Autor Wątek: 2.0 DOHC jak dobrać turbo  (Przeczytany 27015 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 16, 2009, 15:01:43 pm »

JohnyWalker

  • Gość
Wybaczcie że wtrącam się do fiatów, ale chyba nie ma co osobnego tematu w roverach otwierać, więc skorzystam z istniejącej dyskusji :D  
Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie uturbienie mojego 1.8 i powoli rozrysowuję cały projekt. Wszelkie sugestie mile widziane :)
Sytuacja o tyle specyficzna że dolny zakres obrotów tego silnika zupełnie mnie zadowala, chciałbym za to poprawić górę. 1.8 jest żwawy do około 5.5krpm, a mnie pozostały przyzwyczajenia z małego K16 :twisted: Tak więc stawiam na niewielkie ciśnienie  doładowania (ok 0.4)i turbinkę dmuchającą od powiedzmy 4krpm. Myślałem nad turbo z rodziny silników 1.8T 150KM VW/Audi i spółka. Wypadałoby zastosować świnkę, ale kto wie?- na małym ciśnieniu może zwykły komp to pociągnie?

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #81 dnia: Październik 16, 2009, 15:14:39 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Najprostszy patent bez świnki, to włącznik ciśnieniowy w układzie dolotowym, np.: od Saaba, który będzie załączał dodatkowe wtryski. Jest to oczywiście rozwiązanie typowo niskobudżetowe. Takie włączniki mają próg zadziałania około 0,2 bara.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #82 dnia: Październik 16, 2009, 15:44:13 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
moim zdaniem jezeli chcesz dodmuchac wysokie obroty.. polecil bymci cos z np nisana sky lina lub tego typu.. byly 1.8 turbo. i one wlansie ladnie dmuchaly nawet do 9tys..;)
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #83 dnia: Październik 16, 2009, 16:07:02 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie było w Skylinie 1.8 Turbo.
Jeśli już to w 200sx, CA18DET.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #84 dnia: Październik 16, 2009, 16:48:53 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
no to mowie ze tego typu - o sky line chodzilo mi ze turbawke z  niego..

a 200sx mialem okazje pojezdzic. niestety automatem.. al edawalo tonawet rady. i krecilo sie nieziemsko..  wiec z tego by mozna pomyslec na turbina..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #85 dnia: Październik 16, 2009, 19:37:50 pm »

JohnyWalker

  • Gość
Nie chodzi o to żeby maksymalnie koszty uciąć, a raczej że sam świni nie zestroję a w okolicy nie ma komu tego powierzyć. Bo zabudowa samej turbiny to nie kłopot :mrgreen: A może dałoby się wykorzystać sterowanie któregoś z silników rover turbo? 2.0T, dawcy przepustnicy do poldkowego 1.4 na przykład? :roll:

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #86 dnia: Październik 16, 2009, 20:12:00 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "JohnyWalker"
A może dałoby się wykorzystać sterowanie któregoś z silników rover turbo? 2.0T
Podpowiem ci że idziesz w dobrym kierunku. Mi w N/A wyszło w 100%  :mrgreen:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #87 dnia: Październik 16, 2009, 21:15:43 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Cytat: "Gandziorz"
Cytat: "turbonez"

ad 2
Daj link bo z tego co wiem za taki hajs o jakim piszesz można kupić samą sondę :) (na allegro w granicach 200 zł )

Link do ebay
Wychodzi ok. 260zł z przesyłką.

Kontroler można kupić np. z firmy autogauge.


Nie czaje toku rozumowania , jak kupujesz kontroler to przeważnie w zestawie jest sonda a sama sonda to sobie możesz hmm.... w sumie nie wiem co możesz zrobić sama sonda :)



Cytat: "JohnyWalker"
Nie chodzi o to żeby maksymalnie koszty uciąć, a raczej że sam świni nie zestroję a w okolicy nie ma komu tego powierzyć. Bo zabudowa samej turbiny to nie kłopot :mrgreen: A może dałoby się wykorzystać sterowanie któregoś z silników rover turbo? 2.0T, dawcy przepustnicy do poldkowego 1.4 na przykład? :roll:


Świnia to moim zdaniem absolutne minimum . Stroić nie musisz sam , jest sporo ludzi (nie firmy tuningowe ) którzy maja sprzęt i pojecie żeby to zrobić i zrobią to za parę stówek . Myślę ze z kimś sie dogadasz zeby do Ciebie przyjechal i zestroil auto . Nie ma co oszczedzac na elektronice :)

pozdrawiam

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #88 dnia: Listopad 30, 2009, 11:03:53 am »

kania_

  • Gość
JohnyWalker z tego co wiem jest tam na stalówce conajmniej jeden warsztat ktory ogarnia strojenie (Niewiem czy znasz Łyche on uturbia juz druga bete i urzywa szerokopasmowki)

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #89 dnia: Styczeń 16, 2010, 16:51:19 pm »

JohnyWalker

  • Gość
Off, dawno mnie nie było, ale że wróciłem to temat wykopię :mrgreen:
Mianowicie jak ma się sprawa smarowania w przypadku montażu turbiny odwróconej o 180 stopni względem oryginalnej pozycji, czyli do góry nogami. Odpływ oleju znajdzie się wtedy u góry. Oczywiście spełniać swoją funkcję będzie, ale olej zamiast ściekać do miski od razu po opuszczeniu łożyskownia wałka będzie sobie stał w turbo aż do poziomu rurki odpływowej. Ma to jakiś negatytwny wpływ na uszczelnienia?

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #90 dnia: Styczeń 16, 2010, 17:15:59 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
jak pisalem Ci juz gdzieindziej.. MA;)
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #91 dnia: Styczeń 16, 2010, 17:27:54 pm »

JohnyWalker

  • Gość
Dzięki Zuku :)

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #92 dnia: Styczeń 16, 2010, 18:27:35 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
nie mozesz tak tego zamontować , najczesciej da sie obrócić obie musze wzgledem czesci centralnej i problem znika  .

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #93 dnia: Styczeń 16, 2010, 18:34:50 pm »

alex

  • Gość
JohnyWalker, szybko w ten sposób załatwisz uszczelniacze w turbinie. Są ludzie co odwracają części turbiny względem siebie, u mnie były takie próby, ale okazało się prościej wyspawać nowy, odpowiedni kolektor.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #94 dnia: Styczeń 16, 2010, 22:40:58 pm »

JohnyWalker

  • Gość
O to mi się rozchodziło właśnie. Dzięki za pomoc.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #95 dnia: Styczeń 21, 2010, 15:18:34 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
JohnyWalker, czyżbyś robił mixa z aut które masz w podpisie?? jak zamierzasz odprężyć silnik czy zostaje jak jest i tylko soft turbo i liczysz na przetrwanie uszczelki.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #96 dnia: Styczeń 21, 2010, 17:01:42 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Kanapka musi być, albo chociaż większa uszczelka.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #97 dnia: Styczeń 22, 2010, 13:12:33 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
moim zdaniem  nie choc przyznaje ze nieiwem jaki stopien spr jest w roverze i jak on sietam ma uszczelkowo . ale w fiatowym do 0.3 uwzazam ze nietrzeba nic grzebac z odpręzaniem - u mnie  przy 0.5 dawalo rady n adopreżonym - chc jak mowilem zadko dawalem w palnik bo i zdrowie nieto przy starossci
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #98 dnia: Styczeń 22, 2010, 16:18:53 pm »

JohnyWalker

  • Gość
Nie, Ti po prostu mam w domu od jakiegoś czasu:P  Chociaż rozważałem zastosowanie elementów komara :twisted:
Turbo pochodzić będzie w dużym stopniu z lancii, ciśnienie ograniczę do jakichś 0.4, bez szaleństw silnik powinien wytrzymać bez odprężania. Turbina jest duża, więc dmuchać będzie dopiero na wyższych obrotach, na których nie jeździ się cały czas. Projekt ostatnio zwalnia, niewykluczone że diabli go wezmą, ale cóż...

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #99 dnia: Styczeń 22, 2010, 22:38:28 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
nie ... nierob mi tego.. zrob ten projekt.. jestes moja nadzieja.;)  :mrgreen:  :idea:  :idea:
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk