Autor Wątek: Kasowanie luzu  (Przeczytany 10337 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pigini

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 472
  • Płeć: Mężczyzna
  • Caro+/- ? 1,4 16v 1994
Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 01, 2011, 23:36:47 pm »
Coś w tym jest, że przekładnie ze wspomą nie łapią takiego luzu jak bez wspomy.
Może dlatego
przekladnia smarowana pod cisnieniem
Jeśli nie potrafisz naprawić czegoś młotkiem, masz problem natury elektrycznej.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11164
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 02, 2011, 00:44:30 am »
gdbym mial JKC to bym ją rozkrecil i zobacyl co sie dzieje (gdyby zlapala luz),

byłoby to niezwykle "mądre" posunięcie. Gratuluję pomysłowości.:D:D

P.S.- czy przekłądnię bez wsmoma też rozebrałbyś do części pierwszych, żeby stwierdzić czemu powstał luz???:D

oczywiscie - jak sie okazalo wymagala wymiany lozysk ,choc w rezultacie slimak byl juz wytarty,bo w przekladni byla lyzka smaru zamiast byc wypelniona olejem ,
podobno niezbyt rzadki przypadek w tych przekladniach - moze jeden monter modyfikowal smarowanie na wlasna reke, a smar sprzedawal poza fabryka
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 353
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 03, 2011, 00:31:36 am »
W moim borku kierownica chodzi baaardzo ciężko i nie ma w ogóle luzu. Bardzo nieprzyjemnie się tak jeździ bo poruszenie kierownicą o 1mm powoduje już skręt samochodu. Czy przyczyną tego może być zbyt mocno skręcona śruba na przekładni?

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11164
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 03, 2011, 02:58:21 am »
tu masz raczej problem dodatkowo ze zbieznoscia,
a czy przekladnia sama ciezko chodzi ,czyli czy za mocno jest skrecona to najlepiej sprawdzic odczepiajac drazki kierownicze i krecac kierownica

i chyba chodzilo ci o 1cm ,a nie 1mm
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2011, 02:59:47 am wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 03, 2011, 10:12:23 am »
chodzaca ciezko kiera/ nie powracajaca do jazdy na wprost automatycznie to zdecydowanie zbyt mocno skrecona przekladnia

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1658
  • rover team
Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 03, 2011, 10:29:01 am »
Mi też nie wraca kierownica na miejsce, choć kręci się dość lekko, winą jest nie ustawiona zbieżność...
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 353
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 03, 2011, 10:32:25 am »
Dodam jeszcze że po mocnym skręcie kierownicą(co najmniej 180 stopni), kiedy kierownica powraca na poprzednią pozycję coś zaczyna bardzo głośno wyć.

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 12, 2011, 10:43:14 am »
Poluzowałem nakrętkę, kręcę śrubą zgodnie z ruchem wskazówek zegara, żeby ją wkręcić i... zupełnie nic się nie dzieje. Śruba stoi w miejscu. Czyli gwint zjechany?
LOW & SLOW

myambo

  • Gość
Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 12, 2011, 11:51:05 am »
Mógł zapiec się gwint, postukać delikatne, polać jakimś specyfikiem.

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 12, 2011, 12:50:15 pm »
Raczej nic z tego, stukane i polewane było, cała puszka WD-40 poszła :/ Czuć, że w pewnym momencie gwint przeskakuje i wraca w poprzednie położenie, poza tym widać opiłki, znaczy przekładnia psu w dupę :/ :/
LOW & SLOW

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 373
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 27, 2011, 14:52:24 pm »
A dużo trzeba tę śrubę wkręcić? U siebie mam ogromny luz - z 10 cm licząc po obwodzie koła kierownicy. Da się to jeszcze wyregulować czy lepiej szukać innej przekładni? Bez wspomagania mam.

waszczo

  • Gość
Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 27, 2011, 23:26:38 pm »
Obawiam się, że jak masz taki luz, to na pewno nie na przekładni.... sprawdź końcówki drążków, tulejki w przednim zawieszeniu i inne pierdołki które mogą na to wpływać. Wsadź kogoś do auta, żeby kręcił kierownicą a sam patrz pod spodem gdzie jest luz, zobaczysz to na pewno :)

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 373
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 28, 2011, 14:00:44 pm »
Sprawdzałem już to jakiś czas temu i wychodzi, że najgorzej jest właśnie na przekładni.

Offline Vornar0

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi[Van] Plus 1.6 MPI (klima, el.szyby, el.lusterka itp.)
Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 13, 2011, 00:07:26 am »
Wstawcie jakieś zdj gdzie dokłądnie to się reguluje. pozdrawiam

Offline Michał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 719
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6, LEXUS IS
Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 22, 2011, 20:18:41 pm »
Odkopie troche  :P
Miałem u siebie luz na kierownicy i postanowiłem go wreszcie usunąć. Wymienione 4 końcówki, wymieniony drążek na nóweczke ale dalej jest delikatny luz na przekładni. Czytałem już nie raz o tej śrubie do kasowania luzu ale jakoś nie idzie mi jej znaleść. Może ma ktoś jakieś zdjęcie gdzie jest ta śruba dokładnie i jak to ogarnąć ??  :P

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 22, 2011, 21:01:14 pm »
Zdejmij sobie lewe koło, i patrząc na przekłandnie na same górze masz nakrętkę 17 mm a z niej wystaje śruba z rowkiem. Luzujesz nakrętkę i dokręcasz tę srubę z rowkiem. Dokręcasz nakrętke i koniec ;)

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 989
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 22, 2011, 21:56:50 pm »
A mam pytanie czyż nie powinno być pewnego luzu na kierownicy? Na dwa palce bodajże?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4543
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 24, 2011, 11:30:12 am »
A mam pytanie czyż nie powinno być pewnego luzu na kierownicy? Na dwa palce bodajże?

Mechanik mi powiedział że w tej przekładni minimalny luz musi być ale kto go tam wie. Jak wychodziło z FSO?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

bogdans

  • Gość
Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 02, 2012, 22:14:33 pm »
Witam Panowie w Nowym Roku :)

niedawno pojawił mi się luz na kierownicy raczej z tego powodu, że nie miałem innego wyjścia musiałem kręcić w miejscu kierownica ;/ czego wcześniej unikałem jak ognia bo i ciężko było (brak wspomagania). Luz pojawia się dopiero po skręceniu kołami ponad 180 stopni obrotu kierownicą i czasem czuć lekki przeskok. Gdzie szukać przyczyny? Trzeba regulować jak to było opisane wyżej czy wymieniać jakieś końcówki drążków? ;P
najważniejsze czy jazda z taką "usterką" jest niebezpieczna w jakimś stopniu czy do wiosny objeżdżę?

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11164
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 03, 2012, 01:08:11 am »
w konstrukcji przekladni,
na skreconych kolach zawsze bedzie luz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.