Autor Wątek: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO  (Przeczytany 29548 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 06, 2011, 22:14:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli mozesz ustawic obroty bez baypasa to je tak ustaw ,
baypas to proteza jezeli nie daje sie ustawic membrana - zawsze go zakrecam i sprawdzam ,czy da sie normalnie ustawic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 02, 2011, 16:50:46 pm »

cypekm

  • Gość
Witam

Podłącze się do dyskusji.
Ostatnio wziąłem się za poldka (ATU Plus Bosch) ojca - nic nie robione odkąd pamiętama jeśli już to tylko po to żeby jeździł (a mnioe to tylko wkurza :)) Za co się wezmę to coś kolejnego leci.
Ostatnio padł lpg (na benzynie nie jeździ od kilku lat - obecnie próbuję zrobić). Instalacja LPG to Zavoli + sterownik Autronic 700 (w polonezie gaz fabryczny + późniejsze naprawy). 
Awaria polega na tym że nie mam wpływu na przyśpieszenie. Machając pedałem przepustnicy nic się nie dzieje. Najbardziej prawdopodobnym jest silnik krokowy (chyba że coś innego?), ale żeby jeździć postanowiłem włożyć na czas naprawy zwykły zaworek na śrubkę i wyregulować instalację. I tutaj pojawił się następny problem ponieważ obydwie śruby regulacji (biegu jałowego i czułości) na parowniku są praktycznie wykręcone na maksa, przy czym ta od biegu jałowego nie wpływa właściwie na prędkość obrotową. Natomiast zakręcając tą od czułości i ustawiając ją na minimalny przeciek gazu (wsadzam wężyk wychodzącą z parownika do słoika z wodą i obserwuję wydostające się bańki przy włączonych elektrozaworach). Po regulacji czułości zupełnie nie da się odpalić. Odpala i jakoś jeździ po wykręceniu śrubki czułości prawie na maxa.

Moje pytanie brzmi - czy wina jest po stronie parownika? np sklejona membrana i cały syf, czy poprostu tak ma być i już???  Gazownik ok 0,5 roku temu tak ustawił. Osobiście już instalacje ustawiałem parę razy na różnych parownikach (BRC, Landi Renzo, Lovato i inne najczęściej na polonezach i Dużych Fiatach) i jakoś nie było problemu. Może ten tak ma lub inaczej się reguluje?

Drugie pytanko - jak najłatwiej sprawdzić krokowca?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odp: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 02, 2011, 17:31:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
krokowca najlatwiej sprawdzic pod slonce - trzeba podlaczyc komputer oczywiscie do sterownika,
a co do regulacji to najpewniej parownik umarl ,zwlaszcza jak od lat do niego nie zagladano,
raczej sie szykuj na regeneracje,
ale rozkrec i zobacz,moze dokladne wyczyszczenie pmoze na jakis czas
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 02, 2011, 21:30:18 pm »

cypekm

  • Gość
Dzięki za szybką odpowiedź.
Ale jak już drąże temat to  :] :
1) krokowca narazie podłączyłem na pracującym silniku z śrubką regulacyjną - widać było że pracuje tzn otwiera się i chodzi w górę i w dół. Amon-a jeszcze nie podłączałem pod poldka więc zobaczymy.
2) Czy Autronic może prawidłowo chodzić na uszkodzonej sondzie ?? Bo szukam innej usterki w przypadku (a na to wygląda) jakby krokowiec był sprawny.

Odp: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 02, 2011, 21:52:33 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Jeżeli masz program A-mona na kompie,to po podłączeniu do sterownika AL 700 na kompie w zakładce[chyba] monitorowanie będziesz widział poprawność działania sondy[jej parametry],i krokowca.Jesli wykaże że sonda jest O.K. to nie powinno być problemu z zaprogramowaniem Autronica,i powinno Ci chodzić.Druga sprawa to tak jak pisze KGB,parownik do wymiany,albo regeneracji[to wnioskuję z twojego opisu].Ja bym proponował kupno nowego.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 02, 2011, 23:49:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a ja radze regeneracje ,w koncu 4x taniej i nie ma problemow ,ze zmienili kolanka czy cos i nawet taki sam parownik ciezko wlozyc czasami
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 03, 2011, 07:13:44 am »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
a ja radze regeneracje ,w koncu 4x taniej i nie ma problemow ,ze zmienili kolanka czy cos i nawet taki sam parownik ciezko wlozyc czasami
Regeneracja to loteria, trzeba precyzyjnie ją wykonać.A to nie każdy potrafi.Później tylko rozczarowanie. :(
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 03, 2011, 09:23:12 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Regeneracja to loteria, trzeba precyzyjnie ją wykonać.A to nie każdy potrafi.Później tylko rozczarowanie.
Nie zgadzam się. Regeneracja nie jest trudną czynnością. Jeśli ktoś się boi/nie potrafi to można wyszukać opisy jak to zrobić w domu np u nas na forum: Lovato lub Arbiter
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 03, 2011, 11:14:26 am »

cypekm

  • Gość
Mam za sobą dopiero dwie regeneracje parowników, ale samochody na nich jeżdżą do dzisiaj. Zestaw zavioli składa się tylko z dwóch membran i kilku oringów - wiec nie jest bardziej skomplikowany od innych :)

Dzięki za informacje.

Odp: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 10, 2011, 18:15:55 pm »

cypekm

  • Gość
Witam

Dzięki za pomoc. Regeneracja parownika pomogła. Regulacja przebiegła bezproblemowo :)
Mam natomiast inne pytania dotyczące Autronica.
Polonez Atu Plus z wtryskiem Bosch z fabrycznym LPG - prawdopodobnie później doinstalowano Autronica. Czy ktoś z was może powiedzieć czy ECU (u mnie 002) jest jakoś zmodyfikowane ponieważ po odpięciu sondy lambda nie pali sie CheckEngine. Zacząłem sprawdzać po kolei elektrykę i okazuje się że sygnał wogóle nie dochodzi do komputera. Przewód na PIN10 jest przecięty, natomiast dwa przewody wychodzące z autronica fioletowy (sygnał z sondy) oraz szary (sygnał na ECU) są połączone wspólnie do przewodu sygnałowego sondy. W programie diagnostycznym nie wywala żadnych błędów. Program również podaje stałe napięcie na sondzie = 0,49V Natomiast po odłączniu innego czujnika np temperatury płynu CheckEngine odrazu się zapala, a w programie wychodzi błąd. Narazie nie bawiłem się w przepinanie przewodów ponieważ mam padniętą sonde?
Jak jest u was rozwiązane podłączenie do ECU sygnału z sondy ??

Odp: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 10, 2011, 23:28:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
podlacz dobrze sonde do autronica ,bo ci jakies druciarze zle podlaczyli,
bosch nie wywala CE z powodu braku polaczenia z sonda ,poprostu przechodzi w tryb pracy bez sondy,
zazwyczaj jako emulacje ustawia sie MASA ,czy 0v dla ECU ,ale mozna tez dobrac sinusoide,
teraz masz tak podlaczone ,ze ECU nawet na benzynie pracuje bez sondy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 19, 2011, 20:08:12 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
baypas to proteza jezeli nie daje sie ustawic membrana
Jednym słowem regulację fabrycznie nowego parownika radzisz zacząć od WKRĘCENIA do oporu bypass'a i regulować wyłącznie membranę?

Odp: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 19, 2011, 20:12:58 pm »

kazko kk

  • Gość
BYPASS ma być wykręcony bo dociśniesz membranę i nie będzie ona puszczała gazu to jest tak jakbym cię wrzucił do studzienki kanalizacyjnej
i docisnął dekiel im mocniej bym dociskał dekiel to tym bardziej nie będziesz go mógł ściągnąć rozumiesz?

Odp: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 19, 2011, 20:20:25 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Co Ty chłopie za teorie wymyślasz, bypass to tzw kanał obejściowy, ma on pomóc ustawić obroty biegu jałowego, ponieważ zazwyczaj membrana nie jest w stanie "ugiąć" się tak, aby podać wystarczającą ilość gazu.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 19, 2011, 20:26:15 pm »

kazko kk

  • Gość
A to sorry bo ja jakoś to odwrotnie zrozumiałem. :)

Odp: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 19, 2011, 20:43:46 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
ma on pomóc ustawić obroty biegu jałowego, ponieważ zazwyczaj membrana nie jest w stanie "ugiąć" się tak, aby podać wystarczającą ilość gazu
No to do oporu czy do oporu i cofnąć? O bypass'ie teraz mówię.

Odp: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 19, 2011, 21:19:02 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
można między bajki wsadzić tezę, że gaz ustawisz na wkręconym bypassie.
Ja jak zakładałem nowy parownik, to najpierw "rozkręciłem" go żeby odpalić, poczekałem aż się zagrzeje i najpierw wstępnie zacząłem ustawianie napięcia membrany i śruba na wężu, obroty biegu jałowego zostaw sobie na deser, ja miałem ponad połowę rozkręcony bypass, inaczej gasł od razu.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 19, 2011, 21:23:52 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
No to teraz zalążek prac wyjaśniony. Powiedz mi jeszcze czy do boscha musi być krokowiec czy mogę go zwykłym registerem na jedną śrubę zastąpić. Do tej pory było krokowiec + śruba ale krokowiec był fizycznie odłączony. Czy może zostawić tak jak jest? Zostałby tylko parownik do wyregulowania. Czy może ogólnie głupi jestem i nie da rady :d :p

Odp: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 19, 2011, 21:33:13 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jak miałeś śrubę to śrubą tylko później skorygujesz, musisz ustawić napięcie membrany, coby auto się zbierało ;)
W porównaniu do gaźnika masz mniej roboty bo przy wtrysku jest jedna przepustnica :)
Wszystko się da, tylko trochę samozaparcia.
Jako przykład podam jak zwykle swoją padakę, gazownicy ustawili mi tak (na analizatorze), że auto paliło 15/100 km, nie jechało.
Ja ustawiłem sobie na czuja metodą prób i błędów, zszedłem do spalania poniżej 13 l na 100 km przy odcinkach ~15 km.
Gazownicy mówili mi że mam za dużo węglowodorów w spalinach i nie mogli ustawić, ale żaden debil nie wpadł na to żeby sprawdzić czy mam zapłon ustawiony jak należy, okazało się niedawno że jest zdecydowanie za szybki, przy mrozie był problem z odpalaniem, cofnąłem zapłon, auto od razu zaczęło lepiej palić. Sprężanie mam super, motor po kapitalce, teraz walczę z ustawieniami, bo mi auto nie jedzie powyżej 140 km/h. Winę ponosił duszący motor mikser od ohv plus register z jedną śrubą (tak mi isę wydaje), na benzynie auto zapitala aż miło, mimo problemów z gaźnikiem, bardzo ładnie przyspiesza.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 19, 2011, 21:40:59 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Łokej - jutro walka. Będę dzwonił jak coś więc wiesz... odbieraj :p