Autor Wątek: Przedni napęd lepszy od tylnego.  (Przeczytany 26780 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #80 dnia: Listopad 29, 2010, 16:54:07 pm »

ponczak

  • Gość
U nas obowiązku nie ma, ale w okolicach gór jak ktoś ma letnie i przez niego stoję w korku, to za każdym razem zabijam go a zwłoki wywożę do lasu i zakopuję.
Wszyscy tu tak robią.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #81 dnia: Listopad 29, 2010, 17:26:40 pm »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995
ej zabawne to jest jak kazdy z was uwaza sie za doskonalego kierowce ...
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #82 dnia: Listopad 29, 2010, 17:29:54 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Skąd taki wniosek? :?:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #83 dnia: Listopad 29, 2010, 17:32:39 pm »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995
znaczy moze nie kazdy ale wiekszosc tutaj pisze takie rzeczy ze jak nie umiesz jezdzic to nie wyjezdzaj czy cos a moim zdaniem nawet najlepszemu kierowcy moze sie zdarzyc sytuacja ze nie opanuje czy cos i bedzie problem :) a wy sie wysmiewacie z takich sytuacji wiec wydaje mi sie ze jestescie na tyle pewni swoich umiejetnosci ze nigdy wam sie to nie przytrafi :) rozumiem ze mozna sie posmiac z drogowych gamoni ale bez przesady :)
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #84 dnia: Listopad 29, 2010, 18:12:09 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6726
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Przemooo"
znaczy moze nie kazdy ale wiekszosc tutaj pisze takie rzeczy ze jak nie umiesz jezdzic to nie wyjezdzaj czy cos a moim zdaniem nawet najlepszemu kierowcy moze sie zdarzyc sytuacja ze nie opanuje czy cos i bedzie problem :) a wy sie wysmiewacie z takich sytuacji wiec wydaje mi sie ze jestescie na tyle pewni swoich umiejetnosci ze nigdy wam sie to nie przytrafi :) rozumiem ze mozna sie posmiac z drogowych gamoni ale bez przesady :)


Wiesz, jeżeli ktoś zapier**** z komórką przy uchu 160 zderzak w zderzak na niby czystej drodze gdzie może zdarzyć się gołoledź to dla mnie jest po prostu debilem. Poza tym nie jestem sobie w stanie przypomnieć zimowego wypadku który w ciągu ostatnich dwóch lat widziałem na własne oczy ,a którego nie dałoby się łatwo uniknąć gdyby wykazać jakiekolwiek umiejętności panowania nad pojazdem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #85 dnia: Listopad 29, 2010, 18:32:38 pm »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995
BXMaster, oczywiscie nie mowie o takich sytuacjach bo to jest oczywiste ale czasem naprawde moze sie zdarzyc cos czego nie przewidzisz i bedzie zle, nawet jesli jedziesz ostroznie i spokojnie.
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #86 dnia: Listopad 29, 2010, 21:06:45 pm »

Michau

  • Gość
Dzisiaj przekonałem się gdy pod górke gościu passatem na zimówkach nie wjechał, a ja polonezem bez wiekszych problemów, że jednak co tył napęd to tył. a ja sam mam stare dębicy frigo directional (1)  :mrgreen:

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #87 dnia: Listopad 29, 2010, 21:34:16 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
A mnie oczywiście zima zaskoczyła bo byłem leniwy i dzisiaj rano na łysych oponach trochę ciężko było się poruszać. Więc wymieniłem szybko z tyłu na zimówkowe z ładnym bieżnikiem i było o wiele lepiej ale dopiero jak do bagażnika wrzuciłem dwa kółka aby później wymienić przód okazało się, że ta niewielka zmiana masy tyłu przyniosła niespodziewane rezultaty. Zaczynam wyprzedzać innych bo się wloką...
Jutro dorzucę jeszcze dwa kółka  :mrgreen:
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #88 dnia: Listopad 29, 2010, 21:55:00 pm »

e_gregor

  • Gość
A ja jestem w kraju gdzie się zimówek nie używa. Po co, skoro można drogi należycie utrzymać? :D

Pojeździłem Chevym Malibu. Pod maską R4 2.4 ecotec (ratunku - opel!). Silnik troche za słaby na to auto i na automat ale jeździ się tym fajnie. Generalnei to bym to auto nawet zdzierżył (pomimo tylko 4 garów) gdyby nie przedni napęd :( :( :( Duży kloc i np ruszając ze świateł piszczy oponami jeśli się skręca. A co by było z pedałem w podłodze? Jednak mój poldek to jest to... za to kupiłbym drugiego poldoforda, żeby mu wpakować automat :D :D :D

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #89 dnia: Grudzień 01, 2010, 21:00:15 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
ja miałem okazję porównać różnice w napędach,w mojej subiektywnej ocenie
lepiej się poruszało po mieście RWD,nie wiem być może to różnice wielkości/mas/nie wiem czego ale FWD było bardziej nerwowe.
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #90 dnia: Grudzień 01, 2010, 23:17:17 pm »

Michau

  • Gość
Powiem tak, zrobiłem kilka km i sądze że raczej liczy się doświadczenie kierowcy i dobre zimówki...

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #91 dnia: Grudzień 02, 2010, 00:53:35 am »

Lukasz

  • Gość
D
Cytuj (zaznaczone)
zisiaj przekonałem się gdy pod górke gościu passatem na zimówkach nie wjechał, a ja polonezem bez wiekszych problemów, że jednak co tył napęd to tył. a ja sam mam stare dębicy frigo directional (1) :mrgreen:


ale przyznaj ze conajmniej 100 kg bylo w bagazniku  :twisted:  bo nie wierze.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #92 dnia: Grudzień 02, 2010, 08:13:57 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1212
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
eee tam - frajda jaką daje tył napęd jest większa ale skutecznośc w takich warunkach napędu na przód jest bez porównania lepsza, oczywiście że da się wszędzie dojechać tylnonapędówką ale przednionapędówką będzie to kosztować mniej pracy i wysiłku.
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #93 dnia: Grudzień 02, 2010, 08:28:00 am »

jose

  • Gość
RWD w zimę zaczyna być ok, dopiero z dwoma workami cementu w bagażniku :P Chyba, że jazda ma być efektowna, a nie efektywna. Większość FWD wygrywa rozkładem mas.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #94 dnia: Grudzień 02, 2010, 10:13:16 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Czyli pozostaje kompromis 4 x 4.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #95 dnia: Grudzień 02, 2010, 10:18:10 am »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Ja myślałem że w RWD jest lepszy rozkład masy :shock: bo przeważnie zawsze jest ok 50% na stronę a w FWD jes przeważnie 60% przód a 40% tył  i przy ruszaniu też uważam że RWD jest lepsze bo wiadomo auto przy ruszaniu siada i dociąża tył  a w FWD koła są odciążane.
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #96 dnia: Grudzień 02, 2010, 10:25:42 am »

Offline polmo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
Cytat: "Michau"
Dzisiaj przekonałem się gdy pod górke gościu passatem na zimówkach nie wjechał, a ja polonezem bez wiekszych problemów, że jednak co tył napęd to tył. a ja sam mam stare dębicy frigo directional (1)

Taa, jasne. To weź na chwilę wózek od matki z dzieckiem i zacznij go pchać po śniegu... ciężko co ?? A odwróć i ciągnij.... jednak łatwiej. Jeździłem polonezem i w zimę częściej mnie zarzucało niż obecnie fordem. Mi osobiście lepiej się jeździ przednionapędowym w taki śnieg.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #97 dnia: Grudzień 02, 2010, 11:12:54 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6726
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "jose"
FWD wygrywa rozkładem mas.


Jak pod ostrą górę jedziesz to dociążenie przedniej osi traci znaczenie, a na zakrętach rozkład mas w FWD to dramat.

Cytat: "Lazar"
Przedni napęd jest lepszy jak jedziemy pod górkę w zimie


Przedni łazi na boki przy utracie przyczepności przodem co moim zdaniem jest gorsze. W RWD można jechać podpierając się krawężnikami nawet, w FWD będzie kop po kierownicy i tyle.

Cytat: "polmo"
Taa, jasne. To weź na chwilę wózek od matki z dzieckiem i zacznij go pchać po śniegu... ciężko co ?? A odwróć i ciągnij.... jednak łatwiej. Jeździłem polonezem i w zimę częściej mnie zarzucało niż obecnie fordem. Mi osobiście lepiej się jeździ przednionapędowym w taki śnieg.


Wózek o napędzie pieszym to nie samochód, FWD nie chce za nic skręcać, od za dużego gazu przód myszkuje na prostej i jeżeli zacznie osuwać się do rowu to w ten rów wpadnie bo to przód chce tam lecieć ,a tył posłusznie za nim pójdzie.

Poza tym wolałbym się zakopać RWD niż FWD. W RWD można otworzyć bagażnik, poprosić kogoś żeby na nim stanął, zaciągnąć lekko ręczny żeby uzyskać efekt szpery i można się wykopywać. W FWD tego nie zrobisz.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #98 dnia: Grudzień 02, 2010, 11:32:02 am »

Offline polmo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
Cytat: "BXMaster"
Wózek o napędzie pieszym to nie samochód, FWD nie chce za nic skręcać, od za dużego gazu przód myszkuje na prostej i jeżeli zacznie osuwać się do rowu to w ten rów wpadnie bo to przód chce tam lecieć ,a tył posłusznie za nim pójdzie.

Chodziło o  zasadę że po kopnym śniegu łatwiej ciągnąć niż pchać. Co do "myszkującego" przodu nie wiem bo mam kontrole trakcji i auto samo reguluje obrotami kół żeby nie stracić przyczepności. Przednio napędowym łatwiej też się parkuje na chodnikach w śnieg. Bo wystarczy tylko dobry kąt obrać i auto się wciągnie pod krawężnik. A polonezem nieraz koła przednie się mi zapierały o krawężnik i tył się kopał. Pewnie i tak was nie przekonam :) Jestem zwykłym kierowcą i piszę to co zaobserwowałem ze swojego doświadczenia.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #99 dnia: Grudzień 02, 2010, 13:48:08 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6726
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "polmo"
Co do "myszkującego" przodu nie wiem bo mam kontrole trakcji


Myszkuje ja cholera, jak przydeptasz to momentalnie bywa 3/4 obroty kontry

Po prostu każdy napęd ma wady i zalety
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E