Autor Wątek: 2.0 DOHC jak dobrać turbo  (Przeczytany 28694 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« dnia: Październik 01, 2009, 14:26:08 pm »

pawelo21

  • Gość
Założyłem ten temat aby zaczerpnąć od Was cennych rad. W aucie mam 2.0 DOHC z fiata. A pytanie jest takie. Gdzie (najlepiej w woj. łódzkim) można znaleźć sklep bądź warsztat gdzie dobiorą odpowiednie turbo do tego silniczka. Chyba że ktoś z was ma juz zrobiony tak silniczek to chętnie posłucham rad :wink:

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 01, 2009, 17:32:49 pm »

NeoN

  • Gość
Fabryka montowała Garetta T3...

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 01, 2009, 19:19:55 pm »

bodzik

  • Gość
T3 było też w 1.6 td VW ale to nie ta bajka. Fabryka montowała takie świstaki jak niżej, może były jeszcze jakieś :wink: . Oczywiście podałem tylko te z wersji 8v. W lanciach były najmocniejsze silniki.

Croma i e (88-)  2,0 B     466384-8     GAR TB0338
Croma i e (87-)    2,0 B    465103-1    GAR TB0367
Croma i e (86-)    2,0 B    466384-4    GAR TB0338
Croma i e (85-)    2,0 B    466384-3    GAR TB0338
Croma 8v (91-)  2,0 B     466384-9     GAR TB0338
Delta Int 8V (87-)  2,0 B     466384-6     GAR TB0338
Delta 4x4 (86-)    2,0 B    466384-2    GAR TB0338
Thema (84-)     2,0 B     466384-1     GAR TB0338

Pamiętaj: google Twoim przyjacielem jest.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 01, 2009, 22:33:57 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
zasadnicze pytanie do czego to auto i jaka planowana moc :)

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 01, 2009, 23:39:26 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Daj spokój z turbo. 2.0 to wolnoobrotowy piec który ciągnie momentem i kręcenie go żeby turbo dawało jakieś sensowne ciśnienie mija się z celem. Ten silnik to fabryczny motor pod kompresor bez kompresora :) Kupujesz to
http://www.allegro.pl/item743627922_mercedes_kompressor_doladowanie_powietrza_pewny.html
albo to
http://www.allegro.pl/item756683652_kompresor_mercedes_1.html
tzn Eatona M45 albo Eatona M60 i masz konkretny przyrost mocy i momentu bez zabaw z wydechem i smarowaniem turbiny zwłaszcza ze silnik dohc ma rozbudowana głowice i miejsca jest po prostu mało na takie zabawy- to nie lada gdzie od końca kolektora do nadkola masz 30 cm  i turbina wchodzi P&P. Kompresor spokojnie siadzie na przerobionym dolocie, do tego jedno bocznossace dellorto 40/45DHLA i masz super maszynę na miasto która ciągnie od dołu ze hej  :mrgreen: Jak masz wtrysk to jeszcze lepiej- wpinasz kompresor pomiędzy motor a przeplywke
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 02, 2009, 00:16:17 am »

Michael

  • Gość
ja mam gareta t4 i daje to rade nie bawiłem sie w kompresor bo to moim zdaniem mija sie z celem jezeli masz zapas gotówki jedziesz po włozeniu turbo na hamownie i robisz program który  pozwoli ci na pompowanie od samego dołu wiec osiagasz w benzynowym silniku moment turbo diesla a spalanie kombajnu czyli spore,ja jestem na etapie prac z turbo i celuje w moc powzej 200 km mysle ze to najlepsze wyjscie kompresora sie osobiscie boje a turbo zawsze mozna odpowiednio zestroic i bedzie chodzic cud malina pozdro.A  co do dobrania turbo napewno firma w której pracuje ci pomoze JTNG ulica 1-go maja 19 o ile dobrze adres pamietam sprezarki ci nie zrobimy ale dobierzemy odpowiednia i powiemy co sie z czym je i za ile pozdro

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 02, 2009, 08:42:44 am »

pawelo21

  • Gość
Cytat: "turbonez"
zasadnicze pytanie do czego to auto i jaka planowana moc :)


Plany wiadomo;] jak największa oczywiśćie za zdrowym rozsądkiem :wink:  auto raczej żeby zetrzeć uśmiech właścicieli tylnonapędówek którzy uważaja że polonez potrafi się tylko toczyć :twisted:

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 02, 2009, 09:53:22 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Cytat: "Elwood#1887"
Daj spokój z turbo. 2.0 to wolnoobrotowy piec który ciągnie momentem i kręcenie go żeby turbo dawało jakieś sensowne ciśnienie mija się z celem.


co Ty w ogóle opowiadasz :) , według tych teorii to nie było by sensu pakować turbo do diesla bo się przecież nisko kręcą  :lol: . Poza tym twoja teoria z furą momentu ma tę podstawową wadę że taka fura momentu z dołu działa niszcząco na korby , konkretniej zginająco :) . W układzie korbowym występują duże obciążenia gdy na niskich obrotach odbiera on duże obciążenie  dlatego nie przyspiesza się na V biegu z 900 obrotów z gazem w podłodze . Nie można zapominać też o tym że na niższych obrotach smarowanie nie jest tak dobre jak powiedzmy przy tych 3000 .


Cytat: "pawelo21"
Cytat: "turbonez"
zasadnicze pytanie do czego to auto i jaka planowana moc :)


Plany wiadomo;] jak największa oczywiśćie za zdrowym rozsądkiem :wink:  auto raczej żeby zetrzeć uśmiech właścicieli tylnonapędówek którzy uważaja że polonez potrafi się tylko toczyć :twisted:


Jeśli tak to zorientuj się w internecie ile jest w stanie znieść seryjny dół silnika i szukaj turbiny która Ci  starczy z zapasem na takie moce . Chodzi o to żeby nie wstawała za szybko i utrzymywała boost do końca obrotów (fajnie jest ciągnąć pod odcine :) ) . Pozwoli to ograniczyć moment maksymalny  co pozytywnie wpłynie na trwałość przeniesienia napędu a dotego pozwoli zachować odrobine ekonomi np w mieście . (jak już było wspomniane dohc sam z siebie ciągnie z dołu więc na miasto to starczy a w wyższych partiach obrotów pomoże mu turbo ) . Turbinę możesz wybrać  patrząc na to jakie daje efekty w innych samochodach o tej samej pojemności . Z racji tego że nie sadzę żeby seryjne dohc znosiło więcej niż te 250 KM  szukałbym czegoś pokroju sprężarki z saab 900 2.0 turbo  tam jest chyba jakieś  t25 jeśli się nie mylę i po samym chipie na stage 3 to turbo starcza do 260-280 KM w takim saabie  inna opcja to np t28 z nissana 200sx s14  też z tego co wiem starcza do około 280 KM  i takich opcji musisz szukać . Fakt że te turbiny są montowane tam montowane seryjnie pozwala sądzić że nie będą wstawać za późno i wyjdzie z tego idealne streetowe auto , a to że nie będą pracować na 99% możliwości zapewni im dłuższy żywot .


pozdrawiam !!

aha , no tak jeszcze z tym kompresorem , zapominacie o tym że on pobiera moc z wału , taką która mogła by pójść na koła a mając ograniczoną wytrzymałość silnika do np 250 KM nie chciałbym 30 km tracic na naped kompresora :)

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 02, 2009, 10:21:56 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
BTW, T28 pracuje też w silnikach forda 1.8 TD (sierra, escort, mondeo).
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 02, 2009, 11:10:08 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Tylko że to chodzi o konkretny model , z tego co wiem to w 200 sx s13 siedzi t25 i  w saabie tez t25 ale wydajnością się znacznie różnią . Pozatym w turbodieslach przeważnie jest większa część wydechowa w porównaniu z tą samą sprężarką ale z benzynowca .


pozdrawiam

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 02, 2009, 12:06:32 pm »

Offline pit

  • dawny Piotrek#389
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
Cytat: "Elwood#1887"
Daj spokój z turbo. 2.0 to wolnoobrotowy piec który ciągnie momentem i kręcenie go żeby turbo dawało jakieś sensowne ciśnienie mija się z celem. Ten silnik to fabryczny motor pod kompresor bez kompresora :) Kupujesz to
http://www.allegro.pl/item743627922_mercedes_kompressor_doladowanie_powietrza_pewny.html
albo to
http://www.allegro.pl/item756683652_kompresor_mercedes_1.html
tzn Eatona M45 albo Eatona M60 i masz konkretny przyrost mocy i momentu bez zabaw z wydechem i smarowaniem turbiny zwłaszcza ze silnik dohc ma rozbudowana głowice i miejsca jest po prostu mało na takie zabawy- to nie lada gdzie od końca kolektora do nadkola masz 30 cm  i turbina wchodzi P&P. Kompresor spokojnie siadzie na przerobionym dolocie, do tego jedno bocznossace dellorto 40/45DHLA i masz super maszynę na miasto która ciągnie od dołu ze hej  :mrgreen: Jak masz wtrysk to jeszcze lepiej- wpinasz kompresor pomiędzy motor a przeplywke


o! wsadze se do m60, bo po bokach mam max 5cm luzu  :mrgreen:
FSO Padlina '95 2.0 8V - było :(
Sprinter max 2.3D - był
Sprinter max 2,9TD - był
BMW E34 540 V8 - jest :]
Opel Combo 1.4 B+G - jako skuter :D

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 02, 2009, 12:35:44 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "turbonez"
co Ty w ogóle opowiadasz :) , według tych teorii to nie było by sensu pakować turbo do diesla bo się przecież nisko kręcą
Kręcą się nisko ze względu na zwlokę czasowa przy samozaplonie paliwa od gorącego powietrza .Jak zmniejszysz czas samozapłonu to możesz kręcić i do 7 tys  :) W przypadku 2.0 dohc nie ma to sensu ze wzgledu na wykonanie tego silnika- sam wal wazy 27Kg ,kolo zamachowe około 10Kg wiec kręcenie tego wysoko mija się z celem ze wgledu na jego twalosc
Wiem ze fabrycznie montowali turbo do 2.0 ale to było w nowszym typie bloku z zupełnie inna pompa oleju i w dużo lepszym wykonaniu niż starsze wersje(wyważenie) Ze względu na zapasy materialu 2.0 wytrzyma duży moment na niskich obrotach -to nie Nm zabijają ten silnik tylko wysokie obroty  :P

[ Dodano: 2009-10-02, 12:38 ]
Cytat: "turbonez"
W układzie korbowym występują duże obciążenia gdy na niskich obrotach odbiera on duże obciążenie dlatego nie przyspiesza się na V biegu z 900 obrotów z gazem w podłodze
Akurat dla niego nie stanowi to problemu mimo ze najzdrowsze to dla niego nie jest ze wzgledu na kiepskie smarowanie całości ktore przy 3 tys wcale nie jest dużo lepsze przez słaba pompę. Nowsze wersje maja już pompę napędzana bezpośrednio od walu korbowego i na takim dole bym bazował jeżeli chodzi o turbodoładowanie, bo i turbina będzie miała  lepsze smarowanie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 02, 2009, 15:25:05 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Z tego co ja wiem to nie zakłada się turbiny dieslowskiej do benzyny.

Silnik 2.0 DOHC nie trzeba odprężać?

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 02, 2009, 15:30:46 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Gandziorz"
Z tego co ja wiem to nie zakłada się turbiny dieslowskiej do benzyny.

i tu jesteś w błędzie, można założyć turbinę od diesla do benzyny. Nic w ten sposób nie popsujesz, są już takie projekty - zrealizowane - i jeździ to normalnie.
Po prostu turbiny od diesli mają inna charakterystykę niż te dla benzyniaków.
Przykładem może być chociażby GARETT T28, który był montowany w silnikach 1.8 TD forda i w niektórych silnikach turbo benzynowych w japońcach. Oczywiście ten świstak był odpowiednio przystosowany do montażu zarówno w jednym jak i w drugim typie silników.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 02, 2009, 21:16:12 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kompresor nie daje duzo Nm na dole ,wiec nie wiem po co sie spieracie w tej kwestii ,bo wydajnosc kompresora rosnie wraz z obrotami ,

turbo moze dac mocne doladowanie na dole ,ale upraszczajac - bedzie to mala turbina ,ktora na gorze da niewiele ,
lepej dac taka ,ktora zacznie pompowac od conajmnej 2000rpm i bedzie "wydolna" do 5500rpm w tym przypadku ,
silnik w Kappie 2.0 16v turbo ma 205KM przy 5600rpm ,a maksymalny moment 300Nm przy 2800rpm - chyba calkiem trafione w ten silnik
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 03, 2009, 09:28:23 am »

e_gregor

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
kompresor nie daje duzo Nm na dole ,wiec nie wiem po co sie cenzura w tej kwestii ,bo wydajnosc kompresora rosnie wraz z obrotami ,


Racja, tyle że przy mniejszych obrotach na każdą sekundę pracy silnik potrzebuje mniej powietrza niż przy kręceniu. Na dodatek kompresor ładuje non stop, przy obrotach przy których turbina co najwyżej hamuje odpływ spalin kompresor już dmucha

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 03, 2009, 13:16:59 pm »

bodzik

  • Gość
W kwestii smarowania starych dohców powiem tylko, że ich pompa jest wydajnościowo identyczna jak polskiej ohv (to samo "wnętrze" pompy). Skłania to do głębszych przemyśleń.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 03, 2009, 13:23:00 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
a może pompa napędzana paskiem na zewnątrz :?:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 03, 2009, 16:02:50 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Jakie ciśnienie oleju daje ta pompa?

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 03, 2009, 21:02:33 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Cytat: "BARTEK#1925"
a może pompa napędzana paskiem na zewnątrz
ja bym sie w takie cos niewszedł bo np pasek moze sie poslizgnaca abo zerwac i lipa...
Powered by Lpg.