Autor Wątek: Światła dzienne w lampie Caro.  (Przeczytany 25869 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Światła dzienne w lampie Caro.
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwiec 15, 2011, 15:22:15 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Przy okazji może zrobię sobie jakiś fajny układzik elektryczny coby się załączały same i gasły po włączeniu świateł mijania:)
Ja mam tak zrobione
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Światła dzienne w lampie Caro.
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwiec 15, 2011, 16:03:34 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
o chyba na jedno wychodzi bo i to i to nie ma homologacji jako światła dzienne ;P

Przepisy mówią że klosz ma być homologowany a czy na nim będzie że do jazdy dziennej czy że halogen nie ma różnicy :)
Na kloszu musi być homologacja E oraz napis RL jeśli ma to być homologowane światło do jazdy dziennej. Na zwykłym halogenie przeciwmgłowym masz homologacje E i literke B - która to właśnie oznacza, że jest to lampa przeciwmgłowa.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Światła dzienne w lampie Caro.
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwiec 15, 2011, 16:09:52 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Według przepisów prawa polskiego o ruchu drogowym. światła do jazdy dziennej mają mieć homologowany klosz i homologowane żarówki dzienne. Na razie policja się nie czepia tego że ktoś sobie kupi paski led w Tesco i zamontuje i ma dzienne ale zaczną z tego co wiem. Polecam wyciągnąć z halogenów (lub przeciw mgielnych przednich) żarówki i wsadzić żarówki diodowe.
I myślisz że jak wsadzisz diodowe żarówki to już będziesz miał homologację do jazdy dziennej ??
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Światła dzienne w lampie Caro.
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwiec 15, 2011, 21:04:43 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Z daleka i tak wygląda to jakby normalnie lampa świeciła więc nikt się nie doczepi do tego. A poza tym i tak ten patent lepiej wygląda niż te dodatkowe diodówki.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Światła dzienne w lampie Caro.
« Odpowiedź #64 dnia: Czerwiec 15, 2011, 21:10:11 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Przy okazji może zrobię sobie jakiś fajny układzik elektryczny coby się załączały same i gasły po włączeniu świateł mijania:)
Ja mam tak zrobione

Pold20 spróbuję najpierw sam ale jak nie będzie mi wychodziło to się zwrócę do kolegi z pomocą  :-)

Z daleka i tak wygląda to jakby normalnie lampa świeciła więc nikt się nie doczepi do tego. A poza tym i tak ten patent lepiej wygląda niż te dodatkowe diodówki.

I to jest najlepsze bo jednak te diodówki z marketu wyglądają tandetnie na PN-ie.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Światła dzienne w lampie Caro.
« Odpowiedź #65 dnia: Czerwiec 16, 2011, 09:58:11 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
I myślisz że jak wsadzisz diodowe żarówki to już będziesz miał homologację do jazdy dziennej ??

Pytałem się znajomego :) co pracuje w drogówce.
To zmień znajomego :d Po pierwsze zadna dostepna na tynku diodowa żarówka nie ma homologacji do świecenia w lampie samochodowej, po drugie w ten sposób nadal masz lampe homologowaną jako światło przeciwmgłowe i czy to żarówka diodowa czy też włożenie na chama żarówki P21W nie zmieni tego! Niech ten krawężnik się zastanowi czy wogóle zna jakiekolwiek przepisy...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Światła dzienne w lampie Caro.
« Odpowiedź #66 dnia: Czerwiec 16, 2011, 14:54:37 pm »

Offline KubaPsk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 515
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU+ '98r. 1.6GLI
Żarówki może i homologacji nie mają ale jakoś policja się specjalnie nie czepia tylko że dioda musi na biało świecić. Rafał#1951 a ty znasz jakiegoś policjanta z drogówki który chciałby się wykazać ?? Chyba że sam masz taką wiedzę. ja miałem przez ledy problem z policją ale nic mi nie zrobili bo sami do końca pewni nie byli czy to można tak mieć jak ja miałem czy nie.
Trzy genialne stwierdzenia które idealnie do siebie pasują :D
Basta - "Nic się nie ryj"
Zoltan#1930 - "Będzie dobrze"
Stingerek - "Dogadamy się" :D

Odp: Światła dzienne w lampie Caro.
« Odpowiedź #67 dnia: Czerwiec 16, 2011, 15:49:01 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Żarówki może i homologacji nie mają ale jakoś policja się specjalnie nie czepia tylko że dioda musi na biało świecić. Rafał#1951 a ty znasz jakiegoś policjanta z drogówki który chciałby się wykazać ?? Chyba że sam masz taką wiedzę. ja miałem przez ledy problem z policją ale nic mi nie zrobili bo sami do końca pewni nie byli czy to można tak mieć jak ja miałem czy nie.

Wiem że dla niektórych z policji kolor biały zimny(ledowy)=niebieski i tego sie czepiają :P

Odp: Światła dzienne w lampie Caro.
« Odpowiedź #68 dnia: Czerwiec 16, 2011, 16:04:07 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Wiem że dla niektórych z policji kolor biały zimny(ledowy)=niebieski i tego sie czepiają :P

A jak masz biały chłodny, ale zwykłą żarówkę to też się czepiają ?!
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2011, 22:00:00 pm wysłana przez Ukash »
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Światła dzienne w lampie Caro.
« Odpowiedź #69 dnia: Czerwiec 16, 2011, 20:57:09 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Wiem że dla niektórych z policji kolor biały zimny(ledowy)=niebieski i tego sie czepiają :P

Chodzi mi np. o takie ledy jak ja mam w postojówkach :) czasami nawet jeżdże na nich jako dzienne i jakoś nikt nie mruga czy cos :)




A jak masz biały chłodny, ale zwykłą żarókę to też się czepiają ?!

Odp: Światła dzienne w lampie Caro.
« Odpowiedź #70 dnia: Czerwiec 16, 2011, 23:56:07 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
A jak masz biały chłodny, ale zwykłą żarówkę to też się czepiają ?!

Jak chcesz takie światło uzyskać żarnikiem wolframowym, który z reguły pali się na żółty lub żółto-biały ?
Światło "białe zimne" to albo LEDy albo palniki wyładowcze, czyli xenony.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Światła dzienne w lampie Caro.
« Odpowiedź #71 dnia: Czerwiec 17, 2011, 16:47:45 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Światła dzienne w lampie Caro.
« Odpowiedź #72 dnia: Lipiec 23, 2011, 12:26:36 pm »

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 808
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
Mam pytanie z innej beczki. Żeby nie zakładać nowego tematu. W razie coś proszę o wydzielenie/przeniesienie. Pod co najlepiej podłączyć światła do jazdy dziennej? Pod co się wczepić aby światła przy przekręconym zapłonie nie świeciły, a przy zapalonym silniku i wyłączonych światłach mijania już świeciły i aby po zapaleniu świateł mijania w miarę możliwości gasły?

Odp: Światła dzienne w lampie Caro.
« Odpowiedź #73 dnia: Lipiec 23, 2011, 13:13:41 pm »

nethero

  • Gość
Nie odróżnisz przekręconego zapłonu i zgaszonego silnika od zapalonego silnika,
chyba, że chodziło Ci o nie świecenie w trakcie rozruchu.

Nie pamiętam czy na obwodzie świateł mijania występuje przełączanie   +12/masa
czy +12/rozwarcie,  ale jeżeli to pierwsze, to wystarczyłoby dać dodatkowy przekaźnik
wysterowany światłami mijania oraz kablem ze stacyjki (tym co załącza zasilanie dmuchawy, świateł, wycieraczek itd).

Podświetlenie zegarka w C+ jest w podobny sposób wysterowane, idą kable:
stały +12 , zapłon +12 (wyłączając rozruch), +12 włączonych świateł mijania
Z tego co pamiętam na tej podstawie układ zegarka miał prosty komparator,
który załącza odpowiedniej jasności podświetlenie.

Jeżeli co C+ to zerknę w schemat jak to najprościej zrobić bo nie mam teraz pod ręką.

Odp: Światła dzienne w lampie Caro.
« Odpowiedź #74 dnia: Lipiec 23, 2011, 13:26:31 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Nie wiem,po co Ci aż takie udziwnienie.Te światła biorą tak mało prądu,że można spokojnie na nich uruchamiać silnik,wiem,bo czasem tak robię.  :-) Mam osobny przełącznik podłączony do kostki  przełącznika świateł pozycyjnych i mijania,tak,że po wyłączeniu zapłonu te światła gasną również,tak jak orginalnie światła zewnętrzne.Przełącznik załącza przekaźnik,a on kolei obwód na żarówki.Wszystko działa niezależnie od położenia przełącznika świateł zewnętrznych.Do zmiany mam jeszcze drugi przekaźnik,który jest sterowany światłami mijania i w momencie włączenia świateł odłącza masę od przekaźnika świateł dziennych.Wiem,że trochę skomplikowane,ale tak sobie to wymyśliłem.Jak chcesz mieć światła dzienne włączane dopiero po uruchomieniu zapłonu,to możesz dać masę od czujnika ciśnienia oleju i zastosować przekaźnik zwierno-rozwierny.Po włączeniu przekaźnika przełącznikiem,światła nie będą działać,bo masa z czujnika spowoduje przyciągnięcie zwory do drugiego styku,a po uruchomieniu silnika masa zostanie odcięta i zwora wróci w swoje "fabryczne" położenie zasilając obwód świateł.
Mam nadzieję,że dobrze myślę i nie wprowadzam kolegi w błąd.Jak coś,to poprawcie mnie  ;-|

Odp: Światła dzienne w lampie Caro.
« Odpowiedź #75 dnia: Lipiec 23, 2011, 14:43:07 pm »

nethero

  • Gość
Zupełnie nie pomyślałem o czujniku ciśnienia oleju  :]
Wydaje mi się, że kolega chce mieć jakieś eleganckie rozwiązanie,
dlatego zasugerowałem nie świecenie przy rozruchu.

Odp: Światła dzienne w lampie Caro.
« Odpowiedź #76 dnia: Lipiec 23, 2011, 16:05:58 pm »

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 808
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
Po prostu chciałbym aby światła dzienne włączały się dopiero gdy chodzi silnik, a wieczorem jak zapale mijania aby gasły co by się cały grill nie świecił. Światła będę miał w grillu zamontowane i wieczorem palące się cztery "żarówy" na przodzie mogą przeszkadzać innym kierowcą.
Taki system mają nowe autobusy MANa w Warszawie. Kiedy autobus wjeżdża na pętlę, kierowca gasi silnik to wszystkie światła gasną. Przełącznik świateł ustawiamy na "0". Po załączeniu zapłonu nadal światła są ciemne.
http://phototrans.eu/14,466056,0,MAN_NG363_Lion_s_City_G_3469.html
Po rozruchu i uruchomieniu silnika ze światłami w pozycji "0" czyli wyłączone w autobusie zapalają się światła do jazdy dziennej.
http://phototrans.eu/14,477147,0,MAN_NG363_Lion_s_City_G_3430.html
Po przełączeniu świateł na pozycje czy mijania światła do jazdy dziennej gasną a zapalają się mijania, boczne i górne obrysy.
http://phototrans.eu/14,478309,0,MAN_NG363_Lion_s_City_G_3464.html
 Coś na takiej zasadzie. W linkach zdjęcia autobusów w opisanych sytuacjach.

Odp: Światła dzienne w lampie Caro.
« Odpowiedź #77 dnia: Lipiec 23, 2011, 20:45:07 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
CzaroT-11 napisz dokładnie jak ma to działać,a zaprojektuję Ci taki układ.Nie jestem elektrykiem,ale u siebie parę rzeczy wymyśliłem "z głowy" i jeszcze się do tej pory nie zdarzyło,żeby się coś zwarło,albo spaliło  :-) :P

Odp: Światła dzienne w lampie Caro.
« Odpowiedź #78 dnia: Lipiec 25, 2011, 19:33:16 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Dobra,wymyśliłem już ten schemat,zaznaczam,że to na szybko i nie było testowane w praktyce  :-) W razie problemów proszę nie krzyczeć  :-) Potrzebne dwa przekaźniki typu 561 tzw. zwierno-rozwierne.
Układ ma działać bez żadnego przełącznika,zgodnie z życzeniem kolegi CzaroT-11
Wszystko chyba jest mniej więcej jasne.Do jednego przekaźnika dajemy stałą masę,na drugi styk dajemy sterowanie ze świateł zewnętrznych (zależnie jak kto chce) na zacisk 30 dajemy STAŁY +12V np. z zapalniczki.Dalej ze styku 87a idzie do styku 30 drugiego przekaźnika.Z kolei jego jeden styk 86 dajemy do czujnika ciśnienia oleju,a styk 85 dajemy do zasilania po włączeniu zapłonu.Jest to ważne,żeby światła nie świeciły po wyłączeniu zapłonu.Z kolei ze styku 87 idzie już bezpośrednio do lamp.Działać ma to tak,że po włączeniu zapłonu drugi przekaźnik odłącza obwód do chwili uruchomienia silnika i odcięcia masy z czujnika ciśnienia oleju.Z kolei 1 przekaźnik cały czas przekazuje prąd do drugiego przekaźnika do chwili włączenia świateł,które powodują rozłączenie układu.
W RAZIE DOSTRZEŻONYCH BŁĘDÓW PROSZĘ REAGOWAĆ
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2015, 19:27:47 pm wysłana przez Buźka »

Odp: Światła dzienne w lampie Caro.
« Odpowiedź #79 dnia: Lipiec 25, 2011, 19:45:47 pm »

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 808
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
Dzięki :) Zobaczymy czy zadziała :)