Autor Wątek: Fabryka  (Przeczytany 129281 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Fabryka
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 11, 2010, 09:15:16 am »

Offline Mynx

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
Cytat: "BARTEK#1925"
Obecnie już w Chinach też robi się wesoło, coraz więcej firm przenosi się tam gdzie taniej, czyli do Afryki. TAK, TAK. Oczywiście za jakiś czas to wszystko "uklęknie", prędzej cvzy później.
W dużej mierze winę ponosimy wszyscy, czyli konsumenci, bo ciąglę chcemy żeby wszystko było tańsze, bardziej dostępne i tu się kryje przyczyna która toczy współczesny świat...

Masz rację. Chińczycy pracują w bardzo dobrych warunkach i za super pieniądze w porównaniu z tym, co dzieje się w Afryce. W jakich warunkach ludzie tam zbierają bawełnę i ile im za to płacą? Otóż robią to ręcznie, na spalonej słońcem ziemi, czasami kobiety z dziećmi na plecach, praktycznie za darmo. Grubasy w Mercedesach się cieszą, bo mają kogo wyzyskiwać. Pośrednicy też się cieszą, bo zanim przykładowa bawełna trafi na rynek zarobią na tym po drodze krocie. Chiny stały się za drogie, to poszli do Afryki. Ale nawet w Afryce ludzie wcześniej czy później powiedzą NIE. Ciekawe na kim wtedy będą łoić kasę na rozwój korporacyjnych molochów :roll:
Polonez - just drive and relax....

www.histmag.org - portal nie tylko dla humanistów

Fabryka
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 15, 2010, 19:25:28 pm »

waszczo

  • Gość
http://tvp.info/panorama/wideo/15112010-1800/3118966

Dzisiejsza panorama. W 20:10 wzmianka o FSO.

Fabryka
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 15, 2010, 19:42:39 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Co do fabryki, ja uważam , że to brak patriotyzmu i zaślepienie. Nie wiem czy to prawda , ale jak jeszcze istniał Biazet w Białymstoku to zaczęły się kłopoty ze zbytem i trzeba było obniżać płace i zmniejszać załogę , no to załoga w krzyk jak tak można i tak dalej wielkie żale. To dyrektor zebrał załogę w jakiejś sali i  powiedział " ręka do góry kto ma w domu telewizor  z Biazetu" , podobno na kilkaset osób ani jedna nie podniosła ręki. Stawiam również , że przynajmniej połowa załogi FSO przesiadła się na plastyki. Nawet Pan Dyrektor przyjechał na zlot chyba peugotem. A w wakacje przejeżdżałem przez naszych południowych sąsiadów i zaskoczyło mnie , że większość aut to różnego wieku skody.  Bo jak czy tałem o statystykach to tylko chyba coś około 30 % polaków kupujue polskie , natomiast w innych cywilizowanych krajach to jest około 70%. Kiedyś amerykanie narzali , że w Japonii niema salonów z ichnimi autami , to na to Japończyki na to, to otwierajcie. I co sie okazało, po trzech latach się SA wycofało, bo Japończyk za dyshonor  uważa zakup innego towaru niż rodzimy.

Fabryka
« Odpowiedź #63 dnia: Listopad 15, 2010, 19:55:09 pm »

Offline Mariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 674
    • 1.5 GLE
Cytat: "mareks#1181"

Stawiam również , że przynajmniej połowa załogi FSO przesiadła się na plastyki. Nawet Pan Dyrektor przyjechał na zlot chyba peugotem. (...) bo Japończyk za dyshonor  uważa zakup innego towaru niż rodzimy.


W tygodniu pracy przed fabryką sporo Dełu stoi, a i porządnego PN nie brakuje :). Nawet mi znany pracownik FSO jeździ Lanosem, wcześniej miał Poloneza.

Co do części z japończykami. Tutaj za dyshonor uważa się zakup polskiego, a za przypływ dobrobytu i chwały zakup niemieckiego. W ogóle fora są przepełnione komentarzami, że lepiej kupić coś zachodniego i dobrze, że polskie firmy poupadały, bo chłam produkowały. Antenę do telewizora chciałem kupić, pierwsza myśl - Polkat, trzeba kupić coś z polkatu. Niestety nie dane mi jest kupić nowej antenki tego producenta. http://polkat.of.pl/ tyle zostało.

Fabryka
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 15, 2010, 20:32:00 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Polska prasa motoryzacyjna zawsze pisała o polskich samochodach krytycznie, nawet wtedy kiedy jeszcze nie należała do Niemców. Niemiecka prasa nigdy nie pisze źle o rodzimych pojazdach, na ogół wygrywają wszelkie porównania z zachodnimi i zawsze królują we wszelkich "obiektywnych testach". Polacy od zawsze "kupowali" tę propagandę. Od lat słyszałem, że: "jakby niemieckie były złe, bo by o tym przecież pisali"... :mrgreen: Rząd Francji przez całe dziesięciolecia jeździł wyłącznie francuskimi samochodami, to samo dotyczyło policji, wojska i innych.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Fabryka
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 15, 2010, 20:53:07 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
maryush90, jak chcesz polskiego producenta to jest jeszcze TELMOR :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Fabryka
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 15, 2010, 21:22:21 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Ano, dlatego nawet gdyby zaprojektowali (tu rozpoczyna się strefa marzeń) nowego poldka na porządnych podzespołach, z ekonomicznym silnikiem to nie było by pewnie kupca na niego,bo większość polaków jak już tu ktoś wspomniał na słowo "polonez" reaguje słowem "złom".

Widać to choćby po tym, że jak zacząłem się rozglądać za polonezem i wspomniałem jednemu czy drugiemu znajomemu to od razu była kwestia pt. "porządny sobie samochód kup a nie poloneza".

Jasne, lepiej kupić Gufra za 3k wytłuczonego jak jasna dupa z przebiegiem 300k niż za 1500 poloneza w dobrym dobrym stanie...

Fabryka
« Odpowiedź #67 dnia: Listopad 15, 2010, 21:36:15 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 643
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/275070,Fabryka-FSO-walczy-o-przetrwanie   jeszcze coś próbują zdziałać, ale ogólnie to zostało nam tylko płakać po FSO

Fabryka
« Odpowiedź #68 dnia: Listopad 15, 2010, 21:46:12 pm »

Offline GRAND

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 44
Cytat: "errortheory"
Ano, dlatego nawet gdyby zaprojektowali (tu rozpoczyna się strefa marzeń) nowego poldka na porządnych podzespołach, z ekonomicznym silnikiem to nie było by pewnie kupca na niego,bo większość polaków jak już tu ktoś wspomniał na słowo "polonez" reaguje słowem "złom".


A ciekawe co by ludzie powiedzieli, gdyby zaprojektowano takiego poldka, że Golf V mógłby się schować? :D Ksenony, klima, ABS, kontrola trakcji i zupełnie nowa płyta podłogowa nie bazująca na żadnym z wcześniejszych modeli. :D Skórzane fotele masujące nas w trakcie jady jak w Mercedesie, nawigacja i takie tam duperele.

Silniki od 2.0 w górę, ponadto w ofercie kilka jednostek diesla. Wtedy Golfiarze mogliby mówić do takiego wozu "Ojcze Chrzestny", a w razie chęci ścigania poczciwy poldzio już na 2 biegu miałby ich daleko z tyłu. Wówczas na pytanie KOGOKOLWIEK o markę samochodu jakim jeżdżę z podniesioną głową powiedziałbym:

- Jeżdżę Polonezem. A jeśli Cię to śmieszy - stawaj na kreskę, poczekam na Ciebie na mecie. :mrgreen:

Ehh, popuściłem wodze fantazji...  :roll:

Fabryka
« Odpowiedź #69 dnia: Listopad 15, 2010, 23:12:43 pm »

Offline michros

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 330
Mateusz,  a ja zawsze na takie pytanie odpowiadam z podniesioną głową :P  I dopóki będzie można dostać części do mojego poldka to nie chcę słyszeć o innym samochodzie :D A pomysł o demonstracji podoba mi się i pisze się na to ;-)

Fabryka
« Odpowiedź #70 dnia: Listopad 16, 2010, 02:00:10 am »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Grzech#1938"
Polska prasa motoryzacyjna zawsze pisała o polskich samochodach krytycznie, nawet wtedy kiedy jeszcze nie należała do Niemców.

Kolejny raz podam ten sam przykład z "Motoru" - dział "używane" - wzięli MR91, który miał kierownicę z PF126p, a jakiś baran napisał, że ergonomia jest kiepska, bo kierownica przesłania zegary.
Cytat: "errortheory"
Widać to choćby po tym, że jak zacząłem się rozglądać za polonezem i wspomniałem jednemu czy drugiemu znajomemu to od razu była kwestia pt. "porządny sobie samochód kup a nie poloneza".

Skąd ja to znam ;)
Cytat: "errortheory"
Ano, dlatego nawet gdyby zaprojektowali (tu rozpoczyna się strefa marzeń) nowego poldka na porządnych podzespołach, z ekonomicznym silnikiem to nie było by pewnie kupca na niego,bo większość polaków jak już tu ktoś wspomniał na słowo "polonez" reaguje słowem "złom".

Nie tak do końca... Warto pamiętać, że w 1994 roku sprzedano ok 100 000 polonezów, w 92 roku chyba ok 80 000, a Plusy również sprzedawały się jak ciepłe bułki po wejściu na rynek.
Cytat: "Mateusz"
A ciekawe co by ludzie powiedzieli, gdyby zaprojektowano takiego poldka, że Golf V mógłby się schować? :D Ksenony, klima, ABS, kontrola trakcji i zupełnie nowa płyta podłogowa nie bazująca na żadnym z wcześniejszych modeli. :D Skórzane fotele masujące nas w trakcie jady jak w Mercedesie, nawigacja i takie tam duperele.
To już ostra abstrakcja :D Na pewno nie zaczęli by od czegoś takiego. Spójrz od czego zaczęli Czesi i Rumuni. Dopiero po wypracowaniu dobrej opinii w niższych segmentach można brać się za klasę wyższą. ABS, poduchy to teraz jest standard i wymóg europejski.
Cytat: "maryush90"
W ogóle fora są przepełnione komentarzami, że lepiej kupić coś zachodniego i dobrze, że polskie firmy poupadały, bo chłam produkowały.

Znam firmę, która produkuje automatykę przemysłową(prywatna, na rynku od 22 lat) Od profesora łódzkiej politechniki wiem, że urządzenia przez nią wyprodukowane nie odstają od konkurencji np. Siemensa, a są o wiele tańsze i dopasowywane do potrzeb klienta. Warunkiem jest dobre zarządzanie i dopasowywanie się do potrzeb rynku, potem jeżeli ludzie zobaczą, że coś jest solidne i niezawodne, a w razie problemów spotkają się z profesjonalnym podejściem w serwisie to z czasem machina zacznie działać, rozwijać się i odniesie sukces.
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Fabryka
« Odpowiedź #71 dnia: Listopad 16, 2010, 09:39:40 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Konrad#1927"
Znam firmę, która produkuje automatykę przemysłową(prywatna, na rynku od 22 lat) Od profesora łódzkiej politechniki wiem, że urządzenia przez nią wyprodukowane nie odstają od konkurencji np. Siemensa, a są o wiele tańsze i dopasowywane do potrzeb klienta. Warunkiem jest dobre zarządzanie i dopasowywanie się do potrzeb rynku, potem jeżeli ludzie zobaczą, że coś jest solidne i niezawodne, a w razie problemów spotkają się z profesjonalnym podejściem w serwisie to z czasem machina zacznie działać, rozwijać się i odniesie sukces.
Jak zaczyna się z "czystym kontem" to łatwiej jest zapracować na opinię. Co innego jak się niesie kilkudziesięcioletniego garba opini partacza i niechluja...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Fabryka
« Odpowiedź #72 dnia: Listopad 16, 2010, 13:20:40 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Bocian_s#313"
Jak zaczyna się z "czystym kontem" to łatwiej jest zapracować na opinię. Co innego jak się niesie kilkudziesięcioletniego garba opini partacza i niechluja...

Jak Dacia np? ;)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Fabryka
« Odpowiedź #73 dnia: Listopad 16, 2010, 16:03:56 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Większość obywateli naszego kraju nie kupi czegoś co jest wyprodukowane w Polsce. Trzeba produkować pod zachodnio brzmiącą nazwą. Wtedy klienci się znajdą. Kilka firm tak funkcjonuje, a często klienci nie maja pojęcia, że dany wyrób jest wyprodukowany w Polsce.

Fabryka
« Odpowiedź #74 dnia: Listopad 16, 2010, 18:37:42 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "utek"
Większość obywateli naszego kraju nie kupi czegoś co jest wyprodukowane w Polsce. Trzeba produkować pod zachodnio brzmiącą nazwą. Wtedy klienci się znajdą. Kilka firm tak funkcjonuje, a często klienci nie maja pojęcia, że dany wyrób jest wyprodukowany w Polsce.


To samo mówił mi Rosjanin który kupuje Polskie ciuchy, wysyła papiery do Anglii i przyszywa do tego metki angielskiej firmy sprzedając kilka razy drożej niż kupił.

To się być może bierze też trochę stąd że historia polskiego kapitalizmu wygląda mniej więcej tak że wszyscy kombinowali jak kogoś wyrolować żeby dorobić się w 5 minut. Tymczasem w takiej Japonii czy Chinach jak się zakłada biznes to z myślą o jego funkcjonowaniu wielopokoleniowym.

Cytat: "wrb"
BXMaster. wyszło im, wyszło


Nie do końca się zgodzę. Nadmierna ideologizacja, zła wola Polaczków i to że dawaliśmy się zachodnim koncernom przekupywać lodówkami i zagranicznymi wczasami żeby czegoś tam nie dopuścić do produkcji było istotnym problemem. Załatwiono tak mnóstwo sprzętu elektronicznego który mógł być hitem. Teraz zacząłem się zastanawiać czy przypadkiem "lodówką" nie zastopowano budowy fabryki silników nad kanałem Żerańskim gdzie miały powstawać DOHCe dla Poloneza.

Zgodzę się natomiast że w 20 lat rozpieprzono wszystkie najlepsze rzeczy których dorobił się PRL. Przemysł, szkolnictwo, TVP które było najlepszym TV na świecie z uwagi na liczne i ciekawe programy kulturalno-oświatowe.

Cytat: "wrb"
deszczu pod rynnę


W zasadzie to większość tego co "wywalczyła" Solidarność jest przeciwieństwem tego co postulowali.

Tak sobie też myślę że z geopolitycznego punktu widzenia nie ma sensu lokowanie w Polsce ośrodków rozwojowych bo tu jest po prostu niebezpiecznie. Bardziej opłaca się zapłacić wyróżniającym się Polakom żeby wyjechali na zachód, stąd jeżeli sami nie będziemy przeć na rozwój to będziemy stawać się krajem w pewnym sensie peryferyjnym.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Fabryka
« Odpowiedź #75 dnia: Listopad 16, 2010, 20:08:13 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Cytat: "Grzech#1938"
Cytat: "Bocian_s#313"
Jak zaczyna się z "czystym kontem" to łatwiej jest zapracować na opinię. Co innego jak się niesie kilkudziesięcioletniego garba opini partacza i niechluja...

Jak Dacia np? ;)

typowo polskie podejście z tą Dacią - na całym świecie Dacia robi gigantyczną karierę, sprzedaje auta na pniu nie tylko jako Dacia ale też jako Renault, Nissan... Samsung (tak, tak) a już niedługo także jako Lada u naszych wschodnich sąsiadów (tych niedobrych rosjan co to nam prezydenta wraz z całą świtą wymordowali w jednym taki samolocie wg teorii pewnych ludzi).
Oczywiście szanujący się polak na Dackę splunie bo co to za marka, i właśnie takie podejście leży też u podstaw śmierci FSO.
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Fabryka
« Odpowiedź #76 dnia: Listopad 16, 2010, 20:34:22 pm »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Alien#174"
Oczywiście szanujący się polak na Dackę splunie
Zmiennicy mi się przypomnieli  :mrgreen:

Cytat: "Alien#174"
na całym świecie Dacia robi gigantyczną karierę, sprzedaje auta na pniu nie tylko jako Dacia ale też jako Renault, Nissan... Samsung (tak, tak)

Brzmi to tak jakby to Dacia miała w tym wszystkim nadrzędną rolę, a przecież nawet na Loganie był napis "by Renault", więc to raczej zasługa Renault :)
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Fabryka
« Odpowiedź #77 dnia: Listopad 16, 2010, 22:09:38 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Fabryka
« Odpowiedź #78 dnia: Listopad 17, 2010, 10:46:47 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Cytat: "Konrad#1927"
Cytat: "Alien#174"
Oczywiście szanujący się polak na Dackę splunie
Zmiennicy mi się przypomnieli  :mrgreen:

Cytat: "Alien#174"
na całym świecie Dacia robi gigantyczną karierę, sprzedaje auta na pniu nie tylko jako Dacia ale też jako Renault, Nissan... Samsung (tak, tak)

Brzmi to tak jakby to Dacia miała w tym wszystkim nadrzędną rolę, a przecież nawet na Loganie był napis "by Renault", więc to raczej zasługa Renault :)

nie ważne czyja to zasługa - ważne że fabryka wali pełną mocą, miałbyś coś przeciw gdyby na tylnej klapie całkiem nowego Poloneza widniał też znaczek "motor by subaru" czy choćby np"toyota"? 8) na rynku nie ma miejsca na samoistniejące fabryki przynoszące dochód i robiące samochody dla "normalnych" ludzi - albo wchodzisz "do rodziny" i łyka Cię jakiś koncern albo wypad z rynku. Taką szansę miała Skoda - ilu znajdziesz takich co zapłaczą za dawną Skodą i spluną na wkład VW? Taką drogą idzie Dacia - przypominam że ludzie śmiali się na zachodzie gdy zobaczyli Favoritki wychodzące już pod skrzydłami VW, a potem pierwsze Felicje, przy Oktaviach nikt już się nie smiał...
Szkoda że FSO takiej szansy nie dostało.
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Fabryka
« Odpowiedź #79 dnia: Listopad 17, 2010, 11:20:19 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Dostało, ale z niej nie skorzystało.