Autor Wątek: Rover - remont głowicy by Bocian  (Przeczytany 25888 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 05, 2010, 07:24:05 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Do tych śrub trzeba nasadki torx nr E-14. Wchodzi ona na nie jakby nieco luźniej, niż by się to na początku wydawać mogło (w porównaniu do nasadek klasycznych), ale nie będzie się na tych łbach obkręcać, na spokojnie nasadka E-14 daje radę. Zarazem ciekawe, czy jest nasadka nr E-13 i czy ona siedziałaby na tej śrubie ściślej, czy nie dałaby się już założyć?

Dwa razy bawiłem się w odkręcanie tych śrub w silniku rovera i E-14 pasowała do nich dobrze, nic złego sie nie działo.

Bardzo ważna jest kolejność dokręcania/odkręcania oraz tego wieloetapowość, zarówno, gdu dokręca się je kierując kątem ich wkręcenia, czy też przykładanym momentem siły.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 05, 2010, 08:16:12 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Czyli jednak z moją pamięcią nie jest najgorzej :mrgreen: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 05, 2010, 08:29:36 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Żadna E14 !!! Bo jest dużo za luźna !

E12 pasuje idealnie i normalnie mozna odkrecic śruby - niech nie daj boże nikt nie próbuje odkręcać E14 bo tak jak w moim przypadku można objechać łepek śruby.

Cytuj (zaznaczone)

Jakieś gówniane śruby masz albo lipna nasadkę, ja już to kilkanaście razy odkręcałem E14 i jeszcze nigdy się żadna nie objechała....


Nie wiem jakie mam śruby, ale nasadkę kupiłem KINGTON.

Cytuj (zaznaczone)

ale nie będzie się na tych łbach obkręcać, na spokojnie nasadka E-14 daje radę.

Nie, nie nie nie i jeszcze raz nie.

Nie ma nasadki E13

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #63 dnia: Listopad 05, 2010, 08:36:16 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Jutro sprawdzę organoleptycznie, jaki numer ma ta nasadka, ale jestem pawie pewien, że E-14.

Z silnika mam zdjętą głowicę, śruby leżą w samochodzie, przymierzę je w palcach, sprawdzę, bo może coś mi uciekło z pamięci i herezję wypisuję.

Wielce możliwe, że śruby tego silnika mogły mieć łby zarówno na E-14, jak i na E-12, stąd to ewentualne zamieszanie w materii owej.

Acha - czy przy zdjętej głowicy w tym silniku wał korbowy obraca się ciężko? Bo w moim na mój osąd, za cieżko się nim obraca, nie podoba mi sie to. Panewek raczej nie obróciło, bo skrzynia korbowa skręcana jest na autonomiczne śruby po bokach i pomimo wykręcenia śrub głownych, nie powinna się rozejść z blokiem.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 05, 2010, 10:13:24 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Acha - czy przy zdjętej głowicy w tym silniku wał korbowy obraca się ciężko?

Nie obracałem wałem , ponoć tłoki mogą wypchnąć tuleje z bloku... ile w tym prawdy nie wiem, i wole nie ryzykować :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 05, 2010, 19:07:31 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
moga wypchnac, bo ja raz wypchnalem tulejerazem z tlokiem.

ja tez odkrecalem e14.
i nie tylko w roverze glowica jest przykrecana 12 torxem. a ze akurat w robocie nasadke 14 mam na grzechotke 1/2 cala, a dynamometryczny mam tez 1/2 cala wlasnie, to uzywam nasadki 14 zamiast 12 (12 mam na 3/8 cala, czyli tzw srednia grzechotke) i generalnie nigdy nie bylo problemow (o ile prosto sie trzyma ta wlasnie nasadke)...
i nie tylko robie tak przy srubach glowicy i jest zawsze ok...
to ja, byly Marcin#839

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 05, 2010, 23:00:02 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Calkiem mozliwe ze najpierw byly E14 a potem w ktoryms roku wprowadzili E12, ewentualnie moze byc tak ze zamienniki sa na E12 -dla przykladu nakretka mocujaca kabel w alternatorze punto w orginale to M8 na klucz 12, 2 razy zmienialem alternator na nowy(roznych producentow) i w zamienniku raz mialem rozmiar na klucz 13 a raz na 14 :roll: wiec nigdy nie wiadomo co sie trafi  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #67 dnia: Listopad 06, 2010, 19:44:28 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Całkiem możliwe, ale byłem dzisiaj na szrocie, gdzie sprawdziłem pół wiadra szpilek do Roverka i wszystkie były na E12.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #68 dnia: Listopad 07, 2010, 13:13:51 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Stingerek, Nie dawało mi spokoju to wszystko co napisałeś i sprawdziłem. W całym zestawie TORXów używane były tylko E8 do sprzęgła i E14 do głowicy. E12 wygląda jakby nie było nawet wyjmowana z trzymaka.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #69 dnia: Listopad 07, 2010, 23:32:32 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
PYTANIE ZA MILION DOLARÓW WYJAŚNIAJĄCE WSZELKIE KWESTIE:


Weźcie szanowni panowie eksperci do ręki suwmiarkę... i zmierzcie wymiary łba śruby i nasadki E12... Zobaczycie sami czym odkręcaliście śruby... i jak wielkie mieliście szczęście.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #70 dnia: Listopad 07, 2010, 23:43:18 pm »

e1mo

  • Gość
Oryginalny angielski manual  podaje Torx nr 12 :), i tez mowi ze nie wolno obracac wałem korbowym po zdjęciu głowicy. Tyle teorii :P

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #71 dnia: Listopad 08, 2010, 08:39:02 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Stingerek"
i jak wielkie mieliście szczęście
Bez tego nie zrobiłbym wielu rzeczy w samochodzie. Niejednokrotnie brakowało dosłownie mm do klęski ale właśnie dzięki ogromnemu zasobowi szczęścia udawało mi się to zrobić

Cytat: "Elwood#1887"
Calkiem mozliwe ze najpierw byly E14 a potem w ktoryms roku wprowadzili E12, ewentualnie moze byc tak ze zamienniki sa na E12
Jak dla mnie najbardziej prawdopodobna wersja.

Ja zdejmowałem głowicę w starszej wersji roverka z 95r. MOże ty Stingerek, masz już ten nowszy po 95 i stąd może być róznica.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #72 dnia: Listopad 08, 2010, 14:26:43 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Hmm całkiem możliwe, bo data produkcji mojego to 1996r.

A tutaj fotka:


Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #73 dnia: Listopad 08, 2010, 18:19:06 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
no... zdjęcie robiłem kotletem schabowym...
Ale głowny zamysł był taki
Założyć nasadkę na suwmiarkę i suwmiarką śrube...
Chyba widać że to E12 mam nadzieję :) bo ja widzę.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #74 dnia: Listopad 09, 2010, 14:47:28 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
no na nasadce widac 12 :)

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #75 dnia: Listopad 09, 2010, 17:07:05 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Uszczelka pod głowicą 0 - Ja 1 :)
Wygrałem bitwę ale nie tak łatwo było:

Najpierw było tak, cały podekscytowany:
http://www.youtube.com/watch?v=GI0xg3q9a8w

Potem myślałem że usunąłem wyciek...
http://www.youtube.com/watch?v=VE4GYMuXQ8E

No ale w końcu musiało się udać
http://www.youtube.com/watch?v=3fQY3ADqroU


:)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #76 dnia: Listopad 09, 2010, 21:17:37 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
da się, cały silnik wraz z osprzętem i skrzynią waży około 110kg.
Więc bez kolektorów alternatora wody i oleju oraz głowicy.. pewnie mniej niż połowę z tego.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #77 dnia: Listopad 13, 2010, 08:56:12 am »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
Podepnę się Udało mi się zmierzyć kompresje i wyszło 8.5 ,8, 9, 9 Jak pisałem w innym temacie silnik nie chodzi prawidłowo a była w nim robiona uszczelka pod głowica u mechaników Będę chyba musiał ją ściągnąć Głowica była już planowana (we wrześniu), po planowaniu przejechałem 20km Czy musowo ją planować? Boje się że zostanie za bardzo zjechana W opisie podanym przez Bocian_s#313 owa jest o pastowaniu jej Czy mógłbym do tego zamiast planowania wykorzystywać pastę do wyrównywania cylindrów?

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #78 dnia: Listopad 13, 2010, 09:04:33 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Próbę olejową zrób bedzie wiadomo gdzie kompresja spierdziela.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #79 dnia: Listopad 13, 2010, 09:42:49 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Dziwne, mój Poldorover miał po 1.4 MPa na każdym garze, prócz trzeciego, na którym było co jakiś czas 1.1 MPa. Okazało się, że zaworki po 100 kkm na LPG zjadły się nieco, a piąty wydechowy na trzecim garze miał większy wżer i od tego ciśnienie spadało na nim co jakiś czas. Niemniej jednak, pomimo dość dużych wżerów na przylgniach i obrośnięciu ich przez siarę z gazu, pozostałe garki trzymały książkowe 1.4 MPa. Silnik 168 kkm przebiegu 100% pewny, w tym od 68 kkm na syntetycznych olejach, grama oleju do samego końca nie zjadał.

Głowicę w tych silnikach można tylko docierać, bo maksymalny zapas jest tylko 0.2 mm na ewentualne naprawy jej płaskości. Ja robiłem to papierem ściernym nr 1000 oraz szkłem od wagonu kolejowego jako wzorzec płaskości. Najpierw na sucho, potem na mokro (płyn do naczyń), do tzw. zabielenia się powierzchni. Maksymalna odchyłka niepłaskości w tej głowicy to zaledwie 0.05 mm (50 mikronów), tak więc musi być to wykonane perfekcyjnie. To samo czoło bloku - trzeba je przeczyścić jw.
Szkoda, jak miałeś ściągniętą głowicę, że nie dotarłeś zaworów oraz nie rozebrałeś i wyczyściłeś popychaczy zaworowych + wymiana uszczelniaczy ich trzonków.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!