Autor Wątek: FSO Polonez Atu+ 1.4GTI by Soap  (Przeczytany 16278 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

FSO Polonez Atu+ 1.4GTI by Soap
« dnia: Styczeń 09, 2012, 01:08:51 am »

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 808
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
Przedstawiam Wam nasz nowy nabytek. Poloneza Atu+ 1.4. Auto należy do mojego brata. Piszę w jego imieniu i na jego prośbę mimo, że jest użytkownikiem forum :) Autko kupiliśmy w Toruniu 08.01.2012 roku od pierwszego właściciela. Samochód jest w stanie myślę, że dobrym choć pewno zaraz te myśli zdementujecie :). Mimo tego da się naprawić i to w niedługim czasie przy nie wielkim nakładzie finansowym. Auto zakupione zostało 5 listopada 1997 roku w Warszawie w konsorcjum AICE przy ulicy Grzybowskiej 32. Z tego co widzę z wpisów serwisowych od początku sprawiał kłopoty bo już po przebiegu nie całych 15 000 KM przebiegu wymieniony został most, resory i całe tylne zawieszenie. Później było już ok. bo naprawy były rzadkie. Soapowi zależało na zakupie samochodu z gazem. Oprócz Poloneza posiada też całkiem ładne Volvo V40 z 2001 roku produkcji, dobrze wyposażone, z pięknym jasnym wnętrzem no tylko, że spalanie jest duże i przy małych zarobkach Volvo częściej stoi niż jeździ. Brat bardzo miło wspomina jazdy moim Polonezem Caro+ 1.4 dlatego bardzo chciał kupić jakiegoś Plusa z silnikiem Rovera :). I stało się. Po długim czasie poszukiwań znalazł tego oto Atu+ z instalacją gazową. Zaletą jest nienagannie utrzymana blacharka chodź na rantach drzwi widać rdzę. Bardzo ładnie i starannie utrzymane wnętrze. Nie ma rys na plastikach, dziur. Fotele przykryte pokrowcami więc wyglądają jak nowe. Nie są wygniecione. Niestety są i wady. Brak opłat stanowił największą barierę przed zakupem ale jednak kupiliśmy go. Co więcej zaryzykowaliśmy i dojechaliśmy nim do Warszawy. W czasie jazdy wyszło kilka innych wad. Mocne ściąganie w czasie jazdy i hamowania, luzy w układzie kierowniczym, jakieś stukanie w silniku i mocne stukanie z tylnego zawieszenia. Nie zawsze je słychać ale jak już zacznie walić to naprawdę po 15 minutach chce się wysiąść :P Poprzedni już właściciel podpowiada, że to tylne łożyska mogą tak hałasować, my jednak myślimy, że to hamulce się rozsypały. Jadąc na gazie nie można praktycznie dojechać do świateł czy skrzyżowania aby samochód nie zgasł. Na benzynie działa idealnie. Jutro warsztat w pracy i zobaczymy co znajdziemy po zdjęciu kół, zacisków i bębnów. Mega wadą jest stan pasa przedniego/podłużnicy(niepotrzebne skreślić). Dziura jaka tam jest to po prostu koszmar ale i to da się myślę wymienić :) Plan na jutro jest już ustalony. Rano do pracy obejrzeć auto na kanale i zdjęcie kół, potem odwiedzimy Strażacką i Żerań, następnie prawdopodobnie oddamy autko do serwisu na Jagiellońską lub Parowcową :) Zależy jak brat zagospodaruje kasę na naprawę ;) Poniżej kilka zdjęć samochodu. Zdjęcia na razie są zrobione przez poprzedniego właściciela ponieważ nie mieliśmy okazji jeszcze za dnia żadnych zrobić. Ale będziemy sukcesywnie uzupełniać :)





Poniżej podaję link do pliku mp3 silnika. Może ktoś będzie wiedział co to za stukot.
http://www51.zippyshare.com/v/82793691/file.html

Odp: FSO Polonez Atu+ 1.4GTI by Soap
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 09, 2012, 01:13:53 am »

Offline Młody#

  • To jest bardzo ładny polonez
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p
sciaga Cie dlatego ze masz rozwalony ten przedni pas, bo on trzyma drazek rekacyjny i teraz to pracuje zamiast byc na sztywno
Poloneza, za milion czterysta?

Odp: FSO Polonez Atu+ 1.4GTI by Soap
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 09, 2012, 01:16:32 am »

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 808
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
To swoją drogą. Drążki też będą do wymiany.
http://moto.allegro.pl/pas-przedni-dolny-polonez-caro-i2020001041.html
To jest taki pas tak?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2012, 01:19:33 am wysłana przez CzaroT-11 »

Odp: FSO Polonez Atu+ 1.4GTI by Soap
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 09, 2012, 01:45:33 am »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
masakra że tym jechaliście to jest troche... niebezpieczne, ogólnie ja miałem dobre chęci szkoda że ciut daleko.
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: FSO Polonez Atu+ 1.4GTI by Soap
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 09, 2012, 01:46:22 am »

Offline Młody#

  • To jest bardzo ładny polonez
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p
na drązku reakcyjnym zmieniasz tylko te gumowe kosci. nie trzeba go wymieniać chyba ze jest pogiety.
Tak ten pas
Poloneza, za milion czterysta?

Odp: FSO Polonez Atu+ 1.4GTI by Soap
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 09, 2012, 01:49:46 am »

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 808
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
masakra że tym jechaliście to jest troche... niebezpieczne, ogólnie ja miałem dobre chęci szkoda że ciut daleko.
Brat każe przekazać, że ogrzewanie czasem nie było potrzebne

na drązku reakcyjnym zmieniasz tylko te gumowe kosci. nie trzeba go wymieniać chyba ze jest pogiety.
Tak ten pas
Reakcyjnych zmieniać nie będziemy. Są dobre. Chodzi o końcówki drążków ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2012, 01:51:58 am wysłana przez CzaroT-11 »

Odp: FSO Polonez Atu+ 1.4GTI by Soap
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 09, 2012, 02:06:23 am »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Brat każe przekazać, że ogrzewanie czasem nie było potrzebne
swoja droga to ciekawe jakbym do Cz-wy tym dojechał :P bo potem to juz tylko lawetka i gilette :D
a jak wrociliscie bez oplat i przegladu? :P
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: FSO Polonez Atu+ 1.4GTI by Soap
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 09, 2012, 02:43:04 am »

Offline Kris_phone_xp

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu'96 GLI Only PB WhiTe & RoSt & Omega A'92 + LPG with BLOS
Sam myślalem nad tym polonezem, ale właśnie brak opłat mnie zniechęcił oraz to że mam w garażu atu plusa '97 w tym samym kolorze, który z zewnątrz wygląda tak jak ten wasz ale podłoga i podłuznice same odpadają.  Może żyletki z niego nie bedą sie tak kruszyć...  Ja wiem to wina tego policyjnego koloru :P
"Koło jest okrągłe i ma dwa końce"hahahah

Odp: FSO Polonez Atu+ 1.4GTI by Soap
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 09, 2012, 08:03:37 am »

Chicane

  • Gość
fajny tylko że ten przedni pas to śmierć w oczach, jak już ktoś napisał dlatego ściąga,  miałem kiedyś borewicza i urwał mi się drążek reakcyjny w trakcie jazdy... naprawdę nie miłe przeżycia więc na samym początku ogarnąłbym ten przedni pas

Odp: FSO Polonez Atu+ 1.4GTI by Soap
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 09, 2012, 14:31:39 pm »

Offline Arti28

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1011
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1996r. 1.6 16V GLI
Nie tylko pas jak i drzwi od wewnątrz , uchwyty na lewarek  no i  plastiki na progach  zdejmij to obadasz jaki jest ich stan . Bardzo dobrze że kupiłeś i myśle że odratujesz taki egzemplarz  ;) Trochę pracy blacharskiej i powróci do  przyzwoitego stanu  :-) Pozdro

Odp: FSO Polonez Atu+ 1.4GTI by Soap
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 09, 2012, 15:44:36 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Wjedź na te platformy na końcu stacji kontroli pojazdów i zobacz sobie jak fajnie chodzi cały przedni pas na nich - gwarantuje Ci, ze ten pas przedni będzie wtedy Twoim priorytetem. :D

Ale ogólnie - ciekawy egzemplarz. :) Niby fajny, ale nie do końca. :P

Odp: FSO Polonez Atu+ 1.4GTI by Soap
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 09, 2012, 16:34:08 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Gdyby u mnie pas przedni był pożarty w takim stopniu to już dawno bym go pociał... Poloneza oczywiście i poszukał zdrowej budy. A to dlatego, że blacharki nie potrafię, a blacharze do Poloneza podchodzą na odpierrdol, bo to tylko Polonez. O ile z mechaniki można wszystko zrobić, o tyle niestety blacharka wymaga specjalistów, żeby porządnie było...

Że też nie baliście się tym podróżować... Mieliście dużo szczęścia, że nie skończyliście jako komunikat prasowy "pojazd z niewyjaśnionych przyczyn zjechał na przeciwległy pas ruchu i zderzył się z innym"
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Atu+ 1.4GTI by Soap
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 09, 2012, 17:59:04 pm »

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 808
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
Nowy pas jest już zamówiony :) Kolega mojego kumpla jest mechanikiem gdzieś pod Legionowem i czekam na wycenę prac. Facet jeździ Polonezami więc to dobry sygnał :) A że ten pas pracuje to doskonale wiemy :) Mamy też zakupione nowe końcówki drążków i łożyska na tylną oś. Nowy kierunkowskaz co by tej taśmy klejącej nie było no i na szczęście na Strażackiej stał Atu+ z instalacją radiową ISO :) Pozostaje tylko bębny i szczęki kupić :) Za tydzień Poldek powinien być zdrowy.

Odp: FSO Polonez Atu+ 1.4GTI by Soap
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 09, 2012, 18:14:54 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Też nad nim dumałem, ale jak mechanikę potrafię ogarnąć nawet roverkową, to blacharka  dla mnie czarna magia.

Odp: FSO Polonez Atu+ 1.4GTI by Soap
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 09, 2012, 18:16:02 pm »

Coyote1991

  • Gość
Ten stukot to pewnie tłok, albo sworzen

Odp: FSO Polonez Atu+ 1.4GTI by Soap
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 09, 2012, 18:16:15 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Ładny egzemplarz. Warto go myśle ratować. Bezpieczeństwo przede wszystkim także powodzenia w pracach <spoko> :-) Czekamy na dalsze informacje i fotki :d
Coyote1991 mogą to być też panewki <mysli>
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2012, 18:18:18 pm wysłana przez PutiN|FSO »

Odp: FSO Polonez Atu+ 1.4GTI by Soap
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 09, 2012, 18:21:41 pm »

Offline Daniel#1981

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1732
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez atu+ 1.4 98, 125p 1.8 16V 88
Fajny kolor tego atu, dobrze że kupił ją ktoś normalny i nie poszła na katy. Podłużnice aby dobre były a pas da się wspawać :). Ten silnik coś nie miło stuka, przyspiesza przynajmniej jak rover czy buczy i w miejscu stoi >?
1.4 GLI 16V

Odp: FSO Polonez Atu+ 1.4GTI by Soap
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 09, 2012, 18:24:32 pm »

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 808
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
Przyśpiesza dosyć ładnie ale z "falującym" kołem nie szaleliśmy. Cały czas tuliliśmy się do pobocza aby innym było łatwiej nas wyprzedzić Ale ładnie idzie biorąc pod uwagę przyrost prędkości do obrotów ;)

Ten stukot to pewnie tłok, albo sworzen
Być może. W każdym razie przy kawie poprzedni właściciel mówił, że stukot jest od dawna. Pojawił się mniej więcej przy 70 000 Km przebiegu.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2012, 18:27:45 pm wysłana przez CzaroT-11 »

Odp: FSO Polonez Atu+ 1.4GTI by Soap
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 09, 2012, 18:59:32 pm »

Offline Misiek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 702
  • Płeć: Mężczyzna
  • HEBEL TEAM
    • 2010 Mercedes benz w204 c180 kompresor, 1993 FSO Polonez Caro 1.4 16v #wonskydziadek
Czaro t-11 A dokładniej kto jest tym specem bo słyszałem właśnie że jest jakiś spec od polonezów pod Legionowem tylko nie moge ustalić kto. Miło by było jak byś dał namiar.
Caro Plusa 1.6 GLI 99 rok. Lubie dynamiczną i czasami agresywną jazdę
Cytryn Michał.

Odp: FSO Polonez Atu+ 1.4GTI by Soap
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 09, 2012, 19:03:44 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W panewki i "piston slap" wątpie. Prędzej, któryś z popychaczy. Nagraj filma, wszystko się wyjaśni.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...