Autor Wątek: -= LINKowisko =-  (Przeczytany 1296563 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7180 dnia: Maj 06, 2020, 12:10:11 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
nM
*Nm

zawsze mogliśmy klepać do początku lat 90 tego 125p 1300 bez żadnych zmian konstrukcyjnych,
Może więc wystarczyło nie klepać 125p do lat 90?

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7181 dnia: Maj 06, 2020, 13:26:42 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jasne, przecież można było wypuścić nowy model.  <lol2> Podobnie jak z syreną jakoś w 1965 roku zamiast klepać ją do 1983. To takie proste.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7182 dnia: Maj 06, 2020, 13:58:54 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
FSO popelnilo kilka błędów na różnych etapach produkcji poloneza. Nawet w latach 90-tych podejmowali sporo dziwnych decyzji.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7183 dnia: Maj 06, 2020, 15:35:05 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Co do mocy aut to nie bierzecie pod uwagę ich masy. W latach 80-tych polonez był sporym kolocem, a taki kadet D mógł ważyć pewnie z 900kg. Do tego miał napęd na przód przez co nie tracił mocy jak polomez w przekladni hipoodalnej która to jak wiadomo ma niską sprawność.

815-980.


A co do mrzonek o 2.0 DOHC, myślałem, że już tutaj każdy wie, że ten silnik w kraju socjalistycznym oprócz notabli i "prywaciarzy" nie był nikomu potrzebny, bo patrzyło się głównie na zużycie paliwa i prostotę budowy/łatwość napraw, jeśli w ogóle udało się zapisać do ogonka chętnych na takiego poloneza.

Nie powiedziałbym że to były mrzonki. Musisz pamiętać że chęć zastosowania DOHCa potwierdziło wielu inżynierów, w tym główny konstruktor fabryki dr Sel. Zamówiono też ekspertyzę czy można DOHCe produkować na starym zakładzie, i rozpoczęto, nie wiadomo dlaczego, budowę fabryki silników nad Kanałem Żerańskim. Jeżeli dodamy informację że pierwotnie Poloneza nie miano sprzedawać w Polsce, a jeżeli już, to w minimalnych ilościach, to wszystko zaczyna nabierać sensu:

-Panowie myśleli przyszłościowo, DOHCe miały być odpowiedzią na rozwój modeli Zachodnich
-samochód miał być sprzedawany głównie za twardą walutę
-koszty produkcji nie grały tak istotnej roli. Pracownicy zarabiali mało, i w walucie praktycznie wirtualnej. W gospodarce socjalistycznej nie patrzono też na zyski i straty w ramach gospodarki- gdyby patrzono, to nie zatrudniano by ludzi tylu ilu było, tylko tylu ilu było potrzeba.
To samo z cenami materiałów, mogły nie mieć nic wspólnego z rzeczywistym kosztem. Całkiem możliwe że koszt wytworzenia DOHCa w PRLu, był porównywalny do kosztu wyprodukowania na Zachodzie OHVki, albo kilku OHVek.



czy zwykłym 5d. Po prostu w tamtych czasach i tak był to niezły wynik, pamiętając, że jeszcze rok wcześniej (1978) obowiązywał model C, z tylnym napędem, w wersji 1.1 51KM/72nM w najpopularniejszej wersji. Także wchodząc na rynek z tym 75KM/112nM w 1978 chyba aż tak bardzo nie musieliśmy się wstydzić, wrzucając marzenia o DOHC do kosza, mając

Trzeba jednak mieć na uwadze że auta w wersjach mocniejszych też stanowią wsparcie sprzedaży. Po pierwsze zawsze sprzeda się trochę więcej, po drugie zwracają uwagę na istnienie modelu.
To że Talbot Sunbeam Lotus był ostatnim autem z tylnym napędem które wygrało mistrzostwa świata nie uratowało marki, ale na pewno poprawiło sprzedaż Talbotów.
Poza tym, generalnie im więcej wersji tym lepiej bo masz szerszą grupę docelową. Np. Kadett miał wersję z automatem, a to przecież koszty robić auto z inną skrzynią, bo trzeba robić skrzynie i nadwozie. Jeżeli Polonez nie miał automatu, mógłby mieć przynajmniej DOHCe. Przyjemniejsze auto dla użytkowników, lepsze recenzje dziennikarzy, większa grupa docelowa, lepsza baza do homologacji, lepsze wyniki, lepsza reklama.

A propo linków i rajdów, obejrzyjcie sobie tutaj zwłaszcza jak na Vauxhallu Chevette jechał Russel Brooks.
To małe pudełko miało 250 KM i w 1983 już było zdecydowanie za słabe żeby nawiązać walkę z Mantą, a Manta jak wiemy nijak się miała do Lancii 031
https://youtu.be/chnc0MX_ApM
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2020, 15:46:19 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7184 dnia: Maj 16, 2020, 07:21:39 am »

Offline Czaroo#1879

  • Moderator
  • Wiadomości: 917
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6
Było:
Polonez Atu 1.6 GSI
Polonez Caro 1.4 16v
Jest:
Polonez Caro 1,6 GLE

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7185 dnia: Maj 16, 2020, 10:52:20 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Zaiste, święty Graal - tylko po co to komu ;)
Znajomy miał iveco >3,5t. Pozbył się i kupił <3,5t. Jeździ tym tak samo, jak jeździł tamtym.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7186 dnia: Maj 16, 2020, 11:46:01 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Zabudowa pod autobus.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7187 dnia: Maj 16, 2020, 11:51:21 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Zaiste, święty Graal - tylko po co to komu ;)
Znajomy miał iveco >3,5t. Pozbył się i kupił <3,5t. Jeździ tym tak samo, jak jeździł tamtym.

To jest właśnie głupota naszych przepisów. Podciąganie na siłę pojazdów na kat.B. A wystarczy zalegalizować to co i tak funkcjonuje. Kat B np 7000kg.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7188 dnia: Maj 16, 2020, 15:59:14 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
pow 3.5 T masz Viatoll i jest drogo ;)

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7189 dnia: Maj 16, 2020, 16:09:19 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
W firmie i tak mam Viatoll bo busy jeżdżą z przyczepami. Przymierzam się jednak do zakupu auta pod HDS i wtedy zostanie mi na takim np Iveco... 300kg ładowności.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7190 dnia: Maj 22, 2020, 14:38:34 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jedna z większych radiowych stacji w Polsce, i przy okazji jedna z ostatnich, która się nadawała do słuchania (na zakresie FM) rozpada się:

https://www.press.pl/tresc/61770,nikt-nie-poprowadzil----zapraszamy-do-trojki---

https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-05-21/zapraszamy-do-trojki-bez-prowadzacego-tam-juz-chyba-nikogo-nie-ma/
« Ostatnia zmiana: Maj 22, 2020, 14:41:09 pm wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7191 dnia: Maj 23, 2020, 17:05:56 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Polonezy na salonie w Paryżu https://youtu.be/VnOGGZm0_Jw?t=812

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7192 dnia: Maj 23, 2020, 20:04:59 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Piękne te orciari. Co nowe, to nowe. Fajnie, że chociaż na zdjęciach i filmach można na takie popatrzeć, bo żaden remont już nie odda klimatu nowego auta.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7193 dnia: Czerwiec 02, 2020, 13:36:47 pm »

Offline wlodek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus / FSO Poloneza Caro 1.4
W artykule ciekawe zdjęcie zapgrejdowanego egipskiego Borewicza do poziomu prawie-Caro Plus:

https://spidersweb.pl/autoblog/polskie-samochody-prl-postarzanie/

Skąd do cholery miał dawcę? :D

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7194 dnia: Czerwiec 02, 2020, 14:43:29 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Jak skąd. Np mój znajomy eksportuje Polonezy, m.in. do Egiptu.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7195 dnia: Czerwiec 02, 2020, 18:56:21 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
mój znajomy eksportuje
Nie wiem, czy się cieszyć, czy płakać. Z jednej strony, przynajmniej nie trafią na złom w Polsce, a z drugiej, zawsze to o tyle mniej u nas. Ale tak ostatnio czytając forum itp., to mi się wydaje, że to wszystko jednak je*nie, w sensie, te polonezy, bo to już powoli każdy da se spokój. Przykład, ostatni temat o tym atu niby do kupienia, gdzie nieźle daliście czadu. Już chyba powoli każdy ma dość, bo jak tu być miłośnikiem, gdy części brak, auto nie na dzisiejsze czasy, a przecież są lepsze zachodnie, nie? Poza tym, tylko najwięksi zatwardzialcy płacą oc za auto, które tylko stoi i wygląda, lub jest w wiecznym remoncie.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7196 dnia: Czerwiec 02, 2020, 19:37:43 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Trzeba odróżnić miłośników od fanatyków.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7197 dnia: Czerwiec 02, 2020, 19:56:02 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Czyli wychodzi na to, że mimo iż uważam poloneza za samochód gorszej kategorii, w rozumieniu niektórych mimo wszystko jestem nawet nie miłośnikiem, a wręcz fanatykiem poloneza. 😂
Pod rozwagę tym, którzy mnie krytykują 😁

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7198 dnia: Czerwiec 02, 2020, 22:02:37 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Gdzieś tam wyrażałeś się niepochlebnie o Polonezie, to chyba fanatykiem nie jesteś niestety.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7199 dnia: Czerwiec 02, 2020, 22:21:40 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Czyli wychodzi na to, że mimo iż uważam poloneza za samochód gorszej kategorii, w rozumieniu niektórych mimo wszystko jestem nawet nie miłośnikiem, a wręcz fanatykiem poloneza.
Jakby się tak zastanowić nad tym, co napisałem, to fakt, łapiesz się jak najbardziej do kategorii największych zatwardzialców. Oczywiście pod warunkiem, że płacisz za to "truckło" OC. To taki trochę paradoks, że sam miałem Ci za złe, że pisałeś o polonezie "złom" itp. (ale nie dlatego, że tak nie jest, tylko dlatego, że siedząc na forum "miłośników" poloneza, wypadało by się powstrzymać) a tu wchodzi na to, że jesteś jednym z najwierniejszych fanów, bo o ile się orientuję, to inni w takiej sytuacji, dawno wywieźli by te zwłoki na złom i albo kupili innego, albo dali by se spokój z głupotami.
I paradoksalnie, kolega KGB, też tam chyba ma coś rozgrzebane na wieczny remont, nie?
Jakby się tak zastanowić, to chyba to jest forum samych masochistów, bo pomimo braku części, gównianej jakości samego auta, gównianych osiągów, kultury pracy, wyciszenia, wygody i co by tam jeszcze (jedziemy stereotypami) to jednak większość te auta nadal trzyma, lub po prostu użytkuje na co dzień i jakoś się to kręci, pomimo narzekań. Jeśli o mnie chodzi, to gdyby mi się to auto nie podobało, to bym go zwyczajnie nie kupował. To nie jest tak, że chciałem kupić bądź co, byle mieć, bo takiego golfa 3 bym nie kupił, bo mi się nie podoba. Robię tak śmiesznie małe przebiegi, że gdybym kupił dzisiaj nowego poldka w salonie i odpowiednio zadbał o blachę, to miałbym go do końca życia. No i poza tym, to w tej cenie nie miałbym zbytnio czego wybierać z zachodnich, bo co dobrego można kupić za 3000? Po co mi jakiś złom, do którego trzeba dołożyć drugie tyle? Normalni ludzie, to kupują samochody za dwucyfrowe kwoty, a i tak takie auta mają opinię starych. No i zależy, czego kto szuka, bo jak to ma być byle co, co ma się tylko trzymać kupy i jakoś przegląd przejść, to pewnie, można za grosze coś brać, ale jak ma być spokój na lata i pewność w dłuższej trasie, to cóż... Oczywiście zdarzają się prawdziwe okazje, bo ktoś dbał, a przy sprzedaży i tak nie poszaleje, bo rocznik itd.