkurzać podczas wyścigu że to dopiero 4500 a tu już boost spada :) . Musisz pamiętać o tym jak wygląda wzór na moc i od czego ona zależy (między innymi od obrotów )

Mam wrażenie ze nie do końca wiesz na jakiej zasadzie działa kompresor... To nie jest czarna skrzynka która dmucha do 2,5 tys wyginając korby a potem się kreci i nic nie daje.
Doładowanie kompresora tez można regulować za pomocą średnicy kół(chodzi o ich stosunek obwodu albo średnicy kola kompresora i napędowego) Kompresor ma stalą wydajność tzn na jeden obrót walka tłoczy tyle samo powietrza niezależnie od obrotów ale jego ograniczeniem są obroty maksymalne np eaton zaleca 14 tys czyli zakładając ze silnik kreci się do 7 tys bezpieczne przełożenie to 2:1 czyli przy 3,5 tys nadmucha polowe tego co przy 7 tys a przy okolo 1.8 tys jedna czwarta tego co przy wspomnianych wyzej 7 ,a nizej jeszcze mniej, wiec dalej nie widzę gdzie tutaj jest ten moment zabijający korby przy wolnych obrotach  :) Dodatkowo jeżeli boisz się o motor możesz zwiększyć przełożenie i wtedy nadmucha jeszcze mniej na wolnych. Bardzo duza zaleta kompresora jest brak opóźnienia przy depnięciu- zanim turbo się rozkręci do tych 3 czy 4 tys to kompresor już dawno ciągnie :mrgreen:

PS wiem ze nowoczesne turbo sterowane elektronicznie maja bardzo mała turbodziure ale chyba nie rozpatrujemy takich nowych i zapewne drogich systemów w polonezie przy instalacji home made wiec pozostaje albo małe turbo które szybko się rozkręci ale malo nadmucha albo duże które rozkręci się dopiero za jakiś czas ale nadmucha wiecej  :) Kompresor ma maksymalne doładowanie mniejsze niż turbina ale bardziej równomiernie rozłożone w zakresie całych obrotów


Cytat: "turbonez"
Musisz pamiętać o tym jak wygląda wzór na moc i od czego ona zależy

Zalezy od :
-pojemności skokowej
- obrotów
-średniego ciśnienia wytwarzanego w cylindrze
Zakładając ze pojemność jest stalą to zęby zwiększyć moc musisz albo zwiększyć obroty maksymalne albo zwiększyć ciśnienie za pomocą doładowania turbina czy kompresorem tzn w jednym cyklu pracy spalić więcej mieszanki aby uzyskać większy MOMENT OBROTOWY  a pośrednio przez to większa moc  :)


ja pisałem o przypadku z małą turbiną , jak kompresor działa wiem tego też mi  nie musisz tłumaczyć . Ogólnie to pisząc w tym temacie wszyscy przyjmują kompresor=roots (czyli eaton )  a kompresorów jest więcej rodzai chociażby odśrodkowe i one mają już inną charakterystykę , więc jak już chcesz mnie pouczać to precyzyjniej  bo odśrodkowy nie ma liniowej charakterystyki :D . Dobrze dobrane turbo ma taką zalete w stosunku do kompresora że możemy w pewnym zakresie kształtować sobie wykres momentu (przy kompresorze jest kółko , przełożenie zapewnia 0,5 bara i tego sie nie przeskoczy ) przy turbo i wykorzystaniu ecumastera + zaworek sterujący doładowaniem (n75 z vag)  możemy w jednym zakresie obrotów doładować więcej w innym mniej . Dodatkowo turbo eliminuje nam problem gdzie przepustnica przed czy za kolektorem  itp itd . Kompresor bym założył do auta które by miało się ścigać po torze , silniki z kompresorem troche delikatniej oddają moc i łatwiej takie auto opanować , na codzień moim zdaniem turbo wygrywa .

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 04, 2009, 12:42:34 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "turbonez"
Ogólnie to pisząc w tym temacie wszyscy przyjmują kompresor=roots (czyli eaton ) a kompresorów jest więcej rodzai chociażby odśrodkowe i one mają już inną charakterystykę
Przyjmują bo jest to chyba najczęściej stosowany i rozpowszechniony rodzaj kompresorów w autach osobowych i lekkich terenowych czy dostawczych, podobnie jak dla większości osób każde terenowe auto to jeep

Cytat: "turbonez"
Dobrze dobrane turbo ma taką zalete w stosunku do kompresora że możemy w pewnym zakresie kształtować sobie wykres momentu (przy kompresorze jest kółko , przełożenie zapewnia 0,5 bara i tego sie nie przeskoczy ) przy turbo i wykorzystaniu ecumastera + zaworek sterujący doładowaniem (n75 z vag) możemy w jednym zakresie obrotów doładować więcej w innym mniej


Masz racje, tylko nie rozumiem po co ? Skoro montujesz turbodoładowanie to chyba naturalne jest ze chcesz wydusić  z motoru jak najwięcej, a to tylko dodatkowo komplikuje cały układ(no chyba ze nastawiamy się na jakieś mega duże przyrosty mocy)

Cytat: "turbonez"
Dodatkowo turbo eliminuje nam problem gdzie przepustnica przed czy za kolektorem

Tak samo mogę napisać ze kompresor eliminuje nam zabawy z kolektorem wydechowym i reszta wydechu, nie ma problemu z podpięciem układu smarowania  turbosprezarki i powrotu oleju .Kazde rozwiązanie ma swoje mocne i słabe strony.
Na miasto lepszy jest moim zdaniem kompresor ponieważ silnik ciągnie od dołu a w korku czy spod świateł ciężko jest utrzymać non stop obroty powyżej 3 czy 4 tys tzn w zakresie efektywnej pracy turbo  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 04, 2009, 18:45:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
prosze cie Elwood#1887,  :roll:
po co ci w korku kompresor ? JA bym raczej pomyslal o silniku elektrycznym  :D

kompresor jest dobry do duzych i mocnych silnikow ,ale daje zdecydowanie mniejsze mozliwosci niz turbosprezarka ,
no i kompresor nie laduje duzo przy malych obrotach ,a juz napewno nie uzyska sie stalego sprezu - jak dla mnie to najwiekszymi plusami jest latwiejszy montaż i mniejsza awaryjnosc ,
sam planuje zalozyc do 2.0 20v kompresor ,bo miejsce jest ,silnik mocny (duzo mocy ,a nie konstrukcja  :evil: ) i mimo ,ze istnieje fabryczny komplet kolektorow z turbina ,IC itd to nie uwazam ,ze ten silnik jest wart wkladania takich pieniedzy i grzebania ,
a kompresor wejdzie latwo ,kosztuje umiarkowanie i pochyli inaczej charakterystyke ,licze na pare KM wiecej i troche Nm ,
niskie obroty mnie nie interesuja ,liczy sie wzmocnienie gory ,by ciagnal bez przesadnego przeciagania po obrotach ,bo silnik je zle znosi,
nie interesuje mnie tez odprezanie silnika ,ani wcinanie oleju (ladowanie go w rure)
dlatego zdecydowalem sie na kompresor

a do OHVki idzie sprezara ,bo kompresor za drogi i silnik do niego za slaby ,
w dodatku rzezbienie przy ohvce to przyjemnosc ,a nie trauma niemocy i przytlaczajacych kosztow  :D
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 05, 2009, 00:15:04 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Cytat: "Elwood#1887"

Cytat: "turbonez"
Dobrze dobrane turbo ma taką zalete w stosunku do kompresora że możemy w pewnym zakresie kształtować sobie wykres momentu (przy kompresorze jest kółko , przełożenie zapewnia 0,5 bara i tego sie nie przeskoczy ) przy turbo i wykorzystaniu ecumastera + zaworek sterujący doładowaniem (n75 z vag) możemy w jednym zakresie obrotów doładować więcej w innym mniej


Masz racje, tylko nie rozumiem po co ? Skoro montujesz turbodoładowanie to chyba naturalne jest ze chcesz wydusić  z motoru jak najwięcej, a to tylko dodatkowo komplikuje cały układ(no chyba ze nastawiamy się na jakieś mega duże przyrosty mocy)

Cytat: "turbonez"
Dodatkowo turbo eliminuje nam problem gdzie przepustnica przed czy za kolektorem

Tak samo mogę napisać ze kompresor eliminuje nam zabawy z kolektorem wydechowym i reszta wydechu, nie ma problemu z podpięciem układu smarowania  turbosprezarki i powrotu oleju .Kazde rozwiązanie ma swoje mocne i słabe strony.
Na miasto lepszy jest moim zdaniem kompresor ponieważ silnik ciągnie od dołu a w korku czy spod świateł ciężko jest utrzymać non stop obroty powyżej 3 czy 4 tys tzn w zakresie efektywnej pracy turbo  :)


Ad 1 z powyższych  właśnie poto żeby silnik miał zadowalające nas parametry i  nie strzelał z korby . Można osiągnąć ten sam efekt na rolkach z turbo sterowanym mbc jak i z ebc tyle że przebieg na ebc można wygładzić co pozwoli oszczedzić korby i sprzęgło . Dzięki temu z tego samego setupu (mówie tu o mechanice ) możemy wycisnąć więcej bezpiecznych koni , nie warto "żydować" na elektronice  :) to się mści


Ad 2 z powyższych  w korkach moja omega 2.0 16v lpg (nie jedzie wcale) będzie radzić sobie tak samo jak twoje 4.0  fura NM , nie rozumiem po Ch...   tu komu kompresor ???

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 05, 2009, 09:20:19 am »

pawelo21

  • Gość
A ja się jeszcze zastanawiam nad jedną rzeczą. Najpierw odciążyć kolo zamachowe i założyć ostre wałki żeby sie lepiej na obroty wkręcał;p

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 05, 2009, 21:54:13 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
eh.....

ja mam załozona turbine z volvo v70 2.4 benzyna.. jest tosprezarka gareta. w 2.0 dohc.  maxymalne doladowanie jakie z niej"wycisnolem" to 0.5 bara.  to mam w polonezie..

n acodizen mam inne auto - z kompresorem - i jest jedna jeszce zaleta kompresora - moim zdaniem dosc wazna o ktorej tu nikt niewspomniał - mianowicie niegrzeje tak powietrza jak turbina.. - (mimo to i tak mam IC przy kompresorze. )
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 06, 2009, 10:49:16 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
nie niebylem.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 06, 2009, 12:30:10 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
A ja wszystkim uturbiaczom polecam forum: http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=sv&u=http://skogenracing.editboard.com/&ei=hizHSrTsD5LkmwPYnNg4&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dhttp://skogenracing.editboard.com/%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26hs%3DlJN

Sam od pewnego czasu studiuję, bo jest tam masa projektów - głównie fordy, BMW. Dużo można się dowiedzieć, choć to nie po polsku. Masa fotek.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 06, 2009, 14:16:29 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Przepraszam że się wtrącam do tematu o fiatach ale zaciekawiła mnie sprawa kompresora. Mimo że i tak Nm mam troche to nie zaszkodziłoby miec ich więcej. jak wygląda sprawa sterowania wtryskiem i dawką paliwa przy kompresorze. Jaki tani i dobry model byście polecali do wsadzenia.

PS. Macie może jakieś przykłady wsadzania kompresora do auta gdzie seryjnie nie był on montowany...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 06, 2009, 15:44:47 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Do 1.8 zdał by egzamin m62 / m65 (tak na marginesie jedna z tych nazw jest prawdziwa )  taki kompresor mozna wyrwac za 600-1200 zl , sa wersje ze sprzeglem elektromagnetycznym . Sterowanie bez problemu powinien ogarnąć ecumaster

przykładów jest sporo szukaj na RF.pl  , bmw , hondy , golfy

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 06, 2009, 15:45:15 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
podesle fotki jak znajomy wsadzil do hondy kopresor z mercedsa2.3 . tylko pozniej jak bede mial czas.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 06, 2009, 23:55:36 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Bocian_s#313"
Jaki tani i dobry model byście polecali do wsadzenia.
Eaton M45 Albo M62 do wyrwania z meska kompresora .W zależności od rocznika montowali takie albo takie. Najpierw musisz się zastanowić  i pomierzyć czy to wejdzie ,wprawdzie eaton M62 ma długość całkowita ok 37,5 cm ale musisz go ustawić w osi z kołem pasowym walu korbowego co generuje pierwszy problem, drugi problem ze z tego co patrzyłem to wykorzystują one najczęściej pasek typu 6PK wiec jeżeli taki jest w roverku to nie ma problemu bo kupujesz dłuższy i dorabiasz mocowanie pod dodatkowe rolki, a jak nie ma to musisz jeszcze jakoś takie kolo dopasować lub dorobić odpowiednie do napędu kompresora- ciśnienie regulujesz wielkością kół ale tu powinno dać rade dobrać coś od jakiegoś auta .Kolejny ze są to wyroby Made in USA czyli wymiary na 99% w calach(gwinty ! )
Wymiary :
http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.capa.com.au/pics/eaton_M62_drawing.gif&imgrefurl=http://www.318ti.org/forum/showthread.php%3Fp%3D218429&usg=__1lLhmTvCuR1A2LDB1RQOuJMPT-Q=&h=480&w=720&sz=44&hl=pl&start=1&um=1&tbnid=uY2MbJnU4ttP7M:&tbnh=93&tbnw=140&prev=/images%3Fq%3Deaton%2Bm%2B62%2Bsize%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN%26um%3D1
Jak chcesz pooglądać filmy to porostu wpisz na YouTube Eaton M45/M62  i wyskoczy od groma filmików, montują to np zamiast G60 do Vw

Osobiście polecam te 2 tyle ze to odpowiedniki Eatona M90 montowane juz powyżej 2 L :

http://www.youtube.com/watch?v=RR-woRMaxxk&feature=PlayList&p=881130360C594C03&index=0&playnext=1


http://www.youtube.com/watch?v=OYqHdxy4rdU&feature=fvw
na tym jest  taki sam motor jak w moim granatniku (1:20)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 07, 2009, 03:16:00 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Ja jednak jestem za turbiną. Np. taki silnik roverka to można ładnie zniszczyć kompresorem przynajmniej ja tak uważam. Dlaczego?
Turbine wysterujesz że ma dawać dużo w paśmie obrotów np. 2-4,5tys. (później wiadomo że rover ma kopyto to mu dodatkowe dopalacze nie potrzebne). Kompresor dmucha cały czas i to jego wada i zaleta.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 07, 2009, 19:53:52 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 07, 2009, 21:29:20 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Fajne ale trzeba podumać jeszcze nad tym... No i kasy poszukać.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 08, 2009, 18:49:51 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "Gandziorz"
Kompresor dmucha cały czas i to jego wada i zaleta.

Turbina rowniez.
Dlaczego mialby kompresor zniszczyc silnik na niskich obrotach? Przec iez jesli ibroty spadaja automatyczne spada cisnienie doladowania. Poza tym jak zakupisz sobie taki ze sprzeglem elektromagnetycznym to sobie odlaczysz jak nie potrzebujesz mocy lub chcesz oszedzic na paliwie czyt: korki
Dla mnie najwazniejsza zaleta kompresora jest latwosc montazu w systemie draw through. Tak dla tych co nie lubia elektroniki w aucie.