Daj spokój z turbo. 2.0 to wolnoobrotowy piec który ciągnie momentem i kręcenie go żeby turbo dawało jakieś sensowne ciśnienie mija się z celem.
co Ty w ogóle opowiadasz
, według tych teorii to nie było by sensu pakować turbo do diesla bo się przecież nisko kręcą :lol: . Poza tym twoja teoria z furą momentu ma tę podstawową wadę że taka fura momentu z dołu działa niszcząco na korby , konkretniej zginająco
. W układzie korbowym występują duże obciążenia gdy na niskich obrotach odbiera on duże obciążenie dlatego nie przyspiesza się na V biegu z 900 obrotów z gazem w podłodze . Nie można zapominać też o tym że na niższych obrotach smarowanie nie jest tak dobre jak powiedzmy przy tych 3000 .
zasadnicze pytanie do czego to auto i jaka planowana moc
Plany wiadomo;] jak największa oczywiśćie za zdrowym rozsądkiem :wink: auto raczej żeby zetrzeć uśmiech właścicieli tylnonapędówek którzy uważaja że polonez potrafi się tylko toczyć :twisted:
Jeśli tak to zorientuj się w internecie ile jest w stanie znieść seryjny dół silnika i szukaj turbiny która Ci starczy z zapasem na takie moce . Chodzi o to żeby nie wstawała za szybko i utrzymywała boost do końca obrotów (fajnie jest ciągnąć pod odcine
) . Pozwoli to ograniczyć moment maksymalny co pozytywnie wpłynie na trwałość przeniesienia napędu a dotego pozwoli zachować odrobine ekonomi np w mieście . (jak już było wspomniane dohc sam z siebie ciągnie z dołu więc na miasto to starczy a w wyższych partiach obrotów pomoże mu turbo ) . Turbinę możesz wybrać patrząc na to jakie daje efekty w innych samochodach o tej samej pojemności . Z racji tego że nie sadzę żeby seryjne dohc znosiło więcej niż te 250 KM szukałbym czegoś pokroju sprężarki z saab 900 2.0 turbo tam jest chyba jakieś t25 jeśli się nie mylę i po samym chipie na stage 3 to turbo starcza do 260-280 KM w takim saabie inna opcja to np t28 z nissana 200sx s14 też z tego co wiem starcza do około 280 KM i takich opcji musisz szukać . Fakt że te turbiny są montowane tam montowane seryjnie pozwala sądzić że nie będą wstawać za późno i wyjdzie z tego idealne streetowe auto , a to że nie będą pracować na 99% możliwości zapewni im dłuższy żywot .
pozdrawiam
aha , no tak jeszcze z tym kompresorem , zapominacie o tym że on pobiera moc z wału , taką która mogła by pójść na koła a mając ograniczoną wytrzymałość silnika do np 250 KM nie chciałbym 30 km tracic na naped kompresora