Autor Wątek: Kasowanie luzu  (Przeczytany 22168 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 01, 2011, 23:36:47 pm »

Offline pigini

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 470
  • Płeć: Mężczyzna
  • Caro+/- ? 1,4 16v 1994
Coś w tym jest, że przekładnie ze wspomą nie łapią takiego luzu jak bez wspomy.
Może dlatego
przekladnia smarowana pod cisnieniem
Jeśli nie potrafisz naprawić czegoś młotkiem, masz problem natury elektrycznej.

Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 02, 2011, 00:44:30 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
gdbym mial JKC to bym ją rozkrecil i zobacyl co sie dzieje (gdyby zlapala luz),

byłoby to niezwykle "mądre" posunięcie. Gratuluję pomysłowości.:D:D

P.S.- czy przekłądnię bez wsmoma też rozebrałbyś do części pierwszych, żeby stwierdzić czemu powstał luz???:D

oczywiscie - jak sie okazalo wymagala wymiany lozysk ,choc w rezultacie slimak byl juz wytarty,bo w przekladni byla lyzka smaru zamiast byc wypelniona olejem ,
podobno niezbyt rzadki przypadek w tych przekladniach - moze jeden monter modyfikowal smarowanie na wlasna reke, a smar sprzedawal poza fabryka
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 03, 2011, 00:31:36 am »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
W moim borku kierownica chodzi baaardzo ciężko i nie ma w ogóle luzu. Bardzo nieprzyjemnie się tak jeździ bo poruszenie kierownicą o 1mm powoduje już skręt samochodu. Czy przyczyną tego może być zbyt mocno skręcona śruba na przekładni?

Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 03, 2011, 02:58:21 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tu masz raczej problem dodatkowo ze zbieznoscia,
a czy przekladnia sama ciezko chodzi ,czyli czy za mocno jest skrecona to najlepiej sprawdzic odczepiajac drazki kierownicze i krecac kierownica

i chyba chodzilo ci o 1cm ,a nie 1mm
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2011, 02:59:47 am wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 03, 2011, 10:12:23 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
chodzaca ciezko kiera/ nie powracajaca do jazdy na wprost automatycznie to zdecydowanie zbyt mocno skrecona przekladnia

Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 03, 2011, 10:29:01 am »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Mi też nie wraca kierownica na miejsce, choć kręci się dość lekko, winą jest nie ustawiona zbieżność...
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 03, 2011, 10:32:25 am »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Dodam jeszcze że po mocnym skręcie kierownicą(co najmniej 180 stopni), kiedy kierownica powraca na poprzednią pozycję coś zaczyna bardzo głośno wyć.

Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 12, 2011, 10:43:14 am »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Poluzowałem nakrętkę, kręcę śrubą zgodnie z ruchem wskazówek zegara, żeby ją wkręcić i... zupełnie nic się nie dzieje. Śruba stoi w miejscu. Czyli gwint zjechany?
LOW & SLOW

Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 12, 2011, 11:51:05 am »

myambo

  • Gość
Mógł zapiec się gwint, postukać delikatne, polać jakimś specyfikiem.

Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 12, 2011, 12:50:15 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Raczej nic z tego, stukane i polewane było, cała puszka WD-40 poszła :/ Czuć, że w pewnym momencie gwint przeskakuje i wraca w poprzednie położenie, poza tym widać opiłki, znaczy przekładnia psu w dupę :/ :/
LOW & SLOW

Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 27, 2011, 14:52:24 pm »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 371
  • Płeć: Mężczyzna
A dużo trzeba tę śrubę wkręcić? U siebie mam ogromny luz - z 10 cm licząc po obwodzie koła kierownicy. Da się to jeszcze wyregulować czy lepiej szukać innej przekładni? Bez wspomagania mam.

Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 27, 2011, 23:26:38 pm »

waszczo

  • Gość
Obawiam się, że jak masz taki luz, to na pewno nie na przekładni.... sprawdź końcówki drążków, tulejki w przednim zawieszeniu i inne pierdołki które mogą na to wpływać. Wsadź kogoś do auta, żeby kręcił kierownicą a sam patrz pod spodem gdzie jest luz, zobaczysz to na pewno :)

Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 28, 2011, 14:00:44 pm »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 371
  • Płeć: Mężczyzna
Sprawdzałem już to jakiś czas temu i wychodzi, że najgorzej jest właśnie na przekładni.

Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 13, 2011, 00:07:26 am »

Offline Vornar0

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 198
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi[Van] Plus 1.6 MPI (klima, el.szyby, el.lusterka itp.)
Wstawcie jakieś zdj gdzie dokłądnie to się reguluje. pozdrawiam

Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 22, 2011, 20:18:41 pm »

Offline Michał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 716
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6, LEXUS IS
Odkopie troche  :P
Miałem u siebie luz na kierownicy i postanowiłem go wreszcie usunąć. Wymienione 4 końcówki, wymieniony drążek na nóweczke ale dalej jest delikatny luz na przekładni. Czytałem już nie raz o tej śrubie do kasowania luzu ale jakoś nie idzie mi jej znaleść. Może ma ktoś jakieś zdjęcie gdzie jest ta śruba dokładnie i jak to ogarnąć ??  :P

Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 22, 2011, 21:01:14 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Zdejmij sobie lewe koło, i patrząc na przekłandnie na same górze masz nakrętkę 17 mm a z niej wystaje śruba z rowkiem. Luzujesz nakrętkę i dokręcasz tę srubę z rowkiem. Dokręcasz nakrętke i koniec ;)

Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 22, 2011, 21:56:50 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
A mam pytanie czyż nie powinno być pewnego luzu na kierownicy? Na dwa palce bodajże?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 24, 2011, 11:30:12 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
A mam pytanie czyż nie powinno być pewnego luzu na kierownicy? Na dwa palce bodajże?

Mechanik mi powiedział że w tej przekładni minimalny luz musi być ale kto go tam wie. Jak wychodziło z FSO?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 02, 2012, 22:14:33 pm »

bogdans

  • Gość
Witam Panowie w Nowym Roku :)

niedawno pojawił mi się luz na kierownicy raczej z tego powodu, że nie miałem innego wyjścia musiałem kręcić w miejscu kierownica ;/ czego wcześniej unikałem jak ognia bo i ciężko było (brak wspomagania). Luz pojawia się dopiero po skręceniu kołami ponad 180 stopni obrotu kierownicą i czasem czuć lekki przeskok. Gdzie szukać przyczyny? Trzeba regulować jak to było opisane wyżej czy wymieniać jakieś końcówki drążków? ;P
najważniejsze czy jazda z taką "usterką" jest niebezpieczna w jakimś stopniu czy do wiosny objeżdżę?

Odp: Kasowanie luzu
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 03, 2012, 01:08:11 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w konstrukcji przekladni,
na skreconych kolach zawsze bedzie luz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.