Część 4. Montaż właściwego kolektora i podsumowanie.Kolektor z 1.4 był wariantem przejściowym. Kolektor od VVC przespawał Mariusz (xmaniekx), polecam profi robota
Szlifowanie spawów wykonałem już sam, na koniec kolektor został polakierowany proszkowo.
Dolna połówka została uzbrojona we wtryskiwacze gazowe, dysze 2.8.
Przy okazji na pokład wleciała oryginalna chłodnica miedziana w bdb. stanie.
Na sam koniec udało mi się zdobyć przepustnicę 52mm od ZR'a 160, końcowa część układu wydechowego została zmieniona. Pomiar kompresji na ciepłym silniku pokazał 16 bar. Tłumiki z VAGów, środkowy od Audi A3 1.8T, końcowy tłumik to pierwszy od Golfa 2 1.8GTi. Średnica rur 55mm. Dźwięk mocno basowy, ale bez tragedii. Docelowo chcę zbudować cały wydech z nierdzewki.
Na zlocie sprawdziliśmy ile to wszystko warte, pomiar G-Techem pokazał 8.7s do 100 na PB i 9.0s na gazie. Wynik do poprawienia, sprzęgło się ślizgało przy przepięciu na 2
Podsumowując, silnik złożony na nowych gratach:
- głowica po regeneracji
- uszczelka głowicy i śruby Erling
- blok silnika od TFa 135 po planowaniu
- tuleje cylindrów wklejone na nowe
- nowe panewki Glyco
- nowe wszystkie uszczelki i uszczelniacze
- nowe sprzęgło LUK 200mm
- nowy rozrząd Gates wraz z napinaczem, pompa wody Airtex
- nowy osprzęt układu chłodzenia, rury i przewody gumowe
- nowe poduszki silnika
- alternator 65A po regeneracji
- pompa wspomagania po regeneracji
- nowe przewody zapłonowe NGK
Efekt końcowy:
Wczoraj dotarły do mnie nowe przewody zapłonowe NGK, czekam jeszcze na świece który w przypadku VVC kosztują około 50zł sztuka. W najbliższym czasie będzie wyjęta skrzynia, jest problem z łożyskiem w wale korbowym podpierającym wałek sprzęgłowy, tulejka łożyska przesuwa się po wałku i podparcie raz jest a raz nie ma. Po za tym jest również problem z termostatem, oryginalny waxstat świruje i przy pełnym bucie temperatura idzie w okolice 100 stopni. Jak tylko rozwiąże te dwa problemy to mam zamiar postawić auto na hamowni
Podziękowania dla Multec'a za pomoc, graty i wskazówki przy składaniu silnika. MaćkaK15 (
) za użyczenie sterownika i Mańka za przerobienie kolektorów ssących.