Autor Wątek: Fabryka  (Przeczytany 136147 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Fabryka
« Odpowiedź #80 dnia: Listopad 17, 2010, 13:22:45 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Dostało i skorzystało. Kto mógł przewidzieć, że MFW wpadnie na pomysł sztucznego wywołania kryzysu ekonomicznego w Korei? Gdyby nie to, to teraz mielibyśmy w kraju normalnie w produkcji całą gamę różnych pojazdów z Daewoo-FSO.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Fabryka
« Odpowiedź #81 dnia: Listopad 17, 2010, 18:26:07 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6627
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Grzech#1938"
całą gamę różnych pojazdów z Daewoo-FSO.


Nie prawda. Daewoo posłało wpierdut wszystkie projekty FSO i zniszczyło tożsamość fabryki.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Fabryka
« Odpowiedź #82 dnia: Listopad 17, 2010, 19:10:49 pm »

Pudels

  • Gość
wydaje mi się że to co tu przytaczacie oparte jest na emocjach :) co będzie na klapie, patriotyzm itp. z tego co pamiętam z rodzinnych obiadków, z pierwszej ręki znam opinie że kontrakt z DAEWOO dla FSO był bardzo korzystny... duże inwestycje w park maszynowy, technologie,nowe auta w perspektywie... nikt wtedy nie wiedział ze korea utopi daewoo. dlaczego więc dzisiaj psy wieszacie trafności w wyborze kooepranta?? przy bierności naszych rządzących kontrakt z FERRARI nie pomógłby  :lol:  oczywiście przy zachowaiu poczucia humoru a nie nerwowości nastolatków.

Fabryka
« Odpowiedź #83 dnia: Listopad 17, 2010, 20:07:34 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "BXMaster"
Cytat: "Grzech#1938"
całą gamę różnych pojazdów z Daewoo-FSO.


Nie prawda. Daewoo posłało wpierdut wszystkie projekty FSO i zniszczyło tożsamość fabryki.

Bo VW to oczywiście realizuje projekty Skody i Seata, a FIAT właśnie produkuje Beskida? Skoda poza nazewnictwem ma w ogóle jakąkolwiek tożsamość?

Wiesz jaki był plan GM dla FSO? Natychmiastowy koniec produkcji Poloneza, wyrzucenie na bruk 80% załogi i montaż 20 000 Opli Astra rocznie, z których 98% miało iść na eksport, bo Amerykanie uważali, że Polacy są za biedni by sobie kupować "takie drogie nowe samochody".
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Fabryka
« Odpowiedź #84 dnia: Listopad 17, 2010, 22:13:56 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Muzeum Skody, to powstało zanim się tam pojawił VW. FIAT też muzeum FSM wcale nie urządził, tylko wszystkie prototypy poszły w prywatne ręce.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Fabryka
« Odpowiedź #85 dnia: Listopad 18, 2010, 09:37:03 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
No widzisz. Czyli VW pozwolił zachować tożsamość Skodzie.

Fabryka
« Odpowiedź #86 dnia: Listopad 18, 2010, 10:07:37 am »

Offline centurion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
Powiem tak od siebie.
Czy w Tychach marudzą ze klepią Fiaty? Nie ! Nawet ostatnio jest głośno i szef całego Fiata podaje Tyską fabryke jako przykład dla innych z koncernu.

Panowie ale Sory. Daewoo podniosło na pare lat FSO, nie można mówić ze nic się nie robiło z tym tematem. Garstka ludzi troche bardziej szczeka o zachowaniu nazwy FSO, zamiast ustąpić i dbać o 1700 miejsc pracy jak tylko była mozliwość.
Pozatym Rząd zamiast wprowadzić jakieś ulgi dla zainteresowanych to stawia jeszcze swoje chore warunki.
Jakoś w Gliwicach Opel nie marudzi ani na Opla nie marudzą.

Prawda jest taka że Polskie samochody skończyły się z Syreną. Pewnie że miło by było gdyby przynajmniej marka istniała, ale wolę 1700 osób nie zwalniać i być pod obcym logiem.
Caro minus odbudowa na wypasie. Części na stanie czas na pakowanie.

Fabryka
« Odpowiedź #87 dnia: Listopad 18, 2010, 12:47:16 pm »

Offline centurion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
BXMaster, Nie jestem przeciwnikiem FSO. Dla mnie tylko są ważniejsi ludzie niż 3 litery "FSO"

Twierdzisz że Polonez był Polski? - tyle że konstrukcyjnie i silnikowo bazował na Fiacie 125 a wcześniej sam wiesz jak to było. Skoro mówimy o całkowicie polskim samochodzie który wszedł do produkcji to zostańmy juz przy syrenie, bo kazda firma na świecie miała fajne prototypy, które z różnych względów nie weszły do masowej produkcji.

Tyle że Gelenda (Mercedes G), Ma zostawioną tylko bude a wszystko inne na bierząco modyfikowane. Założymy się?

Tyle ze Skoda wystawia swój team bo bazuje na autach zaprojektowanych przez VW. To tak jak u nas latały Lanosy.
Caro minus odbudowa na wypasie. Części na stanie czas na pakowanie.

Fabryka
« Odpowiedź #88 dnia: Listopad 18, 2010, 12:54:01 pm »

Offline mirekpsary

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 415
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jo jest Jo!
    • PoldoFord 2.0 '91 - Tayniak
    • http://www.bruk-miko.psary.net.pl
Cytat: "BXMaster"
Jedyny rynek którego by nie mógł śmiało atakować to USA bo był za mały nie miał V8 pod maską.


Jak to Ktoś kiedyś powiedział- FSO jest jak Amerykański wóz,co chwilę się psuje.

Krzyż na drogę FSO!

Temat który drążymy,a może by tak napisać Tu i Tam,żeby fabryki nie przerabiali na market?! 8)
''W życiu piękne są tylko chwile"

tel.603476262

www.bruk-miko.psary.net.pl

Fabryka
« Odpowiedź #89 dnia: Listopad 18, 2010, 16:36:37 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nie ma co narzekać na Daewoo, bo to była naprawdę dobra oferta. Żaden inny producent nie miał zamiaru rozwijać polskiej fabryki, inwestować w nią tyle kasy i wprowadzać tylu nowych modeli do produkcji. Większość widziała FSO w roli montowni któregoś z ich przestarzałych wycofywanych z produkcji samochodów, a pierwsze co chcieli robić to skasować produkcję Poloneza. Doskonale pamiętam tamte oferty i DU było jak gwiazdka z nieba...  :)
Fakt, że będzie kryzys w Korei i jej rząd w ramach układu z USA odda GM Daewoo za darmo był nie do przewidzenia.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Fabryka
« Odpowiedź #90 dnia: Listopad 18, 2010, 16:42:45 pm »

myambo

  • Gość
Cytat: "centurion"
Skoro mówimy o całkowicie polskim samochodzie który wszedł do produkcji to zostańmy juz przy syrenie,

Nie zapominać o CWS  :mrgreen:

Fabryka
« Odpowiedź #91 dnia: Listopad 18, 2010, 17:43:06 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Cytat: "Grzech#1938"
Nie ma co narzekać na Daewoo, bo to była naprawdę dobra oferta. Żaden inny producent nie miał zamiaru rozwijać polskiej fabryki, inwestować w nią tyle kasy i wprowadzać tylu nowych modeli do produkcji. Większość widziała FSO w roli montowni któregoś z ich przestarzałych wycofywanych z produkcji samochodów, a pierwsze co chcieli robić to skasować produkcję Poloneza. Doskonale pamiętam tamte oferty i DU było jak gwiazdka z nieba...  :)


Podobno też HONDA chciała kupić FSO?!
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Fabryka
« Odpowiedź #92 dnia: Listopad 18, 2010, 18:21:31 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6627
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "mirekpsary"
Krzyż na drogę FSO!


To akurat ja napisałem bo mnie szlag trafił że cisza jest w mediach.

Cytat: centurion
BXMaster, Nie jestem przeciwnikiem FSO. Dla mnie tylko są ważniejsi ludzie niż 3 litery "FSO"
Cytuj (zaznaczone)


A ja tylko twierdzę że i wilk syty i owca cała mogła być.

Cytat: centurion
tyle że konstrukcyjnie i silnikowo bazował na Fiacie 125


Gwoli ścisłości na 125p który bazował nie na 125i tylko na 1500. Przy czym 125p szybko się polonizował i przed wpakowaniem tego do Poloneza też wprowadzili sporo drobnych modyfikacji. Poza tym w świecie międzynarodowej kooperacji nie ma to znaczenia. Wszystko jest na czyjejś licencji, w kooperacji z kimś albo zrobione przez obcego na zlecenie. Skoro przy projektowaniu Poloneza brali udział Polacy, Polacy go modernizowali, Polacy go produkowali i miał on polską tożsamość (produkowany tylko przez nas, pod naszą marką, z polską nazwą i reprezentujący nas w sporcie) to dla mnie jest to wystarczająco dużo by uznać go za polski tym bardziej że prowizorka jaka z tego wyszła to po prostu efekt specyfiki polskiej jakby nie patrzeć, "komuna" tylko ten czynnik wzmocniła.

Cytat: "centurion"
Tyle że Gelenda (Mercedes G), Ma zostawioną tylko bude a wszystko inne na bierząco modyfikowane. Założymy się?


Rama jest, napędy Analoga na ówczesne czasy były zupełnie w porządku, tym bardziej że do tej pory trudne warunki i elektronika są kiepskim połączeniem, modernizacja samochodu z założenia terenowego sprowadza się do tego żeby wsadzić tam nowszy silnik ale taki który się nie zepsuje i z tym nie byłoby problemu. Raz że wszystko by się zmieściło, dwa że mody ramy pod inny silnik nawet w produkcji seryjnej nie byłby kosztowne. 1.8 Rover mógłby bez problemu zostać do dzisiaj ,a wtedy był dostępny, 1.9 Cytryna- tylko turbinę dorzucić i po sprawie, choć na rynek Afrykański czy Azjatycki i tak najlepiej byłoby pchać silnik wolnossący.

Cytat: "centurion"
To tak jak u nas latały Lanosy.


Lanosy latały jako Daewoo i g wywalczyły, tylko pucharówki krajowe. Skoda wystawia auta do IRC z sukcesami i będzie wystawiać do WRC co jest ogromnym kosztem. Rajdówki projektują Czesi w Mlada Boleslav, tymczasem VW powystawiał Polo S2000 trochę do Mistrzostw Europy i to nie do końca oficjanie i się skompromitował bo okazało się że samochód ani nie ma mocy ani się nie prowadzi.

Cytat: "Grzech#1938"
inwestować w nią tyle kasy i wprowadzać tylu nowych modeli do produkcji


Zaryzykuję stwierdzenie że trzeba było na początku lat 90tych sprzedać to ruskim, oni nie mieli technologii ale mieli forsę czyli byliby "skazani" na rozwój technologii FSO. Rzeczywiście rewelacyjna oferta Daewoo- 4 nowe samochody i motocykl posłać na złom.

[ Dodano: 2010-11-18, 18:26 ]
Cytat: "Ukash"
Podobno też HONDA chciała kupić FSO?!


Japończycy szukali przyczółka do ataku na Europę.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Fabryka
« Odpowiedź #93 dnia: Listopad 18, 2010, 21:31:08 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "BXMaster"
Rzeczywiście rewelacyjna oferta Daewoo- 4 nowe samochody i motocykl posłać na złom.

Oferta była najlepsza z firm zainteresowanych wtedy FSO. Wszystkie pozostałe chciały przerobić nasz zakład na montownie i to był cały ich plan. Tylko DU miało pomysł z wprowadzaniem nowych modeli. Jakie 4 nowe samochody? Jeśli chodzi o warunki kontraktu, to jeżeli już mamy mieć do kogoś pretensje, to moim zdaniem jest to polski rząd.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Fabryka
« Odpowiedź #94 dnia: Listopad 18, 2010, 21:41:52 pm »

Offline mirekpsary

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 415
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jo jest Jo!
    • PoldoFord 2.0 '91 - Tayniak
    • http://www.bruk-miko.psary.net.pl
Motocykl pamiętam do dziś,sam Kwas Go testował,i recenzje miał niezłe!
FSO Maraton.
''W życiu piękne są tylko chwile"

tel.603476262

www.bruk-miko.psary.net.pl

Fabryka
« Odpowiedź #95 dnia: Listopad 19, 2010, 11:53:52 am »

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 808
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
My jako fani marki FSO jak i użytkownicy samochodów tego producenta powinniśmy pomóc fabryce i jej pracownikom i umówić się, zrobić strajk, zablokować pół Warszawy i może by zwrócili uwagę na cały problem umierającej fabryki :) Wiem... Pomysł kiepski ale w naszym kraju to chyba tylko siłą trzeba walczyć o coś co dobre...

Fabryka
« Odpowiedź #96 dnia: Listopad 19, 2010, 16:52:31 pm »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
Cytat: "CzaroT-11"
My jako fani marki FSO jak i użytkownicy samochodów tego producenta powinniśmy pomóc fabryce i jej pracownikom i umówić się, zrobić strajk, zablokować pół Warszawy i może by zwrócili uwagę na cały problem umierającej fabryki :) Wiem... Pomysł kiepski ale w naszym kraju to chyba tylko siłą trzeba walczyć o coś co dobre...

Popieram! Zablokujmy warszawę w pizdu. Niech ktoś nas w końcu zauważy!
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Fabryka
« Odpowiedź #97 dnia: Listopad 23, 2010, 12:22:25 pm »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
Ktoś może zna jakieś konkrety co do oficjalnego zamknięcia fabryki ?? :(

Fabryka
« Odpowiedź #98 dnia: Listopad 23, 2010, 15:56:19 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6627
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Roofi"
Ktoś może zna jakieś konkrety co do oficjalnego zamknięcia fabryki ?? :(


Ja wiem tyle że fabryka nie ma ochoty się zamykać.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Fabryka
« Odpowiedź #99 dnia: Listopad 23, 2010, 17:52:07 pm »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
Tego można się domyślić ;) Nikt chyba nie chciał by stracić pracy w miejscu gdzie jest mu dobrze :) To kawałek naszej historii. Ale "fabryka" może nie powstrzymać tego procesu :(