Autor Wątek: Fabryka  (Przeczytany 145861 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #440 dnia: Listopad 15, 2014, 15:25:39 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13955
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Oczywiście, że każdy Polonez to to samo. Trzeba być wybitnym ignorantem aby tego nie zauważać. Dlatego względem Caro czy Atu truck ma same superlatywy.
zwlaszcza lepiej sie prowadzi ;]
to oczywiste, skoro moze wziąć 700kg na pake to jasne,ze musi byc pod kazdym wzgledem lepszy od osobowki - mentalnosc budowlanca


Stąd moje wrażenie, że 1995 roku mogliby usunąć z rynku osobowe Polonezy - zostawić Cargo i trucki i byłoby OK.
to juz schodzimy coraz nizej ,wczesniej zamiast plusow ,teraz juz zamiast atu,
ciekawe by to bylo ,zamiast 180000 plusow wyprodukowaliby i sprzedali na ich miejsce z 7000 truckow i to pod warunkiem istnienia wersji ROY,
faktycznie dobre rozwiazanie,bo fabryke mozna by bylo wczesniej zamknac i zarzad mialby wiecej czasu i stala pensje,
pojdzmy jeszcze dalej ,zamiast w 1978 wprowadzac poloneza to trzeba bylo go od razu wypuscic w wersji pickap i truck - oczywiscie kazdy z nich by sie lepiej prowadzil od wersji osobowej, tu moge przyznac bez bicia - bo nie bylo by osobowki do porownania <lol2>

Hamulce, koła 14",sprężyny, calsonic, mocne progi, mała kiera niby z kombi.
wszystkie te zmiany byly wymuszone dzwiganiem ciezarow oprocz kierownicy,
kierownicy, jak sam napisales z kombi ,a nie kierownicy z trucka   :d

P.S. zostal jeszcze calsonik ,ktory generalnie jest z dupy, wiec nie warto komentowac
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2014, 15:42:20 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #441 dnia: Listopad 15, 2014, 16:19:17 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3467
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Panowie a nie uważacie że to już sie przejadło i czasy fabryki jak i Poloneza nie wrócą???
Hmmm nazwa Polonez pozostanie tylko i wyłącznie w głowie wielbicieli marki......
Niestety ale chyba takie są realia........ porównując samochody zachodnie z 200 roku a Poloneza...... To jednak nasuwa się sama odpowiedź że naprawdę Polonez nie miał z czym już konkurować bo był za bardzo zacofany-wyglądem jak i techniką....... Wydaje mi się że nie ma co płakać, lamentować, w Polsce i tak nie ma rodzinnego przemysłu i chyba nie będzie ( mowa o motoryzacji).


FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #442 dnia: Listopad 15, 2014, 18:35:59 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3150
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
to juz schodzimy coraz nizej ,wczesniej zamiast plusow ,teraz juz zamiast atu,

Atu to pomyłka.

A napisałem, że zamiast osobotych Polonezów wprowadzić inny model - napisałem to w następnym zdaniu.
Jesteś lepszy w zmienianiu sensu wypowiedzi wybierając zdania wyrwane z kontekstu niż dziennikarze TVNu..
Zamiast pchać starego Poloneza i sprzedać go X-sztuk trzeba było jak Daewoo dać na rynek coś nawet odgrzewanego, lecz i tak 20 lat nowocześniejszego.
W 1999 roku sprzedano 13tyś osobowych PN i 61tyś Lanosów .... to chyba mówi samo za siebie.

Ja nie rozpaczam, ale twierdzę, że plusy i Atu to była ślepa uliczka..
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #443 dnia: Listopad 15, 2014, 18:53:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13955
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pamietam te czasy, Lanos byl nowy i uwazany za prestiz ,a PN byl juz oklepany,
pisales o wprowadzeniu czegos zamiast - pominalem to, bo nadawalo sie do pominiecia jedynie ,taki mamy klimat,
PN kosztowal ~22kpln ,a Lanos ~30kpln przy czym jeden drugimu na linii nie przeszkadzal,
myslisz,ze gdyby Lanos sprzedawalby sie jeszcze lepiej,to nie wyrzucili by z linii PN i nie zwiekszyli by produkcji Lanosa ?
grubo sie mylisz, bo te auta szly na jednej linii montazowej przeplatajac sie nawzajem,
wiec Lanos moglby zastapic PN ,gdyby go ostawili w salonie za ~23kpln,
nawet Matiz w cenie PN nie wyparl go z salonow, a byl hitem sprzedazy od momentu wprowadzenia,
nowy model w cenie PN i wielkosci PN - no wlasnie dlatego spuscilem na to pytanie zaslone milczenia ,bo to jest smieszne,
wprowadzenie nowego modelu byloby drogie na tyle,ze produkt bylby drozszy od Lanosa ,bo Lanos to prostackie auto ,a i tak sprzedawano o ponad 30% drozej od PN,
produkcja PN z punktu widzenia kasy na rozwoj i utrzymanie nie kosztowala nic, dlatego go produkowano z zyskiem - mozna by tak do dzisiaj,gdyby fabryka istniala,przepisy pozwalaly,a zbyt bylby nawet na minimalnym poziomie,
pewnie nawet by w koncu blache ocynkowana dostal,bo nie oplaciloby sie specjalnie zardzewialej sprowadzac dla kilkuset sztuk miesiecznie,
ale zaden z tych warunkow nie jest dzis spelniony :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #444 dnia: Listopad 15, 2014, 21:24:04 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3201
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Atu to pomyłka.
Atu nie byłoby pomyłką,ale pod warunkiem wprowadzenia go w wersji prototypowej, niestety tego nie zrobiono i faktycznie odgrzano kotleta. Jak dla mnie to przednia linia nadwozia była jeszcze do przeżycia, tył był nowością, więc to zapewne budziło jakąś ciekawość. Natomiast sam fakt braku zmian takich jak wahacze z tyłu (o moście jak w BMW nawet nie wspomnę), zaadaptowanie listwy kierowniczej z Una czy Punta i solidna modernizacja przedniego zawieszenia, które przynajmniej w mojej ocenie nie musiałoby zostać zastąpione McPhersonem, brak jednak w owym okresie coraz bardziej popularnych AirBag'ów czy ABS'u (dobre układy z GM mięli, spokojnie mogli zaadaptować coś z Astry), nawet w opcji w zasadzie całkowicie skreśliło szanse na większą karierę tego modelu. Poza tym, gdyby dokonano "drobnych" zmian w wyglądzie samochodu, takich jak zmiana ramek drzwi na "zachodnią modłę", wszystkie szyby były wklejane, czy nawet delikatnie zmieniono kształt nadwozia usuwając z niego tą "zyge" na bokach, tak żeby było bardziej opływowe, wprowadzono pierwotnie zakładany wystrój wnętrza połączony z jakąś bardziej cywilizowaną nagrzewnicą jak np. calsonic, też  przyniosłoby jakiś pozytywny efekt na postrzeganie tych samochodów. A w takiej wersji jak produkcyjne to przeciętny Kowalski mógł się cieszyć średnio nowoczesną sylwetką nadwozia, które ze względu na swój kształt było nieco bardziej ciche , ale niestety znacznie mniej funkcjonalne, a zza kierownicy tylko widok w tylne lusterko i spojrzenie na lampkę nad nim, uświadamiał mu, że jest szczęśliwym posiadaczem Poloneza Atu... Dziwna jak dla mnie była polityka FSO, kiedy to wprowadzając nowy model nie stanęli na uszach i nie zagrali "va bank" lub zmian nie wprowadzali bardzo szybko, w końcu już w tedy było więcej niż pewne, że jeśli FSO nie padnie samo to jego agonia może się tylko przedłużyć.
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2014, 21:29:43 pm wysłana przez lakidude »

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #445 dnia: Listopad 15, 2014, 22:27:33 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Nowoczesny pod względem technicznym to może i nie był , ale jeżeli chodzi o stylistykę według mnie nie miał się czego wstydzić bo był i jest po prostu ładny. Ot , tak po prostu .  Nie tylko na zewnątrz ale i wnętrze , deska również była atrakcyjna . Spójrzcie na Sienę albo Thalię . Serio Plus był bee w porównaniu do tych szkarad ? No chyba nie ...  Ja wiem , de gustibus non est disputandum , ale pewnie ramy jednak istnieją . Jest parę takich samochodów , które się nie starzeją i nie poddają się próbie czasu (mało , ale są ). Ja nie twierdzę ,że Polonez do nich należy bo pewnie nie , ale jakoś przez tyle lat jego wygląd i sylwetka nie "opatrzyły mi się " ani nie znudziły .

Poruszony również został temat Lanosa . Nic do niego nie mam , stosując kilka prostych , delikatnych zabiegów(z wyczuciem i smakiem) można z niego zrobić ładnie i dobrze prezentujące się auto . Jednak większość to były golasy bez wspomagania , bez obrotomierza , bez halogenów , bez lakierowanych zderzaków, brzydszej kiery (mówię o wersji bez jaśka) chyba nie widziałem(koło sterowe w PN wygląda przy nim OK - nie spodziewałem się ,że kiedykolwiek to powiem a jednak ...  :-) )  ... Miałem okazję jechać 1.4 w gazie . Jazdą bym tego nie nazwał ... But w podłodze a on jechał tak jak ja swoim GSi " kręcąc" do 3k ... a nawet delikatnie mniej  <cwaniak2> 

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #446 dnia: Listopad 16, 2014, 11:21:48 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Wrzuciłeś wszystkie lanosy do jednego worka na podstawie tego 1.4 którym jechałeś, bo one występowały w takiej ubogiej wersji.

Większość lanosów ma zderzaki w kolorze, wspomaganie i szyby w prądzie.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #447 dnia: Listopad 16, 2014, 11:55:56 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja historii fabryki FSO nie znam, ale moja firma graniczy przez płot z HCP i podejrzewam, że wyglądało to podobnie. Zakłady jeszcze istnieją, mogą pracować, ale nie pracują i z roku na rok jest po prostu coraz gorzej.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #448 dnia: Listopad 16, 2014, 11:57:34 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3467
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Wrzuciłeś wszystkie lanosy do jednego worka na podstawie tego 1.4 którym jechałeś, bo one występowały w takiej ubogiej wersji.

Większość lanosów ma zderzaki w kolorze, wspomaganie i szyby w prądzie.

Dokładnie i 1.6 pod maską..... najczęściej 1.4 to była bida, bez wspomagania, itp , nawet kołpaków nie miały, listew .... często zdarzały się firmowe. Mimo to
nie ma nawet co porównywać do Plusa.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #449 dnia: Listopad 16, 2014, 13:59:35 pm »

Offline michal17abc

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...
    • Nie Polonez :)
Nie zapominajcie, że lansony miały klimy!!
Nie Polonez  <3 SDI :P

Tak po mojemu - parodia ... Zamienił stryjek siekierkę na kijek ;/

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #450 dnia: Listopad 16, 2014, 13:59:47 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1806
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Żonie kupiłem do nauki jazdy lanosa 3 drzwiowego 1,6 ze wszystkim co się dało dokupić.I jak kocham polonezy to nawet przy starym lanosie polonez pod każdym względem wymięka.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #451 dnia: Listopad 16, 2014, 15:49:15 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1950
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Lanos bardzo fajna fura, pod warunkiem że sedan, zderzak sport, 1.6 16 i wnętrze T150 :P Jedynie deska jest paskudna, ale to już co kto lubi.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #452 dnia: Listopad 16, 2014, 16:02:24 pm »

Offline pjak1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 83
  • Płeć: Mężczyzna
    • pn C+
Nie zapominajcie, że lansony miały klimy!!
Polonezy też  <lol>

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #453 dnia: Listopad 16, 2014, 16:10:59 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: michal17abc w Dzisiaj o 13:59:35

    Nie zapominajcie, że lansony miały klimy!!

Polonezy też  <lol>
Lanosy miały, a Polonezy miewały ;-) Ew. mogły mieć :-P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #454 dnia: Listopad 16, 2014, 18:46:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13955
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
szczerze mowiac,to widzialem wiecej Polonezow z klima niz Lanosow z klima,
to pewnie dlatego,ze co jakis czas poruszam sie w skupisku Polonezow ,ale nie zmienia to faktu,ze w Lanosach klima tez bywała, a nie była,
dobrze wyposazony Lanos kosztował wiecej niz dobrze wyposazone Espero w 1997 ,a bieda Lanos kosztowal 3 dychy
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2014, 18:48:00 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #455 dnia: Listopad 16, 2014, 19:09:23 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3150
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
dobrze wyposazony Lanos kosztował wiecej niz dobrze wyposazone Espero w 1997 ,a bieda Lanos kosztowal 3 dychy

o serio? Jakoś bida Espero kosztowało ok 40tyśPLN w 1996 roku, to może w 1997 38tyśPLN także na pewno dokupując do jednego i drugiego wyposażenie za +/-10k Lanos będzie droższy. Można powiedzieć, że w każdym aucie bywała klima bo nawet super luks Kappa jej nie ma.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #456 dnia: Listopad 16, 2014, 19:23:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13955
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale Kappa bez klimy to rarytas ,a Lanos z klima to rarytas,
Espero 1.5 z wyprzedazy w 1997 kosztowalo ~35kpln i mialo na wyposazeniu klime, 4 szyby el. i halogeny oraz pewnie centralny (ale nie jestem pewien)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #457 dnia: Listopad 16, 2014, 21:21:24 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3150
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
No możliwe, coś tam słyszałem o takich wyprzedażach i promocjach. Ale wydaje mi się, że to miał być 99 rok.
Nie ma co dywagować więcej na ten temat.

Ktoś wie ile jeszcze życia zostało FSO?
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #458 dnia: Listopad 16, 2014, 22:52:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13955
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moze to byl 98 ,ale na pewno nie 99,
oczywiscie byla jeszcze wspoma,ale nie wiem,czy kazde Espero nie mialo

a fabryka moze jeszcze dekady ciagnac, gdy pozbeda sie hal i zostanie tylko budynek na wynajem ,to bedzie na pensje zarzadu,
przeciez nazwy nikt im nie zabierze - zostanie fabryka FSO z jednym budynkiem biurowym - beda tam produkowac biurwy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #459 dnia: Listopad 16, 2014, 23:15:50 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3150
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Cytuj (zaznaczone)
Jak wskazuje liczba sprzedanych pojazdów, mimo bardzo niskiej ceny (w roku 1999 Espero 1.8 kosztowało 33600 zł,

Cytat z wikipedii, czyli możliwe że prawdziwe.
Jak mój starszy odbierał nowe na początku 1996 to kosztowało 42tyś w podstawowej wersji, przynajmniej tak twierdzi :P "Dwa Polonezy na Espero" tak miało być.
Potem wyprzedawali, bo weszła Nuba i była mocna wew konkurencja.

No wspoma to nie był std, tylko lusterka szyby halogeny i centralny zamek.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .