Autor Wątek: 2.0 DOHC jak dobrać turbo  (Przeczytany 26997 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 12, 2009, 00:11:08 am »

alex

  • Gość
Silnik to nowy typ dohc, jeden z ostatnich 8v jakie wychodziły w Lanci Dedrze. Posiada już wałki wyrównoważające przez co mam rozrusznik z drugiej strony i zostawioną głowice z przedniego napędu ponieważ jest różnica w otworach do smarowania w bloku. Muszę się w końcu zebrać do porobienia fotek już złożonego silnika i utworzenia odpowiedniego tematu. A pisania o przerabianiu, dorabianiu, problemach jakie wychodziły po drodze jest na całą stronę :)

PS. Zuczek, jakbyś kojarzył to byliśmy u Ciebie nie tak dawno (miesiąc temu ? ) z Bubu i Świętym debatować nad Twoją wydmuchaną uszczelką :P

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 12, 2009, 14:06:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a JA mam bardzo nowego DOHC R5 i na panewki bede narzekal  :evil:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 13, 2009, 20:31:09 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
aa alex to ty.. spoko.;) juz kojaze.;) juz Ci smiga ta fura..?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 14, 2009, 00:21:58 am »

alex

  • Gość
no, ja to ja :P Auto śmigało, ale panewka poszła. Jak się wkłada silnik i czegoś nie zrobi to się później niestety mści, na własne życzenie... Zrobi się i auto znów będzie jeździło w przyszłym tygodniu. Wtedy nagram filmik, założę temat i się pochwale jak to wszystko chodzi :) A odpycha się naprawdę szybko...

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 14, 2009, 01:15:43 am »

marcij

  • Gość
A do czasu pojawienia sie fotek ja jeszcze poswiadcze , ze te slowa to prawda , tylko prawda i sama prawda ;P, jak komus trzeba dowodow ;P

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 14, 2009, 19:28:18 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
a ja sie tylko moge zgdozic ze prawda jest takaze  siemsci.. u mnei jest.. bylo tosamo z panewka - tez kilka lat temu wkladalem podjarany jak dziki osoiol silnik.. i tez zaraz pabnewka bach.. musz etam wpoasc do ciebei jako .. na czasie..;)
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 14, 2009, 20:13:24 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Powiedźcie mi jedno włożyliście turbo i wszystko pięknie.
Czym to stroiliście jak chodzi o odpowiednią mieszankę?
U siebie będę to robił za pomocą ecumaster dot 2 i sondą BOSCH LSU 4.2 (ja mam wtrysk sekwencyjny).

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 14, 2009, 20:55:51 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
To nie tak - do alexa poldka poszedł cały kompletny silnik DOHC z lancii dedry turbo, na prawie seryjnej elektronice - ECU jest z Dedry Turbo, jedyna zmiana w stosunku do serii to sterowanie wastegate przez MBC a nie ECU oraz wydumany przezemnie map sensor (na razie nie udało się zdobyć seryjnego APS02/03 z dedry turbo). Silnik miał ustawione doładowanie na poziomie 0.5 bara , seryjnie z tego co pamiętam jest 0.7
Tak czy tak mieszankę pasuje sprawdzić to AFRem więc pewnie niedlugo po naprawie silnika się to zrobi, ja dysponuje AFR Tech Edge 2J1 z LSU4.2

PS Odpycha się to nieźle ale do pełni szczęścia trzeba to jeszcze dopracować
"jest ryzyko , jest zabawa"

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 14, 2009, 21:00:53 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "święty"
Tak czy tak mieszankę pasuje sprawdzić to AFRem więc pewnie niedlugo po naprawie silnika się to zrobi, ja dysponuje AFR Tech Edge 2J1 z LSU4.2
male drobne pytanko. Co to ten AFR :?: czy to jakies przenosne urzadzenie czy montuje sie to na stale majac turbo :?:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 14, 2009, 21:13:16 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
to małe urządzonko oparte na sondzie szerokopasmowej , wiec wkreczasz sonde w wydech i podłączasz kontroller i jazda

tutaj ma dole jest fotka:

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=181771&c=248&f=12&start=60&79
"jest ryzyko , jest zabawa"

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 14, 2009, 21:20:36 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
święty, ile kosztowal Cie ten zestawik?? tak z ciekawosci :P na allegro ceny sa rozne. a mi napewno takie cos sie przyda
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 14, 2009, 21:26:04 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja ustawialem mieszanke tak akby napewno neibyla za uboga.. .. z tym ze ja mam gaznik.. i lpg..  niemierzylem niczym skladu.. smiga to juz takladnych pare lat..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 14, 2009, 21:26:13 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a i czy ta sonda szerokopasmowa jest 5 przewodowa czy 4 przewodowa??
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 14, 2009, 21:48:27 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
z tego co pamietam to zamawiał to kolega turbonez szt.2 - dla siebie i dla mnie , koszt ok 600-700 wyszedł jakiś rok temu, szerokopasmowa ma 5 przewodow i działa zupełnie inaczej niz zwykła sonda.Poszukaj sobie - wideband lambda w google
"jest ryzyko , jest zabawa"

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 14, 2009, 22:02:39 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
i cała polska w temacie. Dzieki święty, za info. pozdrawiam

[ Dodano: 14 Paź 2009 22:16 ]
dobra jeszcze tylko jedna rzecz. czy ta szerokopasmowa podlacza sie do seryjnego kompa czy jak to to tam dziala??
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #75 dnia: Październik 15, 2009, 02:00:59 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "mlodyolek#1934"
i cała polska w temacie. Dzieki święty, za info. pozdrawiam

[ Dodano: 14 Paź 2009 22:16 ]
dobra jeszcze tylko jedna rzecz. czy ta szerokopasmowa podlacza sie do seryjnego kompa czy jak to to tam dziala??

Nie ma sensu podłączać afr do seryjnego ecu.
Szerokopasmową ustawisz dokładnie za pomocą piggy-back tzw. świńki odpowiedniej dawki paliwa dla każdego zakresu obrotów. Jak wstawiasz turbo i większe wtryski to komp seryjny nie połapie się i dlatego stosuje się takie patenty.

Schemat wygląda mniej/więcej tak:

Seryjne ecu <- piggy-back <- sygnał z MAF i AFR.

Świnka po prostu zmienia parametry z MAF (przepływka) i mapy wtrysków które ustawiasz na podstawie logów z AFR a następnie podaje do seryjnego ecu.

święty zwykłe sondy lambda też niektóre posiadają 5 kabelków ;)
Chodzi generalnie o to że sonda lambda jest niezbyt precyzyjna i podaje wskaźnik od 0 do 1V a AFR podaję dokładnie (charakterystyka pracy liniowa) od 0 do 5V i dlatego ją się stosuje.

Jak chodzi o cenę AFR to dzisiaj do wyrwania za nawet 250zł z ebay (wliczyłem przesyłkę).

Miło święty że zaglądnąłeś na forum, bo tylko na motonews Cię widać.

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #76 dnia: Październik 15, 2009, 09:29:08 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Cytat: Gandziorz
Cytat: "mlodyolek#1934"


...święty zwykłe sondy lambda też niektóre posiadają 5 kabelków ;)...


...Jak chodzi o cenę AFR to dzisiaj do wyrwania za nawet 250zł z ebay (wliczyłem przesyłkę)...



ad 1
zwykłe sondy mają maks 4 , a 5 przewodowe można znaleźć w niektórych nowoczesnych samochodach ale to już są szerokopasmówki

ad 2
Daj link bo z tego co wiem za taki hajs o jakim piszesz można kupić samą sondę :) (na allegro w granicach 200 zł )

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #77 dnia: Październik 15, 2009, 09:56:53 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Sama sonda szerokopasmowa nie starczy do pomiaru AFR , co wynika z jej zasady działania. Dlatego wymagany jest jeszcze kontroller do obsługi samej sondy - tak w skrócie - sonda do poprawnej pracy musi mieć odpowiednią temperaturę, sama konstrukcja grzałki jest taka że zmienia swój opór wraz z temperaturą , więc dla jej prawidłowej pracy konieczna jest stabilizacja i pomiar prądu grzałki w celu zapewnienia optymalnej temperatury pracy. Sama sonda nie generuje żadnego napięcia , generalnie sama zmiana prądu płynącego przez złącze jest miarą ilości tlenu , jakoś przy zachowaniu napięcia na drugim. Sam kontroller musi mieć zaadoptowany regulator PID w celu stabilizacji płynącego prądu , natomiast jego zmiany odzwierciedlają AFR , dopiero to zostaje przekształcone na napięcie 0-5V w zależności od AFRu.
"jest ryzyko , jest zabawa"

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #78 dnia: Październik 15, 2009, 10:37:44 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
kurza... zostaje przy gazniku.. :lol:
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

2.0 DOHC jak dobrać turbo
« Odpowiedź #79 dnia: Październik 15, 2009, 13:37:56 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "turbonez"

ad 2
Daj link bo z tego co wiem za taki hajs o jakim piszesz można kupić samą sondę :) (na allegro w granicach 200 zł )

Link do ebay
Wychodzi ok. 260zł z przesyłką.

Kontroler można kupić np. z firmy autogauge.