Autor Wątek: Konserwacja podwozia  (Przeczytany 39681 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #100 dnia: Październik 13, 2010, 11:28:23 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "knrdlvn"
BARTEK#1925 napisał/a:
knrdlvn, starą konserwację ściągamy posiłkując się opalarką i szpachelką.

Oj, to będzie trochę roboty  
Oj było kiedyś jak działałem z carusem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #101 dnia: Październik 13, 2010, 19:52:56 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Cytuj (zaznaczone)
A jak Waszym zdaniem najlepiej jest usunąć starą konserwacje?


A) Na zimno: Drapać skrobać skrobakiem, majslem. Najgorzej jest robić to druciakiem (zalepia się)
B) Na ciepło: Lutlampa na benzynę lub gazowa... tylko z umiarem żeby nie podgotować z drugiej strony mazi izolacyjno-wygłuszających
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #102 dnia: Październik 13, 2010, 23:30:38 pm »

lolo

  • Gość
Może ktoś podać nazwy konkretnych produktów użytych do konserwacji. Produkty dobre, niekoniecznie markowe, przystępne cenowo.

podam warstwami

1. podkład epoksydowy lub coś innego o podobnym działaniu
2. podkład akrylowy
3. chlorokauczuk
4. warstwa konserwacji


Czy z któryś warstw można zrezygnować? Ile warstw było fabrycznie?

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #103 dnia: Październik 13, 2010, 23:37:00 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
@2. nie ma sensu dawać 2 podkładów, tylko reaktywny musi być z akrylowym.
@3. chlorokauczuk to syf, daj lakier akrylowy albo poliuretanowy.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #104 dnia: Maj 08, 2011, 18:36:08 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Przymierzam się do zdrapania starej konserwacji i nałożenia nowej no i nie wiem czy kupić jakąś tanią opalarkę czy może palnik? Co się bardziej przyda w warsztacie?

Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #105 dnia: Kwiecień 21, 2013, 20:04:14 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Muszę zakonserwować progi (wymienione). Mam dyszę z sondą o średnicy 10 mm do pistoletu. Czy rozwiercenie 3-4 otworów fabrycznych o średnicy 5 mm (tych od góry pod wykładziną) do średnicy 10-11 mm nie spowoduje obniżenia wytrzymałości progu? Pytam bo nigdzie nie mogę znależć informacji na ten temat a nie chcę czegoś spierniczyć. Jak to się robi w warsztatach konserwujących samochody zawodowo?
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #106 dnia: Kwiecień 21, 2013, 21:17:51 pm »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Na pewno spowoduje. Na pewno w dużo mniejszym stopniu jak wżery które pojawią się tam za 2 lata jak niedokładnie zakonserwujesz. Ja zrobiłem 1 otwór 10mm gdzieś w połowie długości i sonda dostała się wszędzie.

Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #107 dnia: Kwiecień 21, 2013, 21:21:55 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Rozwierć jeden przed słupkiem środkowym od strony przednich drzwi. Z tyłu jak zdejmiesz koło i nadkole plastikowe masz 2 otwory do tego przeznaczone, z przodu to samo, też jest jeden otwór technologiczny.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #108 dnia: Kwiecień 21, 2013, 21:35:23 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Skoro wymieniłeś progi, to w jakim celu chcesz je nawiercać ?? Przecież z przodu i z tyłu progu są otwory technologiczne do wtryskiwania konserwacji. Przez nie wlewa się konserwację pistoletem, aż do momentu wypłynięcia konserwacji przez otwory odpływowe.
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #109 dnia: Kwiecień 21, 2013, 22:03:11 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
OK, rozwiercę jeden otwór na stronę w połowie.
Przecież z przodu i z tyłu progu są otwory technologiczne do wtryskiwania konserwacji
Przez przedni i tylny otwór jestem w stanie zakonserwować po 50 cm długości progu (tyle ma sonda). Środek pozostaje niezakonserwowany.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #110 dnia: Kwiecień 21, 2013, 22:31:55 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
jestem w stanie zakonserwować po 50 cm długości progu (tyle ma sonda). Środek pozostaje niezakonserwowany.

Odkurz z pistoletu również działa jako konserwacja.
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #111 dnia: Kwiecień 21, 2013, 23:01:37 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
to przedłuż sondę.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #112 dnia: Czerwiec 14, 2013, 23:04:03 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Jeszcze jedno pytanie. Fabrycznie pod błotniki przednie na ich połączenie z nadwoziem szła jakaś taka masa uszczelniająca. Aktualnie musiałem to wszystko zdrapać, bo rdza wyszła. Czym zastąpić tą masę, żeby była przez długi czas elastyczna (aktualna jest elastyczna, a właściwie lepka po 16 latach od nałożenia)? Nie chcę, żeby miała ona typowe właściwości sklejające elementy, bo błotnik czasem trzeba przecież zdjąć.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #113 dnia: Czerwiec 14, 2013, 23:18:01 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Może Blachogum ? Albo jakiś kit samochodowy.

Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #114 dnia: Czerwiec 15, 2013, 12:15:31 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Jeszcze jedno pytanie. Fabrycznie pod błotniki przednie na ich połączenie z nadwoziem szła jakaś taka masa uszczelniająca. Aktualnie musiałem to wszystko zdrapać, bo rdza wyszła. Czym zastąpić tą masę, żeby była przez długi czas elastyczna (aktualna jest elastyczna, a właściwie lepka po 16 latach od nałożenia)? Nie chcę, żeby miała ona typowe właściwości sklejające elementy, bo błotnik czasem trzeba przecież zdjąć.
kupowałem coś takiego do siebie, 8 zł paczka która wystarczyłaby na "uszczelnienie" 10 błotników, nazwy nie pamiętam, ale mam to gdzieś w garażu, muszę poszukać i sprawdzić nazwę.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #115 dnia: Czerwiec 17, 2013, 21:48:10 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
daj carbond 940 fc
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #116 dnia: Czerwiec 17, 2013, 23:58:41 pm »

myambo

  • Gość
Masa uszczelniająca Auto Kit ? Takie coś było chyba nakładane fabrycznie.

Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #117 dnia: Sierpień 05, 2013, 20:17:38 pm »

Offline mati_lecha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 564
Czym najlepiej zakonserwować blachy w komorze silnika, żeby wytrzymało temperatury?

Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #118 dnia: Sierpień 09, 2013, 23:58:01 pm »

Offline slonik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 105
  • Płeć: Mężczyzna
ktoś już kiedyś pokazywał nawet fotki z bandażami na kolektorze wydechowym, więc może by tak zmniejszyć temperaturę w komorze silnika?

Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #119 dnia: Sierpień 12, 2013, 12:02:54 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Panowie jakie baranki polecacie ?