Autor Wątek: Po wymianie uszczelniaczy oraz rozebraniu szkalnek, zero kompresji  (Przeczytany 34506 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Po wymianie uszczelniaczy oraz rozebraniu szkalnek, zero kompresji
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 27, 2012, 10:15:33 am »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
w swoim roverku jak rozbierałem szklanki i wyszedł ten bolec to potem szklanki składałem mając je całe zanurzone w oleju. Nadmiar oleju wyciskał się po wciśnięciu grzybka. Silnik potem miał taką kompresję że rozrusznik nie umiał nim zakręcić. Przekręcenie parę razy kluczem za koło pasowe dało efekt i silnik odpalił.
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Odp: Po wymianie uszczelniaczy oraz rozebraniu szkalnek, zero kompresji
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 27, 2012, 11:51:50 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
szklanka jak jest pusta to i tak otwiera zawor. o polowe mniej ale otwiera. i to nie prawda ze pusta szklanka uniemozliwia odpalenie silnika. brednie! albo zawory podparte albo zle zalozone kolka na walki. nic innego! chyba ze pomyliles kolejnosc przewodow albo poprostu cos przeoczyles
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Po wymianie uszczelniaczy oraz rozebraniu szkalnek, zero kompresji
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 27, 2012, 13:49:33 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
zawory podparte czyli co? Źle założyłem sprężyny na zawory itp? Przewody to odpadają bo co mają przewody do braku kompresji, koła mają być ustawione in ex in ex

Odp: Po wymianie uszczelniaczy oraz rozebraniu szkalnek, zero kompresji
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 27, 2012, 13:51:53 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
koła mają być ustawione in ex in ex

coś tu kręcisz za bardzo, pokaż no foto jak ustawiłeś te koła :)

a koło na wale dobrze ustawiłeś? tam są dwa znaki, jeden do rozrządu (oznaczony SAFE) a drugi oznacza GMP
polskifiat.jazda.pl

Odp: Po wymianie uszczelniaczy oraz rozebraniu szkalnek, zero kompresji
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 27, 2012, 13:55:41 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
no na kole są dwa znaki in i ex coś tam. I tak lewe koło na walku ssacym ma in po lewej po prawej ex. Ale to musi być dobrze bo sobie robiłem znaki itp. Ale może brak kompresji może przez to że dałem za dużo silikonu przy skręcaniu połówek głowicy i kanały się zapchaly? Teraz robię jeszcze raz szklanki i nie które są twarde inne miękkie...

Odp: Po wymianie uszczelniaczy oraz rozebraniu szkalnek, zero kompresji
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 27, 2012, 14:00:24 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
ssące ma mieć po prawej kreskę poziomą, wydechowe po lewej strzałke i ex

polskifiat.jazda.pl

Odp: Po wymianie uszczelniaczy oraz rozebraniu szkalnek, zero kompresji
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 27, 2012, 14:01:06 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6622
  • Płeć: Mężczyzna
Ale może brak kompresji może przez to że dałem za dużo silikonu przy skręcaniu połówek głowicy i kanały się zapchaly?

A co zatkanie kanału olejowego ma do kompresji?

Dwa że nie składa się głowicy na silikon.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Po wymianie uszczelniaczy oraz rozebraniu szkalnek, zero kompresji
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 27, 2012, 14:03:51 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Oba napisy exhaust mają być po lewej stronie,skierowane w stronę kolektora ssącego.Nie ściągałeś czasem kół rozrządu z wałków?
Cytuj (zaznaczone)
Dwa że nie składa się głowicy na silikon.
Co racja,to racja.Silikon się do tego nie nadaje.Ja używam pasty uszczelniającej reinz,taka czarna w tubce,podobna do silikonu,ale znacznie,znacznie lepsza i droższa  <uoee> <uoee>

Odp: Po wymianie uszczelniaczy oraz rozebraniu szkalnek, zero kompresji
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 27, 2012, 14:37:04 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
imageshack.us/photo/my-images/827/20120127192.jpg/ tak mam ustawione koła

Odp: Po wymianie uszczelniaczy oraz rozebraniu szkalnek, zero kompresji
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 27, 2012, 14:42:12 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
No to masz źle  ;p
Zerknij na to:


« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2012, 14:45:12 pm wysłana przez Buźka »

Odp: Po wymianie uszczelniaczy oraz rozebraniu szkalnek, zero kompresji
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 27, 2012, 14:43:37 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Odp: Po wymianie uszczelniaczy oraz rozebraniu szkalnek, zero kompresji
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 27, 2012, 15:01:06 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
No to masz źle  ;p

źle ma i jeszcze sie bezczelnie upiera że dobrze ;P

zresztą gołym okiem widać że źle, skoro napisy przy znakach są do góry nogami

teraz pytanie czy nie pogiął zaworów od tego kręcenia rozrusznikiem..
polskifiat.jazda.pl

Odp: Po wymianie uszczelniaczy oraz rozebraniu szkalnek, zero kompresji
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 27, 2012, 15:05:48 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Bo kolega myszaradom nie lubi się pytać przed faktem,tylko po fakcie,jak już coś się stanie.Potem jest gadka,że jakiś pechowy ten silnik  :P :P Bez obrazy kolego,ale na przyszłość,to wcześniej pytaj,jeśli nie jesteś czegoś pewien,bo szkoda silnika,twojej pracy i pieniędzy,a ten pier*olony angielski wynalazek może człowieka z torbami puścić  <lol2> <lol2>

Odp: Po wymianie uszczelniaczy oraz rozebraniu szkalnek, zero kompresji
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 27, 2012, 15:13:51 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Faktycznie coś masz namieszane kolego myszaradom. masz tak podpisane kółka że ciężko się pomylić. Przy śrubie mocującej koło masz podpisane jak dane koło ma być założone na kołek ustalający. IN na ssącym i EX na wydechowym. Potem tak kręcisz kołami aby oba napisy EXHAUST były skierowane w kierunku kolektora ssącego. Inna sprawa że ustawiając tłoki na równo możemy mieć ustawione że napisy exhaust są skierowane  raz w stronę kolektora ssącego a raz w stronę kolektora wydechowego. niemniej jednak nie powinno to wpłynąć na odpalenie auta.

A i na koniec. Przypominam NIGDY... przepraszam ZAWSZE przed odpaleniem pokręcić kluczem kilka pełnych obrotów silnika aby sprawdzić prawidłowy naciąg i ustawienie świeżo założonego rozrządu...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Po wymianie uszczelniaczy oraz rozebraniu szkalnek, zero kompresji
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 27, 2012, 15:22:11 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Swoją drogą nie wiem dlaczego nie ma tego w naszych artykułach mimo że to moje dzieło:
http://www.roverki.pl/zrob-to-sam/402-prawidlowe-ustawienie-rozrzadu-w-silniku-rover-serii-k16.html
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Po wymianie uszczelniaczy oraz rozebraniu szkalnek, zero kompresji
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 27, 2012, 15:24:14 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Po wymianie uszczelniaczy oraz rozebraniu szkalnek, zero kompresji
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 27, 2012, 19:29:00 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a czy ktos z was wie ze sa dwie mozliwosci zalozenia kolek na walki? i czy napis exhaust bedzie na wydech czy na ssanie nie ma znaczenia. grunt to dobrze zalozone kolka na walki. dopiero potem znak tzn kreska pozioma i napis exhaust ma znaczenie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Po wymianie uszczelniaczy oraz rozebraniu szkalnek, zero kompresji
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 27, 2012, 19:31:12 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
widze ze tylko jedna osoba wie ze kolka mozna zalozyc na kilka sposobow
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Po wymianie uszczelniaczy oraz rozebraniu szkalnek, zero kompresji
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 27, 2012, 19:33:36 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Inna sprawa że ustawiając tłoki na równo możemy mieć ustawione że napisy exhaust są skierowane  raz w stronę kolektora ssącego a raz w stronę kolektora wydechowego. niemniej jednak nie powinno to wpłynąć na odpalenie auta.
jak sie ustawi tloki na rowno ale 1 i 4 tlok bedzie szedl do dolu do tez nie odpalimy silnika pomimo ze walki beda na znakach. sprawdzone
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Po wymianie uszczelniaczy oraz rozebraniu szkalnek, zero kompresji
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 27, 2012, 19:39:37 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
a czy ktos z was wie ze sa dwie mozliwosci zalozenia kolek na walki? i czy napis exhaust bedzie na wydech czy na ssanie nie ma znaczenia. grunt to dobrze zalozone kolka na walki. dopiero potem znak tzn kreska pozioma i napis exhaust ma znaczenie
Dlatego dałem zdjęcie z książki,jak maja być ustawione wałki rozrządu przed założeniem kół.Przyjmowałem sytuację,że kolega może mieć źle założone kółka na wałkach,w stosunku do tego,co podaje książka.Jak jest wszystko dobrze,to ma się ustawić znaki i napisy tak,jak książka podaje i ma być.