Autor Wątek: v6 opel w trakcie budowy  (Przeczytany 66376 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #180 dnia: Lipiec 27, 2012, 14:10:09 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
elo. dawno nic nie pisalem, bo w sumei nic sie nie dzieje niestety :/ (ale projekt nie umarl ;) ) , ciagle cos innego sie znajduje co zabiera mi czas (ostatnio np robota w anglii :/ ;) ).
tak wiec troche kasy zalapalem to kupilem sobie kute korby. fajnie bo od razu sa 70g lzejsze od fabrycznych. do tego sruby klasy grade8 (znacznie lepsze od fabrycznych, podobniez niewiele gorsze od arp, a znaaacznie od nich tansze)
do tego kute denko tloka  z c20xe. niestety nie udalo mi sie zlozyc kompletu 6 do mojego silnika, pomimo 3 roznych kompletow :/
do tego stalowy wal. tak wiec  bedzie mozna dmuchac ;)
juz bym mogl zlozyc dol silnika, gdyby nie to, ze nei mam kompletu tlokow i nie moge oddac walu do wywazenia :/ coz, chyba trzeba bedzie odlozyc to i zbierac na denka wossnera (czyli znowu sie zejdzie, bo wciaz nie mam roboty stalej ;D , a forsy juz nie mam :/ ).


jeszcze z 10 lat i bedzie gotowy hehehe


 
« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2012, 14:49:51 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #181 dnia: Lipiec 27, 2012, 15:08:27 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Jeśli chodzi o tłoki to ja bym odrazu zamowil wossnera. Przecież użwyanych tłoków sie nie zakłada...
Do tego szlif cylindrów i dopiero można składać :)
Ja bede musiał sie wybrać moim wolnossacym na hamownie, zobaczymy co z tego wyszło :)
http://www.mickey-garage.pl/projekty/28/opel-vectra-b-30-v6---245km-299nm
tutaj 3.0 V6 dolot + wydech + strojenie i 245km :)

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #182 dnia: Lipiec 27, 2012, 16:06:22 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
eśli chodzi o tłoki to ja bym odrazu zamowil wossnera.
ta, chętnie zobacze jak od tak wyskaujesz z kasy na wossnery :P w ogóle  wossner ma x30xe w katalogu czy trzeba dorabiać z wymiarów ?
Przecież użwyanych tłoków sie nie zakłada
a to niby czemu ? jak trzymają owalizacje to można ;)
w x30xe mega dużo dają kolektory, po dobrym strojeniu można nawet te 250 km ugrać ;)
ogólnie komplecik ładny, ale ja bym wolał zainwestować te pare złotych wiecje w arp i miec świety spokój ;)
p.s: ten wał to napewno stalowy ?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2012, 16:10:54 pm wysłana przez Leonek1321 »
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #183 dnia: Lipiec 27, 2012, 16:53:41 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
budujac taki silnik 3xx km i przeliczajac ile to juz kosztowało, a ile jeszcze w ten projekt wejdzie to kwota za wossnery wcale tak nie powala...
to samo mysle o uzywanych tlokach, wsadzajac tyle pracy i kasy lepiej kupic nowe i miec pewnosc a nie zakladac uzywanych... szkoda by bylo pozniej rozbierac motor od nowa ;p
ja swapujac mojego (a tloki i korby zostawilem, praktycznie jedyna rzecz jakiej z silnika nie wyciagałem) spisywalem na kartke co ile kosztowalo i wyszlo mi prawie 13tys. + ecumaster i sonda zeby to wystroic 1600zl.
Wiadomo hamulce tez trzeba zmienic zeby sie miec czym zatrzymac, pasuje pomyslec o jakims innym moscie i wale napedowym, no i sprzeglo spiekowe mile widziane przy takiej mocy :)


Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #184 dnia: Lipiec 27, 2012, 17:08:24 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jak z rejestracją było u Ciebie Kusmier ???
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #185 dnia: Lipiec 27, 2012, 17:23:48 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Jak z rejestracją było u Ciebie Kusmier ???
Odwiedziłem wszystkie okregowki w Krakowie i nie dało rady wbić 3.0, wiec zrezygnowałem i podbiłem na 1.4 ;p
przynajmniej OC bedzie tansze hehe ;p

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #186 dnia: Lipiec 27, 2012, 23:20:07 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
eśli chodzi o tłoki to ja bym odrazu zamowil wossnera.
ta, chętnie zobacze jak od tak wyskaujesz z kasy na wossnery :P w ogóle  wossner ma x30xe w katalogu czy trzeba dorabiać z wymiarów ?
Przecież użwyanych tłoków sie nie zakłada
a to niby czemu ? jak trzymają owalizacje to można ;)
w x30xe mega dużo dają kolektory, po dobrym strojeniu można nawet te 250 km ugrać ;)
ogólnie komplecik ładny, ale ja bym wolał zainwestować te pare złotych wiecje w arp i miec świety spokój ;)
p.s: ten wał to napewno stalowy ?

do x30xe raczej nie, ale robi do c20leta i c20xe, a to pasi do 3.0 (ewentualne mody to podciecie tloka pod inne zawory, a od leta nawet zdaje sie nie trzeba podcinac pod zawory v6)

za same denka wossnera trzeba wylozyc 3 kafle. za korby ponad 2. sruby arp prawie 600. troche sie nazbiera. niestety, az tyle kasy nie mialem, jak zaczynalem projekt to kasa nie byla problemem, bo mialem w miare dobrze platna prace, teraz niestety sie to zmienilo, dlatego miedzy innymi tyle to trwa wszystko.
nie mniej jednak jak bede mial forse to prawdopodobnie zanabede (kiedys).

wal napewno stalowy.
blok mam po honowaniu. szlif nie byl potrzebny, a poza tym nie chcialem nadwymiaru robic.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2012, 23:45:02 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #187 dnia: Lipiec 27, 2012, 23:22:28 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Jak z rejestracją było u Ciebie Kusmier ???
Odwiedziłem wszystkie okregowki w Krakowie i nie dało rady wbić 3.0, wiec zrezygnowałem i podbiłem na 1.4 ;p
przynajmniej OC bedzie tansze hehe ;p

a jak sie cos stanie (nie zycze oczywiscie) to potem chyba bedzie niezly problem, jak trzeba bedzie wylozyc kase za szkody z wlasnej kieszeni, bo ubezpieczyciel odmowi wyplaty.
to ja, byly Marcin#839

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #188 dnia: Lipiec 27, 2012, 23:38:18 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
a jak sie cos stanie (nie zycze oczywiscie) to potem chyba bedzie niezly problem, jak trzeba bedzie wylozyc kase za szkody z wlasnej kieszeni, bo ubezpieczyciel odmowi wyplaty.
fajnie sie mowi jak sie nie próbowalo zalatwic takiej rejestracji :)
poza tym po ulicy raczej tym za wiele nie bede jezdzil, jedynie na stacje benzynowa i testy, reszta zamkniete place i tory bo nie po to sie buduje takie samochody zeby palić spiek w korkach

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #189 dnia: Lipiec 27, 2012, 23:44:48 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
ja tylko stwierdzam fakt. podejrzewalem, ze raczej nie bedzie mozliwe zarejestrowac go na full legal ;)
to ja, byly Marcin#839

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #190 dnia: Lipiec 27, 2012, 23:48:38 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
tak szczerze mowiac to stawiajac sie na miejscu diagnosty... nie ma sie co dziwic ze nie chca sie pod tym podpisać.
wiadomo jaki czub ten silnik wsadzil do tego auta i co bedize wyczyniał z tym?

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #191 dnia: Lipiec 28, 2012, 01:34:03 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
wal napewno stalow
tak samo wyglądał wał który wyciągnołem  z x30xe brata  tyle że ten już złapał panewke ;) stąd pytanie ;)

budujac taki silnik 3xx km i przeliczajac ile to juz kosztowało, a ile jeszcze w ten projekt wejdzie to kwota za wossnery wcale tak nie powala...
to samo mysle o uzywanych tlokach, wsadzajac tyle pracy i kasy lepiej kupic nowe i miec pewnosc a nie zakladac uzywanych... szkoda by bylo pozniej rozbierac motor od nowa 
ja swapujac mojego (a tloki i korby zostawilem, praktycznie jedyna rzecz jakiej z silnika nie wyciagałem) spisywalem na kartke co ile kosztowalo i wyszlo mi prawie 13tys. + ecumaster i sonda zeby to wystroic 1600zl.
wiesz do 300km to w ogóle nie warto inwestować w tłoki które przewyższą wytrzyłałością i ceną budowe reszty( kiedyś wydałem kase na wossnery, niestety projektu nigdy nie dokończyłem... ) ale nie wiem skąd Ci te 1.6 k wyszło ...
ale mniejsza, u kumpla śmigają tłoki kute w lecie które były zatarte w innymy silniku, są po obróbce cnc i nie ma z nimi problemu przy ponad 300 km wiec nie rozumiem czemu  tłoki które trzymaja olwalizacje miałby być nie odpowiednie do tego silnika ....
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #192 dnia: Lipiec 28, 2012, 02:51:56 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ja to sie dziwie ze w ogole ktos sie bawi w budowe  silnika przed swapem. Tych silnikow(tzn 2.5 i 3.0) jest na metry i od kilograma jeszcze wiec do testow i swapa kupujesz pierwszy lepszy który jest w miare ok i działasz, jak wszystko ogarniesz/dorobisz/wysterujesz to kupujesz jakas ruine i robisz od zera na nowych gratach i pozniej juz tylko zmieniasz
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #193 dnia: Lipiec 28, 2012, 09:59:21 am »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Ja to sie dziwie ze w ogole ktos sie bawi w budowe  silnika przed swapem. Tych silnikow(tzn 2.5 i 3.0) jest na metry i od kilograma jeszcze wiec do testow i swapa kupujesz pierwszy lepszy który jest w miare ok i działasz, jak wszystko ogarniesz/dorobisz/wysterujesz to kupujesz jakas ruine i robisz od zera na nowych gratach i pozniej juz tylko zmieniasz
popieram ;p

a 1,6k mi wyszlo z tego: ecumaster det3 700zl + innovate lc-1 900zl

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #194 dnia: Lipiec 28, 2012, 13:50:07 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
nie ma sie co dziwic ;) Wy sobie robcie jak Wy chcecie, a ja zrobie tak ja ja chce ;) najwyzej bede mial pretensje tylko do siebie, ale z doswiadczenia wiem, ze to ja zazwyczaj mam racje - to dar i przeklenstwo ;) hehe
tak w ogole to ja nie chce n/a (kompresora tez juz raczej nie chce ;D ), wiec po co mam wkladac i stroic takiego?
zreszta nie ma co gadac, bo z tego nic nie wynika, tak wiec moze skonczmy juz ten temat (i tak mnie nie przekonacie ;) )
« Ostatnia zmiana: Lipiec 28, 2012, 14:25:35 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #195 dnia: Lipiec 28, 2012, 14:03:00 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Ja to sie dziwie ze w ogole ktos sie bawi w budowe  silnika przed swapem. Tych silnikow(tzn 2.5 i 3.0) jest na metry i od kilograma jeszcze wiec do testow i swapa kupujesz pierwszy lepszy który jest w miare ok i działasz, jak wszystko ogarniesz/dorobisz/wysterujesz to kupujesz jakas ruine i robisz od zera na nowych gratach i pozniej juz tylko zmieniasz
popieram ;p

Kusmier nie chce byc zlosliwy, ale ;)
No dokladnie bo po co wyciagac po miesiacu znowu zajechany silnik albo co gorsza zbierac silnik z ulicy ktory wyjechal ze zgniłej budy ;p
Najgorszy problem to nieogrzewany garaz z daleka od domu wiem cos o tym ;/

to ja, byly Marcin#839

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #196 dnia: Lipiec 28, 2012, 16:52:50 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
a 1,6k mi wyszlo z tego: ecumaster det3 700zl + innovate lc-1 900zl
jak sie nie potrafi szukać to sie przepłaca
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=99552
http://www.topendpower.pl/p/pl/in0-3769/innovate+lc-1+szerokopasmowa+sonda+z+modu%C5%82em.html
a można znaleźć jeszcze taniej, zwłaszcza dety przy np zakupach zbiorówych ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #197 dnia: Lipiec 28, 2012, 23:26:54 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
kontroler innovate to ja jednak polecal bym szukac na ebayu. za te pieniadze co za zakup w pl, z ebaya mozna miec kontroler razem z zegarem w deske (nawet jak clo dowala jeszcze)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 28, 2012, 23:29:42 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #198 dnia: Lipiec 28, 2012, 23:29:32 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
kontroler innovate to ja jednak polecal bym szukac na ebayu
Sa ale zazwyczaj w usa i tutaj dochodzi cło 33% liczone od wartosci paczki i kosztów wysyłki, wtedy juz nie jest tak rózowo jakby sie wydawało
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #199 dnia: Lipiec 28, 2012, 23:31:50 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
nie zawsze. widzialem nieraz, jak kolo z litwy lub lotwy sprzedawal, tak wiec clo wtedy odpada.
obczajalem temat, bo mialem zamiar kupic, ale kasy zabraklo :/
a tu np Niemcy i za cene "zwyklej" z pl, tu mamy z zegarem, i to jeszcze taniej i do tego wysylka za darmo ;)
http://www.ebay.pl/itm/INNOVATE-MTX-L-Luft-Kraftstoff-Verhaltnis-Anzeige-3844-/300512425028?pt=DE_Autoteile&hash=item45f7efb444
« Ostatnia zmiana: Lipiec 28, 2012, 23:45:54 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839