Autor Wątek: Konserwacja podwozia  (Przeczytany 42120 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 08, 2010, 11:52:23 am »

lolo

  • Gość
Czyli pomiędzy podkład epoksydowy i konserwacje można dać:

- chlorokauczuk

- lub podkład akrylowy

Dobrze rozumiem?

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #81 dnia: Październik 08, 2010, 13:12:07 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Tak, zgadza się.

Na pędzel to najlepszy byłby chlorokauczuk. Jest gęsty i ładnie się rozprowadza/ u mnie 2l poszły tego
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #82 dnia: Październik 08, 2010, 16:07:54 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytuj (zaznaczone)
A po co dawać na podwoziu lakier?

1. żeby zamknąć podkłady które chłoną wodę, za wyjątkiem epoxydu.
2. żeby na baranie była gładka estetyczna powierzchnia, której nie trzyma się błoto i dobrze widać gdzie wyłazi rdza.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #83 dnia: Październik 08, 2010, 17:43:01 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Cytuj (zaznaczone)
A po co dawać na podwoziu lakier?


Tak mi się wydaje, że chyba auto fabrycznie jest całe lakierowane, nie tylko na górze ale i w środku i od spodu. Kiedy zdrapywałem stara konserwacje z kosza bagażnika od spodu to był tam biały lakier L-74 taki jaki na nadwoziu był. Chociaż nie był on już taki biały jak na palecie bo przez te chemie konserwacje trochę zżółkł ale lakier był. Od środka pod zdrapanym wygłuszeniem bitumicznym na podłodze też jest lakier a nie tylko podkład. Nie lakierowali tylko dachu od spodu tylko mgiełkę puścili albo powstała ona w wyniku lakierowania wnętrza.
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #84 dnia: Październik 08, 2010, 18:26:57 pm »

lolo

  • Gość
Rozumiem kłaść lakier pod konserwacje (baranka itd) ale na wierzch?

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #85 dnia: Październik 08, 2010, 19:16:03 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
heheheh na każdym baranku jest napisane żeby nie lakierować baranka  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: baranka narzucasz na lakier a nie odwrotnie-
 bo to nie będzie miało sensu (lakier na baranku popęka i odpadnie)
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #86 dnia: Październik 08, 2010, 19:30:45 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytuj (zaznaczone)
heheheh na każdym baranku jest napisane żeby nie lakierować baranka
to bardzo ciekawe co mówisz...
z karty technicznej novola
Cytuj (zaznaczone)
ŚRODEK OCHRONY KAROSERII GRAVIT 610 - (...)Oparty jest na żywicach syntetycznych, nie zawiera asfaltów i bitumów, może być pokrywany dowolnymi lakierami akrylowymi.(...)

Baranek GOLD CAR
Cytuj (zaznaczone)
Bezpośrednio przed użyciem wstrząsnąć pojemnikiem w celu dokładnego wymieszania i nakładać w temp. 15o - 30oC pistoletem natryskowym do środków konserwujących. Nałożona warstwa musi dobrze wyschnąć, wtedy jest gotowa do zabezpieczenia lakierami nawierzchniowymi.

Baranek APP
Cytuj (zaznaczone)
Po wyschnięciu jest pokrywalna wszystkimi typami lakierów nawierzchniowych.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #87 dnia: Październik 08, 2010, 19:41:57 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
przeciez auto z fabryki wychodziło z barankiem polakierowanym (ja tak miałem w przejsciowce koloru ciemno niebieskiego). Normalnie jak umylem myjka podwozie to sie ukazał kolor niebieski :)

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #88 dnia: Październik 08, 2010, 19:42:05 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
hehehehhe za dużo piwa... ehhh to ja na intergum spojrzałem sorki  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: na samym dole puszki napis

[ Dodano: 08 Paź 2010 19:46 ]
baranek
Cytuj (zaznaczone)
nie zawiera asfaltów i bitumów
ale nie wszystkie mogą być lakierowane
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #89 dnia: Październik 08, 2010, 20:20:31 pm »

lolo

  • Gość
Cytat: "FaZi"
przeciez auto z fabryki wychodziło z barankiem polakierowanym (ja tak miałem w przejsciowce koloru ciemno niebieskiego). Normalnie jak umylem myjka podwozie to sie ukazał kolor niebieski :)


To napylenie po lakierowaniu auta, na tej samej zasadzie co dach w środku. Nikt tego specjalnie nie lakierował.

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #90 dnia: Październik 08, 2010, 20:24:45 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "lolo"
To napylenie po lakierowaniu auta
żadne zapylenia. mam malucha w fabrycznej konserwie i całość jest porządnie polakierowana pod kolor nadwozia.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #91 dnia: Październik 08, 2010, 20:28:11 pm »

lolo

  • Gość
Czyli jeszcze raz:

- usuwamy rdzę
- podkład epoksydowy
- podkład akrylowy
- chlorokauczuk
- konserwacja typu baranek lub bitgum
- warstwa lakieru


Taka kolejność?

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #92 dnia: Październik 08, 2010, 21:19:17 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Cytat: "maciejowski"
Cytat: "lolo"
To napylenie po lakierowaniu auta
żadne zapylenia. mam malucha w fabrycznej konserwie i całość jest porządnie polakierowana pod kolor nadwozia.
Może nie polakierowane,tylko pigment był dodany do  masy konserwującej , bo wydaję mi się to nie prawdopodobne. :roll:
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #93 dnia: Październik 08, 2010, 21:50:57 pm »

lolo

  • Gość
Teraz już wiem, bo spojrzałem pod auto. Malowane specjalnie na pewno to nie było. Konserwacja jest poprostu zabarwiona pod kolor nadwozia.

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #94 dnia: Październik 11, 2010, 21:30:21 pm »

knrdlvn

  • Gość
A jak Waszym zdaniem najlepiej jest usunąć starą konserwacje? Da rade rozpuszczalnikiem, np. nitro? Myślę też czy nie warto by było wybrać się do jakiegoś serwisu zajmującego się konserwacją i odżałować parę groszy. W TV widziałem jak goście działali myjką ciśnieniową...
Druga sprawa to jak zachowuje się farba nakładana w niskiej temperaturze otoczenia. Z różnych przyczyn remont podłogi będę mógł zacząć dopiero w grudniu. Garaż mam co prawda ocieplony i nawet w duże mrozy temperatura utrzymuje się w nim na poziomie ok. 5 st C , jednak jest to sporo poniżej tego co wypisują producenci na opakowaniach większości farb. Ogrzanie puszki farby w garnku z ciepłą wodą do jakiejś rozsądnej temperatury nie jest problemem, ale schnąć będzie już musiała w zimnie. Mam wątpliwości czy nie wpłynie to na jakość powłok?

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #95 dnia: Październik 11, 2010, 22:45:47 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
knrdlvn, starą konserwację ściągamy posiłkując się opalarką i szpachelką.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #96 dnia: Październik 11, 2010, 22:46:17 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
A po co usuwać starą ?

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #97 dnia: Październik 11, 2010, 23:53:49 pm »

knrdlvn

  • Gość
Cytat: "BARTEK#1925"
knrdlvn, starą konserwację ściągamy posiłkując się opalarką i szpachelką.

Oj, to będzie trochę roboty  :|

Cytat: "xmaniekx"
A po co usuwać starą ?

Chce zobaczyć co pod nią siedzi. Narazie wiem że napewno mam do roboty okolice uchwytu na lewarek, i te miski na nogi pasażerów z tyłu.

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #98 dnia: Październik 12, 2010, 00:09:52 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
To ja ze swojego doświadczenia nikłego polecam wywalić wszystko ze środka, tam fajnie widać gdzie zaczyna się psuć. Chyba, że auto musi po weekendzie wyjechać i szkoda Ci roboty.
zdr

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #99 dnia: Październik 12, 2010, 20:58:23 pm »

knrdlvn

  • Gość
Cytat: "xmaniekx"
To ja ze swojego doświadczenia nikłego polecam wywalić wszystko ze środka, tam fajnie widać gdzie zaczyna się psuć.


Taki mam właśnie też zamiar. Jak się już zmobilizuję do roboty to chciałbym zrobić do porządku. Martwi mnie tylko czy farba nakładana w niskiej temperaturze będzie właściwie chronić przed korozją.