Autor Wątek: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha  (Przeczytany 56168 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #120 dnia: Październik 24, 2019, 08:54:04 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Polecam sony cdx-l410. Może szału nie robi ale kolorystycznie i wizualnie dość dobrze pasuje do poloneza.

https://m.olx.pl/oferta/radio-cd-na-plyty-sony-cdx-l410-samochodowe-panel-CID5-IDzEoQh.html
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #121 dnia: Październik 24, 2019, 20:09:21 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Ekhm, chyba muszę wprowadzić małe dementi... Radio spełnia moje wymagania niemal w 100%: ma wszystkie funkcje których potrzebuję, bardzo dobry odbiór i filtry przeciw-szumowe oraz super współpracuje z Tonsilami Speed 1300, także kolor przeboleję i go nie zmieniam  :P Zresztą, punkt o nazwie "wygląd" jest w tym aucie jest gdzieś daleko pod koniec listy rzeczy na których najbardziej mi zależy.

Akurat większość odbiorników z lat 90 jest podświetlanych na burszynowo, łatwo znajdziesz :). Jeszcze trochę przyciemnić wskaźniki na samej górze (AFR i ciśnienie doładowania?), i będzie miodzio. Mam prośbę, żebyś zrobił jeszcze zdjęcie w dzień, jak to siadło w desce.

I podświetlenie strzałek trzeba naprawić  ;>
Wiesz co, akurat podświetlenie EGT i boost-a fakt jest mocniejsze ale nie razi tak jak na zdjęciu, jednak telefon mocno przekłamuje.
Jak wygląda to w dzień patrz posty powyżej chyba, że chcesz z innej perspektywy :-)
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #122 dnia: Październik 24, 2019, 22:33:36 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Miałem chwilowe, eee, zaćmienie. Faktycznie są zdjęcia :] Nie wygląda źle, acz ja bym przesunął całość nieco w dół i w prawo.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #123 dnia: Październik 26, 2019, 00:21:16 am »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Sławek, Tonsile 1300 masz pod samym radiem czy napędza je wzmacniacz ?

Co to za model radia ?

Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #124 dnia: Październik 30, 2019, 18:14:45 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
wzmacniacz
Na taką ekstrawagancję nie mogę sobie pozwolić, masa wrogiem przyspieszenia! :P

Co to za model radia ?
Kenwood KDC-4547U
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #125 dnia: Sierpień 15, 2022, 23:00:40 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Odświeżam po bardzo długiej przerwie.

Od czasu ostatniego posta auto długo nie jeździło o własnych siłach - gdzieś w okolicach 11.11.2019 r. mieliśmy mały pożar pod maską. Strzał w dolot spowodował rozerwanie całego układu i zerwanie przewodu paliwa z urządzenie wtryskowego. Na szczęście gaśnica 1kg załatwiła sprawę... A co spowodowało pożar? Śrubka od miksera LPG - wyskoczyła z gniazda, wpadła w dolot i podparła zawór ssący na 4 cylindrze... Awaria niczym u radzieckich konstruktorów rakiety N1 czyli klasyczne niedbalstwo, aż wstyd się przyznać  <idiota>



Od tamtej pory Caro zostało wstawione do garażu i na dobrą sprawę do lata 2021 nic przy nim nie robiłem. Plan był aby złożyć już odprężony motor i zrobić wszystko na tip top. W międzyczasie dorwałem w śmiesznych pieniądzach kompletne GSI z wiązką osprzętem i skrzynią. A któregoś wieczoru Brat nasunął mi myśl, że zamiast czekać aż poskładam ten motor odprężony, to wrzucić tego wielopunkta i cieszyć się jazdą.
I tak zrobiliśmy, ale najpierw trzeba było zrobić porządek w komorze. Wyleciała spalona wiązka silnika, serwo z pompa i zbiorniczkiem oraz wyczyszczony został wszechobecny proszek gaśniczy.



Po wyczyszczeniu zrobiło się nawet przytulnie.



Pożeniłem wiązkę silnika z GSI z fabryczną instalacją. W komorze silnika pojawiła się też dodatkowa skrzynka z przekaźnikami i bezpiecznikami. Zainstalowałem też bezpieczniki na plusowej klemie rozdzielając obwody na wiązkę sterownika silnika, wnętrza i dodatkowej skrzynki pod maską - coś czego mi seryjnie brakowało. Wiązka silnika dostała od razu wpięcie pod sterownik LPG - KME Nevo.



Przyszłościowo wleciała chłodnica z diesla.



Silnik przed wrzuceniem w budę dostał mały przegląd - zrzuciliśmy miskę zobaczyć co tam w trawie piszczy - panewki główne i korbowodowe w stanie idealnym, wałek już coś tam zaczynał się dziać ale na mój styl użytkowania nie ma to znaczenia. Do wymiany były za to pierścienie oporowe. Mając też wszystko na wierzchu wrzuciliśmy wtryskiwacze gazowe - Barracuda 130


I to by było w sumie na tyle z prac w 2021 r. Auto wróciło na drogi, jeździło całkiem przyjemnie odnosząc nawet drobne sukcesy, przeszczep się przyjął bezproblemowo. Na pamiątkę i ku przestrodze zostawiliśmy nadtopione podszybie z resztkami proszku gaśniczego.



Wszystko fajnie pięknie ale jednak seryjne OHV to nuda więc wziąłem się za robotę czyli turbo stage 2:



Spawy - bieda. Ale cóż, takie moje pierwsze podejście do spawania TIG-iem.

Do tego nowy wydech - przelot 2,25" na trzech tłumikach:


Wszystko sterowane sterownikiem standalone Easyecu 3+ zakupionym dawno temu do tego celu. Wrzucone też wtryski 350ccm.



Z rzeczy niesilnikowych to wleciały nowe opony Federal 595 RS-R 195/50 R15. Wiem, rozmiar deskorolka ale zależało mi na niższym profilu. Całkiem fajnie kleją, czuć potencjał.
Na chwilę obecną zostały do zrobienia mapy w nadciśnieniu, ale myślę że to kwestia tego tygodnia. Oczywiście zgrubne mapy bo szlifowanie tego zajmie pewnie dużo czasu i paliwa. Plan jest do tego taki: sterownik ma możliwość zapamiętania dwóch zestawów map paliwa i zapłonu - idealnie jeden zestaw pod PB a drugi pod LPG. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Do tego pozostałe plany na ten rok to poskładanie mostu ze szperą helikalną i zamontowanie drążka Panharda, aczkolwiek nie wiem czy się z tym wyrobię.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2022, 23:02:36 pm wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #126 dnia: Listopad 01, 2022, 23:03:18 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
OHV odcinka, ale trochę inaczej :P

https://www.youtube.com/watch?v=C1_2sRim010
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #127 dnia: Listopad 02, 2022, 01:21:56 am »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 603
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Przyjemnie to gada, jak tam osiągi ?

Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #128 dnia: Listopad 02, 2022, 20:23:40 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
jak tam osiągi ?
Na razie nie zbadane - sprzęgło powyżej 0,8 bara nie daje rady :p Ale trochę niutona musi być. Przez zimę ogarnę spiek 4-ramienny to będzie można dokończyć strojenie i coś więcej pomierzyć. W temacie sprzęgła to kolega dłubiący bawarki, podrzucił mi pomysł na lekkie wzmocnienie docisku poprzez obniżenie jego mocowania na kole zamachowym o jakieś 0,3-0,5 mm, tak żeby mocniej ścisnąć tarczę sprzęgłowa. W teorii spoko bo i niby sprzęgło mocniejsze i zamach lżejszy, ale czy to ma rację bytu w realu?
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2022, 20:27:23 pm wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #129 dnia: Listopad 02, 2022, 21:59:07 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w realu nie ma racji bytu, nawet w teorii nie trzyma sie kupy - co ma dac 0.5mm nizsze osadzenie docisku, skoro tarcza sprzeglowa podczas eksploatacji zuzywa sie o powiedzmy 4mm,

chcesz zwiekszyc sile docisku, to musisz zmienic/wzmocnic sprezyne
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #130 dnia: Luty 10, 2023, 20:44:08 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
chcesz zwiekszyc sile docisku, to musisz zmienic/wzmocnic sprezyne
Zbliża się wiosna i temat powraca bo bez tego nie da się pójść do przodu. Akurat podwójną sprężynę docisku zostawiam jako ostateczność bo: 1. jakoś nie widzi mi się to rozwiązanie w kontekście trwałość panewek oporowych wału; 2. trzeba by wymodzić hydraulikę bo z tego co rozmawiałem z maciek89 to fabryczna linka długo nie pożyje.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #131 dnia: Luty 10, 2023, 22:21:10 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Zaprezentuj jakiś film z tym autem :)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #132 dnia: Luty 11, 2023, 19:52:05 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Daniel, niestety w tamtym sezonie nic nie nakręciłem, nie było chwili na to  :P Może za 1,5 miesiąca znowu będzie można wyjechać na drogę to coś się złapie.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #133 dnia: Luty 13, 2023, 14:00:35 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
podwójną sprężynę docisku zostawiam jako ostateczność bo: 1. jakoś nie widzi mi się to rozwiązanie w kontekście trwałość panewek oporowych wału; 2. trzeba by wymodzić hydraulikę bo z tego co rozmawiałem z maciek89 to fabryczna linka długo nie pożyje.

Na początku miałem pisać elaborat bo się nie zgadzałem, ale przeczytałem drugi raz i zrozumiałem treść posta.

Z mojej strony mogę dopowiedzieć, że linka jeszcze nie pękła - a jak się mają panewki to dopiero rozebranie silnika pokaże :P

Zastanawia mnie jak bardzo skracając tą drugą, dołozona sprzeżynę można regulować siłę docisku. Ciekawe czy ktoś to kiedyś liczył, szacował żeby sprawdzić :P
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #134 dnia: Luty 14, 2023, 22:26:07 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Na początku miałem pisać elaborat bo się nie zgadzałem, ale przeczytałem drugi raz i zrozumiałem treść posta.
Tomek, dyskusja jak najbardziej wskazana :)

Zastanawia mnie jak bardzo skracając tą drugą, dołozona sprzeżynę można regulować siłę docisku. Ciekawe czy ktoś to kiedyś liczył, szacował żeby sprawdzić :P
Z tego co można wyczytać w sieci, to długość "promyków" drugiej sprężyny nie ma wielkiego wpływu na siłę docisku. Osobiście jestem na etapie poszukiwania docisku 200 mm z innego auta, który miałby grubszą sprężynę i spróbować ją zaadaptować do docisku FSO.

Na racingforum.pl przewinęło się też takie coś:
Cytuj (zaznaczone)
wzmocnienie docisku można też zrobić przez odpowiednie podtoczenie żelazka docisku , tak robi dociski lamik daje to ok 20%wiekszą siłe przy pozostawieniu tej samej springi
Ciekaw jestem tego rozwiązania, na czym miałoby to polegać? Odsunięcie punktu poparcia sprężyny od osi obrotu docisku? A może spróbować dołożyć pod nity, między sprężynę a obudowę docisku podkładki 0,5-1 mm zamiast drugiej sprężyny o grubości ~2 mm? Mam jeden seryjny docisk który nie dawał się rozsprzęglić, chyba rozmontuję go na testy i podejrzę jak jest podparta sprężyna na żelazku.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #135 dnia: Maj 30, 2023, 18:18:03 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Sezon czas zacząć (z potężnym poślizgiem).
Na początek porządki z turbiną - Mitsubishi miała okrutne luzy i goniła strasznie olej. Do tego były pewne herezje z częścią gorącą. Wlatuje Garrett GT17 w fajnym stanie. Niby turbo mniejsze, ale coś czuję, że lag będzie mniejszy i summa summarum auto dostanie dodatkowego kopa na pierwszym i drugim biegu.

Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #136 dnia: Wrzesień 03, 2023, 17:38:31 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Sprzęgło zrobione. Na razie wpadł tylko spiek 4-łopatkowy - daje radę bez wzmacniania docisku i ładnie klei, przynajmniej na razie. Koło zamachowe przy okazji delikatnie odchudzone o 1 kg. Do tego podpora wału w poliuretanie - jakby ktoś chał montować taką do cywila to stanowczo odradzam, jest mocno sztywna i idzie rezonans na nadwozie. W tym aucie to nie problem ale w jakimś daily to można się wkurzyć.


W ramach uszczęśliwiania diagnostów na przeglądach cały spód jest już we wszystkich kolorach tęczy, wał też musi się jakoś wyróżniać. Miał być czerwony ale coś mi się kolor dziwnie dobrał...  <rotfl2>


Zmontowałem też wreszcie krańcówkę pedału sprzęgła, jeszcze tylko podpiąć to do sterownika i będzie można się cieszyć procedurą startu i flat-shiftem. Do tego doszła wisienka na torcie w postaci Bilsteinów B6 z E30 na tył. I po montażu tych szpejów mogę powiedzieć, że zaczyna to auto jeździć tak jak sobie wyobrażałem i chciałem.


Jest jeszcze kilka problemów.
1. Zaworek MBC do sterowania doładowaniem - mogę stwierdzić, że przy ciśnieniach powyżej 0,6-0,7 bara nie nadaje się. Teraz mam tak, że turbina pompuje na 1 bar a na po chwili spada na 0,7-0,8 (docelowe jakie na razie bym chciał). Wkurza to bo ciężko coś wyregulować. Ja się ustawi aby ładnie lądowało do tych 0,8 to lag jest wyraźnie większy. Zdecydowanie pora przejść na zaworek EBC sterowany elektronicznie.
2. Nieskończone mapy paliwa i zapłonu powyżej 5000 rpm i 0,5 bara boostu - w tym zakresie auto nie jedzie (ustawione jakieś bezpieczne wartości). Dopiero teraz sprzęgło pozwala na dokończone tego, potrzeba tylko dużo czasu i paliwa. Niestety jak na złość jakieś cholerstwo (blacha) pod maską wpada w rezonans pow. 5000 obr/min i ciężko przez to wyłapać spalanie stukowe w stetoskopie, trzeba namierzyć winnego i wyeliminować.
3. Od czasu do czasu ginie ładowanie z niewiadomych przyczyn, najczęściej przy ostrej jeździe. Czy za ciepło alternatorowi? Zaczynam mieć powoli dość Elmotów - już drugi założony i objawy znowu się nasilają. Chyba przejdę niedługo na Boscha 90A z Fiata Stilo 1.8 - wala mi się jeden taki w super stanie, a przymiarki wykazują, że powinien siąść przy minimalnych przeróbkach.
4. Most 4.3 o ile do N/A OHV jest bardzo spoko, to tutaj zrobił się za krótki. I mam dylemat czy pakować przełożenie 4.1 czy 3.9.
5. Ostatnim słabym elementem układu napędowego pozostała podpora skrzyni biegów - przy ostrych startach widać, że nosi skrzynię po tunelu. Widać też, że stara poduszka jest już mocno sparciała - prawdopodobnie też ją zrobię w poliuretanie.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 03, 2023, 17:41:10 pm wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #137 dnia: Wrzesień 03, 2023, 19:23:43 pm »

Offline Matiz OBR

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 10
    • GF8, K11, Miatolonez, Chorzuk
Wow. Zerknąłem do Twojego tematu, mniejwiecej wiem co sie dzieje ,ale jeszcze nie czytałem całego.

Rozumiem że uturbione OHV+ skrzynia polonezowska?

Jesteś pewien tego flat shifta? Że skrzynia da rade?

Generalnie wszelkie "stepowanie" ma mały efekt uboczny o którym nikt nie pamięta. Wszyscy skupiają sie że dopalanie w wydechu uszkodzi turbine a to najmniejszy problem.

Ponoć te chwilowe przerwy w zapłonie powodują swego rodzaju rezonans? mikrodrgania? A już na pewno mega naprężenia układu korbowo tłokowego nie wiem jak to wytłumaczyć, w każdym razie nadużywanie launch controla moze sie skończyć np pęknięciem wału. Co przy 3 podporach warto mieć na uwadze...

Ktoś o tym tylko ogólnikowo wspominane w jakimś filmiku na zupelnie inny temat. Nie wiem czy to nie było w jakimś poradniku od Haltecha. teraz już tego nie znajde... <mysli>

ja sie już wyleczyłem całkowicie z poli w cywilnym aucie. Chyba że nie są dostepne tuleje gumowe to mozna rozwazyć.
Poliuratanem zabiłem sobie dyfer w Imprezie. Gdy tuleje nie pracowały to łożyska dostawały bardziej po dupie... po dwóch zimach ze śniegiem i paru pojeżdzawkach, gdy napęd musiał troche bardziej popracować i -co gorsza- były czesto blokowane koła, dyfer dostał takie szmary że
na dzień dzisiejszy przy 80kmh nie da sie rozmawiać w aucie  <idiota>

co do problemów z MBC, ja w mikrze poprostu rozciałem gruszke wastegate i przerobiłem na regulowany. U mnie nie mogłem przekraczać 0.4 bar, bo seryjne ECU, takze też było ostre kombinowanie. Tylko moja Mikra to jest mega "w szopie", wszelkie chwyty dozwolone  <cwaniak2> u Ciebie jest profi

Pozdrowienia

Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #138 dnia: Październik 03, 2023, 11:14:46 am »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Co do przełożenia mostu przy turbo, założył bym 3.9, a nawet 3.7 ;)

Jeśli zaś chodzi o skrzynie może założyć tą z Argenty (132,131,125), skoro Polonezowska pasuje do DOHC po przełożeniu dzwonu to i na odwrót powinna podejść, więcej wytrzyma :)

Przy stabilizacji skrzyni można dołożyć amortyzator, taką modyfikacje widziałem w 131 rajdowej powinno być zdjęcie w homologacji FIA jak to było zrobione :d

Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #139 dnia: Grudzień 18, 2023, 17:22:27 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ale się zmieniło :-) A byłem ciekaw, czy moje Caro jeszcze żyje :-)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)