Autor Wątek: 2.0 DOHC jak dobrać turbo  (Przeczytany 28697 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 08, 2009, 19:01:31 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
turbine tez łatwo w tym systemie załozyc.. ja mam siebie turbo w systemie draw through.. moim zdaniem i kompresor i turbina maja swoje plusy i minusy.. i nieda sie rozczygnąc co jest leprze.. bo zalezy co komu naco i do czego..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 08, 2009, 19:38:18 pm »

Fistasz

  • Gość
racja. I chyba nie ma co dalej tego "sporu" kontynuowac.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 08, 2009, 23:54:16 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Zuczek"
. bo zalezy co komu naco i do czego..

Założenia są następujące :
- wzrost mocy/momentu
-niewielka cena całości
-skoro niewielka cena to części muszą być szeroko dostępne
-nie zbyt duza ilość miejsca pod maska w komorze silnika poloneza/df
-jak najmniej modyfikacji w samochodzie(nie dotyczy silnika i osprzętu)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 09, 2009, 01:01:24 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "Zuczek"
. bo zalezy co komu naco i do czego..

Założenia są następujące :
- wzrost mocy/momentu
-niewielka cena całości
-skoro niewielka cena to części muszą być szeroko dostępne
-nie zbyt duza ilość miejsca pod maska w komorze silnika poloneza/df
-jak najmniej modyfikacji w samochodzie(nie dotyczy silnika i osprzętu)


w przypadku uturbiania/dokładania kompresora  wytłuszczony punkt jest nie na miejscu :)

pozdrawiam

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 09, 2009, 22:38:34 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
w sesie chodzilo mi ze np - jednemu do scigania sie. drugiemu do latania bokiem, tyrzeciemu dla satysfakcji ze zrobil.. a jeszce innemu poto zeby wiecej palilo.. :wink:

a jesli chodzi o ostatni punkt to z jednym i z 2gim tak naprawde jest tyle samo roboty.. troszke innej ale w sumie tylesamo..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 11, 2009, 12:22:12 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "turbonez"
w przypadku uturbiania/dokładania kompresora wytłuszczony punkt jest nie na miejscu

Wsród milosników FSo ma znaczenie. Nie stac nas na kupno nowej spręzarki/kompresora i innych piesci. Dlatego tez patrzymy na elementy uzywane. Kalkulujemy co tansze.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 11, 2009, 12:30:51 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
każdy kalkuluje ale w przypadku turbo oszczędzanie na niektórych elementach mści się okrutnie  :evil: . Niektórych rzeczy nie przeskoczysz i nawet mając mechanikę za grosze to kompletując całość zawsze nazbiera się spora sumka .  (tu 200 , tam 500  i na koniec boisz się tego podliczać )

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 11, 2009, 12:35:46 pm »

Fistasz

  • Gość
i tak juz nie podliczam tego co wlozylem w samochod. A nie bylo tego specjalnie duzo.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 11, 2009, 13:19:59 pm »

alex

  • Gość
Z włożeniem seryjnie uturbionego silnika z rodziny fiata, tak aby to miało ręce i nogi można się zamknąć w kosztach do 5 tyś zł. Czy jest to dużo ? Wszystko zależy od tego jaki punkt widzenia się przyjmie. Dla jednego będzie to ogromna suma włożona bezsensu w poloneza, dla innego będzie to średnia suma biorąc pod uwagę ilość przerabianych, dorabianych rzeczy i efekt jak auto jeździ.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 11, 2009, 13:22:42 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
podziwiam kolegów którym starczyło zapału i pieniedzy na takie zabawy , mnie to osobiście troche to od strasza , zwłaszcza po pęknieciu podłużnicy  :roll:
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 11, 2009, 13:31:40 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
alex, czy Twoj podpis jest realny  :?:  Jesli tak to zapodaj fotke tego co masz pod maska.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 11, 2009, 13:42:32 pm »

alex

  • Gość
Realny, realny... Miałem zakładać osobny temat aby się pochwalić, ale jakoś czasu w ogóle nie mam. Panewka jedynie mi w piątek powiedziała, że nie chce ze mną współpracować, ale w poniedziałek będą nowe założone i auto znów będzie jeździć. Zdjęcia powsadzam, jak będę miał chwile czasu. Nie chce śmietnika na forum robić, więc wszystko będzie w jednym temacie.

W każdym bądź razie mój projekt Poloneza Turbo jeździ :)

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 11, 2009, 13:49:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "alex"
Panewka jedynie mi w piątek powiedziała, że nie chce ze mną współpracować,

rzecz k... ,fiat i jego panewki - żenada
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 11, 2009, 15:38:03 pm »

Offline pit

  • dawny Piotrek#389
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
co poradzic? ten typ tak ma..
FSO Padlina '95 2.0 8V - było :(
Sprinter max 2.3D - był
Sprinter max 2,9TD - był
BMW E34 540 V8 - jest :]
Opel Combo 1.4 B+G - jako skuter :D

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 11, 2009, 16:13:10 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Cytat: "pit"
co poradzic? ten typ tak ma..

niestety   :x
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 11, 2009, 19:38:35 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
dokladnie.. niestety panweki w tychsilnikach niesą najmocniejszą stroną!

alex - to pokaz jak ty to zrobiles u siebie. - niewiedzialem ze jest jeszce polonez 2.0 t jeżący oprocz mojego..;)  :mrgreen:  :mrgreen:  :idea:  :wink:  :wink:

[ Dodano: 11 Paź 2009 19:58 ]
PS - moze taki IC do poloneza..;p :mrgreen:  :twisted: http://zevo.se/blog/wp-content/uploads/2008/02/intercooler.jpg
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 11, 2009, 20:28:17 pm »

bodzik

  • Gość
Nie narzekajcie na panewki bo one są dobre, spójrzcie lepiej na wyważenie "wnętrza" silnika (masy korbowodów potrafią się różnić o 20 gram), smarowanie (wydajność identyczna jak w ohv a do tego po wieloletniej eksploatacji i szlifach "czystość" układu) i chłodzenie oleju (mało kto ma chłodnice z termostatem).

Alex którego dohca masz zaturbionego (stary czy nowy)? I najważniejsze dla mnie: jeśli masz starego dohca to czy robiłeś coś ze smarowaniem?

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 11, 2009, 20:31:51 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
przeprasza.? ktory dohc jest stary a ktory nowy..? kiedy sie to roznilo i czym?? przepraszam za pytanie OT ale niewiem - ja mam z 86... z argenty. wiec chyba nowy ../ :?:
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 11, 2009, 20:43:23 pm »

bodzik

  • Gość
Dla potomnych.

"Stary" to dohc od 1966r do ~ 1986r. Cecha charakterystyczna to wałek pośredni a co za tym idzie pompa oleju o zazębieniu zewnętrznym w misce.
"Nowe" to te od ~ 1986r. (zaczęło się chyba od cromy/themy) do końca produkcji czyli 1998? (w wersji 16vt). Posiadają pompę oleju zamontowaną na przedniej części wału korbowego, czopy o większej średnicy, w większości wałki wyrównoważające. Występowały tylko z "odwróconą" głowicą.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 11, 2009, 21:26:19 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
aha.. myslalem ze te " tradycyjne" z tylno napędowek dziela siejeszce na nowe i stare.."
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk