Autor Wątek: silnik BMW 1.6 w poldonie, próbował juz ktoś ?  (Przeczytany 31094 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Odp: silnik BMW 1.6 w poldonie, próbował juz ktoś ?
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 23, 2011, 16:49:07 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Ja się nie znam, ale chyba na tym polega cała idea swapa - robisz coś, co bardzo wątpliwe, że zobaczysz pod maską innego auta. Coś, co przy każdym odpaleniu będzie pewną zagadką (niekoniecznie typu: "co tym razem się sp.doli", ale też taką). Jak kogoś objedziesz i pyta się czy to Rover albo Fiat - możesz go zupełnie uczciwie wyśmiać. I ostatecznie swap jest taką rzeczą, która nauczyła mnie pokory i sukcesywnie oducza druciarstwa (każdy drut wyłazi bokiem) a jednocześnie jest najlepszą nauką dla kogoś, kto szuka trochę innej praktyki w tym temacie niż wymiana gotowych części zamiennych w nowoczesnych zachodnich furach. Ale OPŁACAĆ to się nie będzie nigdy... i dobrze.

Pozdr!

Odp: silnik BMW 1.6 w poldonie, próbował juz ktoś ?
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 24, 2011, 18:48:54 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Ale OPŁACAĆ to się nie będzie nigdy...
W pełni się zgodzę... Liczy się satysfakcja i to że się coś takiego zrobiło. 
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: silnik BMW 1.6 w poldonie, próbował juz ktoś ?
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 24, 2011, 19:27:31 pm »

zielek

  • Gość
Tak to mój Poldi... bardzo wczesne stadium ;P
A satysfakcja jest ;P adrenalina jest:P nawet nie przeszkadza spalanie 16l\100 ;D
Ja swojego budowałem 2,5 roku. Ciężko mówić o kosztach bo zawsze coś tam wypadło, coś się nagle popsuło same i coraz więcej nowych pomysłów;P
Suma jest na pewno okrąglutka....Przedział czasowy też więc można  przeżyć.
Nie wiem czy dałbym  rade w 4 dni obsadzić  motor do zamknięcia maski, ale ale swojego oparłem na poduchach w jeden dzień, a upychanie osprzętu to już inna historia. Na pewno wiedziałbym co mnie czeka ;P
Każdy kto się w to bawi to  rozpiera go duma ze ma jedynego  poldi w swoim rodzaju.

 
Pozdrawiam

Odp: silnik BMW 1.6 w poldonie, próbował juz ktoś ?
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 24, 2011, 21:57:11 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Opłacalność swapa i w ogóle posiadania poloneza jest porównywalna z Akwarium i rybkami.... mam żeby mieć -a kasa się nie liczy w końcu to hobby.
I ten temat radzę pominąć - najbardziej wkurza mnie tekst "nie da się".... a przyjdzie ktoś kto nie wie że się nie da i to zrobi....


Pigini - akurat ty z elektryką problemów nie masz.
jak chcesz ładować BMW... to ładuj. Jak już to włożysz pod maskę tak zeby "siedziało" to wtedy będziesz się martwił jak to odpalić.
Skoro do poldka wchodzi ETA 2.7 czy M52 to M40 też wejdzie i bedzie jeździł.
Rzeźba rzeźbą.... ale jaka satysfakcja. Ja się ostatnio porwałem na VVC :) niestety okazał się zniszczony... i też elektryka mnie przerażała.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: silnik BMW 1.6 w poldonie, próbował juz ktoś ?
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 25, 2011, 19:10:41 pm »

zielek

  • Gość
Elektryka w BMW silnikach nie jest aż taka straszna ;) jest praktycznie całkowicie oddzielona od wiązki reszty samochodu. Kilka podstawowych  "+' i  "-"  i sygnały z czujników ciśnienia i tem. Reszta zamyka się w sterowniku. Poglądowy schemacik dwa piwka :P i motor pracuje hehehe  A reszta i tak wychodzi w praniu. W moim  ubolewam tylko nad tym ze posiadam przepływomierz wychyłowy (klapkowy)   ..;(  co znacznie utrudnia mi zgranie silnika z kompresorem . Ale juz mi chodzi po głowie osprzęt z M43 z wiązką.

Odp: silnik BMW 1.6 w poldonie, próbował juz ktoś ?
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 25, 2011, 19:25:55 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Na forum sierrafan jest gość który robi moduły oszukujące komputer EEC IV - na podstawie wskazań map sensora oraz TPS uczy się wskazań MAF, (w czasie jazdy). Potem możesz wywalić przepływkę, przełączyć moduł i zacznie na podstawie wskazań z czujników generować odpowiadający aktualnemu obciążeniu sygnał przepływomierza. W BMW też masz tyle czujników obciążenia co w Fordzie? Wtedy chyba był taki szał i nowość, że wpychali wszystko co tylko mieli i tworzyli takie twory jak znajdujący się u mnie pod maską zaworek zasysający lewe powietrze za przepustnicę...
Jeśli Cię interesuje taki moduł to mogę poszukać więcej info na forum.
Pozdr

Odp: silnik BMW 1.6 w poldonie, próbował juz ktoś ?
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 25, 2011, 22:54:10 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
jest praktycznie całkowicie oddzielona od wiązki reszty samochodu.
Jezeli brak  EWS to tak


A reszta i tak wychodzi w praniu. W moim  ubolewam tylko nad tym ze posiadam przepływomierz wychyłowy (klapkowy)   ..;(  co znacznie utrudnia mi zgranie silnika z kompresorem . Ale juz mi chodzi po głowie osprzęt z M43 z wiązką.
Akurat zmiana na M43 nic nie da bo w tym tez jest klapa(przynajmniej w 94) kolezanka ma compacta z 99 i tam juz jest drut tylko nie wiem czy to dalej jest M43 czy juz M44 Zostaw osprzet stary i zainwestuj w Ecumastera(sa wersje z juz wbudowanym czujnikiem cisnienia) spokojnie wywalisz wtedy klape oraz skorygujesz mapy -w nowe kompy nie sie co pchac ze wzgledu na ekologie bo poprawisz blakiem klapy a pogorszysz czyms innym i warto chyba wykorzystac do budowy to co juz sie ma


W BMW też masz tyle czujników obciążenia co w Fordzie? Wtedy chyba był taki szał i nowość, że wpychali wszystko co tylko mieli
Nie, chyba tylko w fordzie były wynalazki w posatci tych samych motor w wersji z  sonda/bez sondy/ luz z dwoma sondami z przeplywka/ z przeplywka i czujnikiem cisnienia oraz kilka wersji danej wersji kompa rózniacej sie w zalesnosci od rynku na które byly produkowane
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2011, 22:56:46 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: silnik BMW 1.6 w poldonie, próbował juz ktoś ?
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 26, 2011, 17:36:14 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Kolega ze sierrafan ma ksywkę Raduch, mi zmieniał mapy w kompie od efi, niestety zestaw efi nie został u mnie zamontowany...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: silnik BMW 1.6 w poldonie, próbował juz ktoś ?
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 26, 2011, 21:47:38 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Jaki masz komp? Ja mam niestety wersję odprężoną ale bym chętnie przygarnął tego przerobionego ECU. Niestety, jak masz inny to będzie burdel z wiązką bo trochę się różnią wyjścia.

Pozdr

Odp: silnik BMW 1.6 w poldonie, próbował juz ktoś ?
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 26, 2011, 22:27:37 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: silnik BMW 1.6 w poldonie, próbował juz ktoś ?
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 27, 2011, 10:52:50 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jaki masz komp? Ja mam niestety wersję odprężoną ale bym chętnie przygarnął tego przerobionego ECU. Niestety, jak masz inny to będzie burdel z wiązką bo trochę się różnią wyjścia.

ja mam niestety wersję 100 KM, z eko kupą - sonda, map, kolektor bez recyrkulacji, z tym że w oryginale jest.
Najfajniejsza jest wersja "IS", w której nie ma sondy i mapa oraz durnego zaworu "dopychającego" lewiznę w dolot...
Zastanawia mnie jeszcze posadzenie całej elektroniki z fordowskiego DOHC w wersji bez sondy (z potencjometrem co2).
Takiej rzeźby dokonał jeden user capri.pl w swoim pinto capri. Największą przeróbką było dorobienie "tarczki" do koła pasowego na wale dla CPWK. Wtryski były chyba z ohaca, tak samo kolektor, zbj. Wyeliminował w ten sposób najsłabsze ogniwo, czyli przepływkę.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: silnik BMW 1.6 w poldonie, próbował juz ktoś ?
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 27, 2011, 15:25:49 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Ja będę się uczył stroić na MS na uczelni ... na naszym nowym projekcie... To sobie potem swojego posadzę na MS i poważniej zabiorę za silnik.
Z tego co piszesz to masz właśnie od tej najgorszej wersji którą ja mam. Jak możesz to podaj mi nr z komputera, jaką masz wtyczkę do sondy (okrągła, prostokątna) i ile byś chciał za te ECU. Co prawda u mnie wąskim gardłem jest przede wszystkim kolektor wydechowy (spawany na bazie tego co było czyli dwururki z forda) i wydech dalej mam chyba za luźny (fi 50 wewnątrz), książka podaje około fi 40 do auta kręcącego się w normalnym zakresie obrotów.
Jeszcze go nie hamowałem więc wyniku nie znam.

Pozdr

Odp: silnik BMW 1.6 w poldonie, próbował juz ktoś ?
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 27, 2011, 16:57:34 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
1. Wydech zalecany do Ohaca to 55 mm, fabryczny ma bodajże 48 mm, zalecany jest z fordowskiego dohca, czyli 55 mm
2. wtyczka do sondy jest okrągła,
3. typ kompa: 88GB-12A650-C2A; komp ma zmienione mapy zapłonu, tzn zapłon pchnięty do przodu kilka stopni. Nie sprzedaję, nadal biję się z myślami czy  wkładać, czy nie...
A Ty rozwiązałeś już łamigłówkę pt. wtyczki do wpięcia w wiązkę auta? - wtyczka dziewięciopinowa, najważniejsza do podpięcia pod auto.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: silnik BMW 1.6 w poldonie, próbował juz ktoś ?
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 27, 2011, 21:15:42 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Auto jeździ już od 2 miesięcy, odpalał od roku :)

Odp: silnik BMW 1.6 w poldonie, próbował juz ktoś ?
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 27, 2011, 22:50:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
100 KM, z eko kupą - sonda, map, kolektor bez recyrkulacji, z tym że w oryginale jest.
Najfajniejsza jest wersja "IS", w której nie ma sondy i mapa oraz durnego zaworu "dopychającego" lewiznę w dolot...
Zastanawia mnie jeszcze posadzenie całej elektroniki z fordowskiego DOHC w wersji bez sondy (z potencjometrem co2).
a co ci sonda przeszkadza ? to ze przepalu zbednego nie robisz ? masz za duzo kasy na paliwo to chetnie podam nr. konta.
sonda na moc nie  wplywa,bo w OL jest pomijana
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: silnik BMW 1.6 w poldonie, próbował juz ktoś ?
« Odpowiedź #75 dnia: Październik 28, 2011, 11:15:18 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
KGB, chodzi o konkretną wersję tego samego silnika, która wyposażona w ten cały osprzęt i dodatkowo tłoki obniżające stopień sprężania legitymuje się mocą mniejszą o ok. 10 KM niż wersja topowa IS. Nikt na lambdę jako taką nie narzeka - raczej na masę dodatków które wraz z rozwojem systemów wtrysku benzyny zniknęły z użycia - np. zaworek doprowadzający lewe powietrze, dodatkowe akumulatory podciśnienia, zawory dopychające powietrze do kolektora wydechowego, MAP i MAF na raz itp.
Pozdr

Odp: silnik BMW 1.6 w poldonie, próbował juz ktoś ?
« Odpowiedź #76 dnia: Październik 28, 2011, 20:24:13 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
a co ci sonda przeszkadza ? to ze przepalu zbednego nie robisz ? masz za duzo kasy na paliwo to chetnie podam nr. konta.sonda na moc nie  wplywa,bo w OL jest pomijana

Co Ty chłopie pier%^$#lisz jak potłuczony, qrwa weź  się ogarnik, doczytaj i wtedy pisz , ja pie*&%^%$le
porównałem tylko wersje wtrysku tego samego silnika, a Ty już snujesz jakieś mongolskie teorie...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: silnik BMW 1.6 w poldonie, próbował juz ktoś ?
« Odpowiedź #77 dnia: Październik 29, 2011, 17:40:02 pm »

Buszek

  • Gość
ogarnij się, takie epitety to se możesz w domu rzucać a nie na publicznym forum

Odp: silnik BMW 1.6 w poldonie, próbował juz ktoś ?
« Odpowiedź #78 dnia: Listopad 09, 2011, 12:16:25 pm »

Offline jondrownik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLE 91r
A co sądzicie o takim silniku. Wiem  że ktoś wsadził silnik Volvo 360
http://moto.allegro.pl/silnik-volvo-440-460-2-0-8v-wielpunkt-i1870825710.html
Jest: Caro MR91 1.6GLE
         WSK 125 M06B3 rocznik 81
http://www.youtube.com/watch?v=tuVhH_s1KiM&feature=youtu.be

Odp: silnik BMW 1.6 w poldonie, próbował juz ktoś ?
« Odpowiedź #79 dnia: Listopad 09, 2011, 13:11:58 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Na motonewsach jest temat o silniku z Volvo w Polonezie.
Z tego co kojarzę to było to spięte ze skrzynią z fiata 132.
Ogólnie to była to niezła rzeźba...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja